FORMULA 1

GP Αζερμπαϊτζάν: Ένα ακόμα 1-2 για τα «ασημένια βέλη»

GP Αζερμπαϊτζάν: Ο Βάλτερι Μπότας κατέκτησε την κορυφή του επεισοδιακού αζέρικου Γκραν Πρι. Από την άλλη, τα περιθώρια αρχίζουν να στενεύουν για τη Scuderia! Για τη Ferrari, το Παρασκευοσάββατο φαινόταν να πηγαίνει όπως έπρεπε. Και μετά ήρθε το Q2 του Λεκλέρ, και τα ντόμινο έπεσαν. Η -πολύ- στενή επαφή του με τη μπαριέρα ήταν η...

Συντάκτης: Φίλιππος Ντάσκας Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

GP Αζερμπαϊτζάν: Ο Βάλτερι Μπότας κατέκτησε την κορυφή του επεισοδιακού αζέρικου Γκραν Πρι. Από την άλλη, τα περιθώρια αρχίζουν να στενεύουν για τη Scuderia!

Για τη Ferrari, το Παρασκευοσάββατο φαινόταν να πηγαίνει όπως έπρεπε. Και μετά ήρθε το Q2 του Λεκλέρ, και τα ντόμινο έπεσαν. Η -πολύ- στενή επαφή του με τη μπαριέρα ήταν η αρχή για τους Ιταλούς με το GP του Αζερμπαϊτζάν.

Κι έπειτα, μαζί με το “Χριστός Ανέστη”, ήρθαν και τα βαρελότα. Μία δοκιμή στην μπροστινή πτέρυγα της Alfa Romeo του Ραϊκόνεν τον έστειλε να ξεκινήσει από τα πιτ. Ακόμα όμως και μία έναρξη από τα πιτ δεν μπορεί να σταματήσει έναν καλό οδηγό. Και ο Φινλανδός το απέδειξε, καταφέρνοντας να φέρει για την Alfa την τελευταία θέση εντός πόντων, τερματίζοντας δέκατος.

Μπρος-πίσω-σύγκρουση

Και από την άλλη, βρίσκουμε τον Ρικάρντο. Τον Αυστραλό που, από την ημέρα που βρέθηκε στη Renault, δεν έχει βρει ιδιαίτερη ηρεμία. Αυτή τη φορά, ένα αργό φρενάρισμα κατά την προσπέραση του Κβίατ ήταν το πρώτο στραβοπάτημα. Το δεύτερο, η όπισθέν του για να επανέλθει στην πίστα, που τον έφερε ακριβώς επάνω στο σταματημένο μονοθέσιο του Ρώσου. Καλά-χρυσά αυτά τα μονοθέσια, αλλά ούτε αισθητήρες παρκαρίσματος δεν έχουν.

Κι αν μιλήσουμε για τη Mercedes; Εκεί να δείτε πυροτεχνήματα. Ήδη με το σβήσιμο των φαναριών, η κόντρα Μπότας-Χάμιλτον αναζωπυρώθηκε, με τον Βρετανό να κερδίζει το προβάδισμα στην αρχή. Ο Μπότας όμως δεν ήταν διατεθειμένος να αφήσει τα πράγματα να περάσουν τόσο εύκολα. Από την πρώτη στροφή “έπαιξε στα ίσια” τον Χάμιλτον και τελικά δικαιώθηκε, κερδίζοντας αυτό που έχασε πέρυσι από ένα κλατάρισμα.

Στο αντίπαλο στρατόπεδο, ο Λεκλέρ ανέκαμψε από την όγδοη θέση τερματίζοντας πέμπτος. Το κύριο πρόβλημα του Μονεγάσκου αποδείχθηκε η μεσαία γόμα που “φόραγε” στην εκκίνηση. Η κατάσταση εξομαλύνθηκε περισσότερο μετά το 35ο τουρ και την αλλαγή σε μαλακή, ωστόσο ήταν και πάλι αργά. Όχι όμως τόσο αργά ώστε να κερδίσει αποφασιστικά τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Αργά ήταν και για τον Φέτελ που κέρδισε, τουλάχιστον, την τρίτη θέση του βάθρου.

Και ποιο είναι το συμπέρασμα;

Το τέταρτο σερί 1-2 της Mercedes δεν καθορίζει κάποιο αποτέλεσμα, είναι άλλωστε νωρίς. Η κάμψη, όμως, της Ferrari θα πρέπει να αναστραφεί σύντομα, γιατί θα συμπαρασύρει και τον Λεκλέρ στο σπιράλ της ήττας. Η Ferrari πρέπει λίαν συντόμως να πραγματοποιήσει ένα reset. Και όταν λέμε reset, εννοούμε από κάθε άποψη. Reset στην ψυχολογία. Reset στην οργάνωση. Reset στην στρατηγική. Κι αυτό γιατί ενώ μηχανικά η Scuderia φαίνεται να βλέπει φως στο τούνελ, μία σειρά άλλων παραγόντων την κρατούν πίσω. Το νέο αίμα της μπορεί να φέρει την αλλαγή, αλλά ένας κούκος από μόνος του άνοιξη δεν φέρνει.

Κι εκεί ακριβώς φαίνεται να υπερτερεί η Mercedes. Όλοι οι πλανήτες της είναι ευθυγραμμισμένοι, αλλά χρειάστηκε δουλειά για να φτάσουν εκεί, δεν ήταν ένα τυχαίο γεγονός. Και ακόμα και η Red Bull διαθέτει εξαιρετική συνέπεια, με τον Φερστάπεν να τερματίζει σε κάθε αγώνα φέτος εντός τετράδας. Η συνέπεια θέλει πολλή προσπάθεια και ο Ματία Μπινότο θα πρέπει να εμφυσήσει ακριβώς αυτή τη λογική στη Scuderia. Το GP Αζερμπαϊτζάν το έδειξε αυτό πεντακάθαρα.

Αποτελέσματα GP Αζερμπαϊτζάν

Exit mobile version