FORMULA 1

F1 Ελιγμός Alonso: Οι συνάδελφοι του οδηγού επικρίνουν τώρα τον George Russell

F1 Ελιγμός Alonso: Χρειάζεται επανεξέταση της ποινής στη Formula 1; Οι οδηγοί θεωρούν ότι οι ελιγμοί του Αλόνσο δεν αξίζουν τιμωρίας

f1-eligmos-alonso-i-odigoi-epikrinoun-tora-ton-george-russell
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 9 λεπτά

F1 Ελιγμός Alonso Πώς σκέφτονται εκ των υστέρων οι Fernando Alonso και George Russell για τον ελιγμό της Μελβούρνης και τι λένε οι συνάδελφοί τους οδηγοί στη Formula 1 για την ποινή του Alonso

Ο Τζορτζ Ράσελ απέρριψε το περιστατικό με τον Φερνάντο Αλόνσο στο Grand Prix της Αυστραλίας 2024 στη Μελβούρνη. Το θέμα είναι «τώρα ιστορία» και «δεν παίρνω προσωπικά αυτό που συνέβη», λέει ο οδηγός της Mercedes Russell. Αλλά το θέμα δεν έχει ξεφύγει εντελώς από το τραπέζι ακόμα.

Απλά επειδή ο οδηγός της Aston Martin Alonso επιμένει στη θέση του ότι στην πραγματικότητα δεν έχει κάνει τίποτα κακό. Η ετυμηγορία των αγωνοδίκων «δεν θα αλλάξει πολλά σχετικά με το πώς οδηγούμε και πώς προσεγγίζουμε έναν αγώνα», λέει ο Alonso. «Δεν υπάρχει υποχρέωση να οδηγείς 57 γύρους με τον ίδιο τρόπο».

Αλλά ο Ράσελ δεν θέλει να το αφήσει έτσι. Φυσικά, ένας οδηγός της Formula 1 είναι ελεύθερος να «αλλάξει γραμμή, να φρενάρει νωρίτερα, να διασχίσει την καμπύλη με περισσότερη δύναμη» και άλλα παρόμοια.

«Αλλά αν αρχίσουμε να φρενάρουμε στη μέση μιας ευθείας, να κατεβάζουμε ταχύτητα, να επιταχύνουμε, να ανεβάζουμε και μετά να φρενάρουμε ξανά για μια στροφή, τότε νομίζω ότι αυτό υπερβαίνει τη ρύθμιση της γραμμής».

Από την άποψή του, είναι «ίσως ένα βήμα πολύ μακριά αν ένας οδηγός φρενάρει στη μέση της ευθείας για να αποκτήσει ένα τακτικό πλεονέκτημα», λέει ο Russell. Πάνω απ ‘όλα, προειδοποιεί για ένα πιθανό “φαινόμενο ακορντεόν” εάν πολλά οχήματα οδηγούν το ένα πίσω από το άλλο.

F1 Ελιγμός Alonso: Οι οδηγοί επικρίνουν τον Αλόνσο για «περιττούς» ελιγμούς

Γι’ αυτό για πολλούς οδηγούς της Formula 1 είναι ξεκάθαρο αυτό που είπε ο οδηγός της Ferrari Charles Leclerc: «Ήταν πάρα πολύ και έπρεπε να τιμωρηθεί».

Έτσι το βλέπει και ο Πέρεθ, ο οποίος θεωρεί «λίγο περιττό» τον ελιγμό του Αλόνσο. “Ο Φερνάντο αρέσει να κάνει κάτι τέτοιο, αλλά εντός των ορίων. Είναι ένας από τους οδηγούς που εμπιστεύομαι περισσότερο. Αλλά αυτή τη φορά ήταν πολύ κοντά στο όριο ή ακόμα και πέρα ​​από αυτό.”

Ο οδηγός της Racing Bulls, Daniel Ricciardo, «σίγουρα δεν μπορεί να εγκρίνει» τις ενέργειες του Alonso επειδή ο Alonso επιβράδυνε σε ευθεία γραμμή και πολύ πριν από το σημείο φρεναρίσματος. “Αν αποσπάσει λίγο την προσοχή του Τζορτζ, αυτό είναι κάτι που μπορεί να είναι θέμα διαφωνίας. Αλλά θα συμβούλευα να μην φρενάρεις σε ευθεία.”

Ο οδηγός της Haas Nico Hülkenberg είναι επίσης κρίσιμος εδώ. «Δεν του άρεσε» ο ελιγμός του Αλόνσο. Λόγος: “Η Μελβούρνη είναι αρκετά στενή σε αυτό το σημείο. Φτάνουμε εκεί με 270 χλμ./ώρα και η έξοδος της γωνίας δεν είναι ορατή. Εάν οι σημαίες είναι ορατές πολύ αργά, κάποιος θα μπορούσε να είχε οδηγήσει κατευθείαν στον Τζορτζ. Και τότε ο Φερνάντο πιθανότατα θα σκεφτείτε το πολύ διαφορετικά».

Καταρχήν, μπορεί να κατανοήσει την καθυστέρηση ως στρατηγικό μέσο, ​​λέει ο Hülkenberg. “Η ίδια η τακτική είναι αρκετά συνηθισμένη στη Formula 1, αλλά αυτή είναι η λάθος γωνία για αυτήν. Έχει δημιουργήσει μια αρκετά επικίνδυνη κατάσταση. Και απλά δεν είναι καλό αν ένα αυτοκίνητο στέκεται στο πλάι στο δρόμο μετά από μια στροφή.”

Ο Ράσελ παραδέχεται: Μου είχε αποσπαστεί η προσοχή!

F1 Ελιγμός Alonso: Ο συμπαίκτης του Hülkenberg, Kevin Magnussen, ωστόσο, έχει διαφορετική άποψη και θεωρεί «σκληρή» την τιμωρία σε βάρος του Alonso . Λέει: “Φαίνεται ότι γενικά τα ηνία τραβήχτηκαν λίγο πιο σφιχτά φέτος και επιβάλλονται σκληρότερες τιμωρίες. Κατά τη γνώμη μου, δεν φαινόταν απλώς ένα λάθος από την πλευρά του Alonso.”

Ο ίδιος ο Russell παραδέχεται ότι αποσπάστηκε σε αυτήν την «κάπως περίεργη κατάσταση». «Απλώς κοίταζα το τιμόνι μου και όταν σήκωσα το βλέμμα μου, ήμουν κρεμασμένος με τα εργαλεία του Fernando και ήταν πολύ αργά». Ο ελιγμός του Alonso τον «έκπληξε», λέει ο Russell. «Και το επόμενο πράγμα που ξέρω, καταλήγω στον τοίχο».

Γιατί ο Νόρις βλέπει την ευθύνη (επίσης) στον Ράσελ

Αυτό ακριβώς είναι το σημείο κριτικής από τον οδηγό της McLaren, Λάντο Νόρις. Η διατριβή του: Ο Ράσελ δεν ήταν αρκετά προσεκτικός. “Ο Τζορτζ είχε χρόνο να δει τι συνέβαινε. Έπρεπε να το δει να έρχεται”, λέει ο Νόρις.

Ο Αλόνσο δεν υπέβαλε τον Ράσελ σε «δοκιμή φρένων», αλλά προχώρησε «πολύ έξυπνα» και «όχι επιθετικά», συνέχισε ο Νόρις. “Ο Τζορτζ εξεπλάγη από το πόσο γρήγορα έπιασε τον Φερνάντο. Αλλά δεν νομίζω ότι αυτό είναι τιμωρία από απόσταση.”

“Αν ο Τζορτζ είχε φρενάρει πέντε μέτρα νωρίτερα, το αποτέλεσμα θα ήταν διαφορετικό. Γιατί ως οδηγός πρέπει να αντιδράς σε όλα όσα συμβαίνουν γύρω σου, όπως ακριβώς στην αρχή του αγώνα.”

Οι οδηγοί θεωρούν ότι οι ελιγμοί του Αλόνσο δεν αξίζουν τιμωρίας

Αλλά ακριβώς επειδή ο Ράσελ αντέδρασε (πολύ) αργά, έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του και τράκαρε. «Αυτό το έκανε να φαίνεται αρκετά δραματικό», λέει ο οδηγός της Sauber, Valtteri Bottas. «Αν ο Τζορτζ δεν είχε καταλήξει στον τοίχο, μάλλον δεν θα υπήρχε τιμωρία».

Ο Ricciardo το βλέπει και αυτός έτσι και εκφράζεται σχεδόν λέξη προς λέξη, όπως και ο Perez. Ο Νόρις ζητά ακόμη και «αθώωση» για τον Αλόνσο.

Και ο συμπαίκτης του Norris στη McLaren, Oscar Piastri, αναγνωρίζει ένα “πολύ δύσκολο προηγούμενο αν αρχίσουμε τώρα να επιβάλλουμε πέναλτι για βρώμικο αέρα” γιατί τότε στο μέλλον σχεδόν κάθε προκριματικός αγώνας θα μπορούσε “να εξελιχθεί εντελώς διαφορετικά”. Πιστεύει ότι είναι επικίνδυνο να «επιβάλει πρόστιμο σε ένα αυτοκίνητο παρόλο που δεν υπήρχε επαφή».

Λόγος: “Αν ο Γιώργος δεν είχε απογειωθεί, θα έπρεπε να κοιτάξεις πολύ προσεκτικά για να δεις κάτι. Εκτός αν ο Γιώργος το είχε φέρει στο τραπέζι.” Ωστόσο, το τελευταίο δεν συνέβη, τουλάχιστον στην αρχική αντίδραση του Ράσελ: ο οδηγός της Mercedes ανέλαβε αρχικά την ευθύνη για το ατύχημα στη Μελβούρνη.

Αλόνσο: Δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο στο Άμπου Ντάμπι!

F1 Ελιγμός Alonso:Ο Αλόνσο εκφράζεται ακόμη πιο ξεκάθαρα: Θα είχε μείνει «εκατό τοις εκατό» ατιμώρητος αν δεν είχε απογειωθεί ο Ράσελ, λέει ο οδηγός της Aston Martin.

«Και αν ο Τζορτζ γλιστρήσει στη ζώνη του δεύτερου γύρου στο Άμπου Ντάμπι [σε παρόμοια σκηνή], θα επιστρέψει στην πίστα λίγα μέτρα πιο πέρα ​​και θα προσπαθήσει να με προσπεράσει στον επόμενο γύρο ή στην επόμενη ευθεία. αυτό θα συμβεί δεν πρέπει να είναι πρόβλημα», λέει ο Alonso.

Έτσι το βλέπει ο Νόρις: «Με την άσφαλτο να τρέχει εκεί, μάλλον δεν θα ήταν πέναλτι [εδώ]».

Γιατί ο Ράσελ διαφωνεί

Ο Ράσελ εκφράζει ακριβώς το αντίθετο και υπερασπίζεται την ετυμηγορία των αγωνοδίκων : «Νομίζω ότι αν δεν είχε τιμωρηθεί, θα έθετε το ερώτημα εάν επιτρέπεται να φρενάρετε σε ευθεία για το υπόλοιπο της σεζόν – και στην Κατηγορίες νεανίδων. Αυτό θα είχε «Τσίμπαμε σφηκοφωλιά».

Αν και ο Αλόνσο δεν έκανε «τίποτα εξαιρετικά επικίνδυνο», δημιούργησε μια κατάσταση που θα μπορούσε να ήταν «δυνητικά επικίνδυνη». Έτσι το έθεσαν οι επίτροποι αθλητισμού.

Για τον Μπόττας ήταν «στο όριο», αλλά υπάρχει «πάντα μια λεπτή γραμμή» σε τέτοια περιστατικά. “Κάθε κατάσταση είναι διαφορετική. Και δυστυχώς οι συνέπειες εξακολουθούν να παίζουν ρόλο.” Σύμφωνα με τον Νόρις, «δεν μπορείς να τους αγνοήσεις όταν υπάρχει ένα αυτοκίνητο στη μέση της πίστας».

F1 Ελιγμός Alonso: Χρειάζεται επανεξέταση της ποινής στη Formula 1;

Αυτό με τη σειρά του εγείρει το ερώτημα πώς πρέπει να λαμβάνουν τις αποφάσεις τους οι επίτροποι αθλητισμού και με ποια συγκεκριμένη τιμωρία. Ειδικά από τη στιγμή που οι δηλώσεις του Αλόνσο δείχνουν ότι η περίπτωσή του είναι «μάλλον μια εφάπαξ τιμωρία που δεν θα επιβάλουμε ποτέ ξανά [έτσι».

Πριν από τη συνάντηση των οδηγών της Formula 1 το βράδυ της Παρασκευής στη Suzuka, ο Piastri ρώτησε επίσης: “Πού τραβάμε μια γραμμή και πόσο σταθερά την τηρούμε;” Και η “μεγαλύτερη ανησυχία” του Πέρεθ είναι ότι δεν θα μπορούσαν να επιβληθούν “κυρώσεις” σε συγκρίσιμα περιστατικά επειδή υπάρχει γενική έλλειψη συνεπών κρίσεων στη Formula 1.

Υπάρχει ανάγκη διευκρίνισης, έστω και μόνο επειδή οι μεμονωμένοι οδηγοί «δεν είναι πλέον» ξεκάθαροι σχετικά με το τι επιτρέπεται στην πραγματικότητα και τι όχι. Αλλά ο Leclerc αντικρούει αυτόν τον ισχυρισμό του Norris: “Φυσικά μπορείτε πάντα να αναδιατυπώσετε [τους κανόνες] για να το κάνετε πιο σαφές. Αλλά νομίζω ότι η κοινή λογική είναι το κλειδί. Επειδή δεν μπορείτε ποτέ να γράψετε όλα τα πιθανά σενάρια.”

Τι θα συζητηθεί στη συνάντηση του οδηγού

F1 Ελιγμός Alonso: Αλλά ο Leclerc εξακολουθεί να βλέπει ερωτηματικά σε ένα σημείο: την πρόταση. “Πρέπει να το δούμε αυτό. Γιατί εδώ και αρκετό καιρό υπάρχουν χρονικές ποινές που δεν νομίζω ότι είναι απολύτως σωστές.”

“Ως οδηγός, μπορεί να έχετε κακή τύχη αν το αυτοκίνητο ασφαλείας βγει λίγο πριν το τέλος και σας περάσουν από την P5 στην P20 σε ένα τέτοιο σενάριο. Αλλά ο Fernando έχασε μόνο δύο θέσεις [λόγω της επακόλουθης ποινής κατά τη διάρκεια της οδήγησης] .” Η σχέση δεν είναι σωστή.

«Θα θεωρούσα λοιπόν πιο δίκαιη μια ποινή θέσης», λέει ο Leclerc. «Δεν υπάρχουν τέτοιες ασυνέπειες όπως με τις χρονικές ποινές, οι οποίες εξαρτώνται από την κατάσταση του αγώνα».

Σύμφωνα με τον Ricciardo, ωστόσο, η φασαρία γύρω από τον ελιγμό του Alonso είχε ήδη ένα πράγμα: μια αποτρεπτική επίδραση στους συναδέλφους του στη Formula 1. “Θα δοκιμάσει κάποιος από εμάς κάτι παρόμοιο αυτό το Σαββατοκύριακο; Δεν νομίζω. Άρα μάλλον δεν θα ξανασυναντήσουμε κάτι τέτοιο”.

Καμία πραγματική συζήτηση μεταξύ Αλόνσο και Ράσελ

F1 Ελιγμός Alonso: Και ενώ ο Ricciardo μιλάει για μια «συνάντηση»: Στην πραγματικότητα συνέβη μεταξύ Μελβούρνης και Suzuka μεταξύ Alonso και Russell, αλλά «κατά σύμπτωση στο σπίτι σε ένα καφέ», όπως εξηγεί ο Russell. Οι δύο πιλότοι της Formula 1 «έτρεξαν μεταξύ τους» εκεί, αλλά χωρίς να προσπαθήσουν να μιλήσουν.

Ο Ράσελ αστειεύεται: “Δεν με πλήρωσε για τον καφέ. Αυτό μάλλον θα ήταν το λιγότερο!”

Και προσθέτει σοβαρά: “Όταν έχουμε το κράνος, είμαστε όλοι μαχητές και ανταγωνιστές. Και όταν το κράνος είναι κλειστό, έχουμε σεβασμό ο ένας για τον άλλο”. Το περιστατικό προκάλεσε «φυσικά πολλά συναισθήματα» να βράσουν. «Αλλά, ξέρετε, μάθαμε και οι δύο από αυτό».

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Exit mobile version