Le Monde: Ενώ η κυβέρνηση Μητσοτάκη κάνει τα πάντα για να κρύψει την τραγωδία των Τεμπών κάτω από το «χαλί» της λήθης, τα διεθνή Μέσα δεν έχουν σταματήσει να αναφέρονται σε αυτήν, και συχνά να αποτυπώνουν το κλίμα συγκάλυψης που έχει επιβληθεί γύρω από αυτό το αδιανόητο έγκλημα, που ο ελληνικός λαός χαρακτήρισε ως προδιαγεγραμμένο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το νέο άρθρο της Le Monde, με τίτλο «Η μοιραία Οδύσσεια του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα», το οποίο αποτελεί κόλαφο για την ελληνική κυβέρνηση και δίνει σαφές στίγμα πως πρόκειται να υπάρξει ατιμωρησία για τους – κυρίως – υπεύθυνους.
Η γαλλική εφημερίδα αποτυπώνει αυτό που επικρατεί στο κοινό λαϊκό αίσθημα, δηλαδή την πεποίθηση πως δεν θα αποδοθεί πλήρης δικαιοσύνη, έτσι όπως ζητούν οι συγγενείς των νεκρών.
Ακόμα και το πόρισμα της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων αποκάλυψε πως στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Λάρισας δεν υπήρχε καμία τηλεδιοίκηση και πως αυτή σταμάτησε να λειτουργεί μετά την καταστροφική πυρκαγιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή Ζάχαρης Λάρισας, και όλα τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν χωρίς αμφιβολία ότι η εγκατάλειψη του σιδηρόδρομου φέρει την «υπογραφή» του Κυριάκου Μητσοτάκη, και βεβαίως του Κώστα Αχ. Καραμανλή ο οποίος λίγες μέρες πριν το μακελειό στα Τέμπη παραμύθιαζε τον κόσμο πως «διασφαλίζεται η… ασφάλεια» των επιβατών.
Στο άρθρο της Le Monde καταγράφονται μαρτυρίες εργαζομένων και ειδικών, καθώς και οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης που επιχείρησε να αποτινάξει τις ευθύνες για την κατάσταση που παρουσιάζει το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ενώ γίνεται λόγος και για τις μαζικές διαδηλώσεις που έλαβαν χώρα σε όλη την Ελλάδα για αρκετές μέρες μετά την τραγωδία, καθώς – όπως αναφέρει το άρθρο – οι εξηγήσεις της κυβέρνησης δεν έπεισαν τους Έλληνες, που φώναζαν περί «προμελετημένου εγκλήματος» και «δολοφόνων».
Γίνεται λόγος για «κουλτούρα ατιμωρησίας», ενώ καυτηριάζεται η μεθοδική προβολή του «ανθρώπινου λάθους» από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τα στελέχη της κυβέρνησης της ΝΔ. «Η τραγωδία πηγάζει από ένα ολόκληρο σύστημα», όπως τονίζεται, κάτι το οποίο και ο ίδιος ο (παραιτηθείς πλέον) υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής είχε παραδεχθεί, όταν δήλωνε ότι το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο δεν είναι κατάλληλο για τον 21ο αιώνα».
Η γαλλική εφημερίδα επισήμανε ότι η Ελλάδα είχε το χειρότερο ρεκόρ ασφαλείας στην ΕΕ, με έναν θάνατο ανά εκατομμύριο επιβάτες, αναφέροντας:
«Το 1/3 του σιδηροδρομικού δικτύου έχει θυσιαστεί στις πολιτικές λιτότητας. Η Πελοπόννησος, για παράδειγμα, έχει τώρα μόνο 68 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής διαδρομής σε χρήση, σε σύγκριση με τα 706 χιλιόμετρα το 2000 και τα 435 χιλιόμετρα το 2009. Το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα είναι από τα λίγα που παραμένουν ενεργά. Πολλοί εργαζόμενοι, οικογένειες και φοιτητές χρησιμοποιούν αυτή τη γραμμή, η οποία συνδέει τις δύο μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας σε τέσσερις ώρες. Όμως ο συνολικός αριθμός των καθημερινών δρομολογίων μεταξύ τους μειώθηκε από 32 το 2009 σε 14».
«Ορισμένες από τις εμπλεκόμενες εταιρείες πιστεύουν ότι πιθανότατα δεν θα διερευνηθούν από την κυβέρνηση ή από τα δικαστήρια», αναφέρει χαρακτηριστικά στην εφημερίδα ο Γιώργος Βασάλος, λέκτορας στο Ινστιτούτο Πολιτικών Σπουδών της Λιλ, ο οποίος μάλιστα επισήμανε και τις αδυναμίες του κράτους δικαίου στην Ελλάδα.
«Τον Σεπτέμβριο του 2022 η αθώωση μετά από έφεση περίπου 15 πρώην διευθυντών της γερμανικής εταιρείας Siemens, που καταδικάστηκαν σε δικαστήριο για το ρόλο τους σε ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα δωροδοκίας της χώρας, συγκλόνισαν πολλούς και μετέδωσαν μια εικόνα ατιμωρησίας», γράφει το άρθρο καταλήγοντας στην αποτυχία των πολιτικών που επέβαλε η τρόικα η στην Ελλάδα και με τον Νικόλαο Κουτσιούκη, τεχνικό της Hellenic Train να δηλώνει ότι «η τρόικα σκότωσε την Ελλάδα, όπως σκότωσε και τον ΟΣΕ».
Παραμένουν τα προβλήματα στο δίκτυο – Νέες καταγγελίες
Την ίδια στιγμή που η Le Monde παρουσιάζει την Ελλάδα ως χώρα που βασιλεύει η ατιμωρησία και η συγκάλυψη, το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο εξακολουθεί να παρουσιάζει εικόνες ντροπής και εγκατάλειψης, εκθέτοντας την κυβέρνηση Μητσοτάκη που πραγματοποιούσε φιέστες επικοινωνιακού σκοπού για να δείξει πως δήθεν λυθήκαν όλα τα προβλήματα του δικτύου.
Με μια νέα διπλή ανάρτηση στα social media, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών Κώστας Γενηδούνιας αποκάλυψε πως υπάρχουν σημεία του σιδηροδρόμου που έχουν γίνει «ζούγκλα» από τα ακλάδευτα δέντρα που βρίσκονται ακριβώς δίπλα στις γραμμές που κινούνται τα τρένα.
Για του λόγου το αληθές, ανέβασε βίντεο όπου δείχνει το τρένο να εκτελεί το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη και φτάνοντας στην περιοχή της Ημαθίας τρακάρει συνεχώς σε μεγάλα κλαδιά που μπλοκάρουν τον δρόμο! Αλγεινή εντύπωση προκαλούν και οι φωτογραφίες που δημοσίευσε ο κ. Γενηδούνιας, οι οποίες δείχνουν το πρώτο βαγόνι του μηχανοδηγού να είναι γεμάτο από κομμάτια φλοιού δέντρων και «χυμούς» από τα κομμένα κλαριά που παρασύρει αναγκαστικά το τρένο στο πέρασμα του!
Πρόκειται βέβαια για καταγγελίες που δείχνουν ότι ακόμα και σήμερα, δυόμιση μήνες μόνο μετά από την τραγωδία των Τεμπών, το σιδηροδρομικό δίκτυο παρουσιάζει εικόνες παραμέλησης, αφού ακόμα και κάτι τόσο απλό όπως είναι το κλάδεμα των δέντρων, δεν έχει γίνει.