Formula 1 και το καλεντάρι πλησιάζει στην αρχή του πρωταθλήματος. Φέτος η έναρξη θα γίνει από το Μπαχρέιν την Κυριακή 28 Μαρτίου. Οι δοκιμές και τα προκριματικά θα ξεκινήσουν στις 26 και 27 Μαρτίου, αντίστοιχα. Οι ομάδες ξεκίνησαν τις πρώτες δοκιμές στις 12 Μαρτίου για τρεις μέρες.
Η Mercedes παρουσιάζει το μονοθέσιό της στο κοινό. Ο James Allison μιλά για το τι έχει αλλάξει και τι παραμένει ίδιο στη W12 για τη σεζόν της Formula 1 του 2021!
Στην εισαγωγή του μιλά για τις επιπτώσεις του κορονοϊού στην Formula 1 και τις αλλαγές που έπρεπε να γίνουν στο πρωτάθλημα. Η πανδημία πρέπει να αντιμετωπιστεί και η F1, έκανε πολλές αλλαγές στη λειτουργία της καθώς και ματαίωση πολλών αγώνων.
Οι ομάδες έπρεπε κι αυτές να αλλάξουν τον τρόπο λειτουργίας τους. Ο James Allison μας πληροφορεί πως κάποια μέρη και τεχνολογίες του αυτοκινήτου μεταφέρθηκαν από τα μονοθέσια του 2020 στη W12 που θα τρέξει το 2021. Το πιλοτήριο όπου κάθεται ο οδηγός, η μετάδοση στο πίσω μέρος, το σύστημα του καυσίμου, το υδραυλικό σύστημα και πολλά άλλα μέρη έμειναν τα ίδια.
Όλα αυτά τα μέρη είναι αντιγραφή από το 2020 στο μονοθέσιο του 2021, είναι το κλασικό copy/paste. Παρόλο που πάρα πολλά μέρη του αυτοκινήτου είναι απο το 2020, δεν σημαίνει πως είναι το ίδιο αυτοκίνητο. Μπορεί η αρχιτεκτονική και η δομή να παραμένουν ίδιες, αλλά άλλα μέρη που αυξάνουν την απόδοση έχουν αλλάξει ριζικά.
Ας δούμε τι έχει αλλάξει στην νέα W12
- Το αεροδυναμικό πακέτο
- Ο κινητήρας
- Το σύστημα ψύξης
Ο κορονοϊός έφερε δυσκολίες, αλλά η πρόκληση για τον σχεδιασμό της W12 ήταν μεγάλη. Δημιούργησαν ένα «φρέσκο» μονοθέσιο για το 2021. Ακόμα, οι κανονισμοί της Formula 1 αλλάζουν συνεχώς και ήταν κοινώς αντιληπτό, πως τα αυτοκίνητα ήταν πολύ γρήγορα για τα ελαστικά. Αυτό είχε ως συνέπεια να επαναφέρουν την απόδοση λίγο πίσω. Έπειτα από συναντήσεις με την FIA, αποφασίστηκε να επιβραδύνουν τα αυτοκίνητα.
Οι αλλαγές που ήταν βασικές, είναι στο πάτωμα του αυτοκινήτου και στο πίσω μέρος. Η γεωμετρία έχει αλλάξει πολύ, ειδικά στο μερος που βρίσκονται οι πίσω τροχοί και ο διαχύτης. Χαρακτηριστικά λέει «Η άποψη της δυναμικής αντιπροσωπεύει ένα είδος ρυθμιστικού βανδαλισμού κι έφερε το αυτοκίνητο στις αποδόσεις του 2019». Αυτό όμως είναι και το κίνητρο, να μη μείνει η αεροδυναμική στο 2019, αλλά με νέες τεχνικές να προχωρήσει μπροστά.
Στον κινητήρα, εξωτερικά είναι εμφανής η διαφορά στο μέγεθος της εισαγωγής του αέρα (σε συνεργασία με την HPP). Αυτό έφερε ακόμα μεγαλύτερη δύναμη στη μονάδα ισχύος. Αυτό όμως έπρεπε να γίνει με την μία κι όχι όπως παλιότερα, σε 3 τμήματα.
Μια αλλαγή, που δεν έχει να κάνει με την Mercedes, είναι το μέγεθος των ελαστικών, για να έχουν μεγαλύτερη αντοχή. Αυτό επηρέασε το κράτημα και την απόδοση του αυτοκινήτου. Ο χρόνος δοκιμών με τα νέα ελαστικά ήταν μόνο 3 ημέρες και σε αυτό το χρονικό διάστημα έπρεπε να βρουν τις κάλιστες ρυθμίσεις για το αυτοκίνητο.
Στις πρώτες δοκιμές οι πιλότοι της W12 αντιμετώπισαν προβλήματα. Η Red Bull εμφανίστηκε πιο ανταγωνιστική. Θα είναι φέτος μάχη Mercedes Vs Red Bull; Μπορεί η McLaren, η Ferrari, η Aston Martin ή κάποια άλλη ομάδα να τους ανταγωνιστεί;
Παρακολουθήστε στο βίντεο όλη την παρουσίαση.
(για να ενεργοποιήσετε τους υπότιτλους πατήστε το CC κι έπειτα το γρανάζι (κάτω δεξιά). Εκεί στο subtitles, επιλέξτε Auto-translate και Greek.)