ΚΟΣΜΟΣ

Διώρυγα του Σουέζ: Τα προϊόντα που μεταφέρουν τα πλοία που εγκλωβίστηκαν λόγω του Ever Given

Παρά το αίσιο τέλος είχε η υπόθεση με το Ever Given που «αποκολλήθηκε» από τη Διώρυγα του Σουέζ η ζημιά στη μεταφορά προϊόντων παραμένει
Διώρυγα του Σουέζ: Τα προϊόντα που μεταφέρουν τα πλοία που εγκλωβίστηκαν λόγω του Ever Given

Παρά το αίσιο τέλος είχε η υπόθεση με το Ever Given που «αποκολλήθηκε» από τη Διώρυγα του Σουέζ η ζημιά στη μεταφορά προϊόντων παραμένει μεγάλη.

Η προσάραξη του Ever Given στη Διώρυγα του Σουέζ προκάλεσε πολλά προβλήματα και μέχρι τώρα δεν έχει λυθεί το θέμα 100% ώστε να δοθεί και πάλι σε κυκλοφορία η κομβική μεταφορική αρτυρία.

Περισσότερα από 400 πλοία είτε περιμένουν να περάσουν το κανάλι, είτε κινούνται προς αυτό, μεταφέροντας κάθε λογής προϊόντα. Στο Ever Given υπάρχουν 110 εμπορευματοκιβώτια του ΙΚΕΑ ενώ εκτός από προϊόντα στα πλοία που περιμένουν να περάσουν υπάρχουν και ζώα.

Τσάι, έπιπλα του Ikea, ξύλινες σανίδες για το δάπεδο, 130.000 πρόβατα και ιρανικό πετρέλαιο με προορισμό τη Συρία. Είναι κάποια από τα φορτία που μεταφέρουν τα 369 πλοία που έχουν εγκλωβιστεί στα άκρα του καναλιού ή στην περιοχή αναμονής της Διώρυγας του Σουέζ. Και μπορεί τα ξημερώματα της Δευτέρας (29.03.2021) το πλοίο να αποκολλήθηκε, αλλά η κυκλοφορία δεν θα αποκατασταθεί άμεσα…

Εδώ και μέρες στο site παρακολούθησης πλοίων θαλάσσιας κυκλοφορίας MarineTraffic, εκατοντάδες μικρές χρωματιστές κουκίδες που αντιπροσωπεύουν τα πλοία που συσσωρεύονται στ’ ανοιχτά του Πορτ-Σάιντ στη Μεσόγειο, στις λίμνες που χαρακτηρίζουν τη Διώρυγα του Σουέζ και σχηματίζουν ακόμη και μια γραμμή στον κόλπο του Σουέζ που οδηγεί στην Ερυθρά Θάλασσα.

Η Διώρυγα, από την οποία περνά περίπου το 10% του θαλάσσιου εμπορίου, έχει αποκλειστεί από την περασμένη Τρίτη (23.03.2021) από το Ever Given, ένα πλοίο χωρητικότητας 20.000 εμπορευματοκιβωτίων και 220.000 τόνων που εκμεταλλεύεται η ταϊβανέζικη ναυτιλιακή εταιρία Evergreen, γεγονός που προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις ορισμένων εμπορευμάτων.

Η συνολική αξία των επηρεαζόμενων αγαθών διαφέρει σύμφωνα με τις εκτιμήσεις: από 3 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τον Τζόναθαν ‘Οουενς, εμπειρογνώμονα στο Πανεπιστήμιο του Σάλφορντ, έως 9,6 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τη Lloyd’s List, τη βρετανική εφημερίδα για τις θαλάσσιες μεταφορές.

1,74 εκατομμύρια βαρέλια περνούν καθημερινά από τη Διώρυγα του Σουέζ

Μόνο 1,74 εκατομμύρια βαρέλια περνούν καθημερινά από τη Διώρυγα του Σουέζ, το λίγο του πετρελαίου του Κόλπου που προορίζεται για την Ευρώπη περνά σε ποσοστό 80% από τον αγωγό Sumed, ο οποίος διασχίζει την Αίγυπτο, σύμφωνα με την Πάολα Ροντρίγκες Μασιου της Rystad Energy.

Σύμφωνα με τη MarineTraffic, 100 πλοία που έχουν ως φορτίο πετρέλαιο ή προϊόντα πετρελαίου βρίσκονταν σήμερα στην περιοχή αναμονής. Αντιδρώντας στον αποκλεισμό αυτό, οι τιμές του μαύρου χρυσού αυξήθηκαν στο τέλος της εβδομάδας, αν και η αύξηση θα πρέπει να είναι περιορισμένη.

Σύμφωνα με ειδικούς, τα αποθέματα είναι επαρκή και υπάρχουν επίσης άλλες πηγές εφοδιασμού.

Αλλά για τη εμπόλεμη Συρία, που τελεί υπό διεθνείς κυρώσεις, ο αποκλεισμός καθυστέρησε την αποστολή διαφόρων προϊόντων πετρελαίου από το Ιράν, τον σύμμαχό της που επίσης υπόκειται σε κυρώσεις. Ήδη αντιμέτωπη με ελλείψεις, η Δαμασκός ανακοίνωσε το Σάββατο νέους περιορισμούς.

Προβλήματα στην τροφοδοσία πληρωμάτων και ζώων

Η αβεβαιότητα ως προς τον χρόνο που απαιτείται για την επαναφορά σε πλεύση του πλοίου εγείρει το θέμα της τροφοδοσίας των πληρωμάτων αλλά και των ζώων.

Έντεκα πλοία που αναχώρησαν από τη Ρουμανία και μεταφέρουν 130.000 πρόβατα επηρεάζονται από τον αποκλεισμό της διώρυγας.

«Η κατάσταση είναι κρίσιμη και κινδυνεύει να εξελιχθεί σε μια άνευ προηγουμένου θαλάσσια τραγωδία στην οποία θα εμπλέκονται ζωντανά ζώα», είχε προειδοποιήσει η οργάνωση Animals International. Η Αίγυπτος έστειλε ζωοτροφές και τρεις κτηνιατρικές ομάδες για να εξετάσουν τα ζώα.

Η Ιορδανία ανακοίνωσε ότι περιμένει πρόβατα και μοσχάρια, μεταξύ άλλων αγαθών, που έχουν εγκλωβιστεί σε πλοία.

110 εμπορευματοκιβώτια του ΙΚΕΑ στο Ever Given

Ο σουηδικός κολοσσός επίπλων Ikea διευκρίνισε ότι έχει περίπου 110 εμπορευματοκιβώτια στο Ever Given και άλλα σε πλοία που έχουν εγκλωβιστεί.

Είναι “ένας ακόμη περιορισμός που προστίθεται σε μια ήδη δύσκολη και ευμετάβλητη κατάσταση για τις αλυσίδες εφοδιασμού που προκλήθηκε από την πανδημία Covid-19”, δήλωσε ένας εκπρόσωπος στο AFP.

Ο Van Rees Group, όμιλος που εμπορεύεται τσάι, με έδρα το Ρότερνταμ, εκφράζει τη λύπη του για τον αποκλεισμό 80 εμπορευματοκιβωτίων τσαγιού σε δεκαπέντε πλοία. Η εταιρία προβλέπει ένα “χάος”, με “σοβαρές συνέπειες (…), επειδή ο εφοδιασμός έχει σταματήσει”.

«Είπα σε έναν από τους πελάτες μου ότι το πάτωμά του έχει αποκλειστεί στη διώρυγα του Σουέζ, δεν με πίστεψε», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος βρετανικής εταιρίας ξυλείας το Σάββατο. Ένα φορτίο με σανίδες παρκέ από γαλλικό ξύλο βελανιδιάς με προορισμό την Κίνα βρίσκεται στο Ever Given.

Ο γύρος της Αφρικής

Το 2020, από το Σουέζ περνούσαν κατά μέσο όρο 51,5 πλοία ημερησίως.

Σύμφωνα με την Maersk, θα έπαιρνε «τρεις έως έξι ημέρες» για να περάσουν όλα τα πλοία που ήταν εγκλωβισμένα εκεί το Σάββατο.

Μέχρι το τέλος του Σαββατοκύριακου, 32 από τα πλοία του πρώτου ομίλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θαλάσσης παγκοσμίως και των εταίρων του επηρεάστηκαν από αυτό, 15 άλλαξαν πορεία και αυτός ο αριθμός μπορεί να αυξηθεί εάν καθυστερήσει η επαναφορά σε πλεύση του Ever Given, διευκρίνισε η Maersk.

Σύμφωνα με τη Lloyd’s List, περίπου το 90% των φορτίων δεν είναι ασφαλισμένα για τυχόν καθυστέρηση.

Με πληροφοίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Διώρυγα του Σουέζ: Τα προϊόντα που μεταφέρουν τα πλοία που εγκλωβίστηκαν λόγω του Ever Given», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μαρία Καλτσίδη

Η Μαρία Καλτσίδη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 8/8/1997. Από παιδί ασχολείται με το ποδόσφαιρο. Έφτασε μέχρι την Εθνική Νέων Γυναικών και μέχρι σήμερα αγωνίζεται στην Α' Εθνική. Είναι τελειόφοιτη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου στο τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ και πριν το Sportime εργάστηκε στην εφημερίδα FORZA.