Κύπρος – Εκλογές: Σαρώνει το ΔΗΚΟ στα Social Media – Πολύ πίσω ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ
Κύπρος - Εκλογές: Σαρώνει το ΔΗΚΟ στα SocialMedia - Ειδικά η παρούσα προεκλογική περίοδος έχει στρέψει τον αγώνα στο πεδίο των social media.Κύπρος – Εκλογές: Σαρώνει το ΔΗΚΟ στα SocialMedia – Ειδικά η παρούσα προεκλογική περίοδος έχει στρέψει περισσότερο από ποτέ άλλοτε τον αγώνα στο πεδίο των social media.
Η πανδημία έχει, χωρίς αμφιβολία, αλλάξει για πάντα και τον τρόπο με τον οποίο στο εξής θα δίνονται οι προεκλογικές μάχες. Ακόμη και όταν ξεπεραστεί η υγειονομική κρίση, δεν είναι πολύ πιθανό ότι θα επιστρέψουμε στο status quo ante, όταν η κοινωνία ήταν πρόθυμη για χειραψίες, συγκεντρώσεις, καφέδες και τραπεζώματα υποψηφίων στα σπίτια.
Ειδικά η παρούσα προεκλογική περίοδος, όμως, έχει στρέψει περισσότερο από ποτέ άλλοτε τον αγώνα στο πεδίο των social media. Το γεγονός ότι οι ψηφοφόροι είναι κλεισμένοι, για πρώτη φορά στα χρονικά, τόσο πολύ στο σπίτι τους, χωρίς άλλες διεξόδους, προφανώς επιτείνει περαιτέρω τη στροφή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είναι, επίσης, δεδομένο ότι κυρίαρχο «όπλο» σε αυτή τη μάχη είναι το βίντεο. Αυτό εντυπωσιάζει, πολύ περισσότερο από το ψυχρό κείμενο και τη στατική εικόνα, μέσα από αυτό περνά η επιχειρηματολογία και η «γραμμή» του κάθε κόμματος στα social media.
Με αυτά τα δεδομένα, η Offsite προχώρησε σε έρευνα για την καταγραφή της απήχησης των τριών μεγαλύτερων κομμάτων, μετρώντας τις προβολές που εξασφάλισαν τα δημοφιλέστερα βίντεο που ανάρτησαν ΔΗΣΥ, ΑΚΕΛ και ΔΗΚΟ στο Facebook, από την 1η Νοεμβρίου (οπότε η χώρα εισήλθε σε τροχιά εκλογών), μέχρι σήμερα. Μπορεί πολλοί να εκπλαγούν, αλλά νικητής στη συγκεκριμένη μάχη -και, μάλιστα, με διαφορά- βγαίνει το τρίτο σε εκλογική δύναμη κόμμα, το ΔΗΚΟ, επιβεβαιώνοντας την ορθότητα της αντιπολιτευτικής του στρατηγικής και της επιλογής του, να «σηκώσει» το θέμα της διαφθοράς, που φαίνεται να αντανακλά τα αισθήματα της κυπριακής κοινωνίας.
ΔΗΚΟ: Δύο φορές μπροστά από τον ΔΗΣΥ, τέσσερις από το ΑΚΕΛ
Αναλυτικά, τα δημοφιλέστερα βίντεο κάθε κόμματος, από την 1η Νοεμβρίου, έχουν ως εξής:
ΔΗΚΟ: Βίντεο με θέμα το δεύτερο ταξίδι Αναστασιάδη στις Σεϋχέλλες, που δημοσιεύθηκε στις 5/2/21, εξασφάλισε 143.500 προβολές.
ΔΗΣΥ: Το βίντεο «Ο προϋπολογισμός πρέπει να ψηφιστεί», που αναρτήθηκε στις 18/1/21 κατέγραψε 60.700 προβολές.
ΑΚΕΛ: Βίντεο με στις 13+1 προτάσεις του κόμματος για τη στήριξη της πολιτιστικής δημιουργίας αναρτήθηκε στις 28/1/21 και πέτυχε 37.400 προβολές.
Με άλλα λόγια , το πιο πετυχημένο βίντεο του ΔΗΚΟ έχει υπερδιπλάσιες (+136%) προβολές από το αντίστοιχο του ΔΗΣΥ και σχεδόν τετραπλάσιες (+284%) από εκείνο του ΑΚΕΛ.
Αντίστοιχη καταγράφεται η εικόνα και συνολικά, αφού σημαντικό είναι το προβάδισμα του ΔΗΚΟ όπως αυτό προκύπτει και όταν η σύγκριση διευρύνεται ώστε να συμπεριλάβει την απήχηση των τριών δημοφιλέστερων βίντεο που αναρτήθηκαν στις σελίδες των κομμάτων στο Facebook, κατά το συγκεκριμένο διάστημα:
ΔΗΚΟ: 282.400 προβολές.
ΔΗΣΥ: 142.400 προβολές.
ΑΚΕΛ: 87.400 προβολές.
Συνολικά, δηλαδή, το top-3 των βίντεο του ΔΗΚΟ έχει διπλάσιες (+98%) προβολές από το top-3 του ΔΗΣΥ και υπερτριπλάσιες (+223%) από εκείνο του ΑΚΕΛ.
Αλλά ο δρόμος ως την κάλπη είναι μακρύς…
Σίγουρα, η μεγάλη απήχηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνιστά μια ένδειξη αποδοχής των θέσεων του ΔΗΚΟ από την κοινωνία και δίνει το δικαίωμα στους επιτελείς του ΔΗΚΟ να αισιοδοξούν εν όψει της κάλπης. Άλλωστε, ανάλογη τάση καταγράφουν και οι δημοσκοπήσεις που έχουν δημοσιευθεί όλο το τελευταίο διάστημα.
Ωστόσο, δεν θα πρέπει να ξεχνούμε πως τα likes, views, shares δεν σημαίνουν αυτόματα και ψήφο στην κάλπη. Αυτό βεβαίως, αν θα ισχύσει και φέτος ή όχι, θα διαφανεί στις 30 Μαΐου…