Adrian Newey Formula 1 : Ο τεχνικός διευθυντής της αυστριακής ομάδας θα αποχωρήσει από τη θέση του το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Οι φήμες για την αποχώρηση του Άντριαν Νιούι από τη Red Bull επιβεβαιώθηκαν αυτή την Τετάρτη 1 Μαΐου. Η αυστριακή ομάδα δημοσίευσε έτσι ένα δελτίο τύπου που υποδηλώνει την αποχώρηση του τεχνικού διευθυντή της το πρώτο τρίμηνο του 2025. Ο λαμπρός σχεδιαστής μονοθέσιου εντάχθηκε στον Milton Keynes το 2006 και αρχικά είχε συμβόλαιο μέχρι το τέλος της επόμενης σεζόν. Ωστόσο, τώρα κάνει ένα βήμα πίσω από τη F1 καθώς τώρα θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη του πρώτου hypercar της Red Bull, του RB17.
« Από τότε που ήμουν νέος, ήθελα να γίνω σχεδιαστής γρήγορων αυτοκινήτων», είπε ο Newey. Το όνειρό μου ήταν να γίνω μηχανικός της Formula 1 και είχα την τύχη να κάνω αυτό το όνειρο πραγματικότητα. Για σχεδόν δύο δεκαετίες, ήταν μεγάλη μου τιμή να παίξω βασικό ρόλο στην εξέλιξη της Red Bull Racing από νεοφερμένη σε ομάδα πολλών τίτλων.
Ωστόσο, νομίζω ότι ήρθε η ώρα να δώσω τη σκυτάλη σε άλλους και να θέσω στον εαυτό μου νέες προκλήσεις. Εν τω μεταξύ, τα τελικά στάδια της ανάπτυξης του RB17 είναι μπροστά μας, οπότε για τον υπόλοιπο χρόνο μου με την ομάδα, θα επικεντρωθώ σε αυτό. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους πολλούς εξαιρετικούς ανθρώπους με τους οποίους συνεργάστηκα στη Red Bull κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας τα τελευταία 18 χρόνια για το ταλέντο, την αφοσίωση και τη σκληρή δουλειά τους.
Δες όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης σε εθνικό και διεθνή επίπεδο μέσα στην ενότητα του Engine Power – ΔΕΣ ΤΑ ΟΛΑ ΕΔΩ
- Χωρίς συναισθηματισμούς ο κορυφαίος οδηγός της F1 στην ιστορία του αθλήματος
- Ο αγώνας σπριντ έρχεται στο Κινέζικο Grand Prix F1 … οι οδηγοί δεν καταλαβαίνουν!
- F1 Grand Prix Japan: Ο Max Verstappen κέρδισε τα πάντα στη Suzuka
- Ο Hamilton Goat συνομιλά με άλλους θρύλους για την απόσυρση του
Αυτό ήταν ένα πραγματικό προνόμιο και είμαι βέβαιος ότι η ομάδα μηχανικών είναι καλά προετοιμασμένη για το έργο που οδηγεί στην τελική εξέλιξη του αυτοκινήτου εντός της τετραετίας αυτών των κανονισμών. Σε προσωπική σημείωση, θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τους μετόχους, τον αείμνηστο Dietrich Mateschitz, τον Mark Mateschitz και τον Chalerm Yoovidhya για την αμέριστη υποστήριξή τους κατά τη διάρκεια της θητείας μου στη Red Bull, και τον Christian (Horner), ο οποίος όχι μόνο ήταν ο επιχειρηματικός μου συνεργάτης αλλά επίσης φίλος των αντίστοιχων οικογενειών μας. Ευχαριστώ επίσης τον Oliver Mintzlaff για τη διαχείρισή του και τον Eddie Jordan, τον στενό μου φίλο και διευθυντή. »
Adrian Newey Formula 1 : 13 τίτλοι σε 20 σεζόν με τη Red Bull
« Όλες οι καλύτερες στιγμές μας των τελευταίων 20 ετών ήρθαν με το χέρι του Adrian στον τεχνικό πήχη», προσθέτει ο επικεφαλής της ομάδας Red Bull, Christian Horner. Το όραμα και η ιδιοφυΐα του μας βοήθησαν να κερδίσουμε 13 τίτλους σε 20 σεζόν. Η εξαιρετική του ικανότητα να συλλαμβάνει πέρα από τη F1 και να εμπνέει ευρύτερα τη σχεδίαση αυτοκινήτων, το αξιοσημείωτο ταλέντο του να αγκαλιάζει την αλλαγή και να βρίσκει τους πιο ανταποδοτικούς τομείς των κανόνων στους οποίους πρέπει να επικεντρωθεί, και η αδυσώπητη προσπάθεια του για τη νίκη βοήθησαν τη Red Bull να γίνει μεγαλύτερη δύναμη ακόμη και από την θα μπορούσε να φανταστεί ο αείμνηστος Dietrich Mateschitz.
Επιπλέον, τα τελευταία 19 χρόνια με τον Adrian ήταν εξαιρετικά διασκεδαστικά. Για μένα, όταν ο Adrian μπήκε στη Red Bull, ήταν ήδη σχεδιαστής σούπερ σταρ. Δύο δεκαετίες και 13 πρωταθλήματα αργότερα, φεύγει ως πραγματικός θρύλος. Είναι επίσης φίλος μου και κάποιος στον οποίο θα είμαι για πάντα ευγνώμων για όλα όσα έφερε στη συνεργασία μας. Η κληρονομιά που αφήνει πίσω του θα αντηχεί στις αίθουσες του Milton Keynes και το RB17 Track Car θα είναι μια κατάλληλη απόδειξη και κληρονομιά για τον χρόνο του μαζί μας. »
Adrian Newey Formula 1 : Αν και ο Adrian Newey δεν αναφέρει ποιες θα είναι οι νέες προκλήσεις του μετά τη Red Bull, πολλές φήμες τις τελευταίες εβδομάδες δείχνουν έντονο ενδιαφέρον από πολλές ομάδες της F1 να προσελκύσουν τον 65χρονο, από την Aston Martin στη Mercedes , μέσω της McLaren ή ακόμα και της Ferrari. , η Scuderia είναι ο πιο επίμονος ήχος. Θα πάει με τον Λιούις Χάμιλτον στο Μαρανέλο ;
Τέσσερις από τις πιο λαμπρές ιδέες F1 του Adrian Newey
Ένας από τους μεγαλύτερους τεχνικούς διευθυντές και σχεδιαστές της εποχής του στη Formula 1, ο Adrian Newey επινόησε διαμορφωτικές λύσεις στο ταχέως διεισδυτικό εγχειρίδιο κανόνων της F1.
Ακολουθούν τέσσερις από τις πιο εμπνευσμένες καινοτομίες του
Με μια συνδυασμένη μύτη/φτερό, δημιουργήθηκε κάθετη δύναμη σε όλο το πλάτος και όχι μόνο από τα δύο ξεχωριστά φτερά που βιδώνονταν σε μια κεντρική μύτη. Ως επέκταση αυτού, η υποκοπή της μύτης στην κάτω πλευρά μείωσε την πίεση του αέρα εκεί, ο αέρας έσπευσε να γεμίσει το κενό, τραβώντας τη ροή πάνω από το φτερό πιο γρήγορα. «Δεν σκέφτηκα να πάω τόσο μακριά όσο ο Jean-Claude Migeot αργότερα με το Tyrrell [019] όταν [ανασηκώνοντας ελαφρά τον οδηγό] έκοψε ολόκληρη την καρίνα [και όχι μόνο τη μύτη], αλλά αεροδυναμικά νομίζω ότι το March ήταν καλύτερο από οτιδήποτε εκεί έξω εκείνη την εποχή. Τα μονοθέσια της F1 εκείνη την εποχή είχαν γίνει πολύ απλοϊκά αεροδυναμικά.
Ήταν πραγματικά πιο εξελιγμένο στο Indycar όπου δούλευα εκείνη την εποχή, επειδή όλοι είχαν σχεδόν την ίδια μονάδα ισχύος, ενώ η F1 στην εποχή του turbo οι άνθρωποι έβρισκεν όλο και περισσότερη ισχύ, πράγμα που σήμαινε ότι η οπισθέλκουσα δεν ήταν τόσο σημαντική, οπότε το φθηνό και ο εύκολος τρόπος ήταν απλώς να βάλεις όλο και μεγαλύτερα φτερά στα πράγματα. Έτειναν να είναι κάπως άκομψοι ως αποτέλεσμα. Το IndyCar ενίσχυσε τη συνειδητοποίησή μου ότι το aero ήταν το κλειδί.»
Adrian Newey Formula 1 : Μάρτιος 881 γλυπτές ακραίες πλάκες
Πριν από το 881, οι ακραίες πλάκες των μπροστινών φτερών ήταν επίπεδες σε όλο το ύψος και το πλάτος τους, πράγμα που σήμαινε ότι καθώς οι τροχοί οδηγούνταν, άλλαζε το κενό μεταξύ της τελικής πλάκας και του ελαστικού, δίνοντας μια ασυνεπή ροή αέρα. Ο Νιούι σμίλεψε το σχήμα των πλακών για να διατηρήσει αυτό το κενό σταθερό καθώς περιστρέφονταν οι τροχοί. «Υποθέτω ότι είμαι ασυνήθιστος ως μηχανικός αγώνων, αεροδυναμικός και μηχανικός σχεδιαστής.
Εκείνες τις μέρες δεν νομίζω ότι κανείς ασχολιόταν να οδηγήσει τους τροχούς στην αεροδυναμική σήραγγα. Εάν είστε αεροδυναμικός που περνάτε όλη μέρα στο τούνελ, ίσως ξεχάσετε ότι το τιμόνι συνέβη! Ενώ ήμουν στην πίστα με τον Mario, τον έβλεπα να μπαινοβγαίνει στα πιτ, να δουλεύω με τον οδηγό προσπαθώντας να καταλάβω τι έκανε το μονοθέσιο στον γύρο. Το τρένο σκέψης που οδήγησε στις γλυπτές πλάκες προήλθε από τη συζήτηση με τον Mario, έναν από τους καλύτερους οδηγούς όλων των εποχών, και την κατανόηση του τι χρειαζόταν από το αυτοκίνητο».
Williams FW18 undercut diffuser
Adrian Newey Formula 1 : Το FW18 είχε ένα τεράστιο αεροδυναμικό πλεονέκτημα σε σχέση με το υπόλοιπο πεδίο του 1996 με το χτύπημα ενός διαχύτη που ήταν χαμηλωμένο έτσι ώστε να ανεβαίνει πάνω από τις εξατμίσεις και όχι κάτω από αυτές, δίνοντας μια εξαιρετικά βελτιωμένη περιοχή εξόδου και όγκο ροής του διαχύτη.
«Αυτός ήταν άλλος ένας από αυτούς που διάβασαν προσεκτικά τους κανόνες για να δουν αν υπήρχε τρόπος να κάνεις αυτό που ήθελες και όχι αυτό που ήθελαν. Συνειδητοποίησα ότι παρόλο που το επίπεδο αναφοράς όριζε ένα πλάτος και το επίπεδο του βήματος έπρεπε να είναι 50 mm πάνω από αυτό σε κάθε πλευρά, σε κανένα σημείο δεν έλεγε ότι το επίπεδο βήματος έπρεπε να εκτείνεται στον πίσω άξονα, όπως έκανε το επίπεδο αναφοράς. Αυτό σήμαινε ότι θα μπορούσατε να σκεφτείτε ότι το σκαλοπάτι τελειώνει στην άκρη του πίσω τροχού. Αυτό σήμαινε ότι υπήρχε αυτή η γκρίζα περιοχή όπου είχατε την ελευθερία να κόψετε πάνω από το επίπεδο αναφοράς για να δώσετε μια πολύ μεγαλύτερη έξοδο διαχύτη. Οι διαχυτές ήταν πολύ περιορισμένοι ως προς την έξοδο και με την υποκοπή τους είχαμε ένα τεράστιο πλεονέκτημα αντλώντας πολύ περισσότερη ροή μάζας μέσα από αυτό.
«Το παρουσιάσαμε στην FW17B στο Estoril στα τέλη της σεζόν του ’95. Σκέφτηκα ότι ήταν η χειρότερη στιγμή για να το παρουσιάσω γιατί θα το έβλεπαν όλοι και θα το αντιγράφουν για το ’96. Αλλά κατά κάποιο τρόπο δεν το έκαναν».
Σχήμα πλαισίου McLaren MP4-13
Adrian Newey Formula 1 : Η McLaren του 1998 ήταν ένα κράμα των ιδεών του Νιούι κατά τη διάρκεια της άδειας κηπουρικής του από τη Williams και της έρευνας που είχε ήδη διεξαχθεί από τη McLaren σχετικά με τον καλύτερο τρόπο διαμόρφωσης ενός αυτοκινήτου για τους ριζικά διαφορετικούς κανονισμούς που απαιτούσαν μείωση του πλάτους από 2 μέτρα σε 1,8 και την εισαγωγή του αυλακωτά ελαστικά.
«Δεν είχα δεδομένα για να υποστηρίξω τις αρχικές μου σκέψεις –επειδή δούλευα από την κρεβατοκάμαρά μου– αλλά ένιωθα ότι το να χαμηλώσω το κέντρο βάρους θα γινόταν κρίσιμο γιατί η στενή διαδρομή θα έφερνε μεγαλύτερη μεταφορά βάρους και τα αυλακωτά ελαστικά θα ήταν λιγότερο συνεπής καθώς ο συντελεστής πρόσφυσης θα έπεφτε περισσότερο καθώς ανέβαιναν τα φορτία. Επομένως, θα πρέπει να ελαχιστοποιήσετε τη μεταφορά βάρους όσο το δυνατόν περισσότερο. Άρχισα να δουλεύω με τον Mario Illien στην Ilmor κρυφά, για να μειώσω το ύψος του στροφαλοφόρου άξονα, γιατί αυτό όχι μόνο χαμηλώνει ολόκληρο τον κινητήρα αλλά και το εσωτερικό του κιβωτίου ταχυτήτων. Μια χαμηλή θέση καθίσματος έγινε προφανώς σημαντική γιατί αν μπορούσατε να κατεβάσετε το πάνω μέρος του σώματος του οδηγού, τότε θα μπορούσατε να χαμηλώσετε τη γύρω δομή, το κύλινδρο κύλισης κ.λπ. Τότε η ορατότητα γίνεται πρόβλημα. Μια άλλη αλλαγή του κανονισμού εκείνο το έτος ήταν η μετάβαση σε ένα πλαίσιο κουτιού όπου οι κανόνες απαιτούσαν ένα ορισμένο πλάτος και όγκο του πλαισίου στο μπροστινό διάφραγμα και ένα ορισμένο πλάτος και όγκο στο διάφραγμα ταμπλό και μια γραμμική κωνικότητα ενδιάμεσα. Αν και το σχέδιο [στα γράμματα] έδειχνε ένα ορθογώνιο πλαίσιο, στην πραγματικότητα έλεγε βάθος. Δεν έλεγε ότι έπρεπε να είναι ορθογώνιο.
«Ένα από τα παιδιά που δούλευαν στη McLaren όταν ξεκίνησα εκεί το είχε εντοπίσει και είχε προτείνει ουσιαστικά να φτιάξει ένα πολύ ρηχό πλαίσιο σε ύψος και μετά να βάλει μερικά πτερύγια στο πλάι για να το νομιμοποιήσει. Αλλά ένιωσα ότι αυτό δεν θα ήταν νόμιμο γιατί έλεγε βάθος. Στη μέση δεν θα είχες το βάθος. Αλλά δυνητικά αυτό που θα μπορούσατε να κάνετε ήταν να δημιουργήσετε κάτι που δεν μοιάζει με τον Batman με τα δύο τριγωνικά αυτιά να κολλάνε στο επάνω μέρος και το κάτω λοξότμητο. Έτσι, σε οποιοδήποτε δεδομένο σημείο σε όλο το πλάτος συμμορφωνόταν με το βάθος – αλλά δεν ήταν ένα απλό ορθογώνιο.
«Έτσι φαινόταν να υπάρχει ένα κενό. Θα μπορούσατε να έχετε ευθεία ορατότητα ρίχνοντας το σασί στη μέση και να εξακολουθείτε να είστε νόμιμος. Τότε λοιπόν ξεκινήσαμε να συνεργαζόμαστε με τον David Coulthard. Ήταν αυτός που είπε, «Το όραμά μου είναι δυαδικό. Είτε κοιτάζω ευθεία για την περιοχή πέδησης είτε κοιτάζω διαγώνια απέναντι στην κορυφή.’ Έτσι θα μπορούσαμε να βάλουμε αυτά τα πτερύγια στα ενδιάμεσα κομμάτια χωρίς να ενοχλούμε πραγματικά τον οδηγό. Αυτό ήταν που οδήγησε στο πλαίσιο MP4-13 που ήταν ένα καλό βήμα.”
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα: