Ακρίβεια: Με αλλοπρόσαλλα μέτρα και παλινωδίες συνεχίζει να διαχειρίζεται το μέτωπο της ακρίβειας η κυβέρνηση Μητσοτάκη, με τον Κώστα Σκρέκα να κάνει «πειράματα» στην αγορά που όχι μόνο είναι ανώφελα, αλλά και ζημιώνουν έτι περεταίρω τους πολίτες που εδώ και 2 χρόνια έχουν «γονατίσει» από την ακρίβεια.
Ο υπουργός Ανάπτυξης έως τώρα αρκείται σε μέτρα – «πασαλείμματα» που λειτουργούν υπό τους στενούς όρους του marketing και δίνουν πενιχρά αποτελέσματα στη μάχη κατά της ακρίβειας. Έτσι, μετά την κοροϊδία με τα ταμπελάκια του – 5% (ενώ ο πληθωρισμός στα τρόφιμα κινείται σε διπλάσια ποσοστά και πολλά προϊόντα έχουν αυξηθεί έως και 50% από τότε που ξεκίνησε το κύμα ακρίβειας), ο Κώστας Σκρέκας θεώρησε ότι θα καταφέρει πλήγμα στο «τέρας» της ακρίβειας με το να… καταργήσει τις προσφορές 1+1!
Δηλαδή τα μόνα πακέτα προσφορών που πραγματικά συμφέρουν και έχουν απομείνει στους καταναλωτές για να κόβουν έξοδα από τα μελλοντικά ψώνια τους, ο κ. Σκρέκας θέλησε να τα σταματήσει για να μην «στοκάρουν προϊόντα», όπως είπε! Μα ακριβώς το στοκάρισμα προϊόντων είναι σωτήριο για την οικονομική επιβίωση των νοικοκυριών, αφού οι πολίτες ψωνίζουν 1+1 για να έχουν επάρκεια για καιρό σε ένα προϊόν, που λίγο μετά θα πουλιέται μόνο του και με αυξημένη τιμή!
«Αντί να πάρει ένα σαμπουάν που χρειάζεται, αναγκάζεται να πάρει 1+1 για να το πάρει σε προσφορά ενώ χρειάζεται μόνο ένα», είπε ο Κώστας Σκρέκας.
«Τελικά αυτό δεν βοηθάει στο να έχουμε μία σταθερά χαμηλή τιμή στα προϊόντα. Εμείς θέλουμε ένα μεγάλο ποσοστό από αυτές τις προωθητικές εκπτώσεις να περάσουν στη μόνιμη τιμή του, όχι στην προσφορά. Αντί να έχει μία προωθητική ενέργεια 1+1 για μία βδομάδα τον μήνα και να πετύχει μόνο εκείνη τη βδομάδα για να πάρει σε προσφορά. Να υπάρχει μία μόνιμα χαμηλή τιμή στα προϊόντα. Αυτό λέγεται every day low price στο εξωτερικό και θέλουμε να το εφαρμόσουμε στην Ελλάδα, μέσω μίας νέα μεταρρύθμισης που θα έρθει από το υπουργείο Ανάπτυξης» συμπλήρωσε ο κ. Σκρέκας.
Είναι ολοφάνερο ότι πίσω από αυτά τα μέτρα για γέλια και για κλάματα, υπάρχει μια πολιτική νοοτροπία από ανθρώπους που δεν έχουν την παραμικρή ιδέα από οικιακή οικονομία και το πώς τα «φέρνει βόλτα» ένα νοικοκυριό που πασχίζει να βγάλει το μήνα. Ο Κώστας Σκρέκας δεν θέλει οι Έλληνες να στοκάρουν προϊόντα, για να «ακουμπάνε» τον οβολό τους κάθε λίγο και λιγάκι στα ταμεία των σούπερ μάρκετ που βδομάδα παρά βδομάδα ανεβάζουν τις τιμές.
Ο κ. Σκρέκας μάλλον δεν έχει υπόψιν του ότι ο καταναλωτής δεν είναι χαζός για να «αναγκάζεται» να αποθηκεύσει προϊόντα παρά τη θέλησή του. Θα αποθηκεύσει προϊόντα τα οποία κρίνει ότι σίγουρα θα καταναλωθούν, και έτσι δεν θα χρειαστεί να ξαναγοράσει για καιρό, κάτι που θα τον βοηθήσει να κάνει οικονομία.
Αντί ο υπουργός να εξασφαλίσει ταυτόχρονα και χαμηλές τιμές στα προϊόντα και προσφορές 1+1 στα σούπερ μάρκετ, είπε στον κόσμο «σου παίρνω το ένα, για να έχεις το άλλο», διότι προφανώς συμμορφώνεται στις κερδοσκοπικές απαιτήσεις των ομίλων που κάνουν κουμάντο στην αγορά.
Μεγαλοπρεπές «άδειασμα» από τον Παύλο Μαρινάκη
Μετά τις σημαντικές αντιδράσεις που προκάλεσε ο… αρνητής των προσφορών Κώστας Σκρέκας, η κυβέρνηση ανέκρουσε πρύμναν μέσα σε ένα 24ωρο, καθώς ήδη το κλίμα είναι πολύ βαρύ για την ανεξέλεγκτη ακρίβεια και τη φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών. Και έτσι το Μαξίμου οδηγήθηκε σε μία ακόμη παλινωδία (από τις πολλές που συμβαίνουν τους τελευταίους μήνες), δίνοντας «σήμα» στον Παύλο Μαρινάκη να «αδειάσει» μεγαλοπρεπώς τα «πειράματα» του Σκρέκα.
Συγκεκριμένα, ερωτηθείς σχετικώς το μεσημέρι της Πέμπτης (16/11) ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης διέψευσε κατηγορηματικά ότι η κυβέρνηση προτίθεται να καταργήσει τις προσφορές 1+1 στα ράφια των σούπερ μάρκετ διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι οι έλεγχοι στην αγορά θα συνεχιστούν.
«Και εμείς στο σπίτι μας προτιμάμε το 1+1 είναι πολύ πρακτικά. Δεν θα ήθελα να ξέρω αν γινόταν κάτι τέτοιο -που δεν πρόκειται να γίνει- τι θα γίνει με τη γυναίκα μου εάν γυρίσω σπίτι», είπε.
«Δεν θα μπορούσε η κυβέρνηση να παρέμβει στο πώς οι εταιρείες προωθούν τα προϊόντα τους ούτε και στον τρόπο που επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράζουν προϊόντα. Αλίμονο εάν απαγορεύαμε έναν τρόπο πώλησης προϊόντων», πρόσθεσε.
Οι προσφορές 1+1 μπορεί να μην καταργηθούν προς το παρόν – όπως ήθελε ο Κώστας Σκρέκας, όμως τελευταία για κάθε γκάφα της κυβέρνησης, έρχεται άλλη μία δώρο…