MUST READ

Έριξαν βαγόνια τρένου στον Ισθμό της Κορίνθου φεύγοντας για να προκαλέσουν ζημιά

Κατά την αποχώρησή τους το 1944, οι Γερμανοί προκάλεσαν εκτεταμένες καταστροφές στη Διώρυγα της Κορίνθου, ρίχνοντας σιδηροδρομικά οχήματα και ανατινάζοντας τις γέφυρες της.
Έριξαν βαγόνια τρένου στον Ισθμό της Κορίνθου φεύγοντας για να προκαλέσουν ζημιά

Τον Οκτώβριο του 1944, καθώς ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος πλησίαζε στο τέλος του, οι γερμανικές δυνάμεις αποχωρούσαν από την Ελλάδα, αφήνοντας πίσω τους εκτεταμένες καταστροφές. Μία από τις πιο θεαματικές πράξεις τους ήταν η ανατίναξη της Διώρυγας της Κορίνθου, ενός ζωτικού ναυτικού περάσματος που ένωνε τον Σαρωνικό με τον Κορινθιακό κόλπο. Η στρατηγική τους ήταν απλή αλλά καταστροφική: κατέστρεψαν τις γέφυρες και έριξαν μέσα στη διώρυγα βαγόνια τρένου, σιδηροδρομικές ράγες και τεράστιες ποσότητες μπάζων, προκαλώντας ζημιές που θα καθιστούσαν αδύνατη τη χρήση της για χρόνια.

Η Διώρυγα της Κορίνθου, που είχε ολοκληρωθεί το 1893, ήταν ένα από τα σημαντικότερα τεχνικά έργα της νεότερης Ελλάδας. Ο σχεδιασμός της επέτρεπε στα πλοία να αποφεύγουν τον μακρύ και επικίνδυνο περίπλου της Πελοποννήσου, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο στις θαλάσσιες μεταφορές. Αυτό την έκανε σημαντικό κόμβο τόσο για το ελληνικό όσο και για το διεθνές εμπόριο. Κατά την κατοχή, οι Γερμανοί είχαν αξιοποιήσει τη στρατηγική της σημασία, κατασκευάζοντας πρόχειρες γέφυρες για να διευκολύνουν τις μετακινήσεις των στρατευμάτων τους. Όταν όμως ήρθε η ώρα της αποχώρησης, αποφάσισαν να την αχρηστεύσουν πλήρως.

Οι εκρήξεις που προκάλεσαν στις γέφυρες και τα τοιχώματα της διώρυγας δημιούργησαν τεράστιες κατολισθήσεις, με 600.000 κυβικά μέτρα χώματος να καταρρέουν μέσα στο κανάλι. Παράλληλα, έριξαν μέσα στη διώρυγα 130 σιδηροδρομικά οχήματα, 6 ατμομηχανές και δεκάδες τόνους σιδηροτροχιών, σχηματίζοντας ένα τεράστιο τεχνητό φράγμα. Ο στόχος ήταν να γίνει η διώρυγα μη λειτουργική και να εμποδιστεί η χρήση της από τους Συμμάχους ή τις ελληνικές δυνάμεις.

Οι συνέπειες της καταστροφής ήταν άμεσες και καταστροφικές. Η ναυσιπλοΐα στην περιοχή διακόπηκε εντελώς, επιβαρύνοντας σοβαρά το εμπόριο και τις μεταφορές. Για σχεδόν τέσσερα χρόνια, τα πλοία αναγκάζονταν να κάνουν τον περίπλου της Πελοποννήσου, αυξάνοντας σημαντικά το κόστος και τον χρόνο ταξιδιού. Οι εργασίες αποκατάστασης ξεκίνησαν το 1947 με διεθνή βοήθεια και αμερικανική υποστήριξη σε μηχανήματα και τεχνική τεχνογνωσία. Χρειάστηκε να απομακρυνθούν όλα τα συντρίμμια, να ανακατασκευαστούν οι γέφυρες και να καθαριστεί το κανάλι, προτού τελικά η διώρυγα ανοίξει ξανά στη ναυσιπλοΐα τον Ιούλιο του 1948.

Η καταστροφή και η αποκατάσταση της Διώρυγας της Κορίνθου αποτελούν μια από τις πιο χαρακτηριστικές εικόνες της τακτικής των Γερμανών να αφήνουν πίσω τους ερείπια και χάος, καθώς και της προσπάθειας των Ελλήνων να ανακάμψουν από τον όλεθρο του πολέμου. Σήμερα, η διώρυγα παραμένει σε λειτουργία, αποτελώντας έναν σημαντικό ναυτικό διάδρομο, αλλά και ένα ιστορικό μνημείο που υπενθυμίζει τις δοκιμασίες που πέρασε η χώρα

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Must Read: Γιατί η Αρχαία Ελλάδα δεν είναι ανάμεσα στα λίκνα του πολιτισμού, στις περιοχές που γεννήθηκε ο ανθρώπινος πολιτισμός όπως τον ξέρουμε σήμερα

Γιατί η Αρχαία Ελλάδα δεν είναι ανάμεσα στα λίκνα του πολιτισμού, στις περιοχές που γεννήθηκε ο ανθρώπινος πολιτισμός όπως τον ξέρουμε σήμερα

Η Αρχαία Ελλάδα δεν περιλαμβάνεται στα λίκνα του πολιτισμού

Must Read
Must Read: Γιατί δεν έγιναν ποτέ τα εναέρια τρένα στην Αθήνα; Οι προτάσεις που ξεκίνησαν από τον Καραμανλή το 1970

Γιατί δεν έγιναν ποτέ τα εναέρια τρένα στην Αθήνα; Οι προτάσεις που ξεκίνησαν από τον Καραμανλή το 1970

Στη δεκαετία του 1970, η Αθήνα βρέθηκε μπροστά σε μια φιλόδοξη πρόταση: την κατασκευή εναέριων τρένων για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας.

Must Read
Must Read: Αφού οι αρχαίοι Έλληνες δεν είχαν ρολόγια πως συντόνιζαν τις κινήσεις τους στις μάχες και τις ναυμαχίες;

Αφού οι αρχαίοι Έλληνες δεν είχαν ρολόγια πως συντόνιζαν τις κινήσεις τους στις μάχες και τις ναυμαχίες;

Πως καθορίζονταν ο χρόνος και η ταχύτητα των κινήσεων στις μάχες και τις ναυμαχίες.

Must Read
Must Read: Γιατί λέμε την Ευρώπη γηραία Ήπειρο, είναι πιο παλιά απο τις άλλες;

Γιατί λέμε την Ευρώπη γηραία Ήπειρο, είναι πιο παλιά απο τις άλλες;

Ο χαρακτηρισμός «γηραιά Ήπειρος» για την Ευρώπη

Must Read
Must Read: Από τι πέθαιναν οι ηλικιωμένοι στην Αρχαία Ελλάδα; – Είχαν αλτσχάιμερ, άνοια, καρδιά, εγκεφαλικά και καρκίνους;

Από τι πέθαιναν οι ηλικιωμένοι στην Αρχαία Ελλάδα; – Είχαν αλτσχάιμερ, άνοια, καρδιά, εγκεφαλικά και καρκίνους;

Οι ηλικιωμένοι που κατάφεραν να φτάσουν σε προχωρημένη ηλικία έφταναν συνήθως μέχρι τα 60.

Must Read
Must Read: Η κυβέρνηση και η αντιπολίτευση δεν ήθελαν να έρθει στην Ελλάδα η τηλεόραση. Καθυστέρησε πολλά χρόνια

Η κυβέρνηση και η αντιπολίτευση δεν ήθελαν να έρθει στην Ελλάδα η τηλεόραση. Καθυστέρησε πολλά χρόνια

Γιατί η Ελλάδα καθυστέρησε τόσο πολύ να αποκτήσει τηλεόραση;

Must Read
Must Read: Ποιό ήταν το λιμάνι της Αθήνας πριν γινει ο Πειραιάς το λιμάνι της;

Ποιό ήταν το λιμάνι της Αθήνας πριν γινει ο Πειραιάς το λιμάνι της;

το πρώτο λιμάνι της Αθήνας πριν μεταφερθεί η ναυτική δύναμη στον Πειραιά

Must Read
Must Read: Η σημαία της Ουρουγουάης που μοιάζει τόσο πολύ με την Ελληνική. Ποια βγήκε πρώτη και γιατί μοιάζουν τόσο;

Η σημαία της Ουρουγουάης που μοιάζει τόσο πολύ με την Ελληνική. Ποια βγήκε πρώτη και γιατί μοιάζουν τόσο;

Η σημαία της Ουρουγουάης με τις μπλε και λευκές λωρίδες και τον ήλιο θυμίζει έντονα την ελληνική

Must Read
Must Read: Γιατί λέμε Νύμφη του Θερμαϊκού τη Θεσσαλονίκη;

Γιατί λέμε Νύμφη του Θερμαϊκού τη Θεσσαλονίκη;

Δεν είναι παρατσούκλι, είναι ψίθυρος

Must Read
Must Read: Ποια είναι τα 400 που έχει κάποιος που τα έχει τετρακόσια; Πώς προέκυψε αυτή η φράση;

Ποια είναι τα 400 που έχει κάποιος που τα έχει τετρακόσια; Πώς προέκυψε αυτή η φράση;

Τι σημαίνει πραγματικά η φράση τα έχει 400 και ποια είναι η προέλευση αυτής της μοναδικής ελληνικής έκφρασης

Must Read
Must Read: Πήρε μέρος σε πολλές μάχες στην επανάσταση και πάντα έβγαινε νικητής. Γλίτωσε από τους Τούρκους αλλά τον σκότωσε ένας συγχωριανός του για προσωπικές διαφορές

Πήρε μέρος σε πολλές μάχες στην επανάσταση και πάντα έβγαινε νικητής. Γλίτωσε από τους Τούρκους αλλά τον σκότωσε ένας συγχωριανός του για προσωπικές διαφορές

Ο Νικόλαος Γκιουλέκας γεννήθηκε στο Επταχώρι της Καστοριάς, σε μια εποχή που η Μακεδονία βρισκόταν ακόμη βαθιά μέσα στον οθωμανικό ζυγό. Οι πληροφορίες για τα πρώτα του χρόνια είναι ελάχιστες, αλλά η φήμη του άρχισε να διαδίδεται αμέσως μετά το ξέσπασμα της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Γνωστός και με τα ονόματα Γκολέτσης ή Βουρβουτσιώτης, ηγήθηκε...

Must Read
Must Read: Καλά δεν έχεις ποτέ αναρωτηθεί γιατί αφού η σελήνη ειναι μια σταλιά μπροστά στον ήλιο, στον ουρανο φαινονται και τα δυο το ίδιο μέγεθος;

Καλά δεν έχεις ποτέ αναρωτηθεί γιατί αφού η σελήνη ειναι μια σταλιά μπροστά στον ήλιο, στον ουρανο φαινονται και τα δυο το ίδιο μέγεθος;

Ο Ήλιος είναι 400 φορές μεγαλύτερος από τη Σελήνη

Must Read
Must Read: Έλληνες, σήμερα γεννηθήκαμε και σήμερα θα πεθάνουμε για τη σωτηρία της πατρίδας και τη δική μας, είπε πάνω στη σκεπή ενός σπιτιού

Έλληνες, σήμερα γεννηθήκαμε και σήμερα θα πεθάνουμε για τη σωτηρία της πατρίδας και τη δική μας, είπε πάνω στη σκεπή ενός σπιτιού

Ο Κολοκοτρώνης πάνω στη στέγη, η παγίδα στα Δερβενάκια, και η νίκη που διέλυσε τον στρατό του Δράμαλη

Must Read
Must Read: Πλήρωσε μόνος του για να γυρίσει την ταινία γιατί η νυφίτσα το Χόλιγουντ δεν ήθελε να τα βάλει με τη Γερμανία

Πλήρωσε μόνος του για να γυρίσει την ταινία γιατί η νυφίτσα το Χόλιγουντ δεν ήθελε να τα βάλει με τη Γερμανία

Ο Τσάπλιν δεν φοβήθηκε να τα βάλει με τον Χίτλερ. Το Χόλιγουντ όμως, φοβήθηκε

Must Read
Must Read: «Κατσάδα» Μενδώνη στην προϊσταμένη Αρχαιοτήτων Αργολίδας για έναν γραμμένο τοίχο και… αβαβα για τις βέβηλες εικόνες – Εκεί δεν είχαν πάρει εκατομμύρια;

«Κατσάδα» Μενδώνη στην προϊσταμένη Αρχαιοτήτων Αργολίδας για έναν γραμμένο τοίχο και… αβαβα για τις βέβηλες εικόνες – Εκεί δεν είχαν πάρει εκατομμύρια;

Βλέπετε οι τοίχοι δεν ήταν εικόνες, οπότε δεν έπρεπε να έχουν μουτζουρωθεί, σωστά;

Must Read
Must Read: Δεν ντρέπεσαι να μπαίνεις νύχτα; Είπε η Κυρά Φροσύνη στον Αλή Πασά όταν πήγε με τη φρουρά του για να τη συλλάβουν

Δεν ντρέπεσαι να μπαίνεις νύχτα; Είπε η Κυρά Φροσύνη στον Αλή Πασά όταν πήγε με τη φρουρά του για να τη συλλάβουν

Τη νύχτα που συνελήφθη από τον Αλή Πασά, η Κυρά Φροσύνη τον κοίταξε στα μάτια και του είπε: «Δεν ντρέπεσαι να μπαίνεις νύχτα;»

Must Read
Must Read: Στο Παρίσι υπάρχει σταθμός Μετρό αφιερωμένος σε Έλληνα αγωνιστή του 1821, έχει το όνομά του

Στο Παρίσι υπάρχει σταθμός Μετρό αφιερωμένος σε Έλληνα αγωνιστή του 1821, έχει το όνομά του

Ένας σταθμός μετρό στο Παρίσι φέρει το όνομα του Μάρκου Μπότσαρη

Must Read
Must Read: Ήταν οι Τούρκοι με 6000 στρατιώτες και ο δικός μας με 18

Ήταν οι Τούρκοι με 6000 στρατιώτες και ο δικός μας με 18

Δεκαοκτώ Σουλιώτες απέναντι σε έξι χιλιάδες Τούρκους.

Must Read