ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Προσοχή – Σημαντική εξέλιξη: Τέλος στη φραγή κλήσεων λόγω οφειλών

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων προέβη σε μία σημαντική αλλαγή κανονισμού που αφορά στους καταναλωτές.
Προσοχή – Σημαντική εξέλιξη: Τέλος στη φραγή κλήσεων λόγω οφειλών

ΕΕΤΤ: Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων προέβη σε μία σημαντική αλλαγή κανονισμού που αφορά στους καταναλωτές.

Μεταξύ άλλων, οι πάροχοι στην κινητή τηλεφωνία δεν θα μπορούν πλέον να βάζουν φραγή στις εισερχόμενες κλήσεις των συνδρομητών τους λόγω οφειλών.

Ειδικότερα ο νέος Κανονισμός της ΕΕΤΤ επιφέρει αλλαγές στις συμβάσεις των παρόχων με τους καταναλωτές και επιβάλλει στους παρόχους, μεταξύ άλλων, τις ακόλουθες υποχρεώσεις:

* Να παρέχουν ένα ελάχιστο επίπεδο υπηρεσίας στον συνδρομητή σε περίπτωση προσωρινής ή μόνιμης διακοπής υπηρεσιών λόγω οφειλών, όπως λήψη εισερχόμενων κλήσεων, πραγματοποίηση εξερχόμενων κλήσεων που δεν συνεπάγονται χρέωση για τον συνδρομητή, πρόσβαση στο Διαδίκτυο με ταχύτητα τουλάχιστον 256 Κbps ή πρόσβαση κατ’ ελάχιστον στις ιστοσελίδες gov.gr, της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

* Να προειδοποιούν τον συνδρομητή για την επικείμενη λήξη της σύμβασής του το αργότερο δύο μήνες πριν την λήξη αυτής, ενώ τον συνδρομητή καρτοκινητής, 15 ημέρες πριν την λήξη της προπληρωμένης αξίας υπηρεσιών.

* Να μην προβαίνουν σε αύξηση του παγίου σε σύμβαση ορισμένου χρόνου, με μόνη εξαίρεση την περίπτωση τεχνολογικών αλλαγών στο δίκτυο. Σε αυτή την περίπτωση, ο συνδρομητής διατηρεί το δικαίωμα να καταγγείλει αζημίως τη σύμβαση λόγω της συγκεκριμένης αύξησης. Αντίθετα, ο συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα καταγγελίας, αν οι προτεινόμενες αλλαγές στην σύμβασή του δεν έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε αυτόν.

* Να παρέχουν συμβουλές στον συνδρομητή για καλύτερα τρέχοντα τιμολόγια, σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνει, τουλάχιστον ένα μήνα πριν την λήξη της σύμβασής του.

* Να ενημερώνουν τον συνδρομητή υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, όταν υπάρχει υπέρβαση της κατανάλωσης του προγράμματός του (στο 80% και στο 100% της κατανάλωσης).

* Να αναφέρουν στην σύνοψη της σύμβασης πληροφορίες σχετικά με τα κύρια προϊόντα και τις υπηρεσίες για τους τελικούς χρήστες με αναπηρία (π.χ. ταχύτητες της υπηρεσίας πρόσβασης στο Διαδίκτυο).

Επιπλέον, με τον Νέο Κανονισμό Γενικών Αδειών:
* Απλοποιείται η διαδικασία υπολογισμού του τέλους πρόωρης διακοπής, στην περίπτωση που ο συνδρομητής διακόψει τη σύμβασή του πριν την παρέλευση του ορισμένου χρόνου του συμβολαίου του.

* Μειώνεται το ελάχιστο όριο, που ο πάροχος υποχρεούται, κατόπιν εντολής του συνδρομητή, να διακόπτει την παροχή υπηρεσιών, όταν διαπιστώνει ότι η χρέωση του συνδρομητή υπερβεί το όριο αυτό. Το νέο όριο ορίζεται στα 100 ευρώ για μηνιαίο κύκλο τιμολόγησης και στα 200 ευρώ για διμηνιαίο κύκλο τιμολόγησης, από 150 ευρώ και 300 ευρώ που ίσχυαν αντίστοιχα.

* Εάν ο συνδρομητής λαμβάνει δέσμη υπηρεσιών από έναν πάροχο και θέλει να καταγγείλει μία υπηρεσία της δέσμης πριν από τη λήξη της συμφωνημένης διάρκειας της σύμβασης, για λόγους αδυναμίας συμμόρφωσης με τη σύμβαση ή αδυναμίας παροχής της υπηρεσίας, τότε μπορεί να καταγγείλει αζημίως το σύνολο υπηρεσιών της δέσμης.

Σημειώνεται ότι οι διατάξεις του νέου Κανονισμού θα τεθούν σε ισχύ σταδιακά, ενώ θα είναι όλες σε πλήρη ισχύ σε εννέα μήνες από τη δημοσίευση του Κανονισμού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Παπαγιαννέικα: Νέα μεγάλη αναζωπύρωση – Απειλούνται σπίτια

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Προσοχή – Σημαντική εξέλιξη: Τέλος στη φραγή κλήσεων λόγω οφειλών», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.