FEATURED

Χρειάζεται να παρέμβει η Ducati μετά το περιστατικό Bagnaia-Alex Marquez;

Ο Alex Marquez απορρίπτει κάθε πρόταση ότι «εσκεμμένα» ήρθε σε επαφή με τον Francesco Bagnaia: «Δεν είναι στο DNA μου και δεν είναι στο DNA αυτού του αθλήματος»

chriazete-na-paremvi-i-ducati-meta-to-peristatiko-bagnaia-alex-marquez
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 9 λεπτά

Η αμφιλεγόμενη σύγκρουση της Κυριακής στα τέλη του αγώνα μεταξύ του Francesco Bagnaia και του Alex Marquez στο Aragon MotoGP έβγαλε και τους δύο αναβάτες της Ducati από την τελευταία θέση στο βάθρο.

Αυτό σήμαινε επίσης ότι, έχοντας φτάσει με προβάδισμα πέντε πόντων στον τίτλο, ο βασιλεύς πρωταθλητής Bagnaia άφησε την Ισπανία χτυπημένη, μελανιασμένη και 23 πόντους μακριά από τον Jorge Martin.

Στην τελευταία έκδοση του podcast MotoGP, ο οικοδεσπότης Jordan Moreland ρώτησε:

«Ήταν το μεγάλο σημείο συζήτησης του αγώνα. Ο Pecco Bagnaia και ο Alex Marquez μάχονται για το βάθρο. Φαινόταν ότι ο Bagnaia επρόκειτο να πάρει τον Άλεξ. Ήταν απλώς θέμα χρόνου. Και τότε συνέβη το περιστατικό.

«Ποια ήταν η άποψή σου για αυτό; Νομίζω ότι ήταν πρόσφατο περιστατικό. Προφανώς ο κάθε αναβάτης κατηγορεί τον άλλο…»

«Ένα εφιαλτικό Σαββατοκύριακο για τον Bagnaia. Η χαμηλότερη βαθμολογία του από μια διοργάνωση από τότε που ξεκίνησε η μορφή Sprint πέρυσι»

«Σχεδόν όλα του πήγαν στραβά, τα δύο «ζητήματα» των ελαστικών, η πρόκριση στη βρώμικη πλευρά της πίστας και απλώς για να τα τελειώσει όλα μετά από σύγκρουση όταν – όπως λες – φαινόταν ότι ήταν απλώς θέμα χρόνου και θα έπαιρνες την 3η θέση από τον Alex Marquez.

«Προφανώς ο Άλεξ έτρεχε μπροστά στους οπαδούς του και προσπαθούσε να συμμετάσχει στον Marc στο βάθρο για την ιστορική του επιστροφή. Μπορείτε λοιπόν να φανταστείτε ότι δεν ήθελε να το παρατήσει και ουσιαστικά δεν υπήρχε αρκετός χώρος για τους δυο τους.

«Τότε τίθεται το ερώτημα ποιος είδε ποιον; Και ποιος έπρεπε να δώσει περισσότερο χώρο; Οι αγωνοδίκες δεν είπαν καμία άλλη ενέργεια. Είπαν ότι εξέτασαν κάποια δεδομένα μηχανών. Ακριβώς αυτό που δεν ξέρουμε.

«Αλλά η πλευρά των δεδομένων ήταν ενδιαφέρουσα γιατί όταν ο Pecco μίλησε μετά την απόφαση, ισχυρίστηκε ότι τα δεδομένα έδειχναν ότι ο Alex ίσως δεν έκανε πίσω όσο θα περίμενες από έναν αναβάτη σε μια σύγκρουση.

«Όταν και οι δύο αναβάτες που εμπλέκονται σε ένα περιστατικό είναι στα ίδια ποδήλατα, το εργοστάσιο μπορεί να δει τα δεδομένα και για τα δύο. Αυτό ακριβώς θα έχει κάνει η Ducati. Γνωρίζουμε ότι το έκαναν και μετά το Portimao, όταν ο Marc Marquez και η Bagnaia συγκρούστηκαν και ο Marc έδωσε μια γραμμή σχεδόν απόρριψης για να διευθετήσει το επιχείρημα σχετικά με το ποιος έφταιγε λέγοντας: “Η Ducati μπορεί να δει όλα τα δεδομένα…”

«Τώρα έχουμε τον Pecco να λέει ότι τα δεδομένα δείχνουν ότι δεν έφταιγε. Άρα το είδαν και οι αγωνοδίκες; Θα άλλαζαν τα πράγματα αν έβλεπαν αυτό που λέει ο Pecco ότι ήταν ορατό στα δεδομένα; Ποιος ξέρει.

«Το άλλο πράγμα που θα ήταν χρήσιμο είναι το είδος της «κάμερας προσωπίδας» που πήραμε από τον Alex Rins στην ιδιωτική δοκιμή Misano, για να ξέρουμε πού κοίταζε κάθε αναβάτης!

«Ένα αγωνιστικό περιστατικό, αλλά μεγάλες επιπτώσεις. Ο Pecco ήταν τυχερός που ο Marc εμπόδισε τον Martin να πάρει τους μέγιστους βαθμούς αυτό το Σαββατοκύριακο και τα καλύτερα νέα είναι ότι ούτε ο Pecco ούτε ο Alex Marquez τραυματίστηκαν σοβαρά.

«Λούις, ποια είναι η άποψή σου για αυτό;» πρόσθεσε ο Moreland.

«Θα παίξω λίγο τον συνήγορο του διαβόλου με δεδομένα, γιατί κάθε φορά που κάποιος φέρνει δεδομένα, σκέφτομαι αμέσως τη Honda το 2015, όπου ήταν ανένδοτοι ότι είχαν δεδομένα ότι ο Valentino είχε κλωτσήσει τον Marc και επρόκειτο να τα δείξουν στον κόσμος!” είπε ο δημοσιογράφος του MotoGP, Lewis Duncan.

«Αλλά αν επρόκειτο να επιμερίσω το φταίξιμο, θα έδινα στον Pecco λίγο περισσότερο από αυτό γιατί το έχουμε ξαναδεί. Το είδαμε στην Πορτογαλία. Το είδαμε λίγο στο Jerez στον αγώνα Sprint. Ο Pecco δεν φαίνεται πραγματικά να ξέρει πότε να διαλέξει τους αγώνες του.

«Είδαμε στην Πορτογαλία με τον Marc. Είτε μπορούσες να τον δεις είτε όχι εξωτερικά, ξέρεις ότι θα επέστρεφε, οπότε γιατί βάζεις το ποδήλατό σου εκεί; Ξέρεις ότι θα τελειώσει με την επαφή, παίξε καλύτερα τη γωνία.

«Ο Jerez όταν κάπως έπεσε ανάμεσα στον Bezzecchi και τον Brad Binder – είσαι πιο γρήγορος από τους δύο, βγες έξω από αυτό. Μην το παλεύεις. Και το ίδιο έγινε και με αυτό.

«Έχετε δει ότι ο Άλεξ δεν έχει κοιτάξει γύρω του. Ήταν πίσω από τον Άλεξ όταν ο Άλεξ έτρεξε διάπλατα στη στροφή 12. Έχετε δει ότι δεν ξέρει ότι είστε εκεί. Ξέρετε ότι αυτό είναι ένα σημείο τσιμπήματος στη στροφή 13, όταν χτυπάτε δεξιά. Και ο Άλεξ είναι περισσότερο από πιθανό να είναι εκεί.

«Πιστεύω ότι πρέπει να παίξεις το παιχνίδι λίγο καλύτερα, ειδικά όταν είσαι αμφισβητίας του πρωταθλήματος. Θα υποστήριζα ότι ο Άλεξ θα έπρεπε να κοιτάξει πίσω και θα μπορούσε να πει περισσότερο «Θα είναι σφιχτό». Θα φύγω από αυτό και θα δω αν μπορώ να αντεπιτεθώ μετά». Και ο Pecco έπρεπε να κάνει το ίδιο, «υπάρχει ακόμη χρόνος εδώ. Μπορώ να τα καταφέρω».

«Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις που ανέφερα, ο Pecco έχει ξεπεράσει τα χειρότερα και έχασε πόντους από αυτό. Νομίζω ότι η Ducati πρέπει να καθίσει λίγο με τον Pecco και να [λέμε] όταν πρόκειται για εμπλοκή με άλλους αναβάτες, για να επιλέξει τις μάχες σου. «Αν τερματίσουμε 4οι σήμερα, αυτό είναι καλύτερο από το να τερματίσουμε χωρίς βαθμούς».

«Νομίζω ότι η Pecco μερικές φορές ίσως δυσκολεύεται λίγο να συμβιβαστεί με αυτό που προσφέρεται. Όταν κοιτάζετε τον Μάρτιν, για παράδειγμα, αυτές τις τελευταίες εβδομάδες, δεύτερον ήταν αυτό που του είχε και το πήρε. Και τώρα έχει 23 βαθμούς στο προβάδισμα του πρωταθλήματος».

Ο Moreland απάντησε: «Πιτ, το περιστατικό μου θυμίζει την περασμένη σεζόν με τον Bagnaia και τον Vinales στο Le Mans. Και έρχεται σε μια κακή στιγμή γιατί ο Μάρτιν δεν κάνει λάθη και φέρνει βαθμούς».

«Και αυτό οδηγεί στο ερώτημα, ότι όλοι μισούμε, που είναι το θέμα των παραγγελιών της ομάδας», είπε η McLaren. «Επειδή δεν μπορείτε παρά να συγκρίνετε την Κυριακή με τα προηγούμενα χρόνια όπου οι άλλοι αναβάτες της Ducati ήξεραν ότι έπρεπε να δώσουν στους διεκδικητές του τίτλου λίγο περισσότερο χώρο.

«Υπάρχει λίγη ασάφεια αυτή τη στιγμή, γιατί δεν είμαστε αρκετά μακριά στη σεζόν για να πούμε στους άλλους αναβάτες της Ducati; ‘Είσαι μαθηματικά έξω από αυτό, οπότε απλώς οπισθοχώρησε σε αυτήν την κατάσταση’.

«Ίσως ο Pecco και ο Martin, επειδή προηγούνται στην καταδίωξη του τίτλου, πιστεύουν ότι θα τους δοθεί περισσότερος χώρος από άλλους αναβάτες της Ducati; Αλλά αυτοί οι αναβάτες στην πραγματικότητα σκέφτονται, “Δεν μας έχουν πει τίποτα ακόμα, συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε σκληρά για κάθε θέση”. 

«Έπειτα, υπάρχει το ερώτημα τι θα λέγατε στον Marc Marquez και στον Bastianini, που είναι ένα βήμα πίσω από τους δύο πρώτους, αλλά έχουν ακόμα ρεαλιστικές πιθανότητες».

Ο Duncan πρόσθεσε: «Νομίζω ότι η Ducati πρέπει να το ρίξει μια ματιά σε αυτό για χάρη της. Αυτό που δεν θέλετε είναι ο Alex Marquez να έχει άλλο ένα περιστατικό με τον Pecco Bagnaia και ξαφνικά ο Martin να παίρνει περισσότερους πόντους ενώ ο Marc είναι μπροστά.

«Έχουμε δει πόσο δηλητηριώδης μπορεί να είναι η βάση των θαυμαστών σε αυτές τις καταστάσεις, όταν σκέφτονται “αυτό έχει συμβεί, σαμποτάρουμε μπλα μπλα μπλα”.

«Η Ducati πρέπει να μπει μπροστά σε αυτό και να πει: «Εντάξει, ορίστε οι αμφισβητίες του τίτλου σας. Εδώ είναι τα παιδιά που μπορούν να κερδίσουν το πρωτάθλημα. Εάν δεν είστε ένας από αυτούς, μην τους αγωνίζεστε σκληρά».

«Δεν θέλουμε να το δούμε αυτό, αλλά είναι η εφιαλτική κατάσταση [για την Ducati] με τον Μάρτιν να οδηγεί το πρωτάθλημα. Δεν μπορούν πραγματικά να αφήσουν τον Μάρτιν να πάει στην Aprilia με το νούμερο ένα πιάτο. 

«Σκέφτηκα ότι ήταν ενδιαφέρον όταν είδαμε τον Gigi Dall’Igna αφού ο Marc πέρασε τη γραμμή. Έμοιαζε πολύ… προβληματισμένος. Έμοιαζε βαρημένος από κάτι.

«Δεν ήταν χαρούμενος άνθρωπος. Ήταν σχεδόν σαν να το κοίταξε και να φύγει: ο Pecco είναι στο χαλίκι, οι νικηφόροι αγώνες του Marc – τους οποίους ανησυχούσαν μήπως διαταράξουν την ισορροπία προτού του επιτρέψουν να έρθει στο Gresini στην πρώτη θέση – και ο Martin ηγείται του πρωταθλήματος.

«Πρέπει να σκεφτούν, θα μπορούσαμε να είχαμε και τα δύο παιδιά στο στάβλο μας, αν η κατάσταση είχε αντιμετωπιστεί διαφορετικά, αν ο Marc ήταν έτοιμος να πάει στην Pramac.

«Πιστεύω ότι πρέπει να υπολογίσει η Ducati πολλά για τις επόμενες εβδομάδες και σίγουρα ένα από αυτά είναι ότι πρέπει να διαχειριστούν την κατάσταση πολύ καλύτερα ή θα μπορούσαν να τελειώσουν τη σεζόν με το αυγό στο πρόσωπό τους».

Ο Alex Marquez απαντά: «Ποτέ δεν θα τρακάρω επίτηδες με άλλον αναβάτη»

Ο Alex Marquez κυκλοφόρησε μια δήλωση ως απάντηση στο «διάβασμα ορισμένων δηλώσεων» στον απόηχο του αγώνα MotoGP της Κυριακής στην Aragon με τον Francesco Bagnaia .

Το ζευγάρι ενεπλάκη σε ένα βαρύ ατύχημα όταν ο Bagnaia προσπάθησε να περάσει τον αναβάτη Gresini για την τρίτη θέση, αφού ο Marquez είχε τρέξει έξω.

Οι αγωνοδίκες της FIM αποφάσισαν ότι «δεν χρειαζόταν περαιτέρω ενέργεια», καθώς «κανένας από τους αναβάτες δεν ήταν αποφασισμένος να είναι κυρίως υπεύθυνος».

Αλλά ο Marquez φαίνεται δυσαρεστημένος για τα σχόλια από τον Bagnaia που υποδηλώνουν ότι ο αναβάτης Gresini είχε κρατήσει το γκάζι ανοιχτό αντί να αποφύγει την επαφή.

«Μόλις μπήκα στην [επόμενη] γωνία [13] άκουσα τον κινητήρα του να ανοίγει. Άνοιγε το γκάζι. Οπότε προσπαθούσε να φτάσει σε αυτήν την επαφή», είπε ο Bagnaia στο MotoGP.com

«Ήθελα να δω αυτά τα δεδομένα… Έμεινε με το 60 τοις εκατό, το 40 τοις εκατό του γκαζιού ανοιχτό μέχρι τη στιγμή που τράκαρε. Οπότε αυτό είναι πολύ περίεργο από έναν αναβάτη, νομίζω».

Τη Δευτέρα, ο Marquez δημοσίευσε στα social media:

«Μετά την ανάγνωση ορισμένων δηλώσεων θα ήθελα να εξηγήσω τα εξής:  

«Ποτέ δεν θα τρακάρω σκόπιμα με άλλον αναβάτη και δεν θα δεχτώ ποτέ να με χρεώσουν, δεν είναι στο DNA μου και δεν είναι στο DNA αυτού του αθλήματος.

«Το πιο σημαντικό για μένα είναι η συνομιλία που είχα χθες με την Pecco και από την πλευρά μου το θέμα έχει διευθετηθεί. 

“Τώρα είναι ώρα να ξεκουραστώ και να ανακτήσω το σώμα μου για να είμαι στο 100% στο Misano.”

Ο Marquez και ο Bagnaia είχαν την τύχη να αποφύγουν σοβαρό τραυματισμό και θα επιστρέψουν σε τροχιά στο Misano αυτό το Σαββατοκύριακο.

Ο αγώνας της Aragon κέρδισε ο συμπαίκτης και αδελφός του Alex, Marc Marquez, αλλά μια δεύτερη θέση για τον Jorge Martin σημαίνει ότι τώρα έχει προβάδισμα 23 πόντων έναντι της Bagnaia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Exit mobile version