Formula 1 Top Ten : Εντελώς υποκειμενική, συχνά αμφιλεγόμενη και πάντα δύσκολη στην επιλογή, η κατάταξη της πρώτης δεκάδας στο τέλος της σεζόν του ESPN επιστρέφει για να σηματοδοτήσει το τέλος μιας ακόμη χρονιάς στη F1.
Αυτή η λίστα δεν πρέπει να διαβαστεί ως μια παγκόσμια κατάταξη των δέκα κορυφαίων οδηγών στη F1 αυτή τη στιγμή, αλλά αντίθετα μια σειρά της σεζόν κάθε οδηγού με βάση το μονοθέσιο που είχε στη διάθεσή του, το στάδιο στο οποίο βρίσκονται στην καριέρα του και τις προσδοκίες που αντιμετώπισαν από τη σεζόν.
1. Μαξ Φερστάπεν
Θέση πρωταθλήματος: 1η
Πόντοι: 575
Πόντιουμ: 21
Προκριματικοί αγώνας με συμπαίκτη: 20-2
Formula 1 Top Ten: Πώς θα μπορούσε να είναι κάποιος άλλος; Θα ήταν ευκολότερο να απαριθμήσω τα ρεκόρ που δεν έσπασε ο Verstappen το 2023, αλλά με 19 νίκες, 10 από τις οποίες ήταν στη σειρά, 1003 γύρους προηγήθηκε και περισσότερους από τους διπλάσιους πόντους του συμπαίκτη του Sergio Perez στη δεύτερη θέση, έκανε ένα νέο μπαρ για κυριαρχία σε μία μόνο σεζόν. Φυσικά, είχε το καλύτερο μονοθέσιο και μαζί με αυτό έρχονται τα κουραστικά επιχειρήματα ότι κατά κάποιο τρόπο τα είχε εύκολα, αλλά η διαφορά με την οποία κέρδισε τον Perez και η ευκολία με την οποία έβγαζε νίκες μετά τη νίκη ήταν αναμφίβολα ξεχωριστές.
Το να βρίσκει λάθη ανάμεσα στην αδυσώπητη επιτυχία είναι δύσκολο, και ακόμη και στη μία περίπτωση που φάνηκε να ξεπερνάει πραγματικά από τον Perez, στο Μπακού, έμαθε από την εμπειρία και επέστρεψε πιο δυνατός στον επόμενο γύρο στο Μαϊάμι. Να τον αγαπάς ή να τον μισείς, είναι δύσκολο να αντιταχθείς ενάντια στο να αναδειχθεί ο Verstappen ως ο καλύτερος οδηγός του 2023.
2. Φερνάντο Αλόνσο
Θέση πρωταθλήματος: 4η
Βαθμοί: 206
Πόντιουμ: 8
Προκριματικά ματς: 19-3
Formula 1 Top Ten: Ο Αλόνσο σημείωσε πέντε βάθρα στους πρώτους επτά αγώνες της σεζόν του 2023 — αριθμός που αυξήθηκε σε οκτώ μέχρι το τέλος της. Αν και τα αποτελέσματά του έπεσαν καθώς η Aston Martin φαινόταν να χάνεται με την εξέλιξη του μονοθεσίου της, έσυρε συνεχώς την ομάδα στην τάξη, συμπεριλαμβανομένων αξιοσημείωτων αποτελεσμάτων όπως η δεύτερη θέση του σε βρεγμένο Zandvoort και το σκληρό βάθρο του πριν από Perez στη Βραζιλία. Μια άπιαστη 33η νίκη στην καριέρα του ήταν φευγαλέα για αρπαγές στο Μονακό, αλλά η λάθος επιλογή ελαστικών στο pit stop σήμαινε ότι έπρεπε να συμβιβαστεί με τη δεύτερη θέση. Η σεζόν λειτούργησε ως απόδειξη, αν χρειαζόταν ποτέ, ότι ο Αλόνσο έχει ακόμα ό,τι χρειάζεται για να αγωνιστεί στην πρώτη γραμμή της Formula 1.
3. Λάντο Νόρις
Θέση πρωταθλήματος: 6η
Βαθμοί: 205
Πόντιουμ: 7
Προκριματικοί αγώνας: 15-7
Formula 1 Top Ten: Οι πρώτοι οκτώ γύροι της σεζόν του 2023 ήταν μια διαγραφή για τη Norris και τη McLaren, αλλά όταν μια σειρά από αναβαθμίσεις αυτοκινήτων κυκλοφόρησε από το Grand Prix της Αυστρίας, ο Norris’ η σεζόν ζωντάνεψε. Αν το πρωτάθλημα είχε μηδενιστεί στην Αυστρία, ο Norris θα είχε τερματίσει άνετα δεύτερος στο πρωτάθλημα πίσω από τον Verstappen και μπροστά από τον Lewis Hamilton με 24 πόντους, μπροστά από τον Charles Leclerc με 29 πόντους και μπροστά από τον Perez με 66 πόντους. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ήταν τέλειος.
Παραδέχτηκε ότι έχασε την pole σε τρεις περιπτώσεις, στο Κατάρ, στο Ώστιν και στο Άμπου Ντάμπι, λόγω δικών του λαθών — και στο Κατάρ ένιωσε ότι ένας pole μπορεί να είχε ως αποτέλεσμα τη νίκη. Για να τερματίσει σε υψηλό επίπεδο, οποιαδήποτε περίληψη Norris’ Η σεζόν δεν θα ήταν πλήρης χωρίς μια άκρη του καπέλου για την οδήγησή του από τη 17η στην πέμπτη θέση στο Μεξικό, την οποία το αφεντικό της ομάδας Andrea Stella χαρακτήρισε ως μία από τις καλύτερες επιδόσεις σε αγώνες που έχει δει ποτέ.
- Η νέα εφαρμογή ταξί που τα σπάει… Taxi.gr με τρία κλικ, έχεις ταξί!
- Γιατί η υδροβολή πλοίων αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο στη συντήρηση; Ποιοι οι κίνδυνοι στο περιβάλλον;
- WRC: Μια υπενθύμιση η ομάδα Β δεν ήταν μόνο 4WD
- 22th Motor Festival The Real Game 23-25 Μαρτίου 2024 στο εκθεσιακό κέντρο MEC Παιανίας
4. Λιούις Χάμιλτον
Θέση πρωταθλήματος: 3η
Βαθμοί: 234
Πόντιουμ: 6
Προκριματικά ματς: 11-11
Σύμφωνα με τα υψηλά πρότυπα του επτά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, η σεζόν του 2023 θα ξεχαστεί. Αλλά ακόμα και χωρίς την επιτυχία που έχει συνηθίσει σε αγώνες, ο Χάμιλτον εξακολουθούσε να αναδεικνύεται ως ο καλύτερος από τους υπόλοιπους πίσω από τους οδηγούς της Red Bull στο πρωτάθλημα. Συμπεριλαμβανομένων των βαθμών που σημείωσε σε αγώνες σπριντ, ο Χάμιλτον πρόσθεσε στους απολογισμούς του σε κάθε γύρο φέτος, με τα μοναδικά του κενά τις Κυριακές να έρχονται μετά από ένα πρώτο ατύχημα στη στροφή με τον συμπαίκτη του Τζορτζ Ράσελ στο Κατάρ και τον αποκλεισμό του από τη σχεδόν νίκη στο Γκραν Πρι των ΗΠΑ.
Οι τέσσερις τελευταίοι αγώνες του στη Βραζιλία, το Λας Βέγκας και το Άμπου Ντάμπι ήταν αχαρακτήριστα ανυπόφοροι, αλλά αντιμετωπίζοντας την αναπόφευκτη προκατάληψη της πρόσφατης εξέλιξης που συνοδεύει αυτά τα αποτελέσματα, είναι δίκαιο να πούμε ότι ο Hamilton ήταν εξαιρετικά συνεπής σε ένα μονοθέσιο που δεν ήταν παρά. Η πρόσθετη λάμψη που κοσμεί μερικά από τα χρόνια του πρωταθλήματος μπορεί να έλειπε το 2023, αλλά υπήρχε αρκετή λάμψη για να πιστέψουμε ότι θα ήταν και πάλι διεκδικητής του τίτλου, δεδομένου του μονοθεσίου.
5. Άλεξ Άλμπον
Θέση πρωταθλήματος: 13η
Βαθμοί: 27
Πόντιουμ: 0
Προκριματικοί αγώνας: 22-0
Πολύ ψηλά σε αυτή τη λίστα; Πιθανώς. Αλλά αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε εδώ είναι να αφαιρέσουμε τις επιδόσεις του αυτοκινήτου και να επικεντρωθούμε αποκλειστικά στα επιτεύγματα του οδηγού. Στην αρχή της χρονιάς, μπορεί να είχατε προβλέψει ότι ο Φερστάπεν θα κέρδιζε τον τίτλο ή ο Χάμιλτον θα τερμάτιζε τρίτος στο πρωτάθλημα, αλλά ειλικρινά θα είχατε βάλει χρήματα για τον Άλμπον να σκοράρει 27 πόντους για να εξασφαλίσει ότι η Γουίλιαμς θα εξασφάλιζε την έβδομη θέση και τη μεγαλύτερη βαθμολογία της από το 2017 ? Επιπλέον, δεν ήταν ένα τυχερό αποτέλεσμα που κέρδισε τους βαθμούς, ο Albon τερμάτισε στην πρώτη δεκάδα σε επτά περιπτώσεις και κάθε φορά πάλευε σκληρά, συχνά με μια εναλλακτική στρατηγική, για να αποκρούσει ταχύτερα αυτοκίνητα. Ήταν επίσης ο μόνος οδηγός το 2023 που πέτυχε ένα τέλειο ρεκόρ κατατακτήριων έναντι του συμπαίκτη του, νικώντας τον πρωτάρη Logan Sargeant σε έναν μόνο γύρο κάθε Σαββατοκύριακο.
6. Charles Leclerc
Θέση πρωταθλήματος: 5η
Βαθμοί: 206
Πόντιουμ: 6
Προκριματικοί αγώνας: 15-7
Formula 1 Top Ten : Με βάση τα υψηλά σημεία του Leclerc, θα ήταν δυνατό να τον βάλουμε δεύτερο σε αυτή τη λίστα μόνο μετά τον Verstappen, αλλά η έλλειψη συνέπειας σημαίνει ότι βρίσκεται στη μέση της πρώτης δεκάδας υλικού φέτος. Ο Leclerc ξεκίνησε από την pole σε πέντε περιπτώσεις το 2023, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο σε τρεις από τις πέντε τελευταίες προκριματικές περιόδους της σεζόν. Κάθε pole τον απαιτούσε να φτάσει την απερίσκεπτη Ferrari του στο όριο της απόδοσής της, αλλά αυτή η προσέγγιση είχε επίσης ως αποτέλεσμα ατυχήματα στις κατατακτήριες στο Μαϊάμι, το Μπακού (όπου εξασφάλιζε ακόμα την pole) και το Zandvoort.
Η κακή τύχη ευθύνεται για μεγάλο μέρος των πόντων του που έλειπε — ο Λεκλέρκ είχε μια ποινή που σχετίζεται με τον κινητήρα στον δεύτερο αγώνα της σεζόν και τράκαρε στον γύρο του σχηματισμού στη Βραζιλία όταν το μονοθέσιό του έκλεισε απροσδόκητα — αλλά χάθηκε και η φόρμα του εξ ολοκλήρου στο Ισπανικό Γκραν Πρι και σε μικρότερο βαθμό όταν η Ferrari είχε την ευκαιρία να κερδίσει στη Σιγκαπούρη. Στην άμυνά του, για μεγάλο μέρος της σεζόν, συμπεριλαμβανομένης της Σιγκαπούρης, το αυτοκίνητο ήταν τόσο απρόβλεπτο που έπρεπε να οδηγήσει με μια διάταξη που ήταν αντίθετη με το φυσικό του στυλ οδήγησης, που σημαίνει τη φόρμα προς το τέλος της χρονιάς μετά από μια ενημέρωση ορόφου στο Η Ιαπωνία είναι μια πολύ πιο δίκαιη αντανάκλαση του πραγματικού του επιπέδου.
7. Carlos Sainz
Θέση πρωταθλήματος: 7η
Πόντοι: 200
Πόντιουμ: 3
Προκριματικά ματς: 7-15
Θα μπορούσατε να κάνετε ένα επιχείρημα για το ότι ο μόνος νικητής του αγώνα εκτός της Red Bull είναι υψηλότερος σε αυτή τη λίστα, αλλά όταν η σεζόν του θεωρείται ως σύνολο, είναι δύσκολο να ονομάσετε τον Sainz ως τον καλύτερο από τους δύο οδηγούς της Ferrari. Η συνέπεια της σήμα κατατεθέν του Ισπανού τον είδε να κερδίζει πόντους σε όλους εκτός από τρεις από τους αγώνες στους οποίους συμμετείχε (ένα πρόβλημα με το σύστημα καυσίμου σήμαινε ότι δεν μπορούσε να ξεκινήσει το Grand Prix του Κατάρ), αλλά εκτός από τις εντυπωσιακές του επιδόσεις στο Zandvoort της Ιταλίας και τη Σιγκαπούρη είναι δύσκολο να εντοπίσουμε περιπτώσεις που ήταν με τους ώμους πάνω από τον Leclerc.
Η Monza και η Σιγκαπούρη ήρθαν σε μια εποχή που ο Leclerc πάλευε με τα χαρακτηριστικά οδικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, που σημαίνει ότι ο Sainz ήταν πολύ πιο δυνατός από τους δύο οδηγούς — μια διαδρομή που φαινόταν να κρατάει από τις καλοκαιρινές διακοπές μέχρι να φτάσει η αναβάθμιση στη Ferrari. Ιαπωνία. Θα πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι οι αμυντικές του επιδόσεις τόσο στη Μόντσα όσο και στη Σιγκαπούρη ήταν εντυπωσιακές, δείχνοντας ένα επίπεδο αγωνιστικής ευφυΐας που βρίσκεται εκεί ψηλά με τους καλύτερους στο άθλημα.
8. Τζορτζ Ράσελ
Θέση πρωταθλήματος: 8η
Βαθμοί: 175
Πόντιουμ: 2
Προκριματικά ματς: 11-11
Formula 1 Top Ten :Τα αποτελέσματα του Russell δεν ταίριαζαν με την απόλυτη απόδοσή του το 2023, αλλά απέναντι σε τόσο σκληρό ανταγωνισμό είναι δύσκολο να αγνοήσουμε τις χαμένες ευκαιρίες του και να μην εστιάσουμε στους χαμηλούς βαθμούς του στο τέλος της χρονιάς. Στα προκριματικά με τον Χάμιλτον ήταν ίσος, ενισχύοντας την πεποίθηση ότι δεν έχασε τίποτα από την απόδοσή του, αλλά έκανε λάθη που έκανε μόνος του στον Καναδά, τη Σιγκαπούρη (ενώ διεκδικούσε τη νίκη) και το Λας Βέγκας (όταν συγκρούστηκε με τον Verstappen) αντιπροσωπεύουν σημαντικό αριθμό πόντων που χάθηκαν. Τρέξτε ξανά τη σεζόν με τον Russell να παρέχει το ίδιο επίπεδο απόδοσης, αλλά με λιγότερα λάθη και λίγη περισσότερη τύχη, και πιθανότατα θα ήταν ένας οδηγός στην πρώτη πεντάδα. Αλλά με βάση την πραγματικότητα της σεζόν του 2023, βρίσκεται στην πρώτη δεκάδα.
9. Όσκαρ Πιάστρι
Θέση πρωταθλήματος: 9η
Βαθμοί: 97
Πόντιουμ: 2
Προκριματικοί αγώνας: 7-15
Το πού βάζετε το Piastri σε αυτήν τη λίστα εξαρτάται από το πού ορίζετε τις προσδοκίες σας για έναν πρωτάρη οδηγό. Υπάρχει ένα επιχείρημα ότι η ικανότητά του να αποδίδει σε παρόμοιο επίπεδο με τον Norris στις κατατακτήριες είναι εξαιρετικά εντυπωσιακή, δεδομένης της έλλειψης εμπειρίας του, αλλά ήταν επίσης σαφές ότι έχει ακόμα πολλά να μάθει για την εξαγωγή του μέγιστου από το αυτοκίνητο και τα ελαστικά του. σε συνθήκες αγώνα. Όπως και ο Norris, η σεζόν του ζωντάνεψε με την αναβάθμιση της McLaren στη μέση της σεζόν, αν και ο Piastri πήρε την ανανεωμένη McLaren του έναν αγώνα αργότερα στο Silverstone. Το πρώτο του βάθρο ήρθε στην τρομακτική πίστα της Suzuka και στη συνέχεια εξασφάλισε την πρώτη του νίκη στον αγώνα σπριντ του Κατάρ δύο εβδομάδες αργότερα. Το να πάρει λιγότερους από τους μισούς πόντους του Νόρις δεν φαίνεται σαν μια δίκαιη αναπαράσταση της σεζόν του, αλλά ανεξάρτητα από αυτό ήταν μια εξαιρετικά εντυπωσιακή εμφάνιση για έναν πρωτάρη.
10. Γιούκι Τσουνόντα
Θέση πρωταθλήματος: 14η
Βαθμοί: 17
Πόντιουμ: 0
Προκριματικοί αγώνας: 15-7
Formula 1 Top Ten :Είναι πάντα δύσκολο να κρίνουμε την πραγματική απόδοση των οδηγών όταν είναι κολλημένοι στο πίσω μέρος του grid, και ακόμη περισσότερο όταν αντιμετωπίζουν τρεις διαφορετικούς συμπαίκτες κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Επομένως, είναι δίκαιο να συμπεριληφθεί η Tsunoda στην πρώτη δεκάδα βασίζεται σε μια λίγη αίσθηση του εντέρου. Αλλά αν σκεφτεί κανείς ότι σημείωσε 17 πόντους σε ένα από τα πιο αργά μονοθέσια στο grid και απέφυγε τα νοκ άουτ Q1 σε 14 από τις 22 περιπτώσεις, υπάρχουν επίσης μερικά εντυπωσιακά στατιστικά στοιχεία που το υποστηρίζουν. Τερμάτισε επίσης 11ος (μία θέση μακριά από τους βαθμούς) στους τρεις από τους πέντε πρώτους αγώνες όταν το μονοθέσιο ήταν στα χειρότερα του και η μόνη του απόσυρση ήρθε όταν ο Sergio Perez ήρθε σε επαφή μαζί του στη Σιγκαπούρη. Επίσης, απέτυχε να κάνει την εκκίνηση στην Ιταλία λόγω προβλήματος με τον κινητήρα μετά την πρόκριση στην 11η θέση, οπότε έχασε μερικούς ακόμη πιθανούς βαθμούς. Σκεφτείτε πού βρισκόταν στα τέλη του 2022 και υπάρχει ένα καλό επιχείρημα για να πούμε ότι είναι ο πιο βελτιωμένος οδηγός στο grid.
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα: