ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σιδηρόδρομος: Η εγκληματική αμέλεια συνεχίζεται – ΣΟΚ με τις αποκαλύψεις για 10.689 ρωγμές στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός!

Εδώ και 4 ολόκληρα χρόνια δεν έχουν αντικατασταθεί οι ραγισμένες τραβέρσες που στηρίζουν τις ράγες - Αποσιωπήθηκαν όλες οι σχετικές αναφορές
Σιδηρόδρομος: Η εγκληματική αμέλεια συνεχίζεται – ΣΟΚ με τις αποκαλύψεις για 10.689 ρωγμές στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός!

Σιδηρόδρομος: Όλο και νέα σοκαριστικά στοιχεία βγαίνουν στο φως της δημοσιότητας για την τραγική κατάσταση του σιδηροδρόμου στη χώρα μας, ενώ η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιχειρεί να εμφανίσει εικόνα «κανονικότητας» και «ασφάλειας» στο υπεραστικό δίκτυο. Οι νέες συνταρακτικές αποκαλύψεις που έφερε στο φως έρευνα της ΕφΣυν και των Reporters United, δείχνουν ότι όχι μόνο δεν έχει διασφαλιστεί η ασφάλεια των επιβατών μετά το αδιανόητο έγκλημα στα Τέμπη, άλλα κάθε μέρα που περνά είναι επίφοβη για να υπάρξει μια νέα τραγωδία.

Σύμφωνα με την έρευνα των Reporters United και της Εφημερίδας των Συντακτών που παρουσίασαν εσωτερικά έγγραφα και φωτογραφίες, υπάρχουν 10.689 ρηγματωμένοι στρωτήρες (τραβέρσες από μπετόν πάνω στις οποίες πατούν οι ράγες) στο τμήμα του σιδηροδρόμου Τιθορέα – Δομοκός, σε έκταση 106 χιλιομέτρων.

Η πλειοψηφία των ρηγματωμένων στρωτήρων προέρχεται από παρτίδες που προμήθευσε η εταιρεία “ΣΤΡΩΤΗΡΕΣ ΑΒΕ”, θυγατρική της ΤΕΡΝΑ, η οποία, σύμφωνα με την έρευνα, αναγνωρίζει το πρόβλημα. Η ύπαρξη των πολλών ρηγματωμένων στρωτήρων έχει εντοπιστεί από το 2019 και η δημοσιογραφική έρευνα ανέδειξε τρία έγγραφα σε τρεις διαφορετικές χρονιές (2019, 2021, 2023), από τρεις διαφορετικούς φορείς (ΟΣΕ, Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης, κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – ΑΒΑΞ – ΤΕΡΝΑ) που αναφέρουν το σοβαρό πρόβλημα στον σιδηρόδρομο.

Η μελέτη του Πολυτεχνείου της Θεσσαλονίκης που έγινε το 2021 έδειξε ότι η συντριπτική πλειονότητα των στρωτήρων που εξετάστηκαν δεν κάλυπτε τα πρότυπα ασφαλείας. Τα αποτελέσματα της μελέτης αποσιωπήθηκαν, και ως την στιγμή της συνταρακτικής αποκάλυψης ουδείς από τους επιβάτες, άλλα ακόμα και τους εργαζόμενους δεν γνώριζαν ότι τα τρένα κινούνται πάνω σε ράγες που θα μπορούσαν (και ακόμα μπορούν) να καταστραφούν σε κάποιο σημείο, ανά πάσα στιγμή!

Το πρόβλημα παρέμενε άγνωστο ακόμα και για τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) που είναι κατ’ εξοχήν αρμόδια για την ασφάλεια στα τρένα! «Είναι η πρώτη φορά που το ακούω», λέει η επικεφαλής της ΡΑΣ Ιωάννα Τσιαπαρίκου. «Δεν ξέρω αν έχει ενημερωθεί το υπουργείο Μεταφορών, εμείς πάντως δεν γνωρίζουμε τίποτα».

Στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι: «Δεν κοιμάμαι το βράδυ». Οι περισσότεροι ρηγματωμένοι στρωτήρες δεν είναι ακόμα επικίνδυνοι για την κυκλοφορία, αλλά τουλάχιστον 1.000 εξ αυτών απαιτούν άμεση αντικατάσταση – και όσο το πρόβλημα κρύβεται κάτω από το χαλί τόσο γιγαντώνεται. Ο αριθμός 1.000 αποτελεί εκτίμηση στελέχους και μπορεί να αλλάξει όταν τελειώσει η διαδικασία αξιολόγησης της σοβαρότητας των ρωγμών».

Τέσσερα ολόκληρα χρόνια έχουν περάσει από τον καιρό που εντοπίστηκε το πρόβλημα και όμως δεν έχει αντικατασταθεί ούτε ένας στρωτήρας! Αν φανταστεί κανείς πως τα τρένα που κινούνται στις σιδηροδρομικές γραμμές φτάνουν μέχρι και τα 160 χλμ/ώρα, μπορεί να υποθέσει τις ολέθριες συνέπειες ενός ενδεχόμενου εκτροχιασμού.

Τέσσερα χρόνια εγκληματικού τυχοδιωκτισμού στα οποία ο Κώστας Αχ. Καραμανλής εγγυούταν για την… ασφάλεια του σιδηροδρόμου, ενώ τα εσωτερικά έγγραφα μιλούσαν για διαρκή επιδείνωση των ρηγματωμένων στρωτήρων. Έχουμε φτάσει στο 2023 και ο αριθμός των προβληματικών στρωτήρων έχει εκτοξευτεί στους 10.689. Κι όμως ακόμα δεν έχει ξεκινήσει καμία εργασία αντικατάστασης. Στους δείκτες παρακολούθησης της εκτέλεσης του σχετικού έργου, που αφορά 850 στρωτήρες, ο βαθμός υλοποίησης είναι 0%!

Αποδεικνύεται λοιπόν πως η ανυπαρξία συστήματος τηλεδιοίκησης ήταν η κορυφή του παγόβουνου, όσον αφορά την εγκληματική αμέλεια για την κατάσταση του σιδηροδρόμου. Πέρα από την υποστελέχωση των σταθμών, πέρα από την ελλιπή εκπαίδευση σταθμαρχών, πέρα από τα σβηστά φωτόσημα, τους ημιλειτουργικούς πίνακες κυκλοφορίας, την κακή επικοινωνία στους ασυρμάτους, τα χορταριασμένα και «τυφλά» σημεία του δικτύου, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα ακόμα και στην πιο βασική προϋπόθεση της κίνησης των τρένων, δηλαδή τη στήριξη των ραγών.

Φαίνεται πως το αίμα που χύθηκε στα Τέμπη δεν στάθηκε αρκετό για τους ιθύνοντες ώστε να σταματήσουν να παίζουν με τις ζωές των πολιτών…

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Σιδηρόδρομος: Η εγκληματική αμέλεια συνεχίζεται – ΣΟΚ με τις αποκαλύψεις για 10.689 ρωγμές στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός!», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Πέτρος Δημόπουλος

Αρθρογραφεί στο Sportime.GR και είναι συντάκτης του άρθρου αυτού.