Καταιγιστικές είναι οι εξελίξεις σχετικά με τα αμφιλεγόμενα βίντεο της εταιρείας φύλαξης των σιδηροδρομικών γραμμών, αφού προκύπτει από έγγραφα ότι οι κάμερες υψηλής ευκρίνειας τοποθετήθηκαν στη σήραγγα των Τεμπών αλλά και εκείνη του Πλαταμώνα τουλάχιστον 4 μήνες μετά τη σύγκρουση!
Ο πραγματογνώμονας Κώστας Λακαφώσης, δίνοντας διαδοχικές συνεντεύξεις σε τηλεοπτικά κανάλια αποκάλυψε ότι οι προϋπάρχουσες κάμερες δεν λειτουργούσαν το βράδυ της τραγωδίας, κάτι που επιβεβαιώνεται από αυτοψία της πυροσβεστικής που είχε γίνει, αλλά και από τηλεοπτικά ρεπορτάζ εκείνων των ημερών. Ο κ. Λακαφώσης σχολίασε ότι έχει δει αυτό το επίμαχο έγγραφο για την – εκ των υστέρων τοποθέτηση καμερών υψηλής ευκρίνειας – από χθες, συμπληρώνοντας ότι «πρέπει να το πιστέψω, δεν έχω κάτι παραπάνω να προσθέσω».
Ο κ. Λακαφώσης έκανε λόγο για έγγραφο της πυροσβεστικής που δεν περιλαμβάνεται στη δικογραφία, αλλά ο ίδιος το έχει δει και αναφέρει ότι στο τούνελ που εμφανίζεται στα βίντεο δεν λειτουργούσε ούτε ο φωτισμός ούτε οι κάμερες. Ο πραγματογνώμονας σχολίασε εκ νέου ότι έτσι κι αλλιώς δεν έχει ιδιαίτερη σημασία αν τα βίντεο είναι αυθεντικά, γιατί όπως έχει πει «κανένα βίντεο δεν αλλάζει την αιτία της συγκεκριμένης ανάφλεξης». Με απλά λόγια, κανένα βίντεο δεν δικαιολογεί την παρουσία της συγκεκριμένης πυρόσφαιρας που σκόρπισε τον θάνατο σε σχεδόν 30 ανθρώπους.
Έγγραφο φωτιά
Η κατάσταση περιπλέκεται ακόμη περισσότερο, καθώς σε εσωτερικό έγγραφο του ΟΣΕ που δημοσίευσε σήμερα το Documento.gr, διαπιστώνεται ότι οι κάμερες υψηλής ευκρίνειας μπήκαν με χαρακτήρα «επείγοντος» μετά το δυστύχημα στις σήραγγες Πλαταμώνα, Τεμπών, Καλλίδρομου, Όθρυος και Αγίων Αναργύρων, καθώς και τις σήραγγες διαφυγής αυτών.
Το έγγραφο του ΟΣΕ φέρει ημερομηνία 5 Ιουλίου 2023 και κοινοποιήθηκε στην εταιρεία φύλαξης Interstar Security, με ημερομηνία 5 Ιουνίου 2023. Το αυτονόητο ερώτημα που προκύπτει είναι: τα βίντεο που εμφάνισε η υπερασπιστική γραμμή Καπερνάρου, τα οποία μάλιστα φαίνεται να είναι και υψηλής ευκρίνειας, πώς κατέγραψαν τη μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία αφού φαίνεται ότι οι κάμερες εγκαταστάθηκαν πολύ μετά την τραγωδία; Και πώς γίνεται να υπάρχει μια τόσο ευκρινής εικόνα, σε ένα σημείο που δεν είχε φωτισμό;
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο επίμαχο έγγραφο: «Σας γνωρίζουμε ότι, μετά την οριστικοποίηση από την Υπηρεσία των χώρων και εγκαταστάσεων του ΟΣΕ που χρήζουν Φύλαξης με Τεχνικά Μέσα, αποφασίσθηκε η Τροποποίηση – Επαύξηση του αντικειμένου της εν θέματι Σύμβασης, με την ανάληψη των κατάλληλων ενεργειών επείγοντος χαρακτήρα, για την εγκατάσταση ψηφιακών καμερών υψηλής ανάλυσης τεχνολογίας (IP), εσωτερικά και κατά μήκος των σηράγγων, έτσι ώστε να επιβλέπεται στο σύνολό της η σήραγγα και η διέλευση των αμαξοστοιχιών σε πραγματικό χρόνο».
Σύμφωνα με το έγγραφο, στην σήραγγα του Πλαταμώνα, θα τοποθετούντο κάμερες υψηλής ανάλυσης, «κατά μήκος της σήραγγας και στις δύο πλευρές των πεζοδρομίων, θα τοποθετηθούν, ανά (100) μέτρα και ένας εικονολήπτης αντίθετα με την φορά της αμαξ/χίας με αντικριστό – χιαστή πλάνο μεταξύ τους. Οι εικονολήπτες θα είναι αναβαθμισμένης τεχνολογίας δικτυακοί (IP), ώστε να επιτυγχάνεται η οπτική κάλυψη της σήραγγας ανά 50 μέτρα, με ενσωματωμένους αλγόριθμους ανάλυσης παρέχοντας alarm, σε όλο το μήκος της σήραγγας και αυτόματη ανάδυση της εικόνας εκεί που εντοπίζεται η παραβίαση».
Το ίδιο θα γινόταν και στη σήραγγα των Τεμπών, δηλαδή τοποθέτηση μιας κάμερας υψηλής ανάλυσης ανά 100 μέτρα, και στις δύο πλευρές.
Να σημειωθεί ότι το έγγραφο – φωτιά φέρει την υπογραφή του CEO του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη, του ανθρώπου που κανείς δεν ξέρει ποιος άρπαξε τα ηχητικά ντοκουμέντα που αλλοιώθηκαν, και του ανθρώπου που άφησε τα βίντεο της εμπορικής να σβηστούν γιατί – όπως ισχυρίζεται – «δεν του… τα ζήτησε καμία εισαγγελική ή ανακριτική αρχή».
Και αν ακόμα υποτεθεί ότι η εταιρεία φύλαξης του σιδηρόδρομου είχε κάμερες για να καταγράψει την εμπορική τη νύχτα της σύγκρουσης, τότε γιατί ο ΟΣΕ για 2 ολόκληρα χρόνια δεν βοήθησε την έρευνα ώστε να αναζητηθεί το υλικό που κατείχε η εταιρεία; Και μάλιστα μιλάμε για μια εταιρεία (Interstar Security) η οποία υπέγραψε σύμβαση με τον ΟΣΕ, ύψους 10.092.860,71 ευρώ με ΦΠΑ, τρεις μήνες πριν εμφανιστούν ως δια μαγείας τα τρία επίμαχα βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας.