Πέρασαν 32 μέρες από τη φονική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη, η οποία χαρακτηρίστηκε από το πανελλήνιο ως έγκλημα ενός διεφθαρμένου και ανάλγητου κράτους που δεν δίστασε να θυσιάζει την ασφάλεια των πολιτών στον βωμό του κέρδους.
Κι όμως η κυβέρνηση Μητσοτάκη, αφού «έδεσε» την έρευνα από όλες τις πλευρές (με τελευταία προκλητική κίνηση να θεσπίσει ακαταδίωκτο για την επιτροπή εμπειρογνωμόνων που ορίστηκε για να διερευνήσει την τραγωδία) προκειμένου να εξασφαλίσει ένα προκαθορισμένο πόρισμα που θα την βγάζει «λάδι», σήμερα ως επιστέγασμα της κοροϊδίας έστησε και ένα επικοινωνιακό σόου για να προσδώσει αέρα «κανονικότητας» στο σιδηροδρομικό δίκτυο που ήταν και παραμένει τριτοκοσμικό.
Το πρωί της Δευτέρας 3 Απριλίου, λίγο μετά τις 8:28 το πρωί ξεκίνησε το πρώτο δρομολόγιο Intercity στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, μετά το σιδηροδρομικό έγκλημα στα Τέμπη. Με το intercity για Καλαμπάκα ταξίδεψε και ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, θέλοντας να δώσει μια συμβολική αίσθηση «αναβάθμισης» του επιπέδου «ασφάλειας».
Η νέα πραγματικότητα του σιδηροδρόμου περιλαμβάνει μειωμένα δρομολόγια σε χαμηλές ταχύτητες, δύο σταθμάρχες ανά σταθμό, δύο μηχανοδηγούς και ενός συνοδού, παρουσία ενός μόνο τρένου στο τούνελ. Αρχικά στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα θα εκτελείται ένα ζεύγος δρομολογίων, ενώ από τις 7 Απριλίου θα εκτελούνται δύο ζεύγη δρομολογίων και 3 ζεύγη δρομολογίων από τις 11 Απριλίου.
Ασφαλώς, όσα σόου και αν στήσει η κυβέρνηση, η πληγή που έμεινε στην εμπιστοσύνη του λαού, μετά τον θάνατο – τουλάχιστον – 57 ανθρώπων, δεν μπορεί να κλείσει με λαϊκίστικες κινήσεις εντυπωσιασμού. Οι διαβεβαιώσεις Γεραπετρίτη για το επίπεδο ασφάλειας, επισκιάζονται από τις ψεύτικες διαβεβαιώσεις του Κώστα Αχ. Καραμανλή που λίγες εβδομάδες πριν την τραγωδία, έλεγε θιγμένος στην Βουλή πως «διασφαλίζει την… ασφάλεια» των επιβατών.
Η εικόνα «κανονικότητας» που επιχειρεί να εμφανίσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη στον σιδηρόδρομο είναι πλαστή, καθότι δεν έχουν λυθεί ακόμα τα σημαντικότερα ζητήματα που αφορούν την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Και πόσο μάλλον αποτελεί κοροϊδία για τον κόσμο να προβάλλεται η εικόνα αυτή για επικοινωνιακούς λόγους, όταν για τέσσερα ολόκληρα χρόνια δεν έκαναν τίποτα για να λύσουν αυτά τα θέματα.
Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ δεν παύουν να δίνουν στη δημοσιότητα καταγγελίες για σειρά προβλημάτων στη σηματοδότηση και τη συντήρηση του δικτύου, όπως για παράδειγμα 7 διαβάσεις που δεν λειτουργούν και δεν φυλάσσονται στην Ειδομένη. Όπως αποκαλύφθηκε από σχετικά έγγραφα που ανήρτησε ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών Κώστας Γενηδούνιας, στο δοκιμαστικό δρομολόγιο Ειδομένης εντοπίστηκαν χόρτα στις γραμμές και γενικά βλάστηση που καθιστούσε δύσκολη την διέλευση, σκουπίδια, σβηστά φωτόσημα, κακή έως καθόλου επικοινωνία στους ασυρμάτους, τυφλά σημεία, ανύπαρκτο σήμα κινητής τηλεφωνίας.
Σταθμοί συνεχίζουν να παραμένουν κλειστοί γιατί δεν υπάρχει ο απαραίτητος αριθμός σταθμαρχών και κλειδούχων για να καλύψουν τις ανάγκες λειτουργίας τους.
Καθώς φτάνουμε στην τελική ευθεία για τις εθνικές εκλογές, η κυβέρνηση βιάζεται να δώσει εντύπωση ομαλότητας στη λειτουργία του σιδηροδρόμου, όμως σε όσα δρομολόγια και αν επιβιβαστεί με κάμερες ο κ. Γεραπετρίτης, η εγκατάλειψη του δικτύου και η συγκάλυψη του εγκλήματος των Τεμπών δεν γίνεται να κρυφτούν με κανένα τρόπο από την αντίληψη του λαού.