Σαρώνει η ακρίβεια στο ράφι των σούπερ μάρκετ: Αντιμέτωποι με το «παιχνίδι» των συνεχών εκπτώσεων οι καταναλωτές (vid)
Σαρώνει η ακρίβεια στο ράφι: «Σταυρόλεξο» για τους καταναλωτές οι προσφορές και το αν είναι αληθινές.Συνεχείς εκπτώσεις, προσφορές και κάθε τόσο black friday. Κι όμως η ακρίβεια εξακολουθεί να ταλανίζει το μεγαλύτερο διάστημα τους Έλληνες καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα.
Κι αυτό καθώς δεν γνωρίζουν πότε οι προσφορές και οι εκπτώσεις είναι πραγματικές και πότε όχι. Είναι συχνό το φαινόμενο προϊόντα να παρουσιάζονται ως… ευκαιρίες την ώρα που πριν τις εκπτώσεις είχαν χαμηλότερη τιμή από αυτή που αναφέρεται τώρα και υποτίθεται προσφέρονται χαμηλότερα μετά την έκπτωση.
Ο Απόστολος Πεταλάς, πρόεδρος της ΕΣΕ (Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας) είπε σε δηλώσεις του στο OPEN TV: «Οι πρόσφορές είναι ενέργειες που κάνουν οι εταιρείες που παράγουν τα προϊόντα και σίγουρα τα σούπερ μάρκετ οφείλουν αυτά να τα φέρουν στο ράφι. Χρειάζεται κάποιοι κανόνες να μπούνε. Πότε μια πρόταση θεωρείται προσφορά και πότε δεν είναι. Επομένως μας βρίσκει σύμφωνους και στα σούπερ μάρκετ, διότι αυτό θα απλοποιήσει τη διαφάνεια των τιμών προς τους καταναλωτές».
Στο μεταξύ οι καταγγελίες καταναλωτικών οργανώσεων για κόλπα με τις προσφορές, πέφτουν… βροχή. Για παράδειγμα μια συσκευασία αναψυκτικού 6 τεμαχίων προσφέρεται σε 5+1 δώρο στα 3.90 ευρώ. Δηλαδή κάθε κουτάκι του αναψυκτικού το αγοράζουμε 0.78 λεπτά. Στο ίδιο ράφι όμως αν αγοράσει κάποιος μόνο του ένα κουτάκι βλέπουμε οτι κοστίζει μόλις 0,65 λεπτά. Δηλαδή 13 λεπτά λιγότερα από τη συσκευασία που είναι σε προσφορά!