Το πρωτάθλημα της Formula 1 θα είναι και πάλι υπόθεση δυο ομάδων. Οι Mercedes και Ferrari θα μονομαχήσουν για τον τίτλο, όπως άλλωστε γίνεται τα τελευταία χρόνια.
Η κατάληξη είναι γνωστή μέχρι στιγμής, αφού από τη στιγμή πολύ άλλαξαν οι κινητήρες κι έγινε V6 με turbo, η Mercedes έχει το πάνω χέρι και μάλιστα βρίσκει κάθε χρόνο τον τρόπο να κάνει τη διαφορά.
Το θέμα όμως δεν είναι τι κάνει η γερμανική εταιρία, αλλά η Ferrari. Οι Ιταλοί είναι αυτοί που καλούνται να κλείσουν την ψαλίδα, ανεβάζοντας την απόδοσή τους, σε μία προσπάθεια να φτάσουν και να ξεπεράσουν τους Γερμανούς. Το εγχείρημα δεν είναι εύκολο. Αν ήταν άλλωστε θα το είχε πετύχει η Ferrari εδώ και αρκετά χρόνια.
Η Ferrari… πετούσε στη Βαρκελώνη
Οι δοκιμές τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο στην πίστα της Βαρκελώνης έδειξαν ότι ήταν σε πολύ καλό δρόμο. Βρέθηκε μπροστά από τη Mercedes, τόσο σε ένα γρήγορο γύρο όσο και σε μεγαλύτερο αριθμό με περισσότερα καύσιμα. Τράβηξε πάνω της όλα τα βλέμματα και φάνηκε ότι έχει τη δυναμική και το συνολικό πακέτο για να κάνει τη διαφορά.
Από την άλλη τα δύο μονοθέσια της Mercedes έδειξαν μία σταθερά καλή εικόνα, όμως ήταν μονίμως 0,3-0,4 δέκατα πίσω από τα κόκκινα της Ferrari. Το πρόβλημα για την ομάδα του Μαρανέλο είναι ότι δεν κατάφερε να μετουσιώσει αυτή τη δυναμική στις δοκιμές της Βαρκελώνης και να την περάσει στο μονοθέσιο, στον πρώτο αγώνα στην Αυστραλία.
Εκεί η ιταλική ομάδα δέχθηκε το πρώτο της… χαστούκι. Τα δύο μονοθέσια της Mercedes ήταν απίστευτα γρήγορα, σε μία δική τους κατηγορία και η Ferrari δεν μπόρεσε καν να τα πλησιάσει. Μάλιστα όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων, αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με τη χαρτογράφηση του κινητήρα της κι αναγκάστηκε να ρίξει την ισχύ για να μην αντιμετωπίσει πρόβλημα. Το αποτέλεσμα; Η Mercedes έκανε ένα πανηγυρικό 1-2 και ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο τη σεζόν.
Το απόλυτο στους αγώνες η Mercedes
Στον δεύτερο αγώνα στο Μπαχρέιν, η Ferrari έδειξε να αναγεννιέται, όμως ένα μηχανικό πρόβλημα στον Λεκλέρκ και ένα ακόμη σημαντικό λάθος του Φέτελ, έφεραν και δεύτερο 1-2 για τους Γερμανούς. Στην Κίνα, η Mercedes έδειξε και πάλι τα… δόντια της. Και πάλι άπιαστη στις κατατακτήριες δοκιμές και σε ένα δικό της… σύμπαν στον αγώνα. Έτσι έφτασε στο τρίτο 1-2 της χρονιάς.
Η βαθμολογία μέχρι στιγμής έχει τον Χάμιλτον στους 68 βαθμούς, τον Μπότας στους 62, τον Φερστάπεν στους 39 και τον Φέτελ στους 37. Επιπλέον η Mercedes είναι στους 130 βαθμούς και η Ferrari στους 73.
Τα πρώτα δείγματα είναι άκρως απογοητευτικά για την ιταλική ομάδα, που αν συνεχίσει έτσι, τότε θα βγει πολύ γρήγορα εκτός διεκδίκησης και των δύο τίτλων. Και το επίσης πιο ανησυχητικό είναι ότι στους αντίστοιχους αγώνες τα δύο προηγούμενα χρόνια, είχε σαφές προβάδισμα. Πάμε να θυμηθούμε…
Το 2018, ο Φέτελ νίκησε σε Αυστραλία και Μπαχρέιν και ήταν 8ος στην Κίνα. Αντίστοιχα, ο Χάμιλτον είχε μία 2η, μία 3η και μία 4η θέση. Ο Γερμανός είχε 54 βαθμούς και ο Χάμιλτον 44. Ωστόσο, στο τέλος του πρωταθλήματος, ο Χάμιλτον στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής με 408 έναντι 320 του Φέτελ.
Το 2017, ο Φέτελ νίκησε σε Αυστραλία και Μπαχρέιν και ήταν δεύτερος στην Κίνα. Ο Χάμιλτον νίκησε μόνο στην Κίνα, ενώ ήταν δεύτερος σε Αυστραλία και Μπαχρέιν. Ο Φέτελ ήταν μπροστά με 68 βαθμούς, έναντι 61 του Άγγλου πιλότου. Η τελική βαθμολογία όμως βρήκε τον Χάμιλτον να πανηγυρίζει ακόμη ένα τίτλο με 363 βαθμούς, έναντι 317 του Φέτελ.
Οι Ιταλοί ψάχνουν την υπέρβαση, αλλά…
Η Mercedes βρίσκει πάντα τον τρόπο μέχρι στιγμής να αποσπά το… 110% του μονοθεσίου, ενώ η Ferrari μπορεί να κάνει δυναμικό ξεκίνημα, αλλά αφενός το γεγονός ότι υστερεί στο ρυθμό εξέλιξης στη διάρκεια της χρονιάς κι αφετέρου τα σημαντικά λάθη του Σεμπάστιαν Φέτελ, έχουν στοιχίσει στους Ιταλούς, τη δυνατότητα να διεκδικήσουν στα ίσα ένα πρωτάθλημα.
Φέτος οι συνθήκες έδειχναν να είναι ιδανικές, αλλά πάντα κάτι λείπει από τη Ferrari για να κάνει την υπέρβαση. Από εδώ και στο εξής, όπου το σκηνικό μεταφέρεται στην Ευρώπη, αρχικά στο Αζερμπαϊτζάν και στη συνέχεια στην Ισπανία, η ιταλική εταιρία ευελπιστεί ότι θα αλλάξουν και οι ισορροπίες. Ίδωμεν…