ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ζούμε κατά τύχη – Πάλι γλιτώσαμε νέα Τέμπη! Μέχρι πότε;

Οργή για το μπάχαλο στα τρένα - Παρά λίγο νέα Τέμπη με 200 επιβάτες - Κάθε μήνα γίνονται επικίνδυνα περιστατικά
Ζούμε κατά τύχη – Πάλι γλιτώσαμε νέα Τέμπη! Μέχρι πότε;

Δεν έχουν σταματημό τα περιστατικά στον σιδηρόδρομο όπου αποφεύγεται παρά τρίχα μια νέα τραγωδία! Και το πιο ανησυχητικό είναι ότι συμβαίνουν σχεδόν κάθε μήνα πλέον!

Μόλις στα μέσα Οκτωβρίου είχαμε το περιστατικό με συρμό του προαστιακού που μετά από λάθος εντολή σταθμάρχη, οδηγήθηκε στη γραμμή του μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας. Ένα μήνα πριν, τον Σεπτέμβριο, είχαμε άλλο περιστατικό κοντά στον σταθμό των Αγίων Αναργύρων, όπου αποφεύχθηκε μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών του προαστιακού που από λάθος συντονισμό βρέθηκαν να κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση πάνω σε μονή γραμμή.

Και τώρα ένα νέο σοβαρό περιστατικό που αποκάλυψε η εφημερίδα «Ριζοσπάστης», έλαβε χώρα στον σταθμό του Κορινού στην Πιερία, τη Δευτέρα (25/11). Εκεί η αμαξοστοιχία Intercity 57 η οποία μετέφερε περίπου 200 επιβάτες, παραλίγο να συγκρουστεί με όλη του την ταχύτητα με ακινητοποιημένο συρμό του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα!

Συγκεκριμένα, περίπου στις 5 το απόγευμα ο συρμός του προαστιακού υπέστη βλάβη ενώ βρισκόταν στη γραμμή καθόδου και ακινητοποιήθηκε στον σταθμό του Κορινού. Στην ίδια γραμμή κινούταν και η αμαξοστοιχία Intercity 57 εκτελώντας το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα, όμως κανένας δεν ενημέρωσε τον μηχανοδηγό του Intercity ότι στις ράγες υπήρχε ακινητοποιημένο τρένο!

Οι μηχανοδηγοί της Intercity φαίνεται να συνειδητοποίησαν τον κίνδυνο μόνο όταν άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον σταθμό του Κορινού ακινητοποιημένος. Τότε ο ένας μηχανοδηγός του Intercity επικοινώνησε με τον μηχανοδηγό του προαστιακού μέσω… κινητού τηλεφώνου (!), για να σιγουρευτεί ότι όντως ήταν σταματημένος στην πορεία καθόδου.

 ΟΣΕ: «Γίνεται έρευνα για τεχνικό… λάθος»

Έχοντας διαπιστώσει ότι πήγαινε ολοταχώς για σύγκρουση, ο μηχανοδηγός του Intercity 57, ακινητοποίησε έγκαιρα την αμαξοστοιχία προλαβαίνοντας μια αδιανόητη τραγωδία. Ο ΟΣΕ εξέδωσε μια «μουδιασμένη» ανακοίνωση που δεν εξηγεί απολύτως τίποτα γι’ αυτό το εγκληματικό μπάχαλο, αλλά μάλλον το δικαιολογεί!

Ειδικότερα, η ανακοίνωση του ΟΣΕ αναφέρει ότι πραγματοποιεί έρευνα για πιθανό τεχνικό λάθος, καθώς, όπως επισημαίνει, στο συγκεκριμένο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση. Επιπλέον αναφέρεται ότι το σύστημα «έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας όπως απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ».

ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία «άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό», αναφέρει ακόμα η ανακοίνωση.

Με λίγα λόγια ο ΟΣΕ ισχυρίζεται ότι όλα λειτουργούν… σωστά, αλλά ψάχνει να βρει γιατί δεν λειτούργησαν!

Πρόκειται για μια συνεχιζόμενη κοροϊδία που δεν πείθει πλέον τον ελληνικό λαό, αφού τα επαναλαμβανόμενα περιστατικά παραλίγο τραγωδιών είναι αδιάψευστοι μάρτυρες της τραγικής κατάστασης που παραμένει ο σιδηρόδρομος.

Η επιτελική απραξία της κυβέρνησης Μητσοτάκη έχει καταντήσει τη μετακίνηση με το τρένο ένα καθημερινό στοίχημα για το αν ο επιβάτης θα φτάσει σώος στον προορισμό του. Ούτε το μεγαλύτερο δυστύχημα/έγκλημα στην ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου δεν στάθηκε αρκετό για να αλλάξει κάτι στην ασφάλεια του μέσου.

Διακόσοι επιβάτες που πίστεψαν εκ νέου το αφήγημα της κυβέρνησης ότι ο σιδηρόδρομος είναι πλέον ασφαλής, βρέθηκαν και πάλι να κινούνται εν αγνοία τους σε πορεία μιας σφοδρής σύγκρουσης, που αποφεύχθηκε με συνεννόηση από τα… κινητά!

Την ίδια ώρα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ετοιμάζεται να κάνει πανηγυρική επίδειξη με το Μετρό Θεσσαλονίκης, την ίδια στιγμή που στον σιδηρόδρομο τα τρένα βρίσκονται κάθε μήνα σε πορεία σύγκρουσης ή καταλήγουν σε γραμμές άλλου μέσου μεταφοράς.

Ο κάθε πολίτης αναρωτιέται το ίδιο πράγμα: μέχρι πότε θα γλιτώνουμε από το να συμβούν νέα Τέμπη; Και μέχρι πότε οι αρμόδιοι θα παίζουν κορώνα – γράμματα με τις ζωές των Ελλήνων, μόνο και μόνο για να εξασφαλίζουν τα μονοπωλιακά κέρδη τους; Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα θα παρέμενε τέτοιο μπάχαλο, μετά από 57 νεκρούς; Προφανώς σε καμία άλλη, εκτός από την Ελλάδα με κυβέρνηση Μητσοτάκη…

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ:

«Σχετικά με δημοσίευμα που αναφέρεται σε παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία, τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, εξετάζουν πολύ προσεκτικά  όλες τις σχετικές αναφορές με σκοπό την πλήρη διερεύνηση του σχετικού περιστατικού.

Τονίζεται ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας όπως απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.

Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό».

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Ζούμε κατά τύχη – Πάλι γλιτώσαμε νέα Τέμπη! Μέχρι πότε;», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Παντελής Λαμψιώτης

Αρθρογραφεί στο Sportime.GR και είναι συντάκτης του άρθρου αυτού.