Για δεύτερη φορά σε διάστημα μόλις δύο μηνών, ένα Boeing 737 MAX συνετρίβη, λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του, εγείροντας ερωτήματα για το ντεμπούτο αυτού του σημαντικού για την αμερικανική εταιρεία αεροσκάφους.
Την Κυριακή ένα αεροσκάφος της Ethiopian Airlines, που εκτελούσε πτήση με προορισμό το Ναϊρόμπι, στην Κένυα, συνετρίβη λίγα χιλιόμετρα μακριά από την Αντίς Αμπέμπα, παρασύροντας στον θάνατο 157 ανθρώπους. Συγκλονιστική ήταν η αφήγηση του Αντώνη Μαυρόπουλου, ο οποίος έχασε για λίγα λεπτά την μοιραία πτήση και σώθηκε.
Είχε προηγηθεί στο τέλος του Οκτωβρίου η συντριβή του αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων της ινδονησιακής εταιρείας χαμηλού κόστους Lion Air που κατέπεσε στην Θάλασσα της Ιάβας, παρασύροντας στον θάνατο 189 ανθρώπους.
Μόνο τα στοιχεία της πτήσης και οι συνομιλίες στο κόκπιτ που περιέχονται στα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους μπορούν να δώσουν απαντήσεις για τα αίτια του δυστυχήματος: τεχνικά προβλήματα, σφάλμα του πιλότου ή συνδυασμός πολλών παραγόντων.
Προς το παρόν, «ο πιλότος δήλωσε ότι είχε προβλήματα και ότι ήθελε να επιστρέψει» και «έλαβε την άδεια» να κάνει μεταβολή και να κατευθυνθεί και πάλι προς την Αντίς Αμπέμπα, δήλωσε ο επικεφαλής της Ethiopian Airlines Τεγουόλντε ΓκεμπρεΜαριάμ κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην Αντίς Αμπέμπα.
Η εταιρεία Boeing είχε αποφασίσει την διακοπή τον Μάιο 2017 των δοκιμαστικών πτήσεων του προγράμματος 737 Max, εξαιτίας ενός προβλήματος στην κατασκευή του κινητήρα από την CFM, που συμμετέχει σε joint venture με την αμερικανική General Electric και την γαλλική Safran.
Στο τέλος του Ιανουαρίου, 350 αεροσκάφη παραδόθηκαν στις εταιρείες, επί των 5.011 παραγγελιών που είχε δεχθεί η Boeing, που αντιστοιχούν σε επταετές πρόγραμμα κατασκευής με τους σημερινούς ρυθμούς παραγωγής.
Το νέο δυστύχημα αποτελεί σοβαρό πλήγμα για την Boeing 737 MAXκαι για την οικογένεια των μεσαίων αποστάσεων αεροσκαφών MAX, που είναι η τελευταία, με νέο κινητήρα, εκδοχή του 737, του best-seller όλων των εποχών με παραγωγή άνω των 10.000 αεροσκαφών.
Έπειτα από το δυστύχημα του πρώτου 737 MAX της εταιρείας Lion Air , η αεροναυτική κοινότητα έθεσε ερωτήματα για την έλλειψη πληροφοριών προς τις εταιρείες και τους πιλότους για το νέο σύστημα ελέγχου απώλειας άντωσης που διαθέτει το μοντέλο αυτό.
Η ομοσπονδία των Αμερικανών πιλότων είχε φέρει τότε στο φως πρόβλημα εσφαλμένων πληροφοριών των οργάνων ελέγχου (AOA, Αισθητήρας Γωνίας Προσβολής), που είναι πιθανόν να αποτελούν «το αιτιακό σύστημα του δυστυχήματος της Lion Air».
Μία δυσλειτουργία στους AOA μπορεί να οδηγήσει τον ηλεκτρονικό υπολογιστή της πτήσης, θεωρώντας ότι βρίσκεται σε απώλεια άντωσης, να θέσει το αεροσκάφος σε πορεία καθόδου, ενώ αντίθετα πρέπει να το ανορθώσει.
Καθηλώνονται αεροσκάφη Boeing 737 ΜΑΧ
Οι Αιθιοπικές Αερογραμμές αποφάσισαν να κρατήσουν στο έδαφος τα Boeing 737 MAX του στόλου της, μία ημέρα μετά την συντριβή ενός αεροσκάφους της αυτού του τύπου με 157 επιβαίνοντες, ενημερώνει η εταιρεία με ανάρτηση στον λογαριασμό της στο Twitter.
Ο αιθιοπικός αερομεταφορέας διαθέτει άλλα τέσσερα 737 MAX, εξόν του αεροσκάφους που συνετρίβη την Κυριακή.
Τη διακοπή πτήσεων με αεροσκάφη αυτού του τύπου ανακοίνωσε και η Κίνα. «Δεδομένου του γεγονότος ότι τα δύο αεροπορικά δυστυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν Boeing 737 MAX 8 που είχαν παραδοθεί πρόσφατα έγιναν αμφότερα κατά τη φάση της απογείωσης, παρουσιάζουν ορισμένες ομοιότητες», επεσήμανε η κινεζική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αιτιολογώντας την απόφασή της.
Στο μεταξύ, η Singapore Airlines, μια θυγατρική της οποίας, η SilkAir, εκτελεί πτήσεις με Boeing 737 MAX , ανέφερε ότι παρακολουθεί στενά την κατάσταση αλλά τα αεροσκάφη του τύπου θα συνεχίσουν να πετούν κανονικά.
Οι Αρχές της Ινδονησίας ανέφεραν ότι επιτηρούν τις εταιρείες που εκτελούν πτήσεις με τα 737 MAX, ιδίως τη Lion και την Garuda, αλλά δεν σχεδιάζουν να καθηλώσουν τα αεροσκάφη αυτά στο έδαφος.
ΠΗΓΗ:madata.gr