Με ασύστολα ψεύδη περί δήθεν ύπαρξης τηλεδιοίκησης στον σταθμό της Λάρισας και «φόρτωμα» όλων των ευθυνών στον σταθμάρχη, ο Κωστής Χατζηδάκης επιστράτευσε μια θλιβερή υπερασπιστική «γραμμή» για λογαριασμό της κυβέρνησης, που δεν έπειθε ούτε τον ίδιο.
Στην κατάθεσή του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για το έγκλημα των Τεμπών, ο υπουργός Οικονομικών ακολούθησε τη λογική του «δεν ξέρω/δεν απαντώ» για όσες ερωτήσεις τον έφεραν σε δεινή θέση.
Εμπαίζοντας τη διαδικασία της εξέτασής του, αλλά και ολόκληρο τον ελληνικό λαό, ο κ. Χατζηδάκης παπαγάλισε το διάτρητο και αναιρεμένο αφήγημα πως υπήρχε… τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, τη στιγμή που ακόμα και από το συστημικό πόρισμα Γεραπετρίτη αποδείχθηκε ότι υπήρχε μόνο τοπικός πίνακας χειρισμού. Μόλις χθες, ο πρώην Υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, κατέθεσε στην Εξεταστική το αυτονόητο, ότι δηλαδή δεν λειτουργούσε τηλεδιοίκηση από το 2019, και πως «αν υπήρχε, θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα».
Ο Κωστής Χατζηδάκης ουσιαστικά αναπαρήγαγε την τραγελαφική προσπάθεια του υφυπουργού Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλου να «βαφτίσει» σώνει και καλά ως τηλεδιοίκηση τον πίνακα τοπικού χειρισμού στο σταθμαρχείο Λάρισας, ο οποίος είχε ισχυριστεί μάλιστα πως είναι τηλεδιοίκηση «οτιδήποτε λειτουργεί από ένα μέτρο απόσταση». Δηλαδή ακόμα και σήματα… καπνού να έκανε ο σταθμάρχης στον οδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας, η κυβέρνηση είναι ικανή να πει ότι αυτό είναι… τηλεδιοίκηση.
Δεν ξεχνιέται άλλωστε η σκηνή που είχε γίνει viral, με έναν σταθμάρχη να κάνει ρεζίλι τον Μιχάλη Παπαδόπουλο μπροστά στις κάμερες ξεκαθαρίζοντας ότι «δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση. Υπάρχει ο τοπικός χειρισμός» που βλέπει 1 έως 3 χιλιόμετρα προς κάθε κατεύθυνση και πως η τηλεδιοίκηση «βγήκε εντελώς εκτός λειτουργίας τον Ιούλιο του 2019». Στη συνέχεια ο κ. Παπαδόπουλος μη μπορώντας να αντέξει άλλο το ξεμπρόστιασμα, είχε ψιθυρίσει σε έναν άνδρα από τη συνοδεία του να πει «τέλος» στον σταθμάρχη.
Ανήξερος ο Κωστής Χατζηδάκης
Παίζοντας το παιχνίδι της κολοκυθιάς πάνω από το πένθος για 57 νεκρούς, ο Κωστής Χατζηδάκης χαρακτήρισε «πολύπλοκο και δύσκολο το πρόβλημα του ΟΣΕ» και ισχυρίστηκε επίμονα ότι «την ημέρα του δυστυχήματος σε ένα τμήμα γύρω από τον σταθμό της Λάρισας υπήρχε τηλεδιοίκηση» όσο και στο κομμάτι «όπου έγινε το δυστύχημα», και άρα επέρριψε όλες τις ευθύνες στην «ατυχέστατη συμπεριφορά του σταθμάρχη».
Όταν αντέτειναν στον Κωστή Χατζηδάκη το πόρισμα Γεραπετρίτη που εκεί σαφώς ξεκαθαρίζεται ότι δεν λειτουργούσε σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, εκείνος απάντησε χωρίς αιδώ ότι δεν… γνωρίζει το πόρισμα Γεραπετρίτη, και παρόλα αυτά ο ανήξερος υπουργός Οικονομικών «γνώριζε» να καταθέσει επαναλαμβάνοντας σαν κολλημένο γραμμόφωνο, ότι υπήρχε τηλεδιοίκηση.
Ανήξερος εμφανίστηκε ο Κωστής Χατζηδάκης και για τη σκανδαλώδη μετάταξη του άπειρου και ελλιπώς εκπαιδευμένου σταθμάρχη στη Λάρισα, ωστόσο δεν παρέλειψε να του φορτώσει όλες τις ευθύνες για την τραγωδία, αποσιωπώντας το ζήτημα του βαθέως κράτους που συντηρούσε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής στη λειτουργία του σιδηρόδρομου, με σκανδαλώδεις προσλήψεις και μετατάξεις.
Κατά τη γνώμη του κ. Χατζηδάκη, για το έγκλημα των Τεμπών είναι αρκετό που η κυβέρνηση έχει κάνει σκληρή… αυτοκριτική, και που ο Κώστας Αχ. Καραμανλής παραιτήθηκε για τα μάτια του κόσμου (και έπειτα από λίγο καιρό είχε το θράσος να ξαναθέσει υποψηφιότητα για βουλευτής και να επανεκλεγεί με τη βοήθεια του κομματικού «στρατού» του).
Ο Κ. Χατζηδάκης υπερασπίστηκε όλα τα μέτρα περικοπής χρηματοδότησης και προσωπικού στον ΟΣΕ και είπε ότι «υιοθετήσαμε μερικά δυσάρεστα μέτρα “εξυγίανσης”», όπως «αύξηση τιμής εισιτηρίων», «περικοπή δρομολογίων», «περικοπή υπεροριών και επιδομάτων υπαλλήλων» κ.λπ, χωρίς να παραδέχεται ωστόσο ότι η μείωση προσωπικού είναι από μόνη της μια βασική αιτία να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των επιβατών, όπως και έγινε τελικά με τη πολύνεκρη τραγωδία των Τεμπών.