Ο Κόλιν Κάπερνικ γονάτισε για να σηκωθεί πιο ψηλά απ’ όλους! Και τα κατάφερε. Το 2016 είχε λάβει την απόφαση να διαμαρτυρηθεί για την αισχρή αντιμετώπιση των μαύρων στις ΗΠΑ. Αμέσως, του άνοιξε πόλεμο ο Ντόναλτ Τραμπ, όσο αυτός αντιδρούσε για τις φυλετικές διακρίσεις.
Γονάτισε κι έσκυψε το κεφάλι του στην ανάκρουση του εθνικού ύμνου των Ηνωμένων Πολιτειών σε αγώνα του NFL. Εκτοτε έχασε τη δουλειά του. Η λίγκα προκειμένου να ικανοποιήσει τον πρόεδρο της χώρας που ζητούσε τον εξοστρακισμό του Κάπερνικ πρόσθεσε νέο κανονισμό για την τιμωρία των αθλητών, οι οποίοι «επαναστατούν» αναλόγως κατά τη διάρκεια της ανάκρουσης του εθνικού ύμνου.
Ο Κάπερνικ είχε συζητήσει με τους δικούς του πριν… γονατίσει κι έλεγε πως αν χάσει τα πάντα θα έχει πετύχει το στόχο του. Η επιμονή του τον έκανε πιο διάσημο -εκτός συνόρων- και από το ίδιο το ΝFL. Eχασε τα πάντα και κέρδισε αυτό που ήθελε. Ν’ ακουστεί η φωνή του.
Ανηκε στη Νike από το 2011 και τώρα η εταιρεία που έχει ως κεντρική ιδέα της την τόλμη τον έκανε πρόσωπο της καμπάνιας της 30ης επετείου του εμβληματικού «Just do it» στηρίζοντας εμφατικά τις θέσεις του για τα ανθρώπινα δικαιώματα.
#Justburnit απάντησαν οι υποστηρικτές του Τραμπ που έκαιγαν τα παπούτσια τους και #BoycottNike. H εταιρεία και όταν είχε επιλέξει τον Μάικλ Τζόρνταν γνώριζε ότι έπαιρνε ρίσκο, για τη συντηρητική κοινωνία των ΗΠΑ.
First the @NFL forces me to choose between my favorite sport and my country. I chose country. Then @Nike forces me to choose between my favorite shoes and my country. Since when did the American Flag and the National Anthem become offensive? pic.twitter.com/4CVQdTHUH4
— Sean Clancy (@sclancy79) September 3, 2018
Είναι μεγάλη αγορά, ναι. Ομως, ο υπόλοιπος πλανήτης είναι ακόμη μεγαλύτερη αγορά κι από εκεί κέρδιζε πάντα τα στοιχήματά της η Nike. Aπό τους υπόλοιπους, επιστρέφοντας δικαιωμένη για τις προοδευτικές αντιδράσεις της στην Αμερική.
Δυο παιδιά της Nike, η Σερίνα Γουίλιαμς κι ο ΛεΜπρον Τζέιμς που έχουν μιλήσει ανοιχτά για τα ανθρώπινα δικαιώματα και έχουν στον… μαυροπίνακα τον Τραμπ, απ’ ευθείας υποστήριξαν και χειροκρότησαν την επιλογή του Κόλιν Κάπερνικ από την εταιρεία τους για κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιας «Just do it».
Especially proud to be a part of the Nike family today. #justdoit pic.twitter.com/GAZtkAIwbk
— Serena Williams (@serenawilliams) September 4, 2018