ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το μεγάλο φιάσκο των δημοσκοπήσεων: Απέτυχαν να προβλέψουν τη διαφορά ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ και «εξαφάνισαν» το κόμμα ΝΙΚΗ

Σε ένα πρωτοφανές «Βατερλώ» εξελίχθηκαν οι εκτιμήσεις των δημοσκόπων - Απέτυχαν να αποδώσουν τη μάχη της πρωτιάς και «έθαψαν» το κόμμα ΝΙΚΗ

Σε ένα πρωτοφανές «Βατερλώ» εξελίχθηκαν οι εκτιμήσεις των δημοσκόπων - Απέτυχαν να αποδώσουν τη μάχη της πρωτιάς και «έθαψαν» το κόμμα ΝΙΚΗ.
Συντάκτης: Παντελής Λαμψιώτης Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά

ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ – ΝΙΚΗ: Ένα από τα σημαντικά ζητήματα που ανέδειξαν οι εκλογές της 21ης Μαΐου, αναμφισβήτητα ήταν η παταγώδης αποτυχία των δημοσκοπικών εταιρειών να προβλέψουν τη διαφορά μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, άλλα και τα ποσοστά των κομμάτων που κινήθηκαν κοντά στο κατώφλι του 3%.

Έως την περασμένη Παρασκευή, στην πιο «ακραία» περίπτωση εμφάνιζαν τη ΝΔ να προηγείται με 7,5 ποσοστιαίες μονάδες. Ωστόσο, η τελική διαφορά διαμορφώθηκε στις 20,7 ποσοστιαίες μονάδες, δηλαδή ποσοστό σχεδόν τριπλάσιο από αυτό που προέβλεπαν οι δημοσκόποι.

Σε ακόμα μεγαλύτερο φιάσκο εξελίχθηκαν τα exit poll, που απέτυχαν να αποτυπώσουν τη μεγάλη διαφορά μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, άλλα επιπλέον τα πρώτα αποτελέσματα εμφάνισαν ότι Μέρα25 και Πλεύση Ελευθερίας θα ήταν πιθανότατα εντός Βουλής, ενώ «εξαφάνισαν» το κόμμα ΝΙΚΗ, που τελικά ξεπέρασε και τα δύο αυτά κόμματα!

Εντύπωση προκάλεσε επίσης πως η ΝΙΚΗ ήταν άφαντη στις συστημικές δημοσκοπήσεις που προβάλλονταν σε όλη την προεκλογική περίοδο, και μόνο τις τελευταίες 2-3 μέρες πριν την Κυριακή των εκλογών άρχισαν να την εμφανίζουν, προφανώς για να μην εκτεθούν πλήρως μπροστά στη διαφαινόμενη επιτυχία της ΝΙΚΗΣ. To δε Μέρα25 ήταν σταθερά και ακατάπαυστα σε ποσοστά που το έδειχναν εντός Βουλής.

Επομένως είναι εύλογο να προκύπτουν ερωτήματα σχετικά με τις δημοσκοπήσεις και τη γενικότερη αξιοπιστία τους. Και θα έπρεπε να ανοίξει μια συζήτηση για τη διαφάνεια των στοιχείων που επικαλούνται οι δημοσκοπικές εταιρείες, για τις μεθοδολογίες που ακολουθούν, άλλα και για το κατά πόσο λειτουργούν ως «διακοσμητικές» εταιρείες προπαγάνδας και επηρεασμού της κοινής γνώμης, και όχι ως μέσα που αποτυπώνουν την πραγματικότητα.

Το ακόμα χειρότερο, είναι πως οι δημοσκοπικές εταιρείες αρνούνται ακόμα και τώρα να κάνουν αυτοκριτική για το πρωτοφανές φιάσκο τους. Διευθύνοντες σύμβουλοι και στελέχη δημοσκοπικών εταιρειών εμφανίζονται ως μετά Χριστόν προφήτες, λέγοντας ούτε λίγο – ούτε πολύ ότι… γνώριζαν για τη μεγάλη διαφορά μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, άλλα δεν το ανακοίνωναν γιατί οι δημοσκοπήσεις είναι «σάκος του μποξ» από τα κόμματα και δέχονται «bullying» από αυτά.

Ακόμα και έτσι να είναι (που δεν είναι βέβαια), και πάλι αποδεικνύεται πως οι δημοσκοπικές εταιρείες έτσι όπως λειτουργούν δεν προσφέρουν τίποτε το αξιόπιστο στην υπηρεσία του λαού. Η «ρετσινιά», έμεινε μετά από αυτές τις εκλογές, όπως και να ‘χει. Μετά από αυτό το Βατερλώ των δημοσκόπων, φάνηκε η μεγάλη αδυναμία τους να καταγράψουν τον πραγματικό παλμό της κοινωνίας, αλλά και η απροθυμία τους να αφουγκραστούν τη διαρκώς αυξανόμενη μερίδα του λαού που στηρίζει αντισυστημικά κόμματα.

 

Exit mobile version