Εικόνες που βλέπαμε στα σούπερ μάρκετ της Τουρκίας και άλλων χωρών με καταρρέουσες οικονομίες και οι φιλοκυβερνητικοί δημοσιογράφοι περιέγραφαν ως τριτοκοσμικές, αποτελούν πλέον μια αλγεινή πραγματικότητα και για την χώρα μας.
Στην Ελλάδα για την οποία ο πρωθυπουργός ισχυρίζεται πως υπάρχει… «καταπληκτική ποιότητα ζωής», μπαίνουν πλέον αντικλεπτικά στα ακριβότερα προϊόντα κάποιων σούπερ μάρκετ. Οι φωτογραφίες με βρεφικά γάλατα να είναι… ζωσμένα με αντικλεπτικούς μηχανισμούς, έκαναν τον γύρο του διαδικτύου και μαρτυρούν την φτωχοποίηση στην οποία οδηγείται η χώρα με ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Φτάσαμε δηλαδή στο σημείο που πολυεθνικοί όμιλοι και ελληνικές αλυσίδες καταστημάτων προστατεύουν το (πανάκριβο πλέον) εμπόρευμα τους από εξαθλιωμένους Έλληνες που έχουν ανάγκη να ταΐσουν τα παιδιά τους, άλλα η κυβέρνηση τους έχει φτάσει σε σημείο να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν ούτε σε αυτό.
Οι βρεφικές κρέμες, τα αλκοολούχα ποτά, τα ξυραφάκια, το μέλι, ακόμα και η συσκευασμένη φέτα είναι μερικά από τα προϊόντα που τα σούπερ μάρκετ προστατεύουν με αντικλεπτικά. Η δε φέτα που κάποτε ήταν το τυρί που δεν έλλειπε από κανένα ελληνικό τραπέζι μέσα σε έναν χρόνο έχει πάρει αύξηση 45%, με την τιμή της βαρελίσιας φέτας να φτάνει ακόμα και τα 15 ευρώ το κιλό! Ήδη έχει γίνει είδος πολυτελείας, όπως και πολλά άλλα προϊόντα που κάποτε θεωρούνταν προσβάσιμα.
Το πρωί της Πέμπτης ο ιδιοκτήτης εταιρείας αντικλεπτικών, Γιώργος Καραφύλλης μιλώντας στο OPEN, αποκάλυψε πως τον τελευταίο καιρό έχει ανέβει κατακόρυφα το ενδιαφέρον των σούπερ μάρκετ για προμήθεια αντικλεπτικών συστημάτων:
«Παρατηρείται μια αύξηση της ζήτησης και κρούσης κατά 10-15% από σούπερ μάρκετ, τα οποία παλαιότερα δεν ήταν πελάτες μας. Πελάτες μας ήταν κυρίως καταστήματα ρούχων, καταστήματα με σουβενίρ κ.α.», είπε ο κ. Καραφύλλης.
Όλα φυσιολογικά για τον Άδωνι Γεωργιάδη
Ερωτηθείς ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης για το φαινόμενο των αντικλεπτικών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, χωρίς το παραμικρό ίχνος ενσυναίσθησης και με χαρακτηριστική χαλαρότητα απάντησε:
«Γίνεται σε όλη την Ευρώπη. Είναι φυσιολογικό κάποιες αλυσίδες να θέλουν να προστατεύσουν την περιουσία τους».
Θα έλεγε κανείς πως ο υπουργός Ανάπτυξης σχεδόν… επαίνεσε τις αλυσίδες που ακολουθούν αυτό το μέτρο ντροπής. Κατά το σκεπτικό του κ. Γεωργιάδη είναι φυσιολογικό κάποιοι όμιλοι να προστατεύουν την περιουσία τους με επιδεικτικό τρόπο, άλλα δεν είναι άξιο αναφοράς ότι κάποιοι πολίτες θέλουν να εξασφαλίσουν την επιβίωση του παιδιού τους και δεν μπορούν λόγω της εκρηκτικής ακρίβειας και της ανικανότητας της κυβέρνησης να τους βοηθήσει ουσιαστικά.
Επομένως, αφού εξετάζεται ήδη το «Food Pass» ως κανονικότατο δελτίο σίτισης και έχουμε και αντικλεπτικά στα ράφια, μπορούμε και επίσημα να θεωρούμε πως η κυβέρνηση προωθεί ένα μοντέλο φτωχοποίησης και αναξιοπρέπειας που μας γυρίζει 80 χρόνια πίσω.
Η κοροϊδία με το καλάθι του νοικοκυριού συνεχίζεται, ενώ τα νοικοκυριά χάνουν έως και την μισή αγοραστική τους δύναμη λόγω του κύματος ακρίβειας, του πληθωρισμού και της απροθυμίας της κυβέρνησης να θίξει έστω και στο ελάχιστο την κερδοσκοπία των σούπερ μάρκετ που γίνεται στα πλαίσια της «ελεύθερης αγοράς».
Μάλιστα τα προϊόντα που βρίσκονται στο «καλάθι» (στο οποίο περιλαμβάνεται και βρεφικό γάλα) όχι μόνο δεν έγιναν πιο φθηνά άλλα ακρίβυναν. Και αυτό διότι πολλά σούπερ μάρκετ φρόντισαν τις προηγούμενες μέρες να αυξήσουν τις τιμές, έτσι ώστε με την έναρξη εφαρμογής του μέτρου, να εμφανιστούν ως… χαμηλότερες.