ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Süddeutsche Zeitung: Ελευσίνα, «νεκροταφείο πλοίων»

«Δεκάδες ναυάγια κείτονται στον κόλπο της Ελευσίνας»
Süddeutsche Zeitung: Ελευσίνα, «νεκροταφείο πλοίων»

Εκτενές ρεπορτάζ για την Ελευσίνα και τις προοπτικές που ανοίγει για την περιοχή ο θεσμός της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης φιλοξενεί η Süddeutsche Zeitung.

«Δεκάδες ναυάγια κείτονται στον κόλπο της Ελευσίνας. Η ελληνική κυβέρνηση θέλει επιτέλους να τα εξαφανίσει, το ερώτημα είναι: πού να τα πάει;» σημειώνει η εφημερίδα.  Κάνοντας αναδρομή στην μακραίωνη ιστορία της και τα Ελευσίνια Μυστήρια προς τιμή της θεάς Δήμητρας η συντάκτρια του άρθρου φτάνει στη σημερινή εποχή γράφοντας: «Όσα συνέβαιναν τις νύχτες στο ναό παραμένουν μέχρι σήμερα μυστήριο. Όσοι βρίσκονταν εκεί δεν μπορούσαν να αποκαλύψουν τίποτα. Ο ίδιος τόπος λέγεται μέχρι σήμερα Ελευσίνα και συνεχίζει να είναι γεμάτος μυστικά. Μυστικά που κρύβονται στα βάθη της θάλασσας. Πλοία βυθισμένα, ξεχασμένα. Σε ένα γραφικό κόλπο, προστατευμένο από κάθε πλευρά και ευνοημένο από τις καιρικές συνθήκες, υπάρχουν τόσα πολλά παρατημένα ναυάγια που θα έπρεπε να φωτίζονται με μικρούς φάρους, για να μην προσκρούσουν διερχόμενα πλοία». Eκεί βρίσκεται π.χ. το κρουαζιερόπλοιο Meditarrean Sky που βυθίστηκε πριν 15 χρόνια αλλά και το Noor 1, το τάνκερ που βρέθηκε το 2014 με δύο τόνους κοκαΐνη. προστίθεται στο δημοσίευμα.

Από την παρακμή στην πολιτιστική ευφορία το 2021;

Η δημοσιογράφος συνομιλεί με τον 60χρονο μαθηματικό Χρήστο Χρηστάκη, ο οποίος βρίσκεται πίσω από την πρωτοβουλία «Ecoeleusis» με στόχο την απομάκρυνση των ναυαγίων από τον κόλπο, ιδίως όσων είναι επιβλαβή για το περιβάλλον. «Πρέπει να σκεφτούμε τις επόμενες γενιές», αναφέρει ο ίδιος περιγράφοντας συνοπτικά την κατάσταση ως εξής: «Συνθήκες τρίτου κόσμου». Ο κ. Χρηστάκης θεωρεί υπεύθυνη για την κατάσταση τη διοίκηση του λιμανιού: «Θέλουμε να κάνει κάτι, αλλά δεν κάνει τίποτα».

Στην S.Z. μιλά και ο νέος διευθυντής του λιμανιού Ελευσίνας, Χαράλαμπος Γαργαρέτας. «Δεν φανταζόμουν τι θα έβρισκα εδώ (…) η κατάσταση είναι τραγική» αναφέρει ο 34χρονος οικονομολόγος, που πριν αναλάβει τη θέση αυτή εργαζόταν στο ΤΑΙΠΕΔ. «Η ιδιωτικοποίηση κρατικής περιουσίας, όρος των διεθνών πιστωτών, είναι στην Ελλάδα μήλον της έριδος» σημειώνει η εφημερίδα, αλλά ο Χ. Γαργαρέτας εκτιμά ότι «χωρίς ιδιώτες επενδυτές το λιμάνι της Ελευσίνας δεν θα μπορούσε να επιβιώσει». Ο ίδιος προσπαθεί να αλλάξει την κατάσταση, αναζητώντας ακόμη και ιδιοκτήτες παλιών πλοίων ώστε να βρεθεί από κοινού λύση. Ωστόσο, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, δεν έχει καταφέρει ακόμη να κερδίσει την εμπιστοσύνη των κατοίκων της περιοχής, μιας περιοχής που τόσο πολύ συνέβαλε στη βιομηχανική ανάπτυξη της Ελλάδας επί δεκαετίες και για έναν ακόμη λόγο: χάρη στα εργοστάσια βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων.

Το ρεπορτάζ κλείνει με αναφορές στην Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2021, που θα είναι η Ελευσίνα με μότο «Μετάβαση στην ΕYφορία» (Transition to EUphoria). Πρότυπο είναι η γερμανική περιοχή του Ρουρ, η οποία κατάφερε να μετατρέψει τα παλιά ορυχεία σε χώρους τέχνης. Κάτι αντίστοιχο θα μπορούσε να γίνει και στην Ελευσίνα» επειδή υπάρχουν πολλά βιομηχανικά ερείπια, αναφέρει ο κ. Χρηστάκης.

«Πώς θα έρθει κόσμος στην Ελευσίνα, τι θα τους δείξουμε και τι θα κάνουμε με τη βρώμικη πλευρά της Ελευσίνας; Πρέπει να την κρύψουμε ή να πούμε‚ είναι εδώ, δείτε την;» διερωτάται από την πλευρά του ο διευθυντής του λιμανιού. Ο ίδιος, σύμφωνα με τη SZ, δείχνει να γνωρίζει τα προβλήματα της περιοχής, στην οποία, όπως λέει, εδώ και χρόνια έχει θησαυρίσει η μαφία. «Αν δεν αλλάξουμε εμείς τα πράγματα, ποιος θα το κάνει;» διερωτάται ρίχνοντας το μπαλάκι στη δική του γενιά.

ΠΗΓΗ:naftemporiki.gr

Σε τεντωμένο σκοινί η Βενεζουέλα

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Κοινωνία: Ορκωμοσία ΠτΔ – Κωνσταντίνος Τασούλας: Η κυβέρνηση φώναξε «άξιος» ενώ ο λαός έχει φωνάξει ήδη «ανάξιος»

Ορκωμοσία ΠτΔ – Κωνσταντίνος Τασούλας: Η κυβέρνηση φώναξε «άξιος» ενώ ο λαός έχει φωνάξει ήδη «ανάξιος»

Ξεπεσμός για την ποιότητα της δημοκρατίας, η ορκωμοσία ενός ΠτΔ που εκφράζει μόνο το κόμμα του και συνέβαλε στη συγκάλυψη των Τεμπών

Κοινωνία
Κοινωνία: Νικόλαος Παπαδόπουλος: «Να πάνε να δούνε πώς φυλάττουν τον τόπο του “εγκλήματος” όταν γίνεται έγκλημα σε ακαθαρσίες και πώς φυλάττουν τον τόπο του εγκλήματος όταν σκοτώνουν ελληνόπουλα»

Νικόλαος Παπαδόπουλος: «Να πάνε να δούνε πώς φυλάττουν τον τόπο του “εγκλήματος” όταν γίνεται έγκλημα σε ακαθαρσίες και πώς φυλάττουν τον τόπο του εγκλήματος όταν σκοτώνουν ελληνόπουλα»

«Να πάνε να δούνε πώς φυλάττουν τον τόπο του "εγκλήματος" όταν γίνεται έγκλημα σε ακαθαρσίες και πώς φυλάττουν τον τόπο του εγκλήματος όταν σκοτώνουν ελληνόπουλα».

Κοινωνία
Κοινωνία: Μητροπολίτης Γλυφάδας Αντώνιος: Να απομακρυνθούν άμεσα οι βλάσφημες κακοτεχνίες του Χριστόφορου Κατσαδιώτη που προσβάλλουν την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη

Μητροπολίτης Γλυφάδας Αντώνιος: Να απομακρυνθούν άμεσα οι βλάσφημες κακοτεχνίες του Χριστόφορου Κατσαδιώτη που προσβάλλουν την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη

Ότι «ο κατασκευαστής ενήργησε δήθεν μέσα στα όρια της ελευθερίας της τέχνης δεν ευσταθεί».

Κοινωνία
Κοινωνία: Πρωτοσέλιδα αθλητικών εφημερίδων για την Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025

Πρωτοσέλιδα αθλητικών εφημερίδων για την Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025

Δείτε αναλυτικά τι αναφέρουν τα πρωτοσέλιδα των αθλητικών εφημερίδων για την Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025.

Κοινωνία
Κοινωνία: Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος: Η ασυδοσία της «τέχνης» στο μεγαλείο της

Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος: Η ασυδοσία της «τέχνης» στο μεγαλείο της

«Δεν έχει ανάγκη υπερασπίσεως ο Κύριος μας, η η Παναγία μας και οι Άγιοί μας, αλλά εμείς έχομε χρέος να εκφράσωμε την αντίθεσή μας».

Κοινωνία
Κοινωνία: Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος: Ας σοβαρευτούν οι καλλιτέχνες και όλοι αυτοί που τους υποστηρίζουν γιατί οι καιροί δεν ενδείκνυνται

Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος: Ας σοβαρευτούν οι καλλιτέχνες και όλοι αυτοί που τους υποστηρίζουν γιατί οι καιροί δεν ενδείκνυνται

«Εύλογα το λαϊκό θρησκευτικό αίσθημα ρωτά: Εάν θα μπορούσαν κάποιοι καλλιτέχνες να δημιουργήσουν αντίστοιχες παραμορφωτικές εκφράσεις προσώπων ή θεμάτων, τα οποία αφορούν το Κοράνι».

Κοινωνία
Κοινωνία: Μητροπολίτης Καρπενησίου Γεώργιος: Γιατί πάντα επιλέγουν να μειώνουν μορφές αγίων, της Παναγίας και του Χριστού μας;

Μητροπολίτης Καρπενησίου Γεώργιος: Γιατί πάντα επιλέγουν να μειώνουν μορφές αγίων, της Παναγίας και του Χριστού μας;

«Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις και στο παρελθόν που κάποιοι εκθέτουν έργα τους προσβλητικά για την πίστη μας».

Κοινωνία
Κοινωνία: Μητροπολιτης Πειραιώς Σεραφείμ: Προσβολή του άρθρου 3 του Συντάγματος από την Εθνική Πινακοθήκη

Μητροπολιτης Πειραιώς Σεραφείμ: Προσβολή του άρθρου 3 του Συντάγματος από την Εθνική Πινακοθήκη

«Ασφαλώς, ο Θεός δεν έχει ανάγκη νομικής προστασίας, αλλά έχει ο πιστός».

Κοινωνία
Κοινωνία: Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος: Οι εικόνες δείχνουν συγκεκριμένα πρόσωπα και όχι νοήματα ή έννοιες, συνεπώς δεν επιδέχονται ερμηνεία

Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος: Οι εικόνες δείχνουν συγκεκριμένα πρόσωπα και όχι νοήματα ή έννοιες, συνεπώς δεν επιδέχονται ερμηνεία

«Εν προκειμένω, ο συγκεκριμένος καλλιτέχνης δεν ερμηνεύει απλώς ορισμένα σύμβολα, αλλά αποδομεί πρόσωπα».

Κοινωνία
Κοινωνία: Καλαβρύτων Ιερώνυμος: Γιατί πρέπει η Ορθοδοξία να μετατραπεί σε αντικείμενο αισθητικής διαστροφής;

Καλαβρύτων Ιερώνυμος: Γιατί πρέπει η Ορθοδοξία να μετατραπεί σε αντικείμενο αισθητικής διαστροφής;

«Εάν σήμερα επιτρέπεται και προβάλλεται το "αλλόκοτο" και το "παραμορφωμένο" ως ιδεώδες, ποιο θα είναι το επόμενο βήμα;»

Κοινωνία
Ελευθέριος Ανδρώνης: Βλασφημία στην Εθνική Πινακοθήκη: Περί τέχνης, ορίων και άλλων «δαιμονίων»

Βλασφημία στην Εθνική Πινακοθήκη: Περί τέχνης, ορίων και άλλων «δαιμονίων»

Απαντήσεις για τις πιο χιλιοειπωμένες ανοησίες που ακούστηκαν προς υπεράσπιση των βλάσφημων έργων στην Εθνική Πινακοθήκη

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Νικόλαος Παπαδόπουλος: Αν το έκανε ο καλλιτέχνης για το σπίτι του ή μία γκαλερί Κολοπετινίτσης θα συμφωνούσαμε για την ελευθερία της τέχνης

Νικόλαος Παπαδόπουλος: Αν το έκανε ο καλλιτέχνης για το σπίτι του ή μία γκαλερί Κολοπετινίτσης θα συμφωνούσαμε για την ελευθερία της τέχνης

«Σίγουρα ήταν μία εν θερμώ αντίδραση αλλά δεν είμαι ο Κόναν ο Βάρβαρος, έτσι που με παρουσιάζουν, ότι μπήκα και τα έκανα λίμπα».

Κοινωνία
Κοινωνία: Αισχρή απόφαση Βουλής: Μείωσαν τον μισθό του πολύτεκνου Ν.Παπαδόπουλου που υπερασπίστηκε την πίστη, και τον Καραμανλή τον χειροκροτούν 2 χρόνια

Αισχρή απόφαση Βουλής: Μείωσαν τον μισθό του πολύτεκνου Ν.Παπαδόπουλου που υπερασπίστηκε την πίστη, και τον Καραμανλή τον χειροκροτούν 2 χρόνια

Υπολογίζουν περισσότερο τα... τζάμια από τα τερατουργήματα της Εθνικής Πινακοθήκης, απ' ότι τους 57 νεκρούς των Τεμπών που προσβάλλουν συνεχώς με τη συμπεριφορά τους

Κοινωνία
Κοινωνία: Ο Παντελής Περιβολάρης παρουσιάζει το νέο του βιβλίο «Η αδελφότητα της ασημένιας σκόνης»

Ο Παντελής Περιβολάρης παρουσιάζει το νέο του βιβλίο «Η αδελφότητα της ασημένιας σκόνης»

Η παρουσίαση του νέου βιβλίου «Η αδελφότητα της ασημένιας σκόνης» του Παντελή Περιβολάρη!

Κοινωνία
Κοινωνία: Μάτι: Αυτή η οργή δεν μπορεί να μείνει αναπάντητη – «Καιγόμαστε» φωνάζουν οι οικογένειες και ο λαός, 7 χρόνια μετά

Μάτι: Αυτή η οργή δεν μπορεί να μείνει αναπάντητη – «Καιγόμαστε» φωνάζουν οι οικογένειες και ο λαός, 7 χρόνια μετά

Οι οικογένειες των θυμάτων από το Μάτι, ζητούν κι εκείνες «οξυγόνο» δικαίωσης - Κοινή η εγκληματική πολιτική σε Μάτι και Τέμπη

Κοινωνία
Κοινωνία: Ταξχος (ε.α.) Παναγιώτης Σπυρόπουλος: Η Μάχη στο Ύψωμα 731- Οι Θερμοπύλες της Ηπείρου [9 – 24 Μαρτίου 1941]

Ταξχος (ε.α.) Παναγιώτης Σπυρόπουλος: Η Μάχη στο Ύψωμα 731- Οι Θερμοπύλες της Ηπείρου [9 – 24 Μαρτίου 1941]

Η ιστορία του Ταξχου (ε.α.) Παναγιώτη Σπυρόπουλου!

Κοινωνία
Κοινωνία: Κόβουν το 1/4 του μισθού του Παπαδόπουλου επειδή κατέβασε τις βέβηλες εικόνες;

Κόβουν το 1/4 του μισθού του Παπαδόπουλου επειδή κατέβασε τις βέβηλες εικόνες;

Ο Νικόλαος Παπαδόπουλος θα δεχθεί μομφή.

Κοινωνία
Κοινωνία: Η Ιερά Σύνοδος αναλαμβάνει δράση για τις βέβηλες εικόνες στην Εθνική Πινακοθήκη – Αποφάσισε να ενεργήσει τα δέοντα προς την Ελληνική Κυβέρνηση

Η Ιερά Σύνοδος αναλαμβάνει δράση για τις βέβηλες εικόνες στην Εθνική Πινακοθήκη – Αποφάσισε να ενεργήσει τα δέοντα προς την Ελληνική Κυβέρνηση

Η ΔΙΣ εξέφρασε την λύπη της για το περιεχόμενο συγκεκριμένων έργων της εν λόγω εκθέσεως.

Κοινωνία