Τέμπη: Φρίκη από τις καταθέσεις μαρτύρων για το ατιμώρητο έγκλημα – «Είδαμε τους ανθρώπους να καίγονται ζωντανοί»
Σοκ προκαλούν οι καταθέσεις μαρτύρων για τη φωτιά που εξαπλώθηκε στα πρώτα βαγόνια - Μιλούν για «κόλαση φωτιάς» - Πληθαίνουν τα αναπάντητα ερωτήματαΤην ώρα που οι πολιτικά υπεύθυνοι για το έγκλημα των Τεμπών, υπερβαίνουν κάθε όριο αναισθησίας και απανθρωπιάς, νέες αποκαλυπτικές καταθέσεις αρχίζουν να σκιαγραφούν το ασύλληπτο μέγεθος της φρίκης που έζησαν οι επιβάτες του μοιραίου Intercity 62, τη νύχτα της εθνικής τραγωδίας.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής (υπουργός Μεταφορών τον καιρό του δυστυχήματος), ο Μιχάλης Παπαδόπουλος (υφυπουργός Μεταφορών τον καιρό του δυστυχήματος), εθεάθησαν τη μέρα ορκωμοσίας στη Βουλή να χαριεντίζονται με την ομήγυρη και να ζουν στον αλαζονικό κόσμο τους, χωρίς ίχνος πολιτικής τσίπας για το έγκλημα που έχει προηγηθεί.
Ενώ η τραγωδία των Τεμπών τείνει να καταλήξει στα αζήτητα των συστημικών ΜΜΕ και η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιβάλλει ένα κλίμα πλήρους συγκάλυψης του θέματος, δεκάδες ηρωικές οικογένειες αγωνίζονται καθημερινά για να βρουν ουσιαστικές απαντήσεις για τον άδικο θάνατο των ανθρώπων τους. Και έχουν να αντιμετωπίσουν την υπέρμετρη αναλγησία ενός πρωθυπουργού που δήλωσε πως ο θυμός των συγγενών των θυμάτων… δεν δικαιολογεί την μήνυση που κατατέθηκε εναντίον του (και εναντίον άλλων 16 προσώπων).
Όμως η αλήθεια που βγαίνει στο φως σιγά σιγά, είναι όλο και πιο σοκαριστική και επιτάσσει όλο και εντονότερα να τιμωρηθούν όλοι οι υπεύθυνοι, σε όποιο επίπεδο εξουσίας και αν βρίσκονται. Οι τελευταίες καταθέσεις μαρτύρων μιλούν για αδιανόητες σκηνές που εκτυλίχθηκαν αμέσως μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη. Η λέξη «εφιάλτης», είναι πολύ φτωχή για να περιγράψει τη φρίκη που έζησαν οι επιβάτες των μπροστινών βαγονιών.
Φρικτές σκηνές αμέσως μετά τη σύγκρουση
Σύμφωνα με πληροφορίες της Realnews, ο πρώτος μάρτυρας κατέθεσε στο δικαστικό μέγαρο της Λάρισας την περασμένη Τρίτη. Πρόκειται για άνδρα ο οποίος έσπευσε στο σημείο μετά τη σύγκρουση και φέρεται να υποστηρίζει ενώπιον των Αρχών ότι εκείνο το μοιραίο βράδυ είδε και άκουσε επιβάτες, εγκλωβισμένους στα βαγόνια που είχαν τυλιχθεί από τις φλόγες, να καλούν σε βοήθεια. Λόγω, όμως, της φωτιάς ήταν αδύνατον να πλησιάσει.
Στη συνέχεια, την περασμένη Πέμπτη, άλλοι τρεις μάρτυρες, αυτή τη φορά επιβάτες των πίσω βαγονιών της επιβατικής αμαξοστοιχίας, φέρεται να κατέθεσαν: «Ακούσαμε φωνές εγκλωβισμένων από τα βαγόνια που καίγονταν και είδαμε κινήσεις μέσα στη φωτιά, αλλά δεν μπορούσαμε να πλησιάσουμε για να τους σώσουμε».
Οι ίδιοι, όπως ανέφεραν, μετά τη σύγκρουση έσπευσαν στα μπροστινά βαγόνια του τρένου για να βοηθήσουν άλλους επιβάτες και βρέθηκαν μπροστά σε μια «κόλαση φωτιάς». Δεκάδες άνθρωποι, ως επί το πλείστον νέοι φοιτητές, παγιδευμένοι μέσα σε συντρίμμια και ανήμποροι να κινηθούν, έσβησαν μέσα σε αυτόν τον πύρινο εφιάλτη. Πραγματικά δεν υπάρχουν λόγια για να περιγραφτεί το μαρτύριο που έζησαν, από τη μια στιγμή στην άλλη.
Αυτοί οι 4 μάρτυρες ουσιαστικά είδαν ανθρώπους να καίγονται ζωντανοί μέσα στα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας, αν και είχαν επιζήσει από την αρχική σύγκρουση. Δηλαδή αυτοί οι άνθρωποι σώθηκαν από την τρομακτική πρόσκρουση, άλλα απανθρακώθηκαν από το κύμα φωτιάς που εξαπλώθηκε στο τρένο αμέσως μετά. Μία φωτιά για την οποία ακόμα δεν έχουν δοθεί πειστικές απαντήσεις για το πώς ξέσπασε, ούτε έχει εξηγηθεί ικανοποιητικά το τεράστιο «μανιτάρι» της έκρηξης που φαίνεται στα σχετικά βίντεο.
Αναπάντητα ερωτήματα
Η προβαλλόμενη εξήγηση για την πρόκληση της φωτιάς ρίχνει όλη την ευθύνη στα έλαια των μετασχηματιστών της ηλεκτρομηχανής. Συγκεκριμένα, στο τελευταίο πόρισμα των δικαστικών πραγματογνωμόνων αναφέρεται ότι η πυρκαγιά οφείλεται κυρίως στην ύπαρξη καύσιμης ύλης, δηλαδή στα υλικά κατασκευής των βαγονιών (υφασμάτινα καθίσματα, ξύλινη επένδυση στα πλαϊνά και στο πάτωμα, αφρολέξ καθισμάτων, πολυεστερικές κουρτίνες), που βρέθηκαν κοντά και πάνω από τον καιόμενο μετασχηματιστή ισχύος της ηλεκτράμαξας της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Όμως τα μέλη της Επιτροπής Διερεύνησης Ανεξάρτητων Τεχνικών Συμβούλων των οικογενειών των θυμάτων στα Τέμπη αμφισβητούν ευθέως αυτήν την εξήγηση, αφού μέχρι σήμερα η Πυροσβεστική Υπηρεσία δεν έχει καταφέρει να εντοπίσει την καύσιμη ύλη που οδήγησε στην εκδήλωση της φωτιάς.
Τα μέλη της επιτροπής των ειδικών πραγματοποίησαν χαρτογράφηση της θέσης που είχαν τα θύματα της τραγωδίας ανά βαγόνι, με σκοπό να διερευνηθούν οι συνθήκες που οδήγησαν στον θάνατο (τουλάχιστον) 57 ανθρώπους. Όπως προκύπτει από την έως τώρα έρευνα, περίπου τα μισά θύματα της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας βρέθηκαν απανθρακωμένα.
Όμως, «είναι απίθανο όλοι να κατέληξαν από τη σύγκρουση και στη συνέχεια να κάηκαν», δηλώνει ο Κωνσταντίνος Λακαφώσης, μηχανολόγος-αεροναυπηγός μηχανικός, πραγματογνώμονας ατυχημάτων και μέλος της επιτροπής.
Ο Αντώνης Ψαρόπουλος, δικηγόρος και πατέρας θύματος, τονίζει ότι «μετά τις νέες μαρτυρίες θα πρέπει αυτεπαγγέλτως να ενεργήσει ο ανακριτής και, αν προκύψουν ποινικές ευθύνες σε πρόσωπα, να ασκήσει διώξεις».
Το βέβαιο είναι πως όσο προχωρούν οι ανεξάρτητες έρευνες, τόσο πιο πολλά ερωτήματα προκύπτουν. Τι ακριβώς προκάλεσε αυτό το δολοφονικό κύμα φωτιάς; Θα μπορούσε να αποφευχθεί; Θα μπορούσε να σωθεί ο κόσμος που επιβίωσε από τη σύγκρουση; Υπήρχε σχέδιο πυρασφάλειας ή το τρένο ήταν ένα κινούμενο «φέρετρο» με ευθύνη της Hellenic Train και του Υπουργείου;
Αν όντως ισχύει το σενάριο της ανάφλεξης των ελαίων της ηλεκτρομηχανής, ο ΟΣΕ και η Hellenic Train γιατί δεν μερίμνησαν για να το αποτρέψουν και τι έχουν πράξει ως τώρα για να μην επαναληφθεί σε τρένα που διαθέτουν ίδιου τύπου ηλεκτρομηχανή; Γιατί τα δύο πορίσματα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που όρισε η κυβέρνηση Μητσοτάκη (και μάλιστα θέσπισε και… ακαταδίωκτο για τα μέλη της) δεν ασχολούνται καθόλου με τις συνθήκες θανάτου των θυμάτων, σαν να είναι αδιάφορη και «τυποποιημένη» η αιτία θανάτου;