ΠΑΟΚ

ΠΑΟΚ: Η μαγική ντρίπλα του Κούδα και η φωτογραφία του… αιώνα (pics, vid)

Σαν σήμερα (18/4) πριν από 47 χρόνια, ο Γιώργος Κούδας του ΠΑΟΚ ντρίπλαρε τον Άνθιμο Καψή του Παναθηναϊκού, με τον φωτορεπόρτερ, Μιχάλη Παππού, να τραβάει το στιγμιότυπο του… αιώνα. Ο ΠΑΟΚ αντιμετώπιζε στην Τούμπα τον Παναθηναϊκό, για τα προημιτελικά του κυπέλλου Ελλάδας της περιόδου 1972-1973. Το ρολόι έδειχνε το 34ο λεπτό της αναμέτρησης, όταν ο...

Κούδας
Συντάκτης: Sportime Team Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Σαν σήμερα (18/4) πριν από 47 χρόνια, ο Γιώργος Κούδας του ΠΑΟΚ ντρίπλαρε τον Άνθιμο Καψή του Παναθηναϊκού, με τον φωτορεπόρτερ, Μιχάλη Παππού, να τραβάει το στιγμιότυπο του… αιώνα.

Ο ΠΑΟΚ αντιμετώπιζε στην Τούμπα τον Παναθηναϊκό, για τα προημιτελικά του κυπέλλου Ελλάδας της περιόδου 1972-1973.

Το ρολόι έδειχνε το 34ο λεπτό της αναμέτρησης, όταν ο “Μεγαλέξανδρος” του Δικεφάλου, πήρε τη μπάλα στο χώρο του κέντρου, πραγματοποίησε δυο τρομερούς ελιγμούς, με αποτέλεσμα να βρεθεί σε κατά μέτωπο επίθεση και τον Άνθιμο Καψή να τον σταματάει τραβώντας τον από την μπλούζα, μη μπορώντας να κάνει κάτι άλλο.

Οι «ασπρόμαυροι» πήραν το φάουλ, ο Κούδας ανέλαβε την εκτέλεση, με την μπάλα να φτάνει στον Παρίδη που με γυριστό σουτ έστειλε τα δίχτυα στην εστία του Οικονομόπουλου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σαββίδης: Απάντησή του η Νέα Τούμπα από… χρυσάφι!

Για την ιστορία, ο ΠΑΟΚ πήρε τελικά την πρόκριση στην επόμενη φάση της διοργάνωσης, ωστόσο αυτό που έμεινε στην ιστορία ήταν η εκπληκτική φωτογραφία του Μιχάλη Παππού, που απαθανάτισε τη στιγμή, αποτυπώνοντας πλήρως το πόσο δύσκολα μπορούσε κάποιος να σταματήσει τον Γιώργο Κούδα.

Χρόνια μετά, ο παλαίμαχος ποδοσφαιριστής των «ασπρόμαυρων», θυμήθηκε το συγκεκριμένο γεγονός: «Μια μονομαχία μου ωστόσο με έναν διεθνή αμυντικό του Παναθηναϊκού, τον Άνθιμο Καψή , έγινε αφορμή για να τραβηχτεί η πιο γνωστή φωτογραφία μου στους αγωνιστικούς χώρους. Μιλάω βέβαια για τη φωτογραφία που τράβηξε με το ταλέντο του και τη ταχύτητα στην αντίδραση που πάντα τον διέκρινε ο πολύπειρος Θεσσαλονικιός φωτογράφος Μιχάλης Παππούς, ο οποίος βρέθηκε με την μηχανή του στην Τούμπα σ΄ εκείνο το νυχτερινό ματς για το κύπελλο Ελλάδος τον Απρίλιο του 1973, ΠΑΟΚ –Παναθηναϊκός 2-0. Ο ΠΑΟΚ ήταν στη χρυσή του τετραετία (1972-76) και πολύ σπάνια έφευγε αντίπαλος από την Τούμπα με θετικό αποτέλεσμα. Θυμάμαι πως παρά την καλή εμφάνιση του Παναθηναϊκού σ΄ εκείνο το ματς, το τελικό 2-0 μάλλον εμάς αδικούσε καθώς χάσαμε σωρεία ευκαιριών.

Ήταν μια νύχτα εκπλήξεων αφού και τα γκολ σημειώθηκαν με τρόπο που δύσκολα θα επαναλαμβάνονταν: Δύο κεφαλιές του Μήτσου του Παρίδη ο οποίος όπως όλοι γνωρίζουν είναι μικρόσωμος. Δύο γκολ από σέντρες δικές μου. Το μαρκάρισμά μου είχε αναλάβει ο Άνθιμος Καψής , πατέρας του Μιχάλη Καψή που έγινε πρωταθλητής Ευρώπης τριάντα χρόνια αργότερα! Ο Άνθιμος δεν είχε ιδιαίτερη τεχνική κατάρτιση αλλά ήταν δυνατός, μοντέρνος μπακ, με πλούσια σωματικά προσόντα και γρήγορες αντιδράσεις. Στη φάση που απαθανάτισε ο Μιχάλης Πάππους, έκανα μια αστραπιαία αλλαγή κατεύθυνσης με μεγάλη ταχύτητα και με τη μπάλα στα πόδια, κατευθυνόμενος προς την εστία του Παναθηναϊκού. Ο Καψής δεν είχε άλλη επιλογή από το να με ανατρέψει. Σημασία όμως έχει το πώς. Προτίμησε να με πιάσει με τα χέρια παρά να με ανατρέψει με ένα δυνατό τάκλιν, από πίσω ρισκάροντας τον τραυματισμό μου. Η κίνηση αυτή μείωνε το ”πρεστίζ” του διεθνούς σέντερ μπακ. Για μένα ήταν ένα παλικαρίσιο φάουλ που φαινομενικά εκθέτει τον αμυντικό, αλλά ουσιαστικά είναι ύμνος στο fair play. Γι αυτό και η Τούμπα χειροκρότησε και τους δύο, αυθόρμητα».

Ο Άνθιμος Καψής από την πλευρά του ανέφερε ότι: «Τον Κούδα τον σέβεσαι για το θέαμα που προσφέρει, δεν τον ρίχνεις στο χορτάρι. Δεν θα μπορούσα ποτέ να γίνω αιτία τραυματισμού του Γιώργου».

Τέλος, ο Μιχάλης Παππούς που είχε βγάλει την ιστορική φωτογραφία, τόνισε πως: «Δεν ήταν θέμα τεχνικής του φωτογράφου, αλλά ετοιμότητας. Ο Κούδας εκείνη την εποχή έκανε τα …τρελά του γεγονός που έκανε όλους τους φωτογράφους να τον παρακολουθούμε συνεχώς. Δεν ήξερες ποια στιγμή θα σου έδινε το ”θέμα” με μια επινόηση με ένα σουτ, μια μαγική μπαλιά. Εκείνη τη στιγμή, θυμάμαι βρισκόμουν δίπλα στο δοκάρι από την πλευρά της εστίας του Παναθηναϊκού. Ένα κλικ την κατάλληλη στιγμή κι αυτό ήταν όλο. Δεν μπορούσα να φαντασθώ το τι θα συνέβαινε με αυτή τη φωτογραφία. Στη Θεσσαλονίκη τουλάχιστον , όλο γι αυτή μου μιλάνε ύστερα από τόσα χρόνια».

Exit mobile version