Σκανδαλώδης απόφαση Υφυπουργείου Αθλητισμού και Λευτέρη Αυγενάκη για τα πτυχία των ΤΕΦΑΑ – Τι ισχύει για τους προπονητές ποδοσφαίρου!
Με τον τίτλο το «οδοιπορικό μιας ανεντιμότητας», ο πρόεδρος της ΠΣΕΑΑ περιγράφει πως το πτυχίο των ΤΕΦΑΑ «ρίχνεται» από τον Λευτέρη Αυγενάκη!Ο Λευτέρης Αυγενάκης αποφάσισε να… ανοίξει το επάγγελμα των προπονητών ποδοσφαίρου. Μπορεί να γίνει και ένας «περαστικός», αρκεί να έχει τελειώσει μια οποιαδήποτε ιδιωτική σχολή και να το εγκρίνει η ΕΠΟ!
Με άλλα λόγια, ο πτυχιούχος των ΤΕΦΑΑ με ειδίκευση στο ποδόσφαιρο εξισώνεται με τον οποιονδήποτε με απόφαση του Υφυπουργείου Αθλητισμού. Αναλυτικά τα όσα ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΣΕΑΑ, Νικόλαος Γελαδάς.
«Από το τέλος του περασμένου Φθινόπωρου το Υφυπουργείο Αθλητισμού οργάνωνε τη σύνταξη ενός νομοσχεδίου για τον Αθλητισμό το οποίο μεταξύ άλλων θεμάτων θα διευθετούσε χρόνιες εκκρεμότητες στο επαγγελματικό τοπίο των προπονητών αθλημάτων.
Ανάμεσα σε άλλους συνομιλητές ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού είχε καλέσει και τους Κοσμήτορες των Σχολών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της χώρας, ο οποίοι του έθεσαν προφορικά αρχικά και ακολούθως γραπτά τις πάγιες θέσεις τους, που απηχούν και τις θέσεις του Πανελληνίου Συλλόγου Επαγγελματιών Αθλητισμού και Άσκησης (ΠΣΕΑΑ).
Αυτές συνοψίζονταν στο ότι οι πτυχιούχοι των Τμημάτων Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) με προπονητική Ειδίκευση, συμπεριλαμβανόμενων και εκείνων της Ειδίκευσης του ποδοσφαίρου, θα έπρεπε να αποκτούν αυτόματα και ανεμπόδιστα επαγγελματικά δικαιώματα σε όλα τα επίπεδα εξάσκησης των καθηκόντων τους, σε όλες τις κατηγορίες και σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.
Οι Κοσμήτορες έθεσαν επίσης την προϋπόθεση ότι όποιος πρόκειται να αποκτήσει δικαίωμα εξάσκησης επαγγέλματος στην προπονητική χωρίς να κατέχει πανεπιστημιακό πτυχίο, θα πρέπει οπωσδήποτε να κατέχει βεβαίωση παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας.
Αρχές της Άνοιξης το Υφυπουργείο διέρρεε ότι η Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (ΕΠΟ) θα ήταν η ανώτατη αρχή απονομής ανώτατων πτυχίων και επαγγελματικών δικαιωμάτων στην προπονητική του ποδοσφαίρου. Σε ότι αφορά δε το ζήτημα της παιδαγωγικής επάρκειας στο χώρο της προπονητικής, το Υφυπουργείο έδειξε πλήρη αδιαφορία.
Ο ΠΣΕΑΑ αιτήθηκε επανειλημμένα συνάντηση με τον κ. Υφυπουργό ο οποίος ποτέ δεν μας απάντησε, χωρίς να νιώσει καν την ανάγκη να επικαλεστεί ανειλημμένες υποχρεώσεις. Απεναντίας, συνέχισε την παρελκυστική τακτική κατεβάζοντας το σχέδιο νόμου στη Βουλή χωρίς ποτέ να έχει ανεβάσει στην ηλεκτρονική διαβούλευση το θέμα των προπονητών.
Από τη στιγμή που έγιναν επισήμως γνωστές οι προθέσεις του Υφυπουργείου, σύσσωμος ο ΠΣΕΑΑ, σε αγαστή συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Προπονητών Ποδοσφαίρου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕΠΠΠΕ) ενεργοποιήθηκε και δημοσιοποίησε τις θέσεις μας χρησιμοποιώντας όλα τα πρόσφορα μέσα επικοινωνίας (γράμμα προς πρωθυπουργό, συλλογή υπογραφών), τους βουλευτές και τους εισηγητές όλων των κομμάτων.
Ακόμα, ο πρόεδρος του Συλλόγου έκανε παρέμβαση στην επιτροπή του Κοινοβουλίου όπου γίνονταν η σχετική συζήτηση. Δυστυχώς, παρά την κινητοποίηση εκατοντάδων μελών μας και του ίδιου του Διοικητικού Συμβουλίου, ο Αγώνας μας απέβη άκαρπος. Ο κύριος Υφυπουργός, με προσχηματικά επιχειρήματα, εξυπηρέτησε τελικά τα οικονομικά συμφέροντα της ΕΠΟ σε βάρος της αξίας των πτυχίων μας και του δικαιώματος μας να παρέχουμε υπηρεσίες υψηλής ποιότητας στη νεολαία και στον Έλληνα πολίτη.
Η μεροληψία του κ. Υφυπουργού υπέρ των επιχειρηματικών συμφερόντων σε βάρος της αξίας των πτυχίων από τα δημόσια πανεπιστήμια επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι στο τελικό κείμενο του Νόμου (Ν.4809/2021) ξαφνικά παρεισέφρησαν δικαιώματα στην εξάσκηση της προπονητικής για τους πτυχιούχος ιδιωτικών κολλεγίων της χώρας ανάλογων εκείνων των ΤΕΦΑΑ, χωρίς αυτές οι διατάξεις να έχουν αναφερθεί στο αρχικό κείμενο.
Διερωτόμαστε πώς είναι δυνατόν τα αξιολογημένα και πιστοποιημένα από ανεξάρτητη αρχή, όσον αφορά στην ποιότητά τους, πτυχία των ελληνικών πανεπιστημίων να είναι ισάξια με πτυχία μη αξιολογημένων και ανεξέλεγκτων ιδιωτικών σχολών;
Είμαστε σίγουροι ότι αυτές οι διατάξεις δεν προάγουν την αριστεία, την οποία πολλοί από τους κυβερνώντες χρησιμοποιούν ως πρόσχημα για αντιπερισπασμό στις αγοραίες πολιτικές τους. Απεναντίας, εν έτει 2021 εισάγουν τον τσαρλατανισμό σε επαγγέλματα άκρως επιστημονικά. Αυτές οι πολιτικές σπέρνουν ανέμους.
Σύντομα οι κυβερνώντες θα θερίσουν θύελλες. Ελλάς, Ελλάς τι θα γίνει φίλε μου, με μας; Συνάδελφοι και φίλοι του ΠΣΕΑΑ, έλληνα πολίτη που τα παιδιά σου σπουδάζουν στα δημόσια πανεπιστήμια χωρίς να του εξασφαλίζουν επαγγελματικά δικαιώματα, συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε μέχρι την τελική δικαίωση. Ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Επαγγελματιών Αθλητισμού και Άσκησης».
Παραποιείται η παιδαγωγική επάρκεια
Η παιδαγωγική επάρκεια αποτελεί θέσφατο για την προπόνηση παίδων και εφήβων ή όχι;
Ερώτημα για το οποίο φυσικά έχει σημασία όχι η άποψη του Πανελλήνιου Συλλόγου Επαγγελματιών Αθλητισμού & Άθλησης (ΠΣΕΑΑ) ή της Πανελλήνιας Ένωσης Προπονητών Ποδοσφαίρου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Π.Ε.Π.Π.Π.Ε.) αλλά αυτή της λογικής, της ηθικής και της νομιμότητας.
Με την πρακτική τους, το ποδοσφαιρικό μονοπωλιακό «κατεστημένο», κάποιοι θεωρούν ότι δεν χρειάζεται παιδαγωγική επάρκεια των προπονητών συγχέοντας μάλιστα την προπόνηση παίδων με την πιο εύκολη προπονητική βαθμίδα, δίνοντας το δικαίωμα σε όσους έχουν UEFA C ή B (δέκα μέρες σεμινάριο) να προπονούν σε ποδοσφαιρικές ακαδημίες (αθλητικές σχόλες) χωρίς καμία άλλη προϋπόθεση.
Δηλαδή απόφοιτοι Λυκείου, Γυμνάσιου χωρίς ίχνος παιδαγωγικής επάρκειας να προπονούν τα παιδιά μας.
Προτείνουμε λοιπόν, επειδή όσοι έχουν μετάσχει στη βασική εκπαίδευση γνωρίζουν γραφή και αριθμητική να μη στέλνουν τα παιδιά τους στο Δημοτικό αλλά να τα διδάσκουν οι ίδιοι.
Αυτό ακριβώς υποστηρίζουν όσοι αγνοούν την παιδαγωγική επάρκεια η οποία στην Ελλάδα αποκτάται με συγκεκριμένες εκπαιδευτικές διαδικασίες, και σίγουρα όχι από αδιαβάθμητες σχολές όπως αυτές της ΕΠΟ.
Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία,
– Στην διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 16 του Συντάγματος ορίζεται ότι η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό μεταξύ των άλλων και την φυσική αγωγή των Eλλήνων καθώς και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.
Επίσης στο ίδιο άρθρο ορίζεται ότι ο Αθλητισμός τελεί υπό την προστασία και τη ανώτατη εποπτεία του Κράτους.
– Στην παρ. 5 του άρθρου 3 το ΠΔ 219/2006 ορίζεται ότι: Το εκπαιδευτικό προσωπικό γυμναστηρίου ή αθλητικής σχολής (ακαδημίες) πρέπει να διαθέτει κατ’ ελάχιστο τα παρακάτω προσόντα: α) Ο δ/ντής να είναι πτυχιούχος Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ελληνικού ή ισότιμου αλλοδαπού ΑΕΙ, με τριετή τουλάχιστον εμπειρία στην διαχείριση προγραμμάτων μαζικής ή ατομικής άθλησης ή εκγύμνασης. β) Οι διδάσκοντες, εκπαιδευτές, γυμναστές, προπονητές, να είναι πτυχιούχοι ΤΕΦΑΑ, ελληνικού ή ισότιμου αλλοδαπού ΑΕΙ ή να έχουν άδεια άσκησης επαγγέλματος που έχει χορηγηθεί από τον αρμόδιο κρατικό φορέα. …………..»
– Σε διεθνές επίπεδο, στο άρθρο 4 του διεθνούς χάρτη για τον Αθλητισμό και την Φυσική Αγωγή της UNESCO, ο οποίος χάρτης είναι δεσμευτικός για τα κράτη μέλη του ΟΗΕ, όπως εν προκειμένω και για την Ελλάδα, ορίζεται ότι για την διδασκαλία, προπόνηση και διοίκηση, όλο το προσωπικό, που αναλαμβάνει επαγγελματική ευθύνη για τη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, πρέπει να έχει την ανάλογη εκπαίδευση και την κατάλληλη ειδίκευση και εξάσκηση γιατί μόνο έτσι μπορεί να συμβάλλει ανεκτίμητα στη κατανόηση και ανάπτυξη του Αθλητισμού και να ενθαρρύνει τη συμμετοχή του πληθυσμού στην άσκηση και στην οργάνωση φυσικών και Αθλητικών δραστηριοτήτων.
Παραθέτουμε την εισήγηση του Διεθνούς Καταστατικού Χάρτη Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού UNESCO για να κατανοήσουν και οι μη ειδικοί την αξία της άθλησης και της φυσικής αγωγής για τους νέους μας, παίδες και εφήβους: «Ο θεσμός της Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού είναι παράγοντας εκπαίδευσης- ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ- για την διαμόρφωση του κοινωνικού προτύπου (μοντέλου), στην βιολογική, πολιτιστική και κοινωνική εξέλιξη του ανθρώπου. Η σύγχρονη κοσμοαντίληψη αναγνωρίζει ότι η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ, σαν παράγοντας της γενικότερης Παιδείας- Αγωγής έχει σκοπό να βοηθήσει τον άνθρωπο να προσεγγίσει μία ευτυχισμένη μορφή ζωής. Η βελτίωση της σωματικής του ανάπτυξης και υγείας, η εξασφάλιση της βιολογικής του στάθμης, η καλλιέργεια των ηθικών αρχών και των ψυχοπνευματικών του ικανοτήτων, έχουν τελικό σκοπό την διαμόρφωση του σύγχρονου ιδανικού ανθρώπου, σαν μία ελεύθερη, αυτόνομη, αυτάρκη και υπεύθυνη προσωπικότητα, στην υπηρεσία της κοινωνίας και των πανανθρώπινων ιδανικών της ΕΙΡΗΝΗΣ και της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΟΔΟΥ στον σημερινό και τον μελλοντικό κόσμο».
Άρα λοιπόν η εκπαίδευση των νέων μας από πρόσωπα εξοπλισμένα με πιστοποιήσεις που παρέχουν στον οποιονδήποτε ανειδίκευτο μέσω ολιγόωρων σεμιναρίων, αδιαβάθμητες χωρίς εκπαιδευτικό ISO ιδιωτικές σχολές, από την πλευρά της Πολιτείας αντίκειται στην κατά τα άνω αναληφθείσα κατά τις επιταγές του Συντάγματος αποστολή της. Από την πλευρά δε των παιδιών και των εφήβων, κάτι τέτοιο, συνιστά αθέμιτο αντισυνταγματικό περιορισμό των δικαιωμάτων τους ως αποδεκτές προπονητικών διαδικασιών από ανειδίκευτους.
Αφήνουμε λοιπόν στην κρίση του κάθε λογικά σκεπτόμενου συμπολίτη μας και θέτουμε ένα ερώτημα. Ποιόν προτιμάει για προπονητή του παιδιού του; τον κάτοχο τίτλων σεμιναρίων μιας εβδομάδας της ΕΠΟ με ότι αυτό συνεπάγεται και ότι ακούμε τα τελευταία χρόνια ή τον απόφοιτο των ειδικοτήτων ποδοσφαίρου των ΤΕΦΑΑ/ΣΕΦΑΑ και ισότιμων σχολών της αλλοδαπής που αποκτά μέσω ακαδημαϊκής εκπαίδευσης παιδαγωγική επάρκεια; Είναι απαραίτητη ή όχι;
Μάλλον ρητορικό…
ΑΠΟ ΤΗΝ Π.Ε.Π.Π.Π.Ε.