ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σχολεία: Τα λύκεια «πιλότος» για να ανοίξουν όλες οι βαθμίδες

Για τα σχολεία στις κόκκινες περιοχές στόχος της κυβέρνησης είναι να ανοίξουν με τον πλέον ασφαλή τρόπο.
Σχολεία: Τα λύκεια «πιλότος» για να ανοίξουν όλες οι βαθμίδες

Σχολεία: Για τα σχολεία στις κόκκινες περιοχές στόχος της κυβέρνησης είναι να ανοίξουν με τον πλέον ασφαλή τρόπο.

Η κυβέρνηση θέλει όλα τα σχολεία στις κόκκινες περιοχές να ανοίξουν χωρίς να χρειαστεί να κλείσουν ξανά.

Πιο συγκεκριμένα με πιλότο τα λύκεια που ανοίγουν αύριο τις πόρτες τους για να υποδεχτούν μαθητές και εκπαιδευτικούς με κανόνες προστασίας και υποχρεωτικά self test, ύστερα από πέντε μήνες στις κόκκινες περιοχές, το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει την ασφαλή επαναλειτουργία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης αμέσως μετά το Πάσχα, από τη Δευτέρα 10 Μαίου και με στόχο να μην ξανακλείσουν μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Η κυβέρνηση έχει επενδύσει στην ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία της εκπαίδευσης καθώς θεωρεί ότι η απομάκρυνση των μαθητών από τις φυσικές τους τάξεις έχει σοβαρές συνέπειες στην ψυχολογία και την κοινωνικοποίηση των μαθητών και λιγότερο στη μαθησιακή διαδικασία, αφού είναι γεγονός ότι η διδασκαλία εξ αποστάσεως λειτούργησε και θα εξακολουθεί να λειτουργεί, τουλάχιστον μέχρι το Πάσχα για τις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης με άψογο τρόπο, ανεβάζοντας την Ελλάδα στην πρωτοπορία της Ευρώπης, πράγμα για το οποίο μάλιστα το υπουργείο Παιδείας έλαβε τα εύσημα.

Τα λύκεια επελέγησαν από το υπουργείο Παιδείας να είναι η πρώτη βαθμίδα που θα επανέλθει στο σχολικό χώρο και για το λόγο αυτό ζητήθηκε το «πράσινο φως» της επιστημονικής επιτροπής, με βάση τα ακόλουθα τρία χαρακτηριστικά:
Πρώτον οι μαθητές της Γ’ λυκείου διαγωνίζονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, οι οποίες αναμένεται αν διενεργηθούν εφέτος στην ώρα τους, με πιθανή ημερομηνία έναρξης τις 14 ή τις 15 Ιουνίου. Η λειτουργία μόνο της Γ΄ τάξης του λυκείου την οποία πρότειναν ορισμένοι επιστήμονες δεν ήταν εφικτή για τεχνικούς, πρακτικούς λόγους, καθώς άλλωστε οι καθηγητές διδάσκουν σε όλο το λύκειο και θα ήταν δύσκολο να βρίσκονται στην αίθουσα διδασκαλίας της Γ΄ λυκείου και να κάνουν τηλεκπαίδευση για τις άλλες δύο τάξεις.

Σχολεία: Παρότι υπάρχουν πολλοί μαθητές τη τελευταίας τάξης του λυκείου, οι οποίοι συνηθίζουν να αποφεύγουν προς το τέλος της σχολικής χρονιάς την παρουσία τους στο σχολείο, παίρνοντας εν γνώση τους απουσίες, προκειμένου να προετοιμαστούν καλύτερα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις στο σπίτι ή στο φροντιστήριο, η φετινή ιδιαίτερη χρονιά του κορονοιού έχει αλλάξει τα δεδομένα, καθώς ήδη απουσιάζουν σχεδόν πέντε μήνες. Επιπλέον το υπουργείο Παιδείας ήθελε να δώσει τη δυνατότητα στους υποψηφίους να προετοιμαστούν με το όσο δυνατόν καλύτερο τρόπο και να επανεισαχθούν σιγά –σιγά στην ψυχολογία της σχολικής τάξης.

Δεύτερον, τα λύκεια έχουν λειτουργήσει εφέτος λιγότερο χρόνο με δια ζώσης μαθήματα από ό,τι οι υπόλοιπες βαθμίδες. Συγκεκριμένα από τις 10 Νοεμβρίου που έκλεισαν όλα τα σχολεία και μετά,τα λύκεια στις κόκκινες περιοχές δεν έχουν λειτουργήσει καθόλου, ενώ, αντιθέτως τα γυμνάσια, που ακολουθούν στην σειρά προτεραιότητας, λειτούργησαν για περίπου μιάμιση εβδομάδα ενώ τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία ήταν ανοιχτά για πέντε εβδομάδες.

Ο τρίτος λόγος που δόθηκε προτεραιότητα στα λύκεια συνδέεται με την κινητικότητα των πολιτών καθώς κρίθηκε ότι οι μαθητές λυκείου πηγαίνουν μόνοι τους στο σχολείο ενώ για παράδειγμα στα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία , η κινητικότητα γονέων παππούδων και κηδεμόνων θα εκτόξευε τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του ιού, σε μία συγκυρία , κατά την οποία βρισκόμαστε στην κορύφωση της πανδημίας. Η ιδιαίτερη επιβαρυμένη επιδημιολογική εικόνα της χώρας ήταν άλλωστε και ο βασικός λόγος διαφωνίας των μελών της επιτροπής που μειοψήφησαν στην απόφαση για το άνοιγμα των λυκείων, με χαρακτηριστική την ένσταση του εμβληματικού καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα , ο οποίος επικαλέστηκε τους κινδύνους που επισύρει μία τέτοια απόφαση καθώς και την εντεινόμενη, ασφυκτική πίεση που δέχεται το Εθνικό σύστημα Υγείας από τις νοσηλείες και τις διασωληνώσεις ασθενών.

Το υπουργείο Παιδείας έχει ως «όπλα» την τήρηση των μέτρων προστασίας με αποστάσεις, υποχρεωτική χρήση μάσκας, διαφορετικά διαλείμματα, υγιεινή των χεριών αερισμό των αιθουσών και σταθερές ομάδες μαθητών αλλά κυρίως αυτή τη φορά έχει στα χέρια του το δωρεάν τεστ αυτοδιάγνωσης που θα γίνεται υποχρεωτικά δύο φορές την εβδομάδα, Δευτέρα και Πέμπτη από μαθητές και εκπαιδευτικούς ώστε να απομονώνονται τυχόν κρούσματα και να διασφαλιστεί η ομαλή και ασφαλής λειτουργία των σχολικών μονάδων. Επόμενο βήμα είναι η λειτουργία με τα ίδια «όπλα», όρους και κανόνες των γυμνασίων δημοτικών και νηπιαγωγείων από τη Δευτέρα 10 Μαίου, δηλαδή αμέσως μετά το Πάσχα και εφόσον θεωρείται ότι την περίοδο εκείνη η επιδημιολογική κατάσταση θα είναι βελτιωμένη, μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Έτσι τα γυμνάσια και τα λύκεια θα λειτουργήσουν μέχρι την Παρασκευή 11 Ιουνίου ώστε στις 14 ή στις 15 Ιουνίου να ξεκινήσουν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις. Τα δημοτικά και νηπιαγωγεία θα παρατείνουν τη λειτουργία τους τουλάχιστον μέχρι την Παρασκευή 25 Ιουνίου όπως είχε γίνει και πέρυσι.

Σχολεία: Το υπουργείο Παιδείας απαντά σε 5 ερωτήσεις για το self test

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, όπως είπε η υπουργός Παιδείας Νίκης Κεραμέως, οφείλουν να έχουν τη βεβαίωση του αρνητικού τεστ κάθε Δευτέρα και Πέμπτη για να μπορούν να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ συνιστάται το τεστ να γίνεται ή το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ, που σημαίνει ότι το πρώτο τεστ θα πρέπει να γίνει την Κυριακή το βράδυ ή τη Δευτέρα το πρωί. Το αποτέλεσμα του τεστ θα δηλώνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr. Το υπουργείο Παιδείας δίνει απαντήσει σε ερωτήματα γονέων μαθητών και εκπαιδευτικών.

Σχολεία: Είναι δύσκολη η διαδικασία του τεστ;

Το self-testing είναι μία διαδικασία εύκολη και απλή, μία διαδικασία που χρησιμοποιείται και σε άλλες χώρες για τη λειτουργία των σχολείων. Το τεστ είναι ρινικό και όχι ρινοφαρυγγικό ή στοματοφαρυγγικό, και ο στυλεός πρέπει να μπει στη μύτη απαλά και να περιστραφεί αρκετές φορές. Ήδη έχει αποσταλεί στα φαρμακεία και δοθεί στη δημοσιότητα επεξηγηματικό υλικό καθώς και σχετικό βίντεο για κατατοπιστική ενημέρωση όλων (https://self-testing.gov.gr).

Τα βήματα είναι τα εξής:

Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ τους. Το πρώτο τεστ το παρέλαβαν γονείς, ενήλικοι μαθητές και εκπαιδευτικοί Λυκείου ενώ από αύριο μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ.
Οι μαθητές και εκπαιδευτικοί θα κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ.

Άρα το πρώτο τεστ θα μπορεί να γίνει την Κυριακή το βράδυ ή την Δευτέρα το πρωί.
Γονείς, ενήλικοι μαθητές και εκπαιδευτικοί θα δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.

Τι γίνεται αν το self-test είναι αρνητικό;

Για τους μαθητές, θα εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr. Οι μαθητές θα φέρουν τη σχολική κάρτα μονίμως μαζί τους. Θα επιδεικνύουν την εκάστοτε κάρτα στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης. Για τους εκπαιδευτικούς, θα εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να γράφουν μια χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.

Τι γίνεται αν το self-test είναι θετικό;

Εάν το τεστ είναι θετικό, θα εκδίδεται βεβαίωση για τη διενέργεια επαναληπτικού τεστ από επαγγελματία υγείας είτε σε δημόσια δομή δωρεάν είτε σε ιδιωτική δομή.

Οι μαθητές που θα βγουν θετικοί θα κάνουν τηλεκπαίδευση;

Για τους μαθητές των οποίων το επιβεβαιωτικό τεστ βγει θετικό προβλέπεται ό,τι και για τους μαθητές που νοσούν. Δίνεται η δυνατότητα ταυτόχρονης τηλεκπαίδευσης ή συμμετοχής σε διαδικτυακό τμήμα, χωρίς η παρακολούθηση να είναι υποχρεωτική.

Έχουν δοθεί οδηγίες για την κάλυψη της ύλης;

Καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εκδίδει κατευθυντήριες γραμμές και οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς μας σχετικά με την κάλυψη της ύλης, δεδομένης της αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας. Τον περασμένο μήνα εκδόθηκαν οδηγίες για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και εντός της εβδομάδας εκδίδονται και νέες οδηγίες για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Παράλληλα, το ΙΕΠ παρακολουθεί και ζητήματα ψυχοσυναισθηματικής φύσεως που συνδέονται με την πανδημία και την αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας.

NBA Αποτελέσματα: Άνετα οι Γούριορς με… καυτό Κάρι (vids)

Η «χρυσή» ευκαιρία του Άρη να τελειώνει από την 3η αγωνιστική

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Σχολεία: Τα λύκεια «πιλότος» για να ανοίξουν όλες οι βαθμίδες», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Γιώργος Διπλοΐδης

Είμαι ο Γιώργος Διπλοΐδης και γεννήθηκα στην Θεσσαλονίκη. Σπούδασα αθλητική δημοσιογραφία και ψυχολογία αλλά με κέρδισε η πρώτη. Από μικρός ήμουν με μία μπάλα στο χέρι, έτσι αποφάσισα να πιάσω την... πένα. Έχω την ευτυχία να έχω την... αίσθηση κάθε μέσου, Ραδιόφωνο (Radio Sport 98.7, Libero 107.4, Fair Play 96.1, Radio North 98.0), Εφημερίδα (Σπορ του Βορρά, Goal News, Fair Play Arena Press), ιστοσελίδες (Sfina.gr, eurobasket.com) και τηλεόραση (4Ε Τηλεόραση, Βεργίνα). Στο ξεκίνημα της πορείας μου, πριν από 20χρόνια περίπου, άρχισα να πρωτοδιαβάζω το Sportime. To οποίο μου έκανε την τιμή να γράφω γι' αυτό λίγο καιρό πριν φύγει το 2020. Καλύπτω το αθλητικό ρεπορτάζ και την γενικότερη ειδησεογραφία, ενώ προσπαθώ να δίνω το... άρωμα των εξελίξεων από την πόλη μου.