Δεν μάσησε τα λόγια του ο πρώην Υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, και καταθέτοντας σήμερα στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, υποστήριξε χωρίς περιστροφές ότι αν εάν είχε ολοκληρωθεί η εκτέλεση της «αμαρτωλής» σύμβασης 717, θα υπήρχε στον σιδηρόδρομο σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, και επομένως θα είχε αποφευχθεί το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Απαντώντας σε ερωτήσεις του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλη Κόκκαλη, ο κ. Ρέππας επέρριψε στην κυβέρνηση Μητσοτάκη την ευθύνη για τη μη αποκατάσταση της τοπικής τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, η οποία είχε καταστραφεί μετά από πυρκαγιά το καλοκαίρι του 2019.
Εάν είχαν υπήρχαν τα απαραίτητα εργαλεία ελέγχου κυκλοφορίας που προβλέπονταν από τη σύμβαση 717, το σύστημα ETCS θα ενεργοποιούσε αυτόματα το σύστημα πέδησης των τρένων που κινούνταν με αντίθετη κατεύθυνση στην ίδια σιδηροδρομική γραμμή, μειώνοντας την ταχύτητά τους και ακινητοποιώντας τα εγκαίρως, πολύ πριν συμβεί η φονική σύγκρουση.
Ασφαλώς και η έλλειψη προσωπικού στους νευραλγικούς σταθμούς, ήταν ακόμη μια σημαντική αιτία που το μοιραίο λάθος που έγινε στον σταθμό Λάρισας, πέρασε απαρατήρητο, κάτι που σημείωσε και ο Δημήτρης Ρέππας.
Βασικός υπεύθυνος για την υποστελέχωση των σταθμών δεν είναι άλλος από τον Κώστα Αχ. Καραμανλή o oποίος καθυστέρησε σκόπιμα για ένα χρόνο την πρόσληψη 90 μονίμων σταθμαρχών και κλειδούχων (είχε προαναγγελθεί από τις 2 Φεβρουαρίου 2022) προκειμένου να προχωρήσει σε «φωτογραφικό» διαγωνισμό εκτός ΑΣΕΠ και να γίνουν διορισμοί «γαλάζιων» παιδιών στον σιδηρόδρομο.
Κατεδαφίζοντας το κυβερνητικό αφήγημα περί… «τοπικής τηλεδιοίκησης» που δήθεν λειτουργούσε στη Λάρισα (με τον πρώην υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο να «βαφτίζει» σώνει και καλά ως τηλεδιοίκηση τον πίνακα τοπικού χειρισμού στο σταθμαρχείο Λάρισας και να λέει πως είναι τηλεδιοίκηση «οτιδήποτε λειτουργεί από ένα μέτρο απόσταση»), το ιστορικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ με μια σημαντική εμπειρία στον τομέα των μεταφορών, έδειξε την κυβέρνηση ως κυρίως υπεύθυνη για το έγκλημα των Τεμπών, την ώρα που ο κυβερνητικός μηχανισμός προσπαθεί με κάθε τρόπο να «φορτώσει» όλες τις ευθύνες αποκλειστικά και μόνο στον μοιραίο σταθμάρχη της Λάρισας.
Όσον αφορά την πρόσληψη του άπειρου και ελλιπώς εκπαιδευμένου σταθμάρχη, ο κ. Ρέππας δήλωσε ότι ήταν ατυχής και μη αξιοκρατική η τοποθέτησή του. Ο κ. Ρέππας μίλησε ακόμα για «διαφθορά και κακοδιοίκηση στον ΟΣΕ», αλλά και για κλοπή καυσίμων και δολιοφθορά υλικού του ΟΣΕ, από συμμορίες που συνεργάζονταν (και δυστυχώς ακόμα δρουν ανεξέλεγκτα όπως αναδείξαμε σε σχετικό δημοσίευμα στο Sportime) με στελέχη του οργανισμού για να λεηλατούν συστηματικά το αφύλακτο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Πρόκειται για τη γνωστή μαφία του χαλκού, που για χρόνια αφέθηκε να καταληστεύει υλικά και εξοπλισμό που πλήρωναν πανάκριβα οι φορολογούμενοι πολίτες, με αποτέλεσμα να «τυφλώνεται» και να υπολειτουργεί όλο και περισσότερο ο σιδηρόδρομος.