Η Ίντερ προχώρησε σε αλλαγή σήματος και προέκυψε διαμάχη, ανάμεσα στους λάτρεις των παραδόσεων και στους εκσυγχρονιστές.
Κάθε οπαδός που σέβεται τον εαυτό του θα απαντήσει ως εξής: «Μην τολμήστε να πειράξετε το σήμα και τα χρώματα της ομάδας μου». Εδώ, όμως, έρχεται ο νόμος της (ποδοσφαιρικής) εξέλιξης να ανακατευτεί σε πράγματα που θεωρητικά έχουν την επιγραφή «Μην αγγίζετε». Το 2017, ήταν η Γιουβέντους. Το γράμμα J αντικατέστησε το παλιό logo του συλλόγου, προκαλώντας την οργή των οπαδών της. Τέσσερα χρόνια αργότερα, ήταν η σειρά της Ίντερ, στην Ιταλία. Οι αλλαγές δεν είναι τόσο μεγάλες, συγκριτικά. Η Γιούβε είχε προχωρήσει σε ολικό λίφτινγκ εμβλήματος, ενώ δεν έμεινε εκεί, απαρνήθηκε και τις ασπρόμαυρες ρίγες με τις οποίες ήταν ταυτισμένη η φανέλα της. Παρά το πιο smooth της αλλαγής, δεν αποφεύχθηκε ο «εμφύλιος» μεταξύ των φαν των «νερατζούρι». Ηταν, μάλλον, αναπόφευκτο.
Τι νέο έχουμε στο σήμα των «ιντερίστι»; Εξαφανίστηκαν τα γράμματα «FC», έφυγε το χρυσό χρώμα, αφήνοντας ένα άσπρο «ΙΜ» σε μπλε φόντο σε μαύρο περίγραμμα. Το «ΙΜ» (Inter Milan) είναι φουλ ευνοϊκό για τσιτάτα στα αγγλικά (ως συμβολικό του I am, «Είμαι»). Η περιγραφή κάνει λόγο για κάτι «καινοτόμο, μινιμαλιστικό, κομψό και προσανατολισμένο στις νέες γενιές». Ο καθείς δικαιούται να έχει την άποψή του όσον αφορά το αισθητικό σκέλος της υπόθεσης. Εν γένει, η αφαίρεση του χρυσού χρώματος ήταν η κύρια πηγή φασαρίας στα social media. Αλλοι είπαν ότι τους θυμίζει το σήμα της Volkswagen, άλλος το.. μακρύ του, άλλος το κοντό του. «Δεν μπορείς να πετάς ένα σύμβολο, την ιστορία σου, σαν να πρόκειται για ένα παλιό παπούτσι», ξεσπάθωσε γνωστός Ιταλός δημοσιογράφος. Ομως, είναι άραγε μια ρομαντική μάχη, που στην πραγματικότητα έχει οριστικά χαθεί; Μήπως δηλαδή δεν πρόκειται για ακόμα ένα καπρίτσιο του μοντέρνου ποδοσφαίρου; «Αλλαξε πριν να πρέπει να το κάνεις» για να δανειστούμε μία ατάκα που συχνά πυκνά ακούγεται στο χώρο των επιχειρήσεων.
Πέρα από το αθλητικό
Τα mega club έχουν από καιρό πάψει να είναι εθνικά brand. Η απήχησή και η στόχευσή τους ξεπερνά κατά πολύ τα σύνορα της χώρας που ανήκουν. Οι μακρινές χρυσοφόρες αγορές είναι ο στόχος και τα αγγλικά η διεθνής γλώσσα. Η Ίντερ, με αυτήν την κίνηση, αναζητά καινούριο κοινό, πιο νεανικό και interactive. Θέλει επίσης να γίνει περισσότερο mainstream και pop, να βρει τρόπο να μιλήσει ταυτόχρονα στην καρδιά ενός πιτσιρικά στην Κίνα και μιας νεαρής γυναίκας στις ΗΠΑ. Βασικά, κυνηγά να συμβαδίσει με τις ανάγκες μιας εποχής που «τρέχει» πιο γρήγορα από ποτέ και πάει όλο και… γρηγορότερα. Στόχος είναι να γίνει μία lifestyle μάρκα, να μην περιοριστεί δηλαδή στο ποδοσφαιρικό κομμάτι. Η ατάκα «θέλουμε να παγιωθούμε ως σύμβολο κουλτούρας, πέρα από αθλητικό», που ειπώθηκε κατά την παρουσίαση, δεν θα μπορούσε να περιγράψει καλύτερα τη φιλοσοφία.
Στην Ίντερ θεωρούν ότι με νέο σήμα επιτυγχάνουν την ισορροπία ανάμεσα στην παράδοση και στην εξέλιξη. Κι όλα αυτά σε ένα χρονικό σημείο που η ομάδα του Μιλάνο είναι κοντά στο να γκρεμίσει την 9ετή αυτοκρατορία της Γιούβε στο ιταλικό ποδόσφαιρο. Το κρυφό μήνυμα είναι ότι δεν αρκείται σε αυτό, αλλά ότι θα κυνηγήσει τον «εχθρό» και στο εμπορικό κομμάτι. Ακόμα και αν αυτό συμβαίνει ενόσω η ιδιοκτήτρια εταιρεία των Μιλανέζων (Suning) εμφανίζεται να αντιμετωπίζει τεράστια οικονομικά ζητήματα και συζητά με υποψήφιους επενδυτές. Αναζητώντας συμμάχους ή έξοδο διαφυγής – θα δείξει.