Σίλα Σεραφείμ, οι χαριτωμενιές με την πίστη του καθενός δεν έχουν καθόλου πλάκα
Δεν έχουν πλάκα τα αστεία με την Ορθόδοξη πίστη, ούτε και με καμία πίστη πώς να το κάνουμε;Το να κάνεις χιούμορ και πλακίτσα με την θρησκευτική πίστη και το δόγμα του καθενός, είναι η εύκολη λύση.
Από τη μια παραθέτεις τα επιχειρήματα της «χ» θρησκείας πάνω σε θέματα που η παγκόσμια κοινότητα έχει δώσει απαντήσεις εδώ και αιώνες και από την άλλη, ταυτόχρονα, τα αποδημείς ένα προς ένα ,με άκρως ορθολογιστική λογική και χιουμοριστικό τρόπο, ώστε να προκαλέσεις το γέλιο του θεατή ή του αναγνώστη και στο τέλος απαξιώνεις την οποιαδήποτε πίστη, με ένα ευχάριστο και έξυπνο τσιτάτο που θα φέρει και το «χειροκρότημα».
Το παραπάνω δεν διαφέρει σε τίποτε από τα χείριστα αστεία που έκαναν παλαιότερα οι κωμικοί, με κατηγορίες ανθρώπων π.χ εύσωμους, ψηλούς, πολύ αδύνατους κτλ…
Η αμηχανη στιγμη, που ο μαθητης βγαινει απ τη βιολογια, που χει μαθει για τη θεωρια της εξελιξης και τον Δαρβινο και μπαινει θρησκευτικα για να μαθει για κρινους που γκαστρωνουν. #Μοσιαλος
— silas serafim (@silaserafim) December 27, 2021
Το να προκαλείς γέλιο, τονίζοντας σε υπερθετικό βαθμό την «ιδιαιτερότητα κάποιου», δεν αποτελεί δείγμα ευφυίας, αλλά ευκολίας και καλλιτεχνικής τεμπελιάς. (Το σχόλιο φυσικά και δεν είναι ειδικό αλλά γενικό).
Πόσο μάλλον όταν η ευκολία γίνεται προσβολή, τότε δεν έχουμε να κάνουμε με τεμπελιά, αλλά με ξεκάθαρη έλλειψη σεβασμού στην διαφορετικότητα.
Είναι πραγματικά απίστευτο αυτό που συμβαίνει στις μέρες μας, λίγο πριν την αυγή του 2022.
Εμμονές
Άνθρωποι που κατά τα άλλα είναι υπέρ της ανεξιθρησκείας και έχουν κάνει σημαία τους τον πόλεμο κατά των διακρίσεων πάσης φύσεως, φυλετικών, σεξουαλικών κ.α, έχουν μια άτυπη εμμονή με την ορθόδοξη πίστη και όσους την ασπάζονται.
Αντιμετωπίζουν τους πιστούς σαν «θρησκευτικά γκόλουμ» που έχουν ξεπηδήσει από βιβλία του Τόλκιν.
Τους βλέπουν υποτιμητικά, ως αμόρφωτους, άξεστους, περιθωριακούς και γραφικούς…
Αυτοί που είναι κατά τα άλλα κατά των διακρίσεων…δείχνουν με το δάχτυλο κάποιους…μόνο και μόνο επειδή είναι διαφορετικής λογικής και ιδεολογίας από τους ίδιους, με αποτέλεσμα στο τέλος να γίνονται οι ίδιοι…ΟΛΑ ΑΥΤΑ τα όποια κατακρίνουν.
Σε καμία περίπτωση δεν περιμένουμε να επικρατήσει λογική και αλληλοσεβασμός…ακόμη και από αυτούς που αυτοπροσδιορίζονται και κάνουν καριέρα ως φιλελεύθεροι ορθολογιστές.
Είμαστε στη εποχή που παλεύουμε ακόμη να σκοτώσουμε τα εμμονικά τέρατα που κρύβουμε μέσα μας.
Τα ταμπού και τις προκαταλήψεις που είναι ριζωμένες βαθιά στο υποσυνείδητό μας από άλλες εποχές.
Ο Κρίνος
Ο ραδιοφωνικός παραγωγός του Best 92.6 και δημοσιογράφος του Protagon, Κώστας Γιαννακίδης, γράφει μεταξύ άλλων σε άρθρο του αναφορικά με την ανάρτηση του Ηλία Μόσιαλου:
«Όμως εντάξει, ας υποθέσουμε ότι η Ιερά Σύνοδος υπερασπίζεται αυτό που αντιπροσωπεύει. Εδώ οι εταιρείες δεν δέχονται να θίγεται το brand τους, θα αφήσει η Ιερά Σύνοδος να περάσει έτσι αυτό που ονομάζουμε «προσβολή των Θείων»; Αν μη τι άλλο, αυτό το «γκρίζο» της αντίδρασης, συνάδει υφολογικά με το σκοτάδι των απόψεων που, από την αρχή της πανδημίας, ανέχεται η Ιεραρχία. Και τι να κάνει και η Νίκη Κεραμέως; Από το ποίμνιο εκλέγεται, με την Εκκλησία συναλλάσσεται πολιτικά. Θα υπερασπιστεί τον Κρίνο.»
Η Ορθοδοξία, όπως και οι υπόλοιπες θρησκείες δεν είναι brands.
Για αυτούς που τις ασπάζονται είναι κάτι εντελώς διαφορετικό και φυσικά Ιερό.
Ο «Κρίνος» που υποτιμητικά αναφέρεται στο άρθρο, για κάποιους είναι ένα απλό λουλούδι και για κάποιους άλλους είναι σύμβολο για την ανθρωπότητα.
Όταν λοιπόν χλευάζεις και δείχνεις με το δάχτυλο τους δεύτερους, δεν διαφέρεις σε τίποτε, από τους ακραίους που κατακρίνεις.
Το άρθρο το Κώστα Γιαννακίδη καταλήγει:
Ο Ηλίας Μόσιαλος δεν κατέβασε την ανάρτησή του. Και αυτοί που αρέσκονται να κάνουν συγκρίσεις με το Ισλάμ, ένα να έχουν κατά νου: ευτυχώς δεν τους πέρασε. Γιατί αν ήταν στο χέρι τους, θα μας είχαν φέρει κοντά.
Πράγματι ο Ηλίας Μόσιαλος δεν κατέβασε την ανάρτησή του.
Αυτό όμως δεν μας πήγε πιο μακριά απο το Ισλάμ…αλλά μας έφερε πιο κοντά σε φασίζουσες ρατσιστικές λογικές, που υποτιμούν και προσβάλουν άμεσα και ευθέως την θρησκευτική πίστη μεγάλης μερίδας του κόσμου.
Ο σεβασμός στην διαφορετικότητα – ακόμη και στην διαφορετικότητα της πίστης – είναι θέμα παιδείας.
Όσο δεν υπάρχει παιδεία…τόσο θα πηγαίνουμε και πάλι από την αρχή…
________________________________________________________________________
Υ.Γ Τελικά ο Αρκάς έχει πάθει Σίλα ή ο Σίλας έχει πάθει Αρκά;