ΚΟΣΜΟΣ

HMS Prince of Wales: «Μπάζει νερά» το καμάρι του ναυτικού της Μ.Βρετανίας (vid)

Η ναυαρχίδα του στόλου στη Μεγάλη Βρετανία, το αεροπλανοφόρο HMS Prince of Wales θα παραμείνει ακινητοποιημένο για επισκευές μέχρι την άνοιξη, αφού τα ηλεκτρικά του συστήματα βραχυκύκλωσαν, μετά από πλημμύρα.

HMS Prince of Wales
HMS Prince of Wales Eight years after her steel was cut, the 65000 tonne warship will head under the iconic Fourth Bridges later this weekto begin her initial sea trials. The Prince of Wales is only the second ship in the world after HMS QUEEN ELIZABETH to be built from hull upwards, specifically to operate the fifth generation F35B Lightning II Joint Strike fighter jet. She has emerged from build two years after her sister ship HMS QUEEN ELIZABETH, which is currently transiting the Atlantic ahead of the operational trials to be conducted with UK F-35Bs in the USA. Defence Minister Anne-Marie Trevelyan said "Prince of Wales departure from Rosyth is a landmark moment for the carrier programme. As the ship takes the next step to becoming fully operational, she carries with her the story of Britain's maritime might. This tremendous achievement is a testament to the talent of British industry and I look forward to the moment we can welcome her into the Royal Navy family."
Συντάκτης: Μαρία Καλτσίδη Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Το HMS Prince of Wales, το καμάρι του Βασιλικού Ναυτικού της Μεγάλης Βρετανίας, γι’ άλλη μια φορά πλημμύρισε και θα χάσει προγραμματισμένο ταξίδι.

Η ναυαρχίδα του στόλου στη Μεγάλη Βρετανία, το αεροπλανοφόρο HMS Prince of Wales θα παραμείνει ακινητοποιημένο για επισκευές μέχρι την άνοιξη, αφού τα ηλεκτρικά του συστήματα βραχυκύκλωσαν, μετά από πλημμύρα.

Το συγκεκριμένο περιστατικό είναι το τελευταίο σε μια σειρά από «ενοχλητικά» περιστατικά και βλάβες στο πλοίο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ελληνοτουρκικά: «Ρίχνει» τον Ερντογάν η αντιπολίτευση – «Πρόωρες εκλογές αλλιώς καταστρεφόμαστε»

Κοστίζοντας στους Βρετανούς φορολογούμενους 3,2 δισεκατομμύρια βρετανικές λίρες, το αεροπλανοφόρο HMS Prince of Wales παρουσιάζεται από το Βασιλικό Ναυτικό ως το κόσμημα του στόλου. Μαζί με το πλοίο HMS Queen Elizabeth, το Prince of Wales είναι σε θέση να εκτοξεύσει το μαχητικό αεροσκάφος επόμενης γενιάς F-35 και να λειτουργεί για αποστάσεις που φτάνουν τα 10.000 ναυτικά μίλια.

Τα πλοία που βουλιάζουν

Παρά τα προτερήματά του όμως, φαίνεται πως είναι επίσης ανίκανο να διατηρήσει το νερό έξω. Σύμφωνα με δημοσιεύματα των βρετανικών μέσων ενημέρωσης τη Δευτέρα, το πλοίο θα παραμείνει ελλιμενισμένο στο λιμάνι του Πόρτσμουθ μέχρι τον Μάιο του 2021, μετά από πλημμύρα που σημειώθηκε τον Οκτώβριο και η οποία κατέστρεψε ορισμένα από τα ηλεκτρικά του συστήματα. Ένα σύστημα αντιμετώπισης πυρκαγιάς έριξε χιλιάδες γαλόνια θαλασσινού νερού στο μηχανοστάσιο του πλοίου, βυθίζοντας τα συστήματα κάτω από το νερό για περισσότερο από μια ημέρα.

Εξαιτίας του περιστατικού αυτού, το HMS Prince of Wales θα χάσει τώρα ένα προγραμματισμένο ταξίδι για τις ΗΠΑ στο τέλος του έτους, όπου επρόκειτο να λάβει μέρος σε ασκήσεις με αεροσκάφη F-35.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ελληνοτουρκικά: Σε απόλυτη ετοιμότητα οι Ένοπλες Δυνάμεις – «Τείχος» γύρω από το Καστελόριζο

«Είναι ενοχλητικό», δήλωσε μια στρατιωτική πηγή στην εφημερίδα Sun. «Το ταξίδι στην Αμερική χρειάστηκε χρόνια σχεδιασμού και έπρεπε να πούμε ότι δεν μπορούμε να πάμε. Θα χρειαστούν μήνες για την αποκατάσταση της ζημιάς. Το κόστος θα ανέλθει σε εκατομμύρια» ανέφερε η πηγή.

Το περιστατικό με την πλημμύρα του Οκτωβρίου δεν είναι το πρώτο περιστατικό διαρροής νερού στο πλοίο των 65.000 τόνων. Τον Μάιο, ένα βίντεο στο Facebook έδειχνε ότι νερό πέφτει από την οροφή και προς τις καμπίνες του πλοίου.

Εκείνη την εποχή, ένας εκπρόσωπος του Ναυτικού είπε στην εφημερίδα «Daily Mail» ότι η διαρροή ήταν «μικρό ζήτημα» και ότι τα μέλη του πληρώματος έπρεπε να «αφαιρέσουν έναν μικρό όγκο νερού από το πλοίο». Το HMS Queen Elizabeth υπέστη επίσης διαρροή πέρυσι, τον Ιούλιο, όταν πλημμύρισαν πολλά καταστρώματα.

Ο σχεδιασμός, η κατασκευή και τα προβλήματα

Σχεδιασμένο στα τέλη της δεκαετίας του 1990, ο HMS Prince of Wales είχε ένα ταραχώδες ταξίδι προς την ενεργό δράση. Οι περικοπές του προϋπολογισμού το 2010 απειλούσαν να εκτροχιάσουν το έργο, αλλά οι κατασκευαστικές συμβάσεις είχαν υπογραφεί και το έργο άρχισε έναν χρόνο αργότερα, με την κυβέρνηση αρχικά να σχεδιάζει να το πουλήσει μετά την ολοκλήρωσή του. Μόνο το 2014 ο τότε πρωθυπουργός Ντέιβιντ Κάμερον επέλεξε να το θέσει σε λειτουργία.

Παρά το γεγονός ότι το HMS Queen Elisabeth και το HMS Prince of Wales κόστισαν στους Βρετανούς φορολογούμενους συνολικά 6,2 δισεκατομμύρια λίρες, μια έκθεση της Επιτροπής Δημόσιων Λογαριασμών, που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι δεν χρηματοδότησε επαρκώς τα αεροπλανοφόρα.

Σύμφωνα με την έκθεση, τα προβλήματα με τα ραντάρ των πλοίων θα αφήσουν τα πλοία με «λιγότερη προστασία απ’ ό,τι είχε προγραμματιστεί», ενώ «το τμήμα [υστερεί] επίσης στα πλοία υποστήριξης που χρειάζονται για να παρέχουν μεταφορές στα αεροπλανοφόρα και δεν έχει ακόμη αναπτύξει μια μακροπρόθεσμη λύση, για τη μεταφορά ατόμων και αγαθών από και προς μια ομάδα μεταφορικών σκαφών».

Επιπλέον, η έκθεση κατηγόρησε την κυβέρνηση για «εξουθενωτική έλλειψη σαφήνειας» σχετικά με το κόστος αγοράς των F-35 που θα λειτουργούν από τα αεροπλανοφόρα.

Τα έργα και η αϋπνία των κατοίκων του Πόρτσμουθ

Το Βασιλικό Ναυτικό αναμένει ότι το HMS Prince of Wales θα είναι έτοιμο για τα καθήκοντα της πρώτης γραμμής το 2023. Για τους κατοίκους του Πόρτσμουθ, αυτή η ημερομηνία πιθανότατα δεν μπορεί να έρθει αρκετά γρήγορα. Σύμφωνα με μια έκθεση της τοπικής εφημερίδας The News, ο ήχος των πετρελαιοκινητήρων του πλοίου κρατά τους ντόπιους ξύπνιους τη νύχτα, με κάποιον να λέει στον ιστότοπο ειδήσεων ότι οι άνθρωποι κολλούσαν «τα κεφάλια κάτω από τα μαξιλάρια τη νύχτα για να κοιμηθούν».

Πηγή: sputniknews.gr

Exit mobile version