ΗΠΑ: Πρώτη απεργία στους σιδηροδρόμους μετά από 30 χρόνια! – Θα αποφευχθεί οριστικά;
Η συμφωνία διασφαλίζει ότι η απεργία που επρόκειτο να ξεκινήσει μετά τα μεσάνυχτα της Παρασκευής (16/9) στις ΗΠΑ, δεν θα πραγματοποιηθείΗΠΑ: Οι εμπορικές σιδηροδρομικές εταιρείες και τα συνδικάτα που εκπροσωπούν τους εργαζομένους τους, κατέληξαν σε μια «δοκιμαστική συμφωνία», γεγονός που πανηγυρίστηκε από τον Τζο Μπάιντεν.
Συνεπώς, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, αποτρέπεται η πρώτη εθνική απεργία στους σιδηροδρόμους, κατά την τελευταία 30ετία.
Το ερώτημα είναι αν θα διατηρηθεί ή αν θα καταρρεύσει, όμως, προς το παρόν η ισορροπία δείχνει να επανέρχεται.
Όπως αναφέρει το BBC, η συμφωνία έρχεται έπειτα από μήνες συνεχόμενων διαπραγματεύσεων και συνομιλίων διάρκειας 20 ωρών (έγιναν και κατά τη διάρκεια της νύχτας), αναφορικά με τις συνθήκες εργασίας.
Ο Τζο Μπάιντεν χαρακτήρισε το αποτέλεσμα ως «μια σημαντική νίκη για την οικονομία μας και τον αμερικανικό λαό».
Η απεργία θα είχε επιπτώσεις σε εκατομμύρια Αμερικανούς και θα κόστιζε στην οικονομία περίπου 2.000.000.000 δολάρια την ημέρα.
Θα είχε επίσης διαταράξει τις υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών, καθώς πολλά από αυτά τα τρένα κινούνται σε γραμμές που λειτουργούν και συντηρούνται από μεταφορείς εμπορευμάτων.
Η συμφωνία, η οποία ανακοινώθηκε την Πέμπτη, διασφαλίζει ότι η απεργία που επρόκειτο να ξεκινήσει μετά τα μεσάνυχτα της Παρασκευής (16/9) δεν θα πραγματοποιηθεί.
Περιλαμβάνει αύξηση μισθών 24%, μπόνους 5.000 δολαρίων και αλλαγές στις υπάρχουσες πολιτικές για την άδεια, κάτι που θεωρούνταν σημείο-κλειδί για τους εργαζόμενους.
«Αυτή είναι μια νίκη για δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους και την αξιοπρέπεια της δουλειάς τους. Κέρδισαν και αξίζουν αυτά τα οφέλη. Αυτό είναι μεγάλο και για τις δύο πλευρές. Καταλήξαμε σε μια συμφωνία που θα διατηρήσει το κρίσιμο σιδηροδρομικό μας σύστημα σε λειτουργία και θα αποτρέψει διαταραχές στην οικονομία μας», είπε ο Μπάιντεν σε συνέντευξη Τύπου.
Οι διαπραγματεύσεις συμβάσεων μεταξύ της διοίκησης των σιδηροδρόμων και των δεκάδων συνδικάτων που εκπροσωπούν περισσότερους από 100.000 εργαζόμενους, διενεργούνται επί τρία χρόνια.
Οι εταιρίες σιδηροδρόμων που εμπλέκονται στις διαπραγματεύσεις έχουν προχωρήσει σε περικοπές θέσεων εργασίας, μισθών και άλλων δαπανών τα τελευταία χρόνια, ενώ αύξαναν τα κέρδη και τα μερίσματα για τους επενδυτές.