MEDIA

Τηλεθέαση Nielsen: Tο τεράστιο πρόβλημα της AGB στα μικρότερα κοινά που αποπροσανατολίζει την αγορά

Τι συμβαίνει με την τηλεθέαση Nielsen όταν αυτή πρέπει να παρέχει εξειδικευμένη πληροφορία, ένα στοχευμένο κοινό; Πρόβλημα…
Τηλεθέαση Nielsen: Tο τεράστιο πρόβλημα της AGB στα μικρότερα κοινά που αποπροσανατολίζει την αγορά

Τηλεθέαση Nielsen και εξειδικευμένο κοινό. Χάος… Αν τα νούμερα τηλεθέασης είναι πρακτικά άκυρα με τον τρόπο που βγαίνουν, όταν μιλάμε για πιο συγκεκριμένα στατιστικά στοιχεία τότε το αποτέλεσμα είναι το απόλυτο τίποτε. Το Sportime συνεχίζει την ανάλυση στο θέμα της τηλεθέασης.

Οι φωνές για το πρόβλημα στη μέτρηση της τηλεθέασης ολοένα και πληθαίνουν. Ο Νίκος Μάνεσης έκανε ένα ηχηρό ξέσπασμα για την κατάσταση. Αλλά εδώ δεν υπάρχουν μόν άναρθρες κραυγές. Διότι, τα στοιχεία και τα δεδομένα μιλούν ακόμα πιο δυνατά.

Η Nielsen, ο κυρίαρχος παίκτης στη μέτρηση τηλεθέασης στην Ελλάδα, βασιλεύει εδώ και χρόνια, παρέχοντας δεδομένα που επηρεάζουν σημαντικά κανάλια, διαφημιστικές και brands. Ωστόσο, όταν οι φορείς του κλάδου τολμήσουν να στοχεύσουν ένα μικρότερο, εξειδικευμένο κοινό (niche audience), τα στατιστικά της Nielsen αποκαλύπτουν το σοβαρότερο πρόβλημα τους

Τηλεθέαση Nielsen – Το πρόβλημα με τα μικρά κοινά

Η Nielsen βασίζεται σε ένα περιορισμένο δείγμα νοικοκυριών για να μετρήσει την τηλεθέαση. Αυτό μπορεί να λειτουργεί κάπως για μεγάλα κοινά όπως πχ το σύνολο των τηλεθεατών. Ωστόσο, όταν πρόκειται για μικρότερες ομάδες-στόχους (target groups), τα πράγματα στραβώνουν. Για παράδειγμα, το «μικρότερο κοινό» της Nielsen μπορεί να είναι μερικές εκατοντάδες ή ακόμα και δεκάδες άτομα, ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα, τα ενδιαφέροντα κ.λπ.

Φανταστείτε να παίρνετε αποφάσεις για διαφημιστικές καμπάνιες εκατομμυρίων ευρώ, βασισμένοι σε δεδομένα με δείγμα μερικών δεκάδων ατόμων! Αυτό ακριβώς κάνει η Nielsen με τα μικρότερα κοινά και το αποτέλεσμα μπορεί να είναι καταστροφικό

Παραδείγματα :

Ένα κανάλι κόβει πρόωρα μια πολλά υποσχόμενη εκπομπή επειδή η Nielsen δείχνει δήθεν χαμηλή τηλεθέαση στην ηλικιακή ομάδα-στόχο. Στην πραγματικότητα, το δείγμα της Nielsen για αυτή την ομάδα μπορεί να ήταν μικρότερο από 50 άτομα, καθιστώντας τα δεδομένα ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΑ.

Μια διαφημιστική εταιρεία σπαταλά χρήματα σε μια λάθος ζώνη προβολής, πιστεύοντας ότι το κοινό της ταιριάζει με το προϊόν, βασισμένη σε ανακριβή δεδομένα Nielsen για ένα μικρό και μη αντιπροσωπευτικό δείγμα.

Αποτέλεσμα: ΧΑΟΣ στην αγορά!

Αυτή η κατάσταση της Nielsen με τα μικρά κοινά οδηγεί σε λανθασμένες αποφάσεις που κοστίζουν ακριβά σε όλη την αγορά. Το ΚΟΣΤΟΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ – οι χαμένες ευκαιρίες λόγω λανθασμένων κατευθύνσεων – είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ για ολόκληρη τη διαφημιστική βιομηχανία και τα μέσα ενημέρωσης.

Συμπέρασμα:

Μην εμπιστεύεστε τυφλά τη Nielsen, ειδικά όταν στοχεύετε σε μικρότερα κοινά. Κατανοήστε τους περιορισμούς των δεδομένων της και αναζητήστε εναλλακτικές μεθόδους για να πάρετε σωστές αποφάσεις

Συζητιέται το θέμα με τα νούμερα της Nielsen…

 






Γιάννης Χωριανόπουλος

Για χάρη της δημοσιογραφίας δεν τελείωσε ποτέ το Ιστορικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Κέρκυρας. Πρώτο δημοσιογραφικό «σπίτι» η εφημερίδα Derby από τον Ιούνιο του 2001 έως και το καλοκαίρι του 2009. Ασχολήθηκε (Ολυμπιακοί Αγώνες της Αθήνας γαρ) με τα λεγόμενα (αλλά ποτέ) μικρά σπορ και στη συνέχεια με το ρεπορτάζ του υγρού στίβου αλλά και του Παναθηναϊκού. Επόμενος σταθμός ο Sport FM και η SportDay το 2009, με υγρό στίβο και Πανιώνιο ενώ από τον Ιανουάριο του 2013 η είσοδος στο δύσκολο αλλά συνάμα συναρπαστικό ρεπορτάζ της ΑΕΚ. Από τον Οκτώβριο του 2015 Αρχισυντάκτης, έμεινε ως το 2017, χρονιά κατά την οποία κυκλοφόρησε το Sportime ξανά στα περίπτερα. Διευθυντής Σύνταξης πλέον στο sportime.gr και την e-Sportime, τον συναρπάζουν οι μεταγραφές. Έχει διατελέσει, μεταξύ άλλων και συνεργάτης σε αρκετά περιοδικά (Sportive, Περιοδικό της ΕΟΕ κ.ά).

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Media: GNTM 2025 : Έκανε την ανατροπή και κέρδισε η Ξένια Τσίρκοβα – Αυτά τα χρήματα και έπαθλα κέρδισε! (video)

GNTM 2025 : Έκανε την ανατροπή και κέρδισε η Ξένια Τσίρκοβα – Αυτά τα χρήματα και έπαθλα κέρδισε! (video)

Μεγάλη νικήτρια του GNTM 2025 η Ξένια Τσίρκοβα. Πόσα χρήματα κερδίζει, ποια είναι τα έπαθλα που παίρνει!

Media
Media: Πρωτοσέλιδα αθλητικών εφημερίδων για το Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025

Πρωτοσέλιδα αθλητικών εφημερίδων για το Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025

Πρωτοσέλιδα αθλητικών εφημερίδων για το Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025.

Media
Media: Παρουσιαστές… παντού το 2026: Τα τηλεοπτικά πρόσωπα που παίρνουν διπλό ρόλο και αλλάζουν το παιχνίδι

Παρουσιαστές… παντού το 2026: Τα τηλεοπτικά πρόσωπα που παίρνουν διπλό ρόλο και αλλάζουν το παιχνίδι

Η τηλεόραση του 2026 μπαίνει από νωρίς σε… overdrive. Παρουσιαστές πρώτης γραμμής ετοιμάζονται να αναλάβουν δύο και τρία projects ταυτόχρονα...

Media
Media: Happy Traveller: Το Γκντανσκ μεταμορφώνεται σε χριστουγεννιάτικο παραμύθι – Το ταξίδι που αξίζει να δεις

Happy Traveller: Το Γκντανσκ μεταμορφώνεται σε χριστουγεννιάτικο παραμύθι – Το ταξίδι που αξίζει να δεις

Το Happy Traveller ταξιδεύει σε έναν από τους πιο ατμοσφαιρικούς χειμερινούς προορισμούς της Ευρώπης. Το Σάββατο 20/12, ο Ευτύχης και η Ηλέκτρα μας μεταφέρουν στο χριστουγεννιάτικο Γκντανσκ της Πολωνίας,

Media
Media: Η εκπομπή του ΑΝΤ1 που έκανε την έκπληξη στην τηλεθέαση

Η εκπομπή του ΑΝΤ1 που έκανε την έκπληξη στην τηλεθέαση

Ενώ η μάχη της τηλεθέασης παραμένει σκληρή, μια εκπομπή του ΑΝΤ1 κατάφερε να ξεχωρίσει στο πρώτο μισό της σεζόν και να πετύχει μια πρωτιά που λίγοι περίμεναν.

Media
Media: GNTM 19/12 spoiler – Τελικός: Αυτός είναι το φαβορί για τη νίκη – Ποιος μπορεί να κάνει την έκπληξη

GNTM 19/12 spoiler – Τελικός: Αυτός είναι το φαβορί για τη νίκη – Ποιος μπορεί να κάνει την έκπληξη

Ο μεγάλος τελικός του GNTM 2025 είναι γεγονός και, λίγο πριν ανοίξει η live ψηφοφορία του κοινού, ένα όνομα ξεχωρίζει ξεκάθαρα ως το φαβορί για την κορυφή, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν περιθώρια για ανατροπή.

Media
Media: Γη της ελιάς: Σοκ στα επεισόδια Κυριακής και Δευτέρας – Έρχεται το τέλος του Δημοσθένη από την Ασπασία στη σειρά του MEGA

Γη της ελιάς: Σοκ στα επεισόδια Κυριακής και Δευτέρας – Έρχεται το τέλος του Δημοσθένη από την Ασπασία στη σειρά του MEGA

Συγκλονιστικές εξελίξεις φέρνουν τα επόμενα επεισόδια της σειράς Γη της ελιάς στο MEGA, καθώς η Ασπασία περνά στην πιο ακραία πράξη εκδίκησης και τίποτα δεν θα είναι πια το ίδιο.

Media
Media: GNTM Spoiler 19/12: Αυτός είναι το μεγάλο φαβορί για να κερδίσει τον τελικό!

GNTM Spoiler 19/12: Αυτός είναι το μεγάλο φαβορί για να κερδίσει τον τελικό!

Ο μεγάλος τελικός του GNTM είναι προ των πυλών. Η τελική 4άδα είναι γεγονός, το κοινό ετοιμάζεται να ψηφίσει live και ένα όνομα ξεχωρίζει ήδη ως το μεγάλο φαβορί.

Media
Media: Πρωτοσέλιδα αθλητικών εφημερίδων για την Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025

Πρωτοσέλιδα αθλητικών εφημερίδων για την Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025

Πρωτοσέλιδα αθλητικών εφημερίδων για την Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025.

Media