Σασμός: Η Μαρία Πρωτόπαππα έτσι όπως δεν την έχετε ξαναδεί στην Αντιγόνη του Ζαν Ανούιγ
Ο Σασμός συνεχίζεται όμως η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί και στην Αντιγόνη του Ζαν Ανούιγ!Ο Σασμός αποτελεί ομολογουμένως τον απόλυτο κυρίαρχο της μυθοπλασίας την φετινή σεζόν, σαρώνοντας την τηλεθέαση της prime time ζώνης και όχι άδικα.
Η τηλεοπτική σειρά του Alpha, έχει καταφέρει από την πρώτη ημέρα της προβολής του να καθηλώσει το κοινό ενώ τα όσα θα δείτε στα επόμενα επεισόδια αναμένεται να ανατρέψουν τα πάντα στην ιστορία από την Κρήτη.
Ένας από τους λόγους της τεράστιας επιτυχίας που γνωρίζει το σίριαλ είναι και η μοναδική ερμηνεία της Μαρίας Πρωτόπαππα που υποδύεται την Μαρίνα, σε έναν ρόλο που έχει καταφέρει να ξεχωρίσει.
Αυτή όμως δεν είναι και η μοναδική επαγγελματική ασχολία της γνωστής ηθοποιού καθώς με τεράστια επιτυχία σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στην περίφημη παράσταση Αντιγόνη του Ζαν Ανούιγ.
H θεατρική παράσταση που σύστησαν το 1946-47 ο Κάρολος Κουν με την Έλλη Λαμπέτη αναβιώνει στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης η Μαρία Πρωτόπαππα με συμπρωταγωνιστές τους Χρήστο Στέργιογλου, Γιάννη Τσορτέκη, Κίττυ Παϊταζόγλου, Αντριάνα Ανδρέοβιτς, Δημήτρη Μαμιό, Δημήτρη Μαργαρίτη και Ηλέκτρα Μπαρούτα.
Μάλιστα, η ηθοποιός της σειράς Σασμός, εμφανίζεται εντελώς διαφορετική από αυτό που την έχει συνηθίσει το κοινό καθώς υποδύεται έναν τελείως κόντρα ρόλο σε σχέση με την τηλεοπτική Μαρίνα που είναι ένα τραγικό πρόσωπο καθώς θρηνεί την απώλεια του παιδιού της.
Η Μαρία Πρωτόπαππα για την συγκλονιστική παράσταση
Η Μαρία Πρωτόπαππα γράφει για την παράσταση που θα ανέβει στο Θέατρο Τέχνης του Κάρολου Κουν:
Σε ακραίες καταστάσεις της Ιστορίας, σαν αυτή που ζούμε τώρα, κατά τις οποίες συντελούνται κοσμογονικές αλλαγές, των οποίων την επίγνωση ΔΕΝ μπορούμε να έχουμε πριν ολοκληρωθούν, σε αυτά τα Απότομα Περάσματα – Μεταλλάξεις του ιστορικού ανθρώπου, το πλαίσιο και η ανάγκη για το Συλλογικό ΣΥΝΘΛΙΒΟΥΝ τα άτομα, αλλά και το δημόσιο χαρακτήρα τους.
Περνάμε απότομα στον καθηλωμένο τεχνολογικά, πολιτικά άνθρωπο, που ενώ απολαμβάνει δημόσιο λόγο, τον στερείται, όπως στερείται δημοκρατίας και ελέγχου του εαυτού και του βίου του.
Πόσω δε μάλλον των ατομικών ελευθεριών και της ιδιωτικότητάς του, την στιγμή που ‘ηθελημένα’ βρίσκεται εκτεθειμένος μαζί με όλους, στα μάτια όλων.
Οι μύθοι είναι ιστορίες που οι άνθρωποι διηγούνται ή ακούνε, μέσω των οποίων κάθε κοινωνία προσπαθεί να καταλάβει πώς είναι φτιαγμένη, τις σχέσεις της με τον εξωτερικό κόσμο και τη θέση του ανθρώπου στο σύνολο του σύμπαντος.
Η αξία τους προέρχεται από το ότι τα γεγονότα, που υποτίθεται ότι εξελίχθηκαν σε μια δεδομένη στιγμή στο μακρινό παρελθόν, συγκροτούν μια δομή αναλλοίωτη στο παρόν, το παρελθόν και το μέλλον (Claude Lévi-Strauss).
Ο Ανούιγ καλεί τους θεατές να σκεφτούν πάνω στο νόηµα της ζωής και να αρνηθούν κάθε µορφή συµβιβασµού. Ανήκει στα έργα του Pieces noires (Μαύρα Έργα), που ήταν γεµάτα ειρωνεία και σαρκασµό. Είχε βρει τρόπο να γελάει µε την κακοτυχία: «Τα έργα µου είναι περισσότερο Μολιερικά. Χάρη στον Μολιέρο, το Γαλλικό θέατρο δεν είναι ζοφερό. Γελάµε, όπως οι φαντάροι στον πόλεµο, µε την µιζέρια και τον τρόµο µας».
Αν ήταν εύκολο να αποφασίσουμε ποια πλευρά έχει με το μέρος της το δίκαιο ή το άδικο δεν θα μιλούσαμε για τραγωδία. Η αξία της δεν έγκειται στη σύγκρουση του καλού με το κακό, της αθωότητας με την ενοχή, αλλά σε μια αντιπαράθεση ηθικών αρχών και πολιτικών θέσεων στην οποία είναι δύσκολο ο μέσος άνθρωπος να πάρει σαφή θέση. Στο ερώτημα: Αξίζει τον κόπο η θυσία της; Τα έργα του Σοφοκλή και του Ανούιγ δεν δίνουν οριστική και αδιαπραγμάτευτη απάντηση.
Σασμός – Δείτε την Μαρία Πρωτόπαππα έτσι όπως δεν την έχετε ξαναδεί αλλά και τις πρώτες φωτογραφίες από την Αντιγόνη του Ζαν Ανούιγ:
https://youtu.be/lkg_ZvBT5-U