ENGINE POWER

Andretti-Cadillac και FOM: χαμένοι εκ των προτέρων ή καταδικασμένοι να τα πάνε καλά;

Τώρα εναπόκειται στην FOM να αποδεχθεί ή όχι τη συμμαχία Andretti-Cadillac στο grid της F1 από το 2025-2026 με όλες τις οικονομικές, πολιτικές και ίσως νομικές συνέπειες που μπορεί να συνεπάγεται η απόφαση. Να είστε προσεκτικοί, να ταξιδέψετε σε ναρκοπέδια.
Andretti-Cadillac και FOM: χαμένοι εκ των προτέρων ή καταδικασμένοι να τα πάνε καλά;

Andretti και Cadillac ενώνουν τις δυνάμεις τους για να ανταγωνιστούν στη Formula 1

Andretti-Cadillac: Είπε ότι μελέτησε προσεκτικά όλες τις πτυχές της υποψηφιότητας “Andretti-Cadillac” πριν δώσει μια ευνοϊκή γνώμη , αλλά είχε πράγματι η FIA επιλογή; Αν δεν μάθουμε ποτέ λεπτομερώς τις πραγματικές διαφορές μεταξύ των φακέλων που προτείνονται για μελέτη, υπάρχει ένας γνωστός σε όλους και που, προφανώς, έγειρε τη ζυγαριά.

Πράγματι, πώς θα μπορούσε η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου να έχει κλείσει την πόρτα στην Cadillac, και συνεπώς στη General Motors, τον πέμπτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο;

Από τη στιγμή που ξεκίνησε η διαδικασία με τίτλο «Εκδήλωση ενδιαφέροντος», ήταν προφανές ότι δεν μπορούσε να δώσει το πράσινο φως, καθώς ο κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων ήταν στη συνέχεια ελεύθερος να καταλήξει σε συμφωνία ή όχι με την Andretti Global.

Προφανώς, θα μπορούσε να κοιτάξει από την άλλη πλευρά και να αποφασίσει να μην παραχωρήσει κανένα νομικό πλαίσιο στις «εκδηλώσεις ενδιαφέροντος» όλων, αλλά η πίεση ήταν ακόμα πολύ ισχυρή δεδομένων των ισχυρών συμβόλων που αντιπροσώπευε ένας από τους αιτούντες. Αν επρόκειτο μόνο για τις δομές Hitech Grand Prix ή Rodin Cars που εμπλέκονται στη Formula 2 και τα ελαφρώς πιο αμφίβολα έργα των LKYSUNZ και Formula Equal, δεν είμαι σίγουρος ότι το ίδρυμα θα ενδιαφερόταν για το θέμα.

Από την άλλη, με ένα όνομα όπως ο Andretti συνώνυμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού στις ΗΠΑ και μια εταιρεία Cadillac, η ναυαρχίδα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ήταν δύσκολο για τον Πρόεδρο Mohammed Ben Sulayem να σιωπήσει. Πόσο μάλλον που είδε άλλο ενδιαφέρον για αυτό εν μέσω ενός πολέμου εξουσίας με τους FOM για τον έλεγχο του πρωταθλήματος.  Οι θαυμαστές ψηφίζουν «υπέρ»!

andretti-cadillac-f1-fom-new-season-formula-one-audi

Δίνοντας ένα ισότιμο πλαίσιο στη διαδικασία αναγνώρισης, έκανε τη FIA ουσιαστικό συνομιλητή και, κυρίως, έβαλε πραγματικό αγκάθι στο FOM. Μια win-win κατάσταση γιατί ο θεσμός θα έχει τον μεγάλο ρόλο ανεξάρτητα από την απόφαση, για να μην αναφέρουμε την μάλλον απολαυστική αμηχανία στην οποία τοποθετεί τον Όμιλο F1 που βρίσκεται αντιμέτωπος με τις δικές του αντιφάσεις.

Πώς στην πραγματικότητα θα μπορέσει να δικαιολογήσει μια άρνηση όταν δεν παραλείπει να τονίσει ότι οι οπαδοί –η πλειοψηφία των οποίων είναι υπέρ της άφιξης του Andretti– βρίσκονται στο επίκεντρο της πολιτικής του; Αν η πόρτα παρέμενε κλειστή, είναι πιθανό να ανακαλύψουν ότι τελικά είναι πολύ λίγοι στη σκακιέρα της Formula 1, όπου η μόνη νικηφόρα διαγώνιος είναι αυτή του χρήματος.

Αυτός είναι που, τελικά , θα κάνει τη διαφορά γιατί η Formula 1 είναι σήμερα χτισμένη σε ένα μοντέλο franchise που βρίσκουμε σε όλα τα σύγχρονα αμερικανικά αθλήματα, όπου οι ομάδες προστατεύουν μόνο τα δικά τους συμφέροντα όπως θα έκανε κάθε άλλη ομάδα σε οποιοδήποτε άλλο άθλημα. Επομένως, είναι δύσκολο να δούμε πώς οι δέκα ομάδες στο grid θα καταφέρουν να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι μια 11η ομάδα είναι καλή για τη F1!

 

Michael-Andretti-andretti-cadillac-f1-fom-new-season-formula-one

Andretti-Cadillac: Αυξάνονται οι φόροι…

Όλοι τους θα υποστηρίξουν το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη του σόου της F1, ότι ήταν εκεί όταν η κατάσταση δεν ήταν καλή και ότι έκαναν όλες τις θυσίες για να επιβιώσουν και να εξασφαλίσουν την ίδια την επιβίωση του πρωθυπουργού. κατηγορία μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Michael-Andretti-andretti-cadillac-f1-fom-new-season-formula-one

Πηγαίνοντας από το 10 στο 11, το franchise τους θα χάσει την αξία του και το μερίδιο των εσόδων θα μειωθεί, κάτι που απαιτεί αποζημίωση που αυτή τη στιγμή ορίζεται στα 200 εκατομμύρια δολάρια, που καταβάλλονται σε 10 πανομοιότυπα ποσά που δίνονται σε καθεμία από τις ομάδες του διοικητικού συμβουλίου . Κάποιοι θέλουν να πολλαπλασιάσουν αυτό το ποσό επί 3!

Ως εκ τούτου, είναι πιθανό ότι οποιαδήποτε εμπορική συμφωνία μεταξύ της Andretti-Cadillac και της FOM θα περάσει πρώτα από μια ανοδική αναθεώρηση αυτού του φόρου κατά της αραίωσης. Ο τελευταίος είναι ο μόνος μοχλός που μπορεί πραγματικά να ενεργοποιήσει ο Stefano Domenicali, Διευθύνων Σύμβουλος της F1, γιατί οι άλλοι δύσκολα είναι αποδεκτοί.

Μια δομή Andretti-Cadillac θα έφερνε πολύ περισσότερα στη F1 σε αμερικανικό έδαφος από ό,τι φέρνει η ομάδα της Haas αυτή τη στιγμή , παρόλο που έχει θέσει την αγορά των ΗΠΑ σε προτεραιότητα. Το επιχείρημα «νεκρό βάρος» δεν αντέχει, περισσότερο από εκείνο που υπονοεί ότι ο Michael Andretti είναι ένας απλός κερδοσκόπος που θέλει να αποκτήσει πρόσβαση στην κορυφαία πειθαρχία για να εμπλουτιστεί.

Andretti-Cadillac: Ο Αντρέτι στο τιμόνι;

Πιθανό τελικά, αλλά το γεγονός ότι η Andretti Global δραστηριοποιείται σε οκτώ πρωταθλήματα σε έξι ηπείρους μάλλον μιλάει υπέρ της, ακόμη κι αν η οντότητα θα πρέπει να ανεβάσει το παιχνίδι της γιατί αν μπορεί να καυχηθεί για έναν παγκόσμιο πρωταθλητή με τον Jake Dennis στη Formula E αυτή τη σεζόν , ο τελευταίος του τίτλος οδηγού IndyCar χρονολογείται από το 2012 με τον Ryan Hunter-Reay.

Και δεν έχει κερδίσει το Indianapolis 500 από την επιτυχία του Takuma Sato το 2017. Η σχετική έλλειψη στο IndyCar προφανώς δεν σημαίνει ότι ο Andretti θα αποτύχει στη F1, αλλά αν γίνει αποδεκτό, η δομή θα πρέπει να στρατολογήσει τους σωστούς ανθρώπους και να βάλει το σωστές εγκαταστάσεις.

Ομοίως, εάν η φυλή Andretti θέλει να ακουστεί, θα πρέπει να σκεφτεί μια νέα προσέγγιση: τη μετωπική που έχει υιοθετήσει μέχρι τώρα έχοντας δείξει τα όριά της. Επέλεξαν την αλαζονεία ως όπλο άμυνας και στράφηκε εναντίον τους. Σήμερα εναπόκειται στον Michael και τον Mario Andretti να δείξουν τα διαπιστευτήριά τους και να κάνουν τη Liberty Media να καταλάβει ότι αξίζουν τη θέση και όχι αυτό που τους αναλογεί, και επίσης ότι θα εμπλουτίσουν το πρωτάθλημα με την απλή παρουσία τους.

Μια κόλαση πρόκληση μπροστά και ώρες συζητήσεων που πρέπει να παραμείνουν εγκάρδιες. Στη συνέχεια, ό,τι μπορεί με το φάσμα της νομικής δράσης σε περίπτωση μη συμφωνίας. Αν το συμπέρασμα γινόταν στο πράσινο χαλί, η FOM θα έπρεπε να εξηγήσει γιατί αυτό που είναι καλό για τη F1 στα μάτια της FIA δεν είναι καλό στα δικά της μάτια!

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Engine Power: Η Ferrari καθησύχασε με το μονοθέσιό της πριν από την Αυστραλία: “Το SF-25 ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας”

Η Ferrari καθησύχασε με το μονοθέσιό της πριν από την Αυστραλία: “Το SF-25 ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας”

Αν και η Ferrari πήρε το ρίσκο να σχεδιάσει ένα «99%» νέο μονοθέσιο το 2025, το SF-25 είχε καλή απόδοση κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών. Αρκετά για να ξεκινήσει η σεζόν με λίγη περισσότερη ηρεμία.

Engine Power
Engine Power: Θα σπάσει ο Oscar Piastri την κατάρα των Αυστραλών οδηγών;

Θα σπάσει ο Oscar Piastri την κατάρα των Αυστραλών οδηγών;

Ένας Αυστραλός δεν έχει ανέβει ποτέ στο βάθρο στην εθνική του διοργάνωση. Τζόουνς, Γουέμπερ, Ρικιάρντο: όλοι απέτυχαν στις 38 εκδόσεις του GP της Αυστραλίας που διεξάγονται από το 1985. Θα είναι ο Πιάστρι ο ήρωας που θα καταφέρει να σπάσει αυτή την κατάρα την Κυριακή;

Engine Power
Engine Power: Ο Wheatley θα ξεκινήσει στη Sauber νωρίτερα από το αναμενόμενο

Ο Wheatley θα ξεκινήσει στη Sauber νωρίτερα από το αναμενόμενο

Κυκλοφόρησε από τη Red Bull νωρίτερα από το αναμενόμενο, ο Jonathan Wheatley θα αναλάβει το νέο του ρόλο ως Team Principal στη Sauber την 1η Απριλίου, πριν από το Ιαπωνικό Grand Prix.

Engine Power
Engine Power: Ο Hadjar μαθαίνει γρήγορα, ο Mekies έχει αυτοπεποίθηση: Η Racing Bulls μπαίνει στο 2025 με αισιοδοξία

Ο Hadjar μαθαίνει γρήγορα, ο Mekies έχει αυτοπεποίθηση: Η Racing Bulls μπαίνει στο 2025 με αισιοδοξία

Αυτό το Σαββατοκύριακο, η σεζόν F1 του 2025 ξεκινά στη Μελβούρνη. Στο Racing Bulls, όλα τα φώτα είναι πράσινα με έναν καθησυχαστικό Laurent Mekies και έναν Isack Hadjar έτοιμο για μάχη.

Engine Power
Engine Power: Η Alpine φτάνει στο πρώτο GP που μεταμορφώθηκε σε σύγκριση με το 2024

Η Alpine φτάνει στο πρώτο GP που μεταμορφώθηκε σε σύγκριση με το 2024

Στο πίσω μέρος του πακέτου στο πρώτο Grand Prix της σεζόν 2024, η Alpine έκανε μια εντυπωσιακή στροφή 180° στους δώδεκα μήνες που ακολούθησαν. Αρκετά για να προσεγγίσουμε τον πρώτο γύρο του 2025, στην Αυστραλία, με αισιοδοξία και όρεξη να παλέψουμε για βαθμούς.

Engine Power
Engine Power: Ποιοι θα είναι οι αναπληρωματικοί οδηγοί για τη σεζόν 2025 F1;

Ποιοι θα είναι οι αναπληρωματικοί οδηγοί για τη σεζόν 2025 F1;

Κάθε σεζόν, οι οδηγοί παραμένουν στη σκιά των κανονικών οδηγών, έτοιμοι να πάρουν το τιμόνι σε περίπτωση απρόβλεπτων περιστάσεων: το 2025, ποιοι θα είναι οι έφεδροι οδηγοί για τις δέκα ομάδες του grid;

Engine Power
Engine Power: Ο Γκάμπριελ Μπορτολέτο εξηγεί τη μεγάλη σημασία του Φερνάντο Αλόνσο στην καριέρα του

Ο Γκάμπριελ Μπορτολέτο εξηγεί τη μεγάλη σημασία του Φερνάντο Αλόνσο στην καριέρα του

Ο διπλός παγκόσμιος πρωταθλητής διαχειρίζεται τα συμφέροντα του Gabriel Bortoleto, τον οποίο βοήθησε να βρει μια θέση στη Formula 3 το 2023. Παρών στη Formula 1 μόλις δύο χρόνια αργότερα, ο Βραζιλιάνος θα βρει τον μάνατζέρ του στο grid.

Engine Power
Engine Power: Έπαθλο Trail Ride 2025 | 1ος γύρος | Αναγγελία

Έπαθλο Trail Ride 2025 | 1ος γύρος | Αναγγελία

Έχεις αυτοκίνητο SUV ή 4Χ4; Θες να δοκιμάσεις τη χαρά της χωμάτινης οδήγησης σε ένα ασφαλές περιβάλλον και με καλή παρέα; Έλα στο Trail Ride

Engine Power
Engine Power: Επιστροφή του WRC στη Μεγάλη Βρετανία χάρη στη Σκωτία;

Επιστροφή του WRC στη Μεγάλη Βρετανία χάρη στη Σκωτία;

Απουσία από το 2019, η Μεγάλη Βρετανία θα μπορούσε να επιστρέψει στο WRC, ενώ η Σκωτία έχει εκφράσει την επιθυμία της να φιλοξενήσει έναν γύρο.

Engine Power
Engine Power: Τι να περιμένετε από τη διαδρομή 2025 Tour de Corse Historique;

Τι να περιμένετε από τη διαδρομή 2025 Tour de Corse Historique;

Οι διοργανωτές αποκάλυψαν τις πόλεις ενδιάμεσων σταθμών για αυτήν την 25η έκδοση του Tour de Corse Historique, ανάμεσα στις παραδόσεις και τις καινοτομίες.

Engine Power
Engine Power: Η Michelin αντιδρά στην προώθηση της Pirelli ως επίσημου κατασκευαστή ελαστικών MotoGP

Η Michelin αντιδρά στην προώθηση της Pirelli ως επίσημου κατασκευαστή ελαστικών MotoGP

Η Michelin αντιδρά στην ανακοίνωση του MotoGP σχετικά με την αλλαγή του επίσημου κατασκευαστή του κλάδου από το 2027.

Engine Power
Engine Power: Πυρκαγιά και μεγάλες ζημιές σε Alpine A424 στο Κατάρ

Πυρκαγιά και μεγάλες ζημιές σε Alpine A424 στο Κατάρ

Ένα Alpine A424 έπιασε φωτιά στο Losail κατά τη διάρκεια δοκιμαστικής συνεδρίας που διοργανώθηκε μετά τα 1812 χλμ του Κατάρ.

Engine Power
Engine Power: Aprilia, ένα ξεκίνημα της σεζόν γεμάτο ελπίδες παρά την απουσία του Jorge Martin

Aprilia, ένα ξεκίνημα της σεζόν γεμάτο ελπίδες παρά την απουσία του Jorge Martin

Στέρηση του παγκόσμιου πρωταθλητή της, η Aprilia ξεκίνησε καλά τη σεζόν στην Ταϊλάνδη χάρη στις εξαιρετικές εμφανίσεις των Marco Bezzecchi (Aprilia) και Ai Ogura (Trackhouse Aprilia), και οι δύο στην πρώτη εξάδα.

Engine Power
Engine Power: Πώς μοιάζουν τα πλέγματα της Formula 2 και Formula 3 για το 2025;

Πώς μοιάζουν τα πλέγματα της Formula 2 και Formula 3 για το 2025;

Μεταξύ μεταγραφών, αναχωρήσεων και αφίξεων νέων οδηγών, το Engine Power κάνει απολογισμό των οδηγών που επιβεβαιώθηκαν για τη σεζόν 2025 στη Formula 2 και τη Formula 3.

Engine Power
Engine Power: Ράλλυ Σπριντ Μπράλος «Τάσος Κορμαζόπουλος» 2025 | Αναγγελία

Ράλλυ Σπριντ Μπράλος «Τάσος Κορμαζόπουλος» 2025 | Αναγγελία

Το Ράλλυ Σπριντ Μπράλος «Τάσος Κορμαζόπουλος» διεξάγεται από την Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Λαμίας (Α.Λ.Α.Λ.) και αποτελεί τον πρώτο γύρο του Κυπέλλου Ράλλυ Ασφάλτου Νοτίου Ελλάδος και του Κυπέλλου Ράλλυ Ασφάλτου Ιστορικών αυτοκινήτων για το 2025

Engine Power
Engine Power: Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις επιστρέφει δυναμικά, με νέες ειδικές διαδρομές, διευρυμένο πρόγραμμα και προκλήσεις για τους κορυφαίους οδηγούς του WRC.

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις επιστρέφει δυναμικά, με νέες ειδικές διαδρομές, διευρυμένο πρόγραμμα και προκλήσεις για τους κορυφαίους οδηγούς του WRC.

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις επιστρέφει στην παραδοσιακή καλοκαιρινή ημερομηνία του, με τον αγώνα να διεξάγεται από τις 26 έως τις 29 Ιουνίου 2025

Engine Power
Engine Power: Η Williams και η Alpine επεκτείνουν τις δοκιμές στο Μπαχρέιν

Η Williams και η Alpine επεκτείνουν τις δοκιμές στο Μπαχρέιν

Και οι δύο ομάδες παρέμειναν στο Μπαχρέιν για δύο ακόμη ημέρες δοκιμών ως μέρος των δοκιμών ελαστικών της Pirelli το 2026.

Engine Power
Engine Power: Ο Álex Palou κερδίζει για πρώτη φορά της χρονιάς στην Αγία Πετρούπολη

Ο Álex Palou κερδίζει για πρώτη φορά της χρονιάς στην Αγία Πετρούπολη

Ο δύο φορές βασιλεύων πρωταθλητής IndyCar Álex Palou (Chip Ganassi Racing) ξεκίνησε τη σεζόν του 2025 με τέλειο τρόπο κερδίζοντας τον εναρκτήριο γύρο του πρωταθλήματος στην Αγία Πετρούπολη της Φλόριντα.

Engine Power