ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συνεχίζεται η κοροϊδία για το λογότυπο «μ»: H «Ελληνικό Μετρό» μιλάει για έλλειψη χρόνου – Μάλλον δεν τους έφταναν 18 χρόνια

Συνεχίζεται ο τραγέλαφος - Ούτε μια σοβαρή εξήγηση για το πως γίνεται να κοστίσει 30.000 ευρώ ένα τόσο προχειροφτιαγμένο σήμα
Συνεχίζεται η κοροϊδία για το λογότυπο «μ»: H «Ελληνικό Μετρό» μιλάει για έλλειψη χρόνου – Μάλλον δεν τους έφταναν 18 χρόνια

Δεν ξέρουν από που να μαζέψουν το φιάσκο με το προχειροφτιαγμένο σήμα του Μετρό Θεσσαλονίκης, που μάλιστα πληρώθηκε με 30.000 «ζεστά» ευρώ των φορολογούμενων με απευθείας ανάθεση.

Μετά την παρουσίαση του σήματος από τον Σταϊκούρα, το πανελλήνιο χθες «γλέντησε» τους υπεύθυνους με ατελείωτα σχόλια και memes που σχετίζονταν με το γράμμα «μ».

Προφανώς για να καταλαγιάσει λίγο η λαϊκή γιούχα, η εταιρεία «Ελληνικό Μετρό» εξέδωσε εκτενή ανακοίνωση όπου εξηγεί το πώς έγιναν οι διαγωνισμοί μέχρι να φτάσουμε στην κλασσική και αγαπημένη πρακτική της κυβέρνησης, την απευθείας ανάθεση.

Μόνο που αντί η ανακοίνωση του «Ελληνικό Μετρό» να δικαιολογεί αυτήν την αποτυχία, καταφέρνει μάλλον το αντίθετο: να την κάνει να δείχνει ακόμα μεγαλύτερη. Και αυτό γιατί επικαλείται την έλλειψη… χρόνου ως δικαιολογία για την απευθείας ανάθεση στην εταιρεία που έφτιαξε αυτό το αστείο σήμα.

Το να μιλήσεις στους Θεσσαλονικείς για έλλειψη χρόνου για κάτι που έχει να κάνει με την ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης, αποτελεί από μόνο του ένα ανέκδοτο. Η κατασκευή του Μετρό έχει αρχίσει από το 2006, δηλαδή μετράμε 18 χρόνια από τότε που ξεκίνησε το έργο. Είναι δυνατόν να έχουν το θράσος να λένε ότι δεν είχαν χρόνο; Και όμως είναι.

Και άντε, να παραδεχτούμε ότι προηγήθηκαν πολλές άλλες κυβερνήσεις που δεν ασχολήθηκαν με αυτό το ζήτημα. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη κυβερνάει τη χώρα για 5 χρόνια. Ούτε τα 5 χρόνια δεν είναι αρκετός χρόνος για να φτιαχτεί ένα σοβαρό logo για το Μετρό Θεσσαλονίκης;

Αλλά τι να πει κανείς και για τις 30.000 πεταμένων ευρώ, που δόθηκαν γι’ αυτό το σήμα. Η ανακοίνωση του «Ελληνικό Μετρό» δεν διαψεύδει το ποσό, αλλά το επιβεβαιώνει. Επιβεβαιώνει ακόμα ότι έγιναν 2 διαγωνισμοί που ματαιώθηκαν. Και εδώ προκύπτουν ερωτήματα.

Πόσο χειρότερες από αυτό το αστείο «μ» ήταν οι προτάσεις που έγιναν; Σχεδόν απίθανο να παρουσίασαν οι άλλες εταιρίες κάτι πιο ερασιτεχνικό από αυτό που παρουσίασε ο Σταϊκούρας. Και καλά, ας πούμε ότι δεν τους έκαναν οι επιλογές του πρώτου διαγωνισμού. Δεν τους έκαναν ούτε του δεύτερου, που η ανακοίνωση λέει ότι αφορούσε 8 προσφορές; Τόσο… χάλια ήταν κι εκείνες;

Με το… πονηρό μας το μυαλό, σκεφτόμαστε μήπως κάποιοι ακολούθησαν την παραδοσιακή τακτική των «φωτογραφικών» διαγωνισμών, που γίνονται για τα μάτια του κόσμου, ενώ έχει προαποφασιστεί σε ποια εταιρεία θα δοθεί το έργο με απευθείας ανάθεση και με πόσα χρήματα θα δοθεί.

Η εταιρεία που ανέλαβε την υλοποίηση του έργου, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, είναι η “MARKETING AND MEDIA SERVICES”.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του Έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης και της επικείμενης θέσης σε λειτουργία, στις 28/02/24 προχώρησε σε διενέργεια διαγωνισμού, με ανοικτή διαδικασία, για τη «Δημιουργία λογότυπου για το σήμα του Μετρό Θεσσαλονίκης», που είχε ως αντικείμενο τη δημιουργία ενός απεικονιστικού σήματος/εμβλήματος (λογότυπο), το οποίο θα αποτελούσε το διακριτικό σήμα του μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Ο διαγωνισμός προέβλεπε την απονομή χρηματικών βραβείων στις τρεις πρώτες, κατά την αξιολόγηση της Επιτροπής, προτάσεις, συνολικής αξίας δεκατεσσάρων χιλιάδων ευρώ (14.000,00 €), χωρίς ΦΠΑ.

Κατά τη διαδικασία του διαγωνισμού, η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. επαναξιολόγησε τις επιλογές της σχετικά με το αντικείμενο και προέβη στον ανασχεδιασμό του, λόγω της ανάγκης για τη δημιουργία οπτικής ταυτότητας του έργου. Για το λόγο αυτό προχώρησε στη ματαίωση του διαγωνισμού.

Στις 25/06/24 δημοπράτησε διαγωνισμό με αναθεωρημένο αντικείμενο και ποιοτικά κριτήρια και με εκτιμώμενη αξία τριάντα χιλιάδες ευρώ (30.000,00€), χωρίς ΦΠΑ, λόγω της αλλαγής του αντικειμένου. Στο πλαίσιο του νέου Διαγωνισμού υποβλήθηκαν οκτώ (8) προσφορές, τις οποίες η Επιτροπή Διαγωνισμού ομόφωνα απέρριψε, λαμβάνοντας υπόψη τις αξιολογήσεις τόσο των δικαιολογητικών συμμετοχής όσο και των τεχνικών προσφορών. Λόγω απόρριψης όλων των προσφορών, η διαδικασία απέβη άγονη και ο διαγωνισμός ματαιώθηκε.

Για την αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος, λόγω της λειτουργίας του Μετρό στις 30/11/24, και προκειμένου η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. να έχει στη διάθεσή της την απαιτούμενη οπτική ταυτότητα του έργου προέβη στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 30.000,00€, δηλαδή εντός του ορίου της απευθείας ανάθεσης.

Το αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης ήταν όμοιο με του προηγούμενου διαγωνισμού, δηλαδή περιελάμβανε τον σχεδιασμό λογοτύπου του Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς και τη δημιουργία σήμανσης των σταθμών του βασικού έργου και της επέκτασης προς Καλαμαριά, στοιχεία τα οποία αποτελούν την οπτική ταυτότητα του έργου.

Συγκεκριμένα, ο ανάδοχος θα εκπονούσε:

α. Τη μεθοδολογική προσέγγιση υλοποίησης του αντικειμένου της Σύμβασης

β. Το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης και τη σήμανση των σταθμών για το σύνολο των σταθμών του βασικού έργου και της επέκτασης προς Καλαμαριά

γ. Τις επιγραφές των σταθμών και των αποβαθρών και τις κατευθυντήριες σημάνσεις συμπεριλαμβανομένων των πικτογραμμάτων για το σύνολο των σταθμών του βασικού έργου και της επέκτασης προς Καλαμαριά.

δ. Το διάγραμμα στάσεων των γραμμών του Μετρό, το οποίο θα τοποθετηθεί εντός των συρμών

ε. Το εγχειρίδιο οπτικής ταυτότητας (brandmanual), το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον:

Κανόνες ορθής και επιτρεπτής χρήσης του λογοτύπου για διαφορετικές ανάγκες, μεγέθη, υλικά κ.λπ. και τα σχετικά lock-ups, αποστάσεις ασφαλείας κ.ο.κ.

Λεπτομέρειες για τη σωστή χρωματική απόδοση σε διαφορετικά μεγέθη, υλικά κ.λπ.

Πρότυπα (templates) χρήσης του λογοτύπου όπως π.χ. σε καταχωρήσεις, ανακοινώσεις, διαφημίσεις, χορηγίες, χάρτες, παρουσιάσεις κ.ο.κ.

Κανόνες συνύπαρξης του λογοτύπου με άλλα λογότυπα.

Χρωματική παλέτα.

Γραμματοσειρές και ορθή χρήση τους.

Πικτογράμματα.

Για το σκοπό αυτό, στις 02/10/24 ανατέθηκε η σχετική σύμβαση στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE, η οποία διαθέτει εμπειρία στον τομέα της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ και δεν είχε συμμετοχή στη διαγωνιστική διαδικασία που προηγήθηκε.

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Συνεχίζεται η κοροϊδία για το λογότυπο «μ»: H «Ελληνικό Μετρό» μιλάει για έλλειψη χρόνου – Μάλλον δεν τους έφταναν 18 χρόνια», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Παντελής Λαμψιώτης

Αρθρογραφεί στο Sportime.GR και είναι συντάκτης του άρθρου αυτού.