Ενώ τρέχει η παράταση για τις αιτήσεις στο πρόγραμμα Τουρισμός για Όλους (μετά τα τεχνικά προβλήματα της πλατφόρμας), το πολυαναμενόμενο από μεγάλο κομμάτι πολιτών πρόγραμμα φαίνεται ότι…χάνει και άλλα λάδια, αυτή τη φορά στο κομμάτι της διασταύρωσης των στοιχείων που προκύπτουν από την άντληση τους από παραπάνω από έναν φορείς/οργανισμούς.
Τουρισμός για Όλους: Από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της πλατφόρμας Tourism4all, πολίτες κατήγγειλαν προβλήματα στη διασταύρωση των στοιχείων τους καθώς δεν αναγνωρίζονταν ΑΜΚΑ των μελών της οικογένειας τους με αποτέλεσμα να μην ολοκληρώνεται ποτέ η αίτηση τους.
Καταγγελίες λάβαμε και στο Dikaiologitika News. Ανάμεσά τους και μιας αναγνώστριας μας, η οποία όπως μας είπε, αν και δοκίμασε πολλές φορές να κάνει την αίτηση εντούτοις δεν τα κατάφερε. Η κατάσταση της έχει ως εξής: η ίδια βρίσκεται σε διάσταση με τον σύζυγο της από το 2017. Με πρωτόδικη απόφαση δικαστηρίου η αναγνώστρια μας έχει την επιμέλεια και την μέριμνα των 2 τέκνων της.
Το ότι βρίσκεται εν διαστάσει είναι κάτι που έχει δηλωθεί και στην εφορία στην οποία ανήκει. Το 2017 και το 2018 λοιπόν η ίδια έκανε φορολογική δήλωση μόνη της ( ως σύζυγος εν διαστάσει δηλαδή) δηλώνοντας ένα πολύ χαμηλό ετήσιο εισόδημα της τάξης των € 3500 το οποίο προέρχεται από το επίδομα του ΚΕΑ για τις μονογονεϊκές οικογένειες.
Παρ’ όλα τα παραπάνω δεδομένα, η ίδια δεν μπορεί να ολοκληρώσει την αίτησή της στον Τουρισμός για Όλους.Το μήνυμα που βγαίνει στα μισά της διαδικασίας είναι το παρακάτω: «Παρουσιάστηκε πρόβλημα κατά την διαδικασία ελέγχου των στοιχείων σας. Παρακαλώ ελέγξτε την αίτησή σας και προσπαθήστε ξανά».
Όπως μας περιγράφει η αναγνώστρια μας: «δίνω τους κωδικούς του taxisnet. Στη συνέχεια δίνω και το ΑΦΜ και τα υπόλοιπα στοιχεία που ζητώνται. Ως ωφελούμενους βάζω τα 2 παιδιά μου με το ΑΜΚΑ τους. Ενώ περιμένω για την αποθήκευση βγαίνει το παραπάνω μήνυμα, χωρίς όμως να αναφέρεται ποιο είναι το λάθος. Ακόμα δεν έχω καταφέρει να κάνω αίτηση».
Η διαδικασία βγαίνει προβληματική ακόμα κι όταν η ίδια δεν βάζει τα παιδιά της ως ωφελούμενους, ακόμα κι όταν προσπαθεί να κάνει μόνη της, όπως δικαιούται, ως φυσικό πρόσωπο, αίτηση στην πλατφόρμα Tourism4all.
Οι δε απαντήσεις που ακούγονται από υπαλλήλους των αρμόδιων υπουργείων είναι ενδεικτικές του ….μίνι μπάχαλου που επικρατεί. Aπό το Υπουργείο Τουρισμού λένε ότι υπεύθυνοι για όλα τα στοιχεία που αξιοποιεί η πλατφόρμα είναι η ΑΑΔΕ. H ΑΑΔΕ με τη σειρά της υποστηρίζει ότι σε κάθε περίπτωση στοιχεία οικογενειακής κατάστασης και ΑΜΚΑ παρέχονται από άλλους φορείς ενώ υπήρξαν άνθρωποι στο Yπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής που διαβεβαίωναν ότι το έργο δεν…τρέχει από τους ίδιους (ενώ η ίδια η πλατφόρμα tourism4all.gov.gr αναφέρει ότι είναι μια υπηρεσία του gov.gr).
Μάλιστα, το mail που έδωσε υπάλληλος του Υπουργείο Τουρισμού στην αναγνώστριά μας για να παραπονεθεί για την εξαίρεση της από την πλατφόρμα είναι mail ….του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής!
Πόσο έτοιμο είναι τελικά το περιβόητο gov.gr;
Όπως προαναφέρθηκε, είναι σίγουρο η υπηρεσία Tourism4all η οποία τρέχει από το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής δεν αντλεί τα στοιχεία που αξιοποιεί μόνο από το Taxisnet αλλά κι από τον ΗΔΙΚΑ από όπου προέρχονται οι πληροφορίες για τα ΑΜΚΑ, αλλά και από το Μητρώο Πολιτών.
Το πόσο καλή διασταύρωση των στοιχείων γίνεται από τους εμπλεκόμενους φορείς αλλά και πόσο… «φρέσκα» είναι τα υλικά που έχουν μπει μέσα στην πλατφόρμα φαίνεται ότι είναι ένα πολύ βασικό ερώτημα, σε αυτό το πρόγραμμα το οποίο περίμεναν σαν μάννα εξ ουρανού πολλοί Έλληνες πολίτες.
Την ίδια στιγμή, το Tourism4all αναμφίβολα αποτελεί ένα πρώτο, μαζικό crash –test στην πράξη των υπηρεσιών του πολυδιαφημισμένου gov.gr. Πόσο εύρυθμη και έτοιμη είναι τελικά η πολυδιαφημισμένη ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου, η οποία έκανε πρεμιέρα στις 21/3 μέσα σε επιτακτικές συνθήκες λόγω κορονοϊού;
ΠΗΓΗ: dikaiologitika.gr