Formula 1 – Φερνάντο Αλόνσο: Ένας τρελός-τρελός σαραντάρης
Formula 1: Η ιστορία που επαναλαμβάνεται... διαφορετικά, η ανατροπή με την Alpine και το σκληρό timing που τον κράτησε στους δύο παγκόσμιους τίτλουςFormula 1: Το κοντέρ έγραψε 22 χρόνια καριέρας και ο Φερνάντο Αλόνσο αρνείται πεισματικά να πει «αντίο» στη Φόρμουλα 1. Ευτυχώς.
Είναι τρελοί αυτοί οι Ισπανοί. Σε όλα τα αθλήματα. Είτε πρόκειται για ποδόσφαιρο, είτε για μπάσκετ, είτε στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αυτός ο λαός αποδεικνύει ότι ζει για το άθλημα που υπηρετεί.
Τα παραδείγματα πολλά. Χοακίν (Μπέτις) και Πάου Γκασόλ (Εθνική Ισπανίας, NBA, Μπαρτσελόνα) είναι ελάχιστοι από τους οποίους… ξέχασαν να αποσυρθούν από την αγαπημένη τους συνήθεια.
Ένας από αυτούς φυσικά είναι και ο Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός πιλότος όχι μόνο θα συνεχίσει να αποτελεί ενεργό μέλος της Formula 1, αλλά θα το κάνει και με μια άλλη ομάδα!
Παρότι η προτεραιότητά του ήταν να παραμείνει στην Alpine, αφού δήλωνε χαρακτηριστικά ότι θα χρειαζόταν μόνο 10 λεπτά για να συνάψει συμφωνία με τη γαλλική ομάδα, τελικώς έκανε… τετακέ!
Ο πιλότος από το Οβιέδο επέλεξε να υπογράψει συμβόλαιο με την Aston Martin, με την οποία θα αγωνίζεται από το 2023 και έπειτα. Μάλιστα, στο συμβόλαιο υπάρχουν διάφορες ρήτρες, οι οποίες τους επιτρέπουν να φύγει όποτε εκείνος το θελήσει.
Τόσο ευέλικτο, τόσο ασυνήθιστο, τόσο ρομαντικό! Ο γερό-Αλόνσο έφτασε τα 41 και θα κλείσει αισίως 22 σεζόν στα σιρκουί. Ένας τρελός- τρελός σαραντάρης, ο οποίος δεν λέει με τίποτα να βγει από τα μονοθέσια.
Formula 1 – Φερνάντο Αλόνσο: Τα παιχνίδια της μοίρας
Εντωμεταξύ, η συγκυρία είναι ιδιαιτέρως σημειολογική. Διότι ναι μεν η ανατροπή με την χυλόπιτα που έριξε στην Alpine δόθηκε, αλλά την ίδια στιγμή θα στείλει στην… σύνταξη τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή (2010,2011,2012,2013), Σεμπάστιαν Φέτελ.
Ο Γερμανός θα αποσυρθεί στο τέλος της σεζόν, σε πολύ μικρότερη ηλικία από τον Ισπανό. Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι ότι το 2015, ο Φέτελ είχε διαδεχτεί τον Ισπανό στη Ferrari.
Η ζωή κάνει κύκλους και αυτή τη φορά, ο 35χρονος Φέτελ και ο 41χρονος Αλόνσο συνθέτουν μια ακόμα τράμπα.
Τιμής ένεκεν όμως, πάμε να δούμε μερικές από τις καλύτερες στιγμές του Ισπανού πιλότου αυτά τα 22 χρόνια στις πίστες της Ευρώπης, της Ασίας και της Αμερικής.
Formula 1: Η πρώτη νίκη χρυσή διετία
Ξεκίνημα με το Ουγγρικό Grand Prix του 2003. Όταν και ο 22χρονος τότε Φερνάντο, κατέκτησε την πρώτη του νίκη.
Δύο χρόνια μετά, πανηγύρισε το πρώτο του πρωτάθλημα, απέναντι στον μυθικό Μίχαελ Σουμάχερ, αλλά και τον Κίμι Ραϊκόνεν (McLaren Mercedes).
Η σχέση με τον Φλάβιο Μπριατόρε, το μεγάλο αφεντικό της Renault, καρμική, εκρηκτική και απρόβλεπτη. Το δεύτερο πρωτάθλημα στα… καπάκια, στην τελευταία χρονιά του Σούμι με τη Scuderia Ferrari, ήταν ένα statement.
Μια δήλωση ότι ο Αλόνσο θα μπορούσε να κατακτήσει κι άλλους παγκόσμιους τίτλους.
Παρόλα αυτά, η ζωή είναι γεμάτη εκπλήξεις. Αν κάποιος στοιχημάτιζε τότε ότι ο Αλόνσο θα μείνει στα δύο πρωταθλήματα, μάλλον θα τον χαρακτήριζαν τρελό.
Η μεταγραφή του στη McLaren ήταν ένα από τα πιο εντυπωσιακά πράγματα τότε στον κόσμο της F1.
Μαζί με τον Λιούις Χάμιλτον συνέθεσαν ένα εκπληκτικό δίδυμο, το οποίο όμως λόγω των ποινών που δέχθηκε τότε η κατασκευάστρια εταιρία, δεν κατάφερε να πανηγυρίσει το πρωτάθλημα.
Το 2007 ήταν και το τελευταίο πρωτάθλημα της Ferrari (Ράικονεν).
Το κακό timing του στέρησε την κορυφή
Η παρουσία στη McLaren με τον Ρον Ντένις δεν κύλησε όπως θα περίμενε ο Ισπανός. Από Νο1, κατέληξε σε Νο2 και είδε τον Χάμιλτον να πανηγυρίζει το 2008 το πρωτάθλημα.
Στη συνέχεια, το κακό timing του στέρησε την κορυφή. Επέστρεψε στη Renault και έπεσε πάνω στην Brawn (2009).
Το 2010 υπέγραψε στη Ferrari και για τα επόμενα τέσσερα χρόνια βίωσε στο πετσί του τα μυριάδες μηχανολογικά προβλήματα των ιταλικών μονοθεσίων, ενώ έβλεπε τον Φέτελ να τα σαρώνει όλα με τη Red Bull.
Ένα μικρό διάλειμμα για Rally και επιστροφή στα σιρκουί το 2015 σε γνώριμα λημέρια, στη McLaren. Και πάλι όμως, αδυνατούσε να πρωταγωνιστήσει λόγω μονοθεσίου αυτή τη φορά. Δύο χρόνια απείχε από τους αγώνες (2019-2021) και το 2021 έγινε το μπαμ!
Στα 39 του έγινε μέλος της γαλλικής Alpine, με αρκετούς καλούς αγώνες, αλλά πλέον γνώριζε και ο ίδιος ότι η πορεία του πρωταθλητισμού έχει βγάλει… φλας και τον έχει προσπεράσει.
Ακόμα κι έτσι όμως, στα 41 του χρόνια, παραμένει ένας από τους πιο ιστορικούς οδηγούς του αθλήματος. Το δικό του legacy δεν είναι μόνο τα δύο πρωταθλήματα, αλλά η γενικότερη στάση του απέναντι στους συνδέλφους του και στον κόσμο.
Πάνω απ’όλα, ο Φερνάντο Αλόνσο είναι ένας ωραίος τύπος που απολαμβάνει τη ζωή. Μόνο αυτός μπορεί αν τραυματιστεί κάνοντας ποδήλατο!
Γι’αυτό και όταν αποφασίσει να αφήσει το τιμόνι, άπαντες θα θυμούνται τα αγωνιστικά του πεπραγμένα με ένα χαμόγελο.
Μέχρι τότε όμως, έχουμε καιρό…