Τηλεθέαση Nielsen: Tο τεράστιο πρόβλημα της AGB στα μικρότερα κοινά που αποπροσανατολίζει την αγορά
Τι συμβαίνει με την τηλεθέαση Nielsen όταν αυτή πρέπει να παρέχει εξειδικευμένη πληροφορία, ένα στοχευμένο κοινό; Πρόβλημα…Τηλεθέαση Nielsen και εξειδικευμένο κοινό. Χάος… Αν τα νούμερα τηλεθέασης είναι πρακτικά άκυρα με τον τρόπο που βγαίνουν, όταν μιλάμε για πιο συγκεκριμένα στατιστικά στοιχεία τότε το αποτέλεσμα είναι το απόλυτο τίποτε. Το Sportime συνεχίζει την ανάλυση στο θέμα της τηλεθέασης.
Οι φωνές για το πρόβλημα στη μέτρηση της τηλεθέασης ολοένα και πληθαίνουν. Ο Νίκος Μάνεσης έκανε ένα ηχηρό ξέσπασμα για την κατάσταση. Αλλά εδώ δεν υπάρχουν μόν άναρθρες κραυγές. Διότι, τα στοιχεία και τα δεδομένα μιλούν ακόμα πιο δυνατά.
Η Nielsen, ο κυρίαρχος παίκτης στη μέτρηση τηλεθέασης στην Ελλάδα, βασιλεύει εδώ και χρόνια, παρέχοντας δεδομένα που επηρεάζουν σημαντικά κανάλια, διαφημιστικές και brands. Ωστόσο, όταν οι φορείς του κλάδου τολμήσουν να στοχεύσουν ένα μικρότερο, εξειδικευμένο κοινό (niche audience), τα στατιστικά της Nielsen αποκαλύπτουν το σοβαρότερο πρόβλημα τους
Τηλεθέαση Nielsen – Το πρόβλημα με τα μικρά κοινά
Η Nielsen βασίζεται σε ένα περιορισμένο δείγμα νοικοκυριών για να μετρήσει την τηλεθέαση. Αυτό μπορεί να λειτουργεί κάπως για μεγάλα κοινά όπως πχ το σύνολο των τηλεθεατών. Ωστόσο, όταν πρόκειται για μικρότερες ομάδες-στόχους (target groups), τα πράγματα στραβώνουν. Για παράδειγμα, το «μικρότερο κοινό» της Nielsen μπορεί να είναι μερικές εκατοντάδες ή ακόμα και δεκάδες άτομα, ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα, τα ενδιαφέροντα κ.λπ.
Φανταστείτε να παίρνετε αποφάσεις για διαφημιστικές καμπάνιες εκατομμυρίων ευρώ, βασισμένοι σε δεδομένα με δείγμα μερικών δεκάδων ατόμων! Αυτό ακριβώς κάνει η Nielsen με τα μικρότερα κοινά και το αποτέλεσμα μπορεί να είναι καταστροφικό
Παραδείγματα :
Ένα κανάλι κόβει πρόωρα μια πολλά υποσχόμενη εκπομπή επειδή η Nielsen δείχνει δήθεν χαμηλή τηλεθέαση στην ηλικιακή ομάδα-στόχο. Στην πραγματικότητα, το δείγμα της Nielsen για αυτή την ομάδα μπορεί να ήταν μικρότερο από 50 άτομα, καθιστώντας τα δεδομένα ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΑ.
Μια διαφημιστική εταιρεία σπαταλά χρήματα σε μια λάθος ζώνη προβολής, πιστεύοντας ότι το κοινό της ταιριάζει με το προϊόν, βασισμένη σε ανακριβή δεδομένα Nielsen για ένα μικρό και μη αντιπροσωπευτικό δείγμα.
Αποτέλεσμα: ΧΑΟΣ στην αγορά!
Αυτή η κατάσταση της Nielsen με τα μικρά κοινά οδηγεί σε λανθασμένες αποφάσεις που κοστίζουν ακριβά σε όλη την αγορά. Το ΚΟΣΤΟΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ – οι χαμένες ευκαιρίες λόγω λανθασμένων κατευθύνσεων – είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ για ολόκληρη τη διαφημιστική βιομηχανία και τα μέσα ενημέρωσης.
Συμπέρασμα:
Μην εμπιστεύεστε τυφλά τη Nielsen, ειδικά όταν στοχεύετε σε μικρότερα κοινά. Κατανοήστε τους περιορισμούς των δεδομένων της και αναζητήστε εναλλακτικές μεθόδους για να πάρετε σωστές αποφάσεις
Συζητιέται το θέμα με τα νούμερα της Nielsen…