Πιερρακάκης: «Το πιστοποιητικό εμβολιασμού είναι εργαλείο διευκόλυνσης» (vid)
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης χαρακτήρισε εργαλείο διευκόλυνσης το πιστοποιητικό εμβολιασμού.Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης χαρακτήρισε εργαλείο διευκόλυνσης το πιστοποιητικό εμβολιασμού.
«Εφόσον έχεις βεβαίωση κι έχεις εμβολιαστεί και δεν χρειάζεται να κάνεις κάποιο τεστ στα σύνορα είναι ευκολότερη η διαδικασία» είπε μεταξύ άλλων ο Κυριάκος Πιερρακάκης.
Χαρακτήρισε εργαλείο διευκόλυνσης και όχι διακρίσεων το πιστοποιητικό εμβολιασμού σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ. «Για αρχή, αυτή είναι βεβαίωση που μπορεί να έχει υγειονομικό χαρακτήρα.
Έχει ανοίξει μία συζήτηση στην Ευρώπη, η οποία είναι πώς θα μπορούσε μία εκδοχή αυτής της βεβαίωσης να τη χρησιμοποιούμε ως εργαλείο διευκόλυνσης, να μπορεί κάποιος να διαβαίνει τα σύνορα ευκολότερα εφόσον έχει τη βεβαίωση», ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης, ενώ σημείωσε ότι η πρόταση της κυβέρνησης θα μπορούσε να λειτουργήσει ως εργαλείο «εφόσον έχεις βεβαίωση κι έχεις εμβολιαστεί και δεν χρειάζεται να κάνεις κάποιο τεστ στα σύνορα. Να είναι ευκολότερη η διαδικασία».
Ο υπουργός τόνισε ότι μέχρι σήμερα το πρωί έχουν εκδοθεί 55.000 ψηφιακά πιστοποιητικά και πρόσθεσε πως από σήμερα, Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου, υπάρχει η δυνατότητα οι πολίτες να τα λαμβάνουν και από τα ΚΕΠ.
Όσον αφορά τα ραντεβού εμβολιασμού που κλείνονται, επεσήμανε ότι το ποσοστά αγγίζει το 98%. «Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι πάνω από ένα εκατομμύριο πολίτες αθροιστικά (συγκεκριμένα 1.045.000) έχουν κλείσει ραντεβού για εμβόλιο.
Οι 468.000 έχουν κάνει την πρώτη δόση, ενώ οι 230.000 έχουν κάνει και τη δεύτερη», υπογράμμισε. Σύμφωνα με τον ίδιος, στο θέμα του συστήματος εμβολιασμού η Ελλάδα έχει πρωτοπορήσει, σε σύγκριση με χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Γερμανία όπου σημειώθηκαν αρρυθμίες και προβλήματα. «Έχει δημιουργήσει εντύπωση όλος ο σχεδιασμός, υπάρχουν χώρες που μας έχουν ζητήσει τεχνογνωσία», συμπλήρωσε.
«Δεν υπάρχει κόφτης στα sms προς το παρόν»
Όσον αφορά στο ζήτημα εάν θα μπει «κόφτης» στα μηνύματα για μετακίνηση πολιτών, ο κ. Πειρρακάκης ξεκαθάρισε ότι δεν είναι τίποτα ανακοινώσιμο, ενώ επανέλαβε πως «είναι επιχειρησιακό το θέμα όχι τεχνολογικό.
Εμείς εξετάζουμε τεχνολογικές λύσεις για να διευκολύνουμε το άνοιγμα του λιανεμπορίου με έναν τρόπο όσο το δυνατόν πιο εύρυθμο και γρήγορο. Ακούμε τους ειδικούς Η τεχνολογία έρχεται να επικουρήσει».
Όπως είπε : «Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει περιορισμός στα μηνύματα. Το θέμα δεν είναι τεχνολογικό είναι περισσότερο επιχειρησιακό.
Σε ό,τι αφορά στο λιανεμπόριο, υπάρχει το ενδιαφέρον και από το υπουργείο Ανάπτυξης , γενικά από την κυβέρνηση, να δούμε πως θα μπορούσαμε να διευκολύνουμε το άνοιγμα του λιανεμπορίου με έναν τρόπο εύρυθμο και γρήγορο. Εκεί εξετάζουμε τεχνολογικές λύσεις, δεν είμαστε στο επίπεδο των ανακοινώσεων. Εξετάζουμε πάνω από μια».
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί και μια νέα πλατφόρμα, λέγοντας ότι το 13033 έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί με έναν συγκεκριμένο τρόπο. «Από εκεί και πέρα εξετάζουμε άλλες τεχνολογικές λύσεις για να διευκολύνουμε το άνοιγμα».
Στην ερώτηση δε αν εξετάζεται το δίωρο που έχει περιθώριο κάθε πολίτης για ψώνια να γίνει τετράωρο, ο υπουργός είπε ότι αυτό θα κριθεί από την επιδημιολογική καμπύλη και την καμπύλη του εμβολιασμού.
Για τη διαλειτουργικότητα τόνισε ότι «μέσα σε δύο χρόνια έχει δωδεκαπλασιαστεί το ψηφιακό κράτος, καθώς, ας αναλογιστούμε, 95 εκατομμύρια πολίτες εξυπηρετήθηκαν χωρίς να γίνουν οι αντίστοιχες επισκέψεις σε γκισέ δημόσιων υπηρεσιών».