Το δυστύχημα στα Τέμπη ξύπνησε εφιαλτικές μνήμες από αντίστοιχα περιστατικά του παρελθόντος, ανεξαρτήτως αν αφορούν το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Παράλληλα, υπάρχουν και τα συμβάντα που η μοίρα έφερε να μην μετατραπούν σε τραγωδία.
Όπως για παράδειγμα εκείνο το περιστατικό που καταγράφηκε την Τρίτη του Πάσχα το 2019.
Τότε που η αμαξοστοιχία Intercity 55, με κατεύθυνση από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα, εκτροχιάστηκε στα Παλαιοφάρσαλα.
Ο σταθμάρχης είχε αφήσει σε λάθος θέση το κλειδί, με αποτέλεσμα η αμαξοστοιχία να μπει στην ίδια γραμμή που κατευθυνόταν η 844 (από Αθήνα προς Καλαμπάκα).
Η πρώτη αμαξοστοιχία μετέφερε σχεδόν 320 άτομα και η δεύτερη περίπου 400.
Εν αντιθέσει με τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, τότε ο μηχανοδηγός είχε αντιληφθεί έγκαιρα το λάθος, με αποτέλεσμα η Intercity 55 να ακινητοποιηθεί μακριά από την 844.
Η πρώτη αμαξοστοιχία δεν απέφυγε τον εκτροχιασμό, αφού έγινε παλινδρόμηση, δηλαδή μπήκε όπισθεν την ώρα που ο σταθμάρχης γύρισε το κλειδί προς τη σωστή κατεύθυνση.
Ευτυχώς, όμως, δεδομένου ότι η ταχύτητα παλινδρόμησης του συρμού ήταν πολύ χαμηλή, δεν καταγράφηκαν τραυματισμοί.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η εφημερίδα «Καθημερινή»: «Το παράδειγμα αυτό παρουσιάζει το επίπεδο αυτοματοποίησης της κίνησης πάνω στο δίκτυο του ΟΣΕ.
Τα τρένα τρέχουν χωρίς σηματοδότηση και χωρίς συστήματα ασφαλείας που επιβάλλουν οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί. Και όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, μέχρι στιγμής δεν έχουμε θρηνήσει θύματα καθώς και το προσωπικό είναι έμπειρο αλλά και ο φόρτος της κίνησης δεν είναι μεγάλος.
Ωστόσο η προσπάθεια διενέργειας πολύ γρήγορων δρομολογίων εγκυμονεί κινδύνους χωρίς τα αυτόματα συστήματα πέδησης των συρμών.
Και παρόλο που οι μηχανοδηγοί γνωρίζουν πολύ καλά το δίκτυο και τα ευάλωτα σημεία του, μερικές φορές ο ανθρώπινος παράγοντας αστοχεί, όπως συνέβη στο Αδενδρο, τον Μάιο του 2017».