ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σαββίδης: Τα σχέδιά του για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Ο Ιβάν Σαββίδης σπεύδει να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στη λιμενική βιομηχανία της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων. Τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στη λιμενική βιομηχανία της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων σπεύδει να αξιοποιήσει ο Ιβάν Σαββίδης, αποκτώντας ουσιαστικά τον πλήρη έλεγχο του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Τα Βαλκάνια αλλάζουν, η...
Σαββίδης: Τα σχέδιά του για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Ο Ιβάν Σαββίδης σπεύδει να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στη λιμενική βιομηχανία της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων.

Τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στη λιμενική βιομηχανία της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων σπεύδει να αξιοποιήσει ο Ιβάν Σαββίδης, αποκτώντας ουσιαστικά τον πλήρη έλεγχο του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Τα Βαλκάνια αλλάζουν, η οικονομία τους βελτιώνεται και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι εκ των πραγμάτων η «πύλη εισόδου» της νέας αναπτυξιακής πορείας, της «χερσονήσου του Αίμου» ή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης όπως προτιμά να προσδιορίζει την περιοχή η ΕΕ. Μία περιοχή που αποτελείται από 13 χώρες (συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας), με πληθυσμό πάνω από 70 εκατ. κατοίκους (συμπεριλαμβανομένων Τούρκων της Ανατολικής Θράκης).

Ο OΛΘ, με μηδενικό δανεισμό και 106 εκατ. ευρώ στο ταμείο του, αποκτά κομβικό ρόλο με έμφαση στην εξυπηρέτηση ολόκληρης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, σε αυτό το νέο τοπίο που διαμορφώνεται και παρουσιάζει ευρύτερο γεωστρατηγικό ενδιαφέρον, με τους Αμερικανούς να δηλώνουν παρών στην περιοχή και τους Κινέζους να ελέγχουν ήδη τον ΟΛΠ αλλά να απλώνονται και σε άλλα λιμάνια στην Ανατολική Μεσόγειο.

Η συμμετοχή του OΛΘ στους τρεις διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των Λιμανιών Αλεξανδρούπολης, Εμπορικού Λιμανιού της Καβάλας και Ηγουμενίτσας, είναι ενδεικτική των προθέσεων αλλά κυρίως των δυνατότητων που ανοίγονται για τις επενδύσεις του ισχυρού άντρα της ΠΑΕ ΠΑΟΚ στον λιμενικό τομέα.

Χθες έγινε γνωστό ότι η Belterra Investments Ltd, που αποτελεί τον επενδυτικό βραχίονα της οικογένειας Σαββίδη σε τομείς όπως η διαχείριση λιμένων, η τουριστική βιομηχανία, τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, η αθλητική βιομηχανία καθώς και η βιομηχανία τροφίμων και ποτών, συμφώνησε να αποκτήσει το 100% των μετοχών της εταιρείας Melbery Investments Ltd., η οποία με τη σειρά της ελέγχει το 66,67% της South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT), της κοινοπραξίας που με έδρα την Κύπρο κατέχει το 67% των μετοχών της εισηγμένης OΛΘ Α.Ε.

Στη Melbery η πλευρά Σαββίδη ελέγχει το 30% και το 70% η Deutsche Invest Equity Partners GmbH μέσω της Helanor Holdings Ltd. Οι Γερμανοί μεταβιβάζουν στην Beltera του Σαββίδη το ποσοστό που έχουν στη Melbery. Ετσι ο Σαββίδης θα ελέγχει το 66,67% της SEGT, και συνεπώς εμμέσως το 45% των μετοχών του OΛΘ.

Στην κοινοπραξία της SEGT, το υπόλοιπο 33,33% κατέχει η Terminla Link, ένα επιχειρηματικό σχήμα που συναποτελούν η ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM και η China Merchant Port International. Η Terminal Link είναι ο operator στης κοινοπραξίας SEGT, o οποίος δεν μπορεί να αποχωρήσει από το σχήμα, σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού πώλησης του OΛΘ. Εμμέσως λοιπόν η Terminal Link είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος του OΛΘ, με 22% περίπου.

Σημειώνεται ότι στο μετοχικό κεφάλαιο του OΛΘ συμμετέχει ακόμη το ΤΑΠΕΔ με ποσοστό 7,27% και το υπόλοιπο ποσοστό 25,73% ανήκει στο ευρύ επενδυτικό κοινό, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται με ποσοστό κάτω του 5% και η Lansdowne Partners.

Η απόφαση του Σαββίδη να αγοράσει το ποσοστό των Γερμανών, οι οποίοι εκ του καταστατικού τους κάποια στιγμή θα πουλούσαν τη συμμετοχή τους, είναι σαν φυσική συνέχεια της απόφασής του να επενδύσει στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης και σε άλλους τομείς στη Βόρεια Ελλάδα, όπως είναι ο τουρισμός όπου αναζητά και νέες ευκαιρίες, τα τρόφιμα και ποτά κ.α. Παράλληλα η κίνηση αυτή έρχεται μετά και την τοποθέτηση ενός νέου management στον OΛΘ από τον προηγούμενο Ιούνιο, με επικεφαλής τον νέο εκτελεστικό πρόεδρο κ. Αθανάσιο Λιάγκο, γεγονός που συνιστά και μία έκφραση εμπιστοσύνης το πρόσωπό του.

Στο διάστημα αυτό ο OΛΘ συνέχισε την αναπτυξιακή του πορεία και εξασφάλισε την άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, ενισχύοντας έτσι τον ρόλο του στα Βαλκάνια και στη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Οι Εγκεκριμένοι Οικονομικοί Φορείς (Authorized Economic Operator-AEO) για την Ασφάλεια και Προστασία απολαμβάνουν μια σειρά από οφέλη, όπως η ταχύτερη διεκπεραίωση τελωνειακών συναλλαγών και η διεθνής αναγνώριση μέσω των Συμφωνιών Αμοιβαίας Αναγνώρισης μεταξύ της ΕΕ και τρίτων χωρών.

Πηγή: Euro2day.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μαρσέιγ: Θέλει τον Αμπέλ Φερέιρα!

ΠΑΟΚ: Η Μπριζ… κυνηγάει μέχρι τέλους τον Τζόλη!

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Σαββίδης: Τα σχέδιά του για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Βασίλης Μπαντής

Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη, στις 14/12/1996. Το χαμόγελο του Ροναλντίνιο μου έδωσε το πάθος που ζητούσα στον χώρο του αθλητισμού και του ποδοσφαίρου. Ασχολήθηκα ερασιτεχνικά σε τοπικές ομάδες για μερικά χρόνια και έπειτα ήρθε η Αθλητική Δημοσιογραφία. Αποφοίτησα από σχολή δημοσιογραφίας, βρέθηκα σε Metrosport και Thesstoday, όπου έκανα αθλητικό και κοινωνικό ρεπορτάζ αντίστοιχα.