ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στα «κάγκελα» οι καταναλωτές για την ακρίβεια – Το ΙΝΚΑ ετοιμάζει μποϊκοτάζ σε προϊόντα λόγω της ανεξέλεγκτης κερδοσκοπίας

Κλιμακώνει τις αντιδράσεις του το ΙΝΚΑ και ετοιμάζει μποϊκοτάζ σε 10 κατηγορίες προϊόντων που θα ξεκινήσει από τις 13 Φεβρουαρίου

Κλιμακώνει τις αντιδράσεις του το ΙΝΚΑ και ετοιμάζει μποϊκοτάζ σε 10 κατηγορίες προϊόντων που θα ξεκινήσει από τις 13 Φεβρουαρίου.
Συντάκτης: Παντελής Λαμψιώτης Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

ΙΝΚΑ – Ακρίβεια: Χωρίς σταματημό συνεχίζεται η οικονομική αφαίμαξη των ελληνικών νοικοκυριών από την βιομηχανία καταναλωτικών ειδών και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αφού παρά την μείωση του ενεργειακού κόστους και το «φρενάρισμα» του πληθωρισμού, οι τιμές παραμένουν αδικαιολόγητα υψηλές. Και αυτό συμβαίνει κυρίως διότι η κυβέρνηση – ουσιαστικά – έχει γυρίσει την πλάτη στον καταναλωτή και παρέχει στους ομίλους το αβαντάζ της απουσίας ελεγκτικών μηχανισμών που να ελέγχουν την εκτίναξη της τιμής από την παραγωγή έως το ράφι, και έτσι η αισχροκέρδεια οργιάζει ανεξέλεγκτη.

Και σαν «κερασάκι στην τούρτα» της εκμετάλλευσης του λαού, έχουμε την επιχειρηματική πρακτική κοροϊδίας των καταναλωτών με την μείωση του βάρους των εμπορευμάτων μέσα σε συσκευασίες. Μια ανήθικη πρακτική που στοχεύει να πιάσει «κορόιδο» τον μέσο καταναλωτή που δεν μπαίνει στον κόπο να διαβάσει το καθαρό βάρος, ο οποίος βλέποντας στο ράφι μια συσκευασία που εσωτερικά είναι μισοάδεια, παραπλανάται νομίζοντας πως ψωνίζει την ίδια ποσότητα με πριν.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) η απάτη της μειώσεως των ποσοτήτων που ο Άδωνις Γεωργιάδης ονομάζει θεμιτό… μάρκετινγκ, έχει εντοπιστεί σε 750 προϊόντα και ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Γιώργος Λεχουρίτης προειδοποιεί ανοιχτά πλέον για ξεκίνημα μποϊκοτάζ προς τις εταιρείες  που ακολουθούν αυτήν την ανέντιμη και προσβλητική πρακτική ή που συνεχίζουν να ανεβάζουν τις τιμές αδικαιολόγητα.

Στο στόχαστρο του μποϊκοτάζ μπήκε όμως και το «καλάθι του νοικοκυριού» όπως δήλωσε ο κ. Λεχουρίτης στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής κατά τη συζήτηση νομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης.

Σε τελευταία ανακοίνωση του το ΙΝΚΑ αναφέρεται ιδιαίτερα στους παραγωγούς φέτας και σκληρών τυριών, αλλά και γενικότερα στην βιομηχανία καταναλωτικών ειδών και δηλώνει: «εάν συνεχίσετε το ανέβασμα των τιμών στα τυριά θα πάμε ως ΙΝΚΑ Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας σε μποϊκοτάζ αγοράς αυτών των προϊόντων. Δεν γίνεται, δεν πάει άλλο. Μάλλον κάθε εβδομάδα θα κάνουμε μποϊκοτάζ σε κατηγορίες προϊόντων όπως: τυροκομικά, γαλακτοκομικά, γιαούρτια, αλλαντικά, όσπρια, ζυμαρικά, μαργαρίνες, απορρυπαντικά, καθαριστικά και χαρτικά».

Να σημειωθεί πως ήδη το ΙΝΚΑ καλεί τους πολίτες καταναλωτές να μην αγοράζουν τις μειωμένες συσκευασίες.

Εφόσον οι εταιρείες δεν συμμορφωθούν με την προειδοποίηση, το ΙΝΚΑ αναφέρει πως το μποϊκοτάζ θα ξεκινήσει από τις 13 Φεβρουαρίου και θα εξελιχθεί ανάλογα με το πού εμφανίζονται τα κακώς κείμενα της αγοράς.

«Το ΙΝΚΑ στέλνει ένα μήνυμα στην αγορά ότι ‘’σταματήστε την ακρίβεια’’, το κάναμε πλέον γιατί ούτε το ‘’καλάθι του νοικοκυριού’’ βοήθησε στο να σταματήσει η ακρίβεια, άλλα ούτε και τα μέτρα της κυβέρνησης. Βλέπετε ότι επί 2 χρόνια σχεδόν ζούμε μια ακρίβεια καθημερινή, ανοδική και όχι μόνο δεν πάγωσαν οι τιμές των προϊόντων σε υψηλά επίπεδα, άλλα συνέχεια ανεβαίνουν. Ως που θα πήγαινε αυτή η κατάσταση; Άρα εμείς δεν ξεκινάμε ξαφνικά να πούμε ‘’από Δευτέρα ή από 13 του μηνός ξεκινάμε μποϊκοτάζ’’ σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, βδομάδα με βδομάδα. Στέλνουμε ένα μήνυμα προειδοποιητικό ότι ‘’πάρτε μέτρα, δεν αντέχει ο καταναλωτής’’», δήλωσε ο κ. Λεχουρίτης σε τηλεοπτική εκπομπή του Open.

Η σφοδρή αντίδραση του ΙΝΚΑ αντικατοπτρίζει πλήρως την γενικευμένη οργή που επικρατεί στα ελληνικά νοικοκυριά με το επιχειρηματικό κόλπο «αύξηση της τιμής – μείωση της συσκευασίας». Την ώρα που σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ισπανία, καταργείται το ΦΠΑ σε βασικά είδη διατροφής όπως το ψωμί και το γάλα και μειώνεται στο ελαιόλαδο και τα ζυμαρικά, στην Ελλάδα όχι μόνο δεν υπάρχει ούτε υπόνοια πολιτικής βούλησης για κάτι τέτοιο, άλλα οι πολίτες δίνονται βορά στην αισχροκέρδεια και στα κερδοσκοπικά τεχνάσματα των βιομηχανιών.

 

Exit mobile version