Στο πένθος έχει βυθιστεί ολόκληρη η χώρα από την αδιανόητη τραγωδία με το σιδηροδρομικό δυστύχημα κοντά στα Τέμπη, με τα ερωτηματικά που πλανώνται να είναι πολλά.
Πολλοί είναι εκείνοι που μιλούν για το χρονικό ενός προαναγγελθέντος δυστυχήματος. Πέρα από τη βουβή οργή για ένα εγκληματικό κράτος του «πάμε και όπου βγει», αλλά και της προειδοποιητικής ανακοίνωσης των εργαζομένων για το «δυστύχημα που έρχεται», τα «καμπανάκια» προς την χώρα μας ήταν ηχηρά και από την Κομισιόν.
Κι αυτό διότι δεν πέρασε καλά-καλά ένας μήνας από την 15η Φεβρουαρίου 2023, όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο.
Ο λόγος ήταν η μη εκπλήρωση των υποχρεώσεων της Ελλάδας μετά την οδηγία για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου. «Η συγκεκριμένη οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός», επεσήμαινε στην ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Παράλληλα, υπογράμμιζε με κατηγορηματικό τρόπο πως «η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής».
«Η συμφωνία θα έπρεπε να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες (πχ. ταχύτητα γραμμής, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος)», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.
«Είναι εξωφρενικό να μη λειτουργεί η τηλεματική, για την οποία η Ένωση έχει δώσει εκατομμύρια και κανείς να μην το ελέγχει αυτό» ανέφεραν χαρακτηριστικά ευρωπαϊκές πηγές σχετικά με την παραπομπή της Ελλάδας.