Τοσα κερδίζει τη μέρα ο Βαγγέλης Μαρινάκης από τα πλοία του
Μέχρι και 85.000 δολάρια την ημέρα (περίπου 71.000 ευρώ) κερδίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές, όπως ο Βαγγέλης Μαρινάκης, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην αγορά των containerships, εκμεταλλευόμενοι το άνευ προηγουμένου "πάρτι" στον κλάδο.Μέχρι και 85.000 δολάρια την ημέρα (περίπου 71.000 ευρώ) κερδίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές, όπως ο Βαγγέλης Μαρινάκης, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην αγορά των containerships, εκμεταλλευόμενοι το άνευ προηγουμένου “πάρτι” στον κλάδο.
Όπως λέει στο Capital.gr ο αναλυτής της ναυλομεσιτικής Braemar ACM Shipbroking, Jonathan Roach, “η αγορά κινείται με ταχύ ρυθμό σε πολύ υψηλά επίπεδα. Ενδεικτικά, τα ναύλα έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο περίπου 65% από την 1η Απριλίου μέχρι σήμερα”.
Σύμφωνα με τον κ. Roach, οι πολυετείς ναυλώσεις είναι η νέα νόρμα στην αγορά. “Πριν από την πανδημία, στην αγορά καταγράφονταν ευέλικτες συμφωνίες με διάρκεια μικρότερη των 12 μηνών. Αυτή η κατάσταση έχει αλλάξει εξ ολοκλήρου και πλέον κλείνουν με μεγάλη συχνότητα ναυλώσεις τριών και τεσσάρων ετών” σχολιάζει.
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης και τα deals των Ελλήνων
Σημαντικό μερίδιο στην αγορά κατέχουν οι Έλληνες εφοπλιστές. Με βάση τους υπολογισμούς του κ. Roach, οι συμφωνίες των εταιρειών ελληνικών συμφερόντων αντιστοιχούν περίπου στο 20-25% των ναυλώσεων που “κλειδώνουν” κάθε τρίμηνο. Φυσικά αυτό το ποσοστό μπορεί να αλλάξει, ανάλογα με το πόσα πλοία τίθενται διαθέσιμα προς ναύλωση.
H Braemar μοιράστηκε με το Capital.gr τη λίστα των Ελλήνων και Κύπριων πλοιοκτητών, οι οποίοι κέρδισαν νέες ναυλώσεις ή επεκτάσεις συμφωνιών που έληξαν κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους (στοιχεία κατά προσέγγιση).
Συνολικά καταγράφηκαν 89 συμφωνίες μέσης διάρκειας 26,4 μηνών για πλοία μέσης χωρητικότητας 4.336 TEUs. Τα ναύλα ανήλθαν κατά μέσο όρο στα 28.900 δολάρια ημερησίως.
Τα μεγαλύτερα κέρδη φαίνεται πως αποκόμισε η Cyprus Sea Lines, συμφερόντων του Ανδρέα Χατζηγιάννη. Ειδικότερα, ολοκλήρωσε δύο ναυλώσεις για πλοία μέσης χωρητικότητας 5.060 TEUs, κερδίζοντας κατά μέσο όρο 85.000 δολάρια την ημέρα. Η μέση περίοδος των ναυλώσεων είναι 2,6 μήνες.
Σχεδόν 50.000 δολάρια την ημέρα (49.400) κατά μέσο όρο εξασφάλισε η Dioryx Maritime του Δημήτρη Παπαδημητρίου σε πέντε ναυλώσεις διάρκειας άνω των τριών ετών (36,2 μήνες) για πλοία μέσης χωρητικότητας 4.314 TEUs.
Ακολουθεί η Navios Maritime της Αγγελικής Φράγκου, η οποία κερδίζει 41.275 δολάρια ημερησίως κατά μέσο όρο για οκτώ ναυλώσεις πλοίων μέσης χωρητικότητας 3.848 TEUs. Η μέση διάρκεια των συμφωνιών είναι 26,4 μήνες.
Πάνω από 40.000 δολάρια την ημέρα (41.208) κερδίζει η Danaos Shipping του Γιάννη Κούστα για 12 ναυλώσεις μέσης διάρκειας 39,2 μηνών. Η εταιρεία ναύλωσε πλοία μέσης χωρητικότητας 5.067 TEUs.
Κέρδη της τάξης των 32.500 δολαρίων την ημέρα κατά μέσο όρο σημειώνει η Cape Shipping της Ευγενίας Aνδριανοπούλου για τρεις ναυλώσεις, μέσης διάρκειας 30 μηνών. Πρόκειται για πλοία μέσης χωρητικότητας 3.943 TEUs.
Στη συνέχεια συναντάμε την Costamare, συμφερόντων της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, με μέσα ημερήσια κέρδη 32.283 δολαρίων. Η ναυτιλιακή φέρεται να έκλεισε έξι συμφωνίες, μέσης διάρκειας 41,2 μηνών, για πλοία μέσης χωρητικότητας 4.131 TEUs.
Τέσσερις ναυλώσεις με μέσα ημερήσια κέρδη 27.883 δολαρίων κατέγραψε η Capital Ship Management που κατέχει ο Βαγγέλης Μαρινάκης για πλοία μέσης χωρητικότητας 1.829 TEUs. Η μέση διάρκεια των συμφωνιών εκτιμάται στους 22 μήνες.
Τις περισσότερες ναυλώσεις, συνολικά 13, “κλείδωσε” η Contships Management, συμφερόντων του Νικόλα Πατέρα για πλοία μέσης χωρητικότητας 1.104 TEUs. Τα μέσα ημερήσια κέρδη ανήλθαν στα 15.308 δολάρια για μία μέση περίοδο 24,5 μηνών.
Πηγή: capital.gr
Διαβάστε επίσης:
Μετάλλαξη Δέλτα: Τα κρούσματα φέρνουν μέτρα για τους ανεμβολίαστους!
Παναθηναϊκός: «Σκάει» πρόταση για Μακέντα
Survivor: Αυτή είναι η παίκτρια που γέννησε και δεν το έμαθε κανείς