Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ άσκησε κριτική σε όλα τα μέτωπα και σε πολύ υψηλούς τόνους στον Πρωθυπουργό και την κυβέρνηση στη συζήτηση για την πανδημία στη Βουλή.
Ο Αλέξης Τσίπρας χαρακτήρισε τον Κυριάκο Μητσοτάκη ως τον «μεγαλύτερο πολιτικό απατεώνα» με φόντο τις προεκλογικές δεσμεύσεις του για την οικονομία και τα τραγικά δημοσιονομικά στοιχεία που καταγράφει η χώρα επί πρωθυπουργίας του.
«Η χώρα βρίσκεται σε ένα πρωτοφανές κλίμα αβεβαιότητας. Κάθε ελληνική οικογένεια ζει μέσα στην αγωνία και στην ανασφάλεια. Για την υγεία των μεγαλύτερων. Για τις δουλειές των νεότερων. Για τα παιδιά και τις σπουδές τους. Για το μέλλον τους.
Με σχεδόν εκατό φορές περισσότερα κρούσματα από τότε που ανακοινώσατε τη λήξη του lockdown, οι Ελληνίδες και οι Έλληνες καλούμαστε πλέον να αντιμετωπίσουμε το νέο κύμα της πανδημίας, που είναι σφοδρότερο από το πρώτο.
Εξαιτίας των λαθών και των παραλήψεων, της έλλειψης σχεδιασμού και κυρίως της απαράδεκτης προσπάθειας να βγάλετε πολιτική υπεραξία και πρόσκαιρα οφέλη από τη πανδημία. Και η στάση σας σήμερα, γεννά ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία και ανασφάλεια.
Όχι μόνο δεν το εκτιμήσατε, αλλά αμέσως μόλις ήρθε το lockdown, εσείς προσωπικά κύριε Μητσοτάκη, θελήσατε να μετατρέψετε σε προσωπικό σας θρίαμβο την υπεύθυνη στάση του ελληνικού λαού.
Και στη συνέχεια, σπεύσατε να δημιουργήσετε, άρον άρον, την εικόνα μιας επίπλαστης επιστροφής στην κανονικότητα. Με αποτέλεσμα σήμερα, να καταφέρετε να μετατρέψετε – γιατί κατόρθωμα είναι – τη μεγάλη επιτυχία του ελληνικού λαού των Ελλήνων πολιτών στην πρώτη φάση της πανδημίας, σε φιάσκο.
Για το άνοιγμα του τουρισμού ο Αλέξης Τσίπρας είπε
«Αντί να ζητήσετε υποχρεωτικά και από όλες τις πύλες εισόδου αρνητικό τεστ 72 ωρών για την είσοδο στη χώρα, είπατε ανοίξαμε και σας περιμένουμε.Όπως να ναι και από όπου να ναι. Ελάτε και φέρτε και τους φίλους σας.
Και τελικά τα κάνατε χειρότερα και από πλευράς αριθμού επισκεπτών.Γιατί έτσι κάψατε το χαρτί του ασφαλούς προορισμού για την Ελλάδα.
Αυξήσατε την πληρότητα στο 100% στα αεροπλάνα, γιατί έτσι απαίτησαν οι αεροπορικές εταιρίες. Αυξήσατε την πληρότητα στο 85% στα πλοία, όταν μάλιστα ο κίνδυνος είχε αυξηθεί, γιατί έτσι απαίτησαν οι εφοπλιστές. Και οι πολίτες έβλεπαν ότι η πληρότητα ήταν 100%».
Αναφέρθηκε και στο ΕΣΥ, σε ότι αφορά την αδυναμία διενέργειας τεστ
«Την ώρα που η πανδημία είναι σε έξαρση και αυξάνονται καθημερινά οι ανάγκες διαγνωστικών τεστ στη χώρα, το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (ΕΚΕΑ), το μεγαλύτερο δημόσιο εργαστήριο που διενεργεί μοριακές εξετάσεις για τον ιο, δηλώνει ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στο ρόλο του.Και μάλιστα με την εξωφρενική αιτιολόγηση ότι υπήρξε αλόγιστη χρήση εξετάσεων.
Και λίγες μέρες μετά, αδυναμία δηλώνει και το Εργαστήριο Μικροβιολογίας Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ,ανακοινώνοντας δεν μπορεί να ανταποκριθεί στον τεράστιο όγκο των εξετάσεων από τα Νοσοκομεία Αθήνας και Περιφέρειας.
Το lockdown έγινε – και καλώς έγινε- για να κερδίσουμε χρόνο, ώστε να προετοιμαστούμε για το νέο κύμα. Αλλά εσείς τι κάνατε με τις προσλήψεις μόνιμου, αναγκαίου προσωπικού;
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΥΠΕΣ, τον Ιούνη του 19 είχαμε 100.420 εργαζόμενους σε όλες τις μονάδες του Δημόσιου συστήματος Υγείας. Ενώ τον Ιούνιο του 20, είχαμε 95.352 εργαζόμενους. Δηλαδή 5.000 λιγότερους».
Ακριβώς, σ’ αυτό το σημείο τα πνεύματα οξύνθηκαν. Ο κ. Μητσοτάκης αμφισβήτησε τα στοιχεία και ο κ. Τσίπρας, εμφανώς εκνευρισμένος, τόνισε: «Να λείπουν αυτά τα αστεία. Είστε ο μεγαλύτερος πολιτικός απατεώνας».
Για την παδεία ο κ. Τσίπρας ήταν επίσης οξύς
«Εν μέσω πανδημίας, όμως, εσείς αποφασίζετε να έχουμε περισσότερους αντί για λιγότερους μαθητές ανά τάξη.Αυτή πρέπει να είναι μια παγκόσμια πρωτοτυπία.Δε ξέρω αν υπάρχει άλλη χώρα στο κόσμο που να συμβαίνει αυτό. Αυξήσατε το καλοκαίρι με νόμο, το όριο από τους 22 στους 26 μαθητές για το Δημοτικό.
Και για να καλύψετε αυτή την άθλια επιλογή, παίζετε και με τηνοημοσύνη των πολιτών.Μιλάτε για μέσο όρο, λαμβάνοντας υπόψη και τα μονοθέσια και τα διθέσια και τριθέσια σχολεία στις απομονωμένες περιοχές.
Το 75% του συνόλου των μαθητών, σχεδόν 1 εκατομμύριο παιδιά βρίσκεται σε τάξεις με πάνω από 18 μαθητές.Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών στα μεγάλα αστικά κέντρα σε τάξεις με περισσότερους από 25 μαθητές.
Και το ερώτημα είναι γιατί λέτε τέτοιες χοντράδες; Και γιατί δε λέτε την αλήθεια ;
Γιατί δε λέτε γιατί δεν προχωράτε σε μείωση των μαθητών ανα τάξη και σπάσιμο στα δύο αν χρειαστεί, παρά σε αύξηση;
Πείτε την αλήθεια: Δεν το κάνετε γιατί αποφασίσατε να μην προχωρήσετε σε μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Είχαμε προβλέψει 10.500 μόνιμες προσλήψεις προ κορονοιού. Οι μισοί φέτος και οι μισοί του χρόνου. Δεν προσλάβατε ούτε έναν. Και καλά δε κάνετε προσλήψεις μόνιμων. Δε κάνετε ούτε αναπληρωτών. Όχι απλά δεν αυξήσατε τους αναπληρωτές φέτος, αλλά τους μειώσατε από πάνω…
Δεν έχετε επίσης πάρει κανένα μέτρο για τους εργαζόμενους της καθαριότητας στα σχολεία.Ο ίδιος αριθμός ωρομίσθιων καθαριστριών που δεν επαρκούσε για τη καθαριότητα πριν τον κορονοιό, θα καλείται τώρα να απολυμαίνει τις τάξεις και να καθαρίζει σχολαστικά τα θρανία εν μέσω της πανδημίας.
Πως θα γίνει αυτό;
Ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την προμήθεια μασκών για μαθητές και εκπαιδευτικούς.Τις μάσκες θυμίζω που μας λέγατε ότι είναι ατομική ευθύνη κάθε μαθητή και της οικογένειας του, αλλά μετά την κατακραυγή υποχρεωθήκατε να το μαζέψετε.
Μιλάτε για ενίσχυση 100 εκατομμύριων στην παιδεία για το ολοήμερο σχολείο, αλλά κάνετε δημιουργική λογιστική.Και εδώ, αφού κάνετε εσωτερική ανακατονομή.Γιατί; Διότι κόβετε από τα βάουτσερ (66.000 λιγότερα παιδιά φέτος), από τα νηπιαγωγεία και τα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης».
Και κατέληξε
«Σας λέμε εδώ και τώρα πάρτε μέτρα:
Προχωρήστε τώρα σε προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτών.Καλύψτε τις οργανικές θέσεις στα νοσοκομεία και σταματήστε να παίζετε με τα νούμερα.Στελεχώστε τα σχολεία με εκπαιδευτικό προσωπικό.
Καλύψτε έστω τον περσινό αριθμό των αναπληρωτών. Πάρτε ουσιαστικά μέτρα για τα σχολεία: Μοιράστε τις σχολικές τάξεις στα δύο, ξεκινώντας από αυτές που έχουν 25-26 μαθητές.
Και αν δεν περισσεύουν αίθουσες, τότε βάλτε τα μαθήματα πρωί – απόγευμα. Παραδειγματιστείτε από την Ιταλία, όπου σχηματίζονται τμήματα των 15 μαθητών το πολύ, εξοπλίζονται τα σχολεία με 3 εκατομμύρια μονά θρανία και προσλαμβάνονται δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί».