Οι F1 προσομοιώσεις δείχνουν: Η ενεργή αεροδυναμική δημιουργεί νέα προβλήματα για το 2026
F1 προσομοιώσεις: Οι νέοι κανονισμοί οδήγησης για τη Formula 1 από το 2026 φέρνουν τις ομάδες με τα πρώτα μοντέλα οχημάτων σε ανησυχητικά μονοπάτια.F1 προσομοιώσεις: Οι προσομοιώσεις των μονοθεσίων του 2026 εγείρουν ανησυχίες: Η νέα ενεργή αεροδυναμική θα κάνει τα οχήματα της Formula 1 του μέλλοντος να μην μπορούν να οδηγηθούν;
Πρέπει η Formula 1 να αναθεωρήσει τα σχέδιά της για την ενεργό αεροδυναμική στους νέους κανονισμούς της Formula 1 για το 2026 ; Οι προσομοιώσεις από τις ομάδες με τα πρώτα μοντέλα οχημάτων έχουν επιτύχει ανησυχητικά αποτελέσματα.
Σύμφωνα με πηγές, το αυτοκίνητο ήταν σχεδόν αδύνατον να οδηγηθεί στη χαμηλότερη διάταξη οπισθέλκουσας και σε πλήρη ισχύ κινητήρα. Υπήρχαν πολλά παραδείγματα οδηγών που σπινάρουν ενώ επιτάχυναν στις ευθείες ή δεν μπορούσαν να τραβήξουν τις πιο απαλές στροφές χωρίς το πίσω άκρο να στρίβει.
Αυτό το φαινόμενο προκλήθηκε από μια μετατόπιση της ισορροπίας του αεροσκάφους που εκτιμήθηκε ότι ήταν τρεις φορές μεγαλύτερη από την τρέχουσα όταν ενεργοποιηθεί το Σύστημα Μείωσης Τάξης (DRS).
Ένας μυημένος ισχυρίζεται μάλιστα: Ένα γύρισμα μπορεί να αποτραπεί υπό αυτές τις συνθήκες μόνο εάν οι οδηγοί οδηγούν τόσο συντηρητικά που οι χρόνοι γύρων είναι τελικά υψηλότεροι από ό,τι στην κατηγορία Junior της Formula 2, την άμεση βάση της Formula 1.
F1 προσομοιώσεις: Οι νέοι κανονισμοί οδήγησης για τη Formula 1 από το 2026
Γνωρίζουμε πως το 2026 θα εφαρμοστούν οι νέοι κανονισμοί μονάδων ισχύος, ενώ παράλληλα οι τεχνικοί κανονισμοί των μονοθεσίων θα αλλάξουν σημαντικά.
Για πρώτη φορά στην ιστορία του, το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ θέλει να θεσπίσει τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα στα μονοθέσια. Το σχέδιο αυτό προβλέπει πως κατά τη διάρκεια των στροφών η γωνία κλίσης των αεροτομών θα παράγει υψηλή κάθετη δύναμη, ενώ στις ευθείες θα αλλάζει, ώστε να μειώνεται η αντίσταση αέρα (οπισθέλκουσα).
Για να μην γίνουν περίπλοκοι οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί, η πίσω αεροτομή είχε οριστεί αρχικά ως το ενεργό αεροδυναμικό βοήθημα, σε συνδυασμό με το DRS. Ωστόσο, προσομοιώσεις που έκαναν οι ομάδες της Formula 1 στα περίπλοκα και προηγμένα τεχνολογικά λογισμικά τους εμφάνισαν ορισμένα ανησυχητικά χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με το motorsport.com, οι προσομοιώσεις ομάδων έδειξαν πως όταν η κάθετη δύναμη είναι στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο στις ευθείες (λόγω των ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων) και η ισχύς του κινητήρα είναι στο μέγιστο επίπεδο, τα μονοθέσια ήταν αδύνατο να οδηγηθούν. Αρκετά παραδείγματα εμφάνισαν αστάθεια κατά την επιτάχυνση που είχε ως αποτέλεσμα να χάνεται ο έλεγχος. Επιπλέον ήταν αδύνατη η προσέγγιση οποιασδήποτε στροφής δίχως να χάνεται ο έλεγχος του πίσω μέρους των μονοθεσίων. Η απώλεια αεροδυναμικής είναι τρεις φορές μεγαλύτερη απ’ όταν τα μονοθέσια του σήμερα έχουν ανοικτό το DRS.
F1 προσομοιώσεις: Σύμφωνα με το εν λόγω δημοσίευμα, για να μπορέσει ένας οδηγός να μείνει εντός πίστας και να μην καταλήξει σε μπαριέρες ή αμμοπαγίδα, πρέπει να οδηγήσει πολύ συντηρητικά το μονοθέσιο. Ο ρυθμός που έδειξαν οι προσομοιώσεις είναι πιο αργός και από τα τωρινά μονοθέσια της Formula 2.
H FIA είναι ενήμερη για τα ευρήματα των ομάδων και ήδη ετοιμάζεται να αναλάβει δράση. Αποφασίστηκε τόσο η εμπρός όσο και η πίσω αεροτομή των μονοθεσίων να είναι ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα ώστε να μην χάνεται η αεροδυναμική ισορροπία τους. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να γραφτούν από την αρχή ορισμένα Άρθρα των κανονισμών.
Ο επικεφαλής της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ, μίλησε για την εξέλιξη των κανονισμών της Formula 1 για το 2026: «Πιστεύω πως έχει γίνει καλή πρόοδος. Η FIA άκουσε τις συμβουλές των ομάδων και ήδη έχουν γίνει ορισμένες μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς. Περιμένουμε και τους κανονισμούς που αφορούν το σασί, οι οποίοι είναι ένα δομικό κομμάτι των κανονισμών του 2026. Πολλά διαφορετικά τμήματα δουλεύουν σκληρά στους κανονισμούς και είναι πολύ σημαντικό να υπάρξει κάποια λύση σύντομα».
Ο Χόρνερ ήταν από τους πρώτους που το 2023 είχε προειδοποιήσει για «μονοθέσια Φρανκενστάιν» λόγω των κανονισμών.
F1 προσομοιώσεις: Το προσωπικό της FIA σε διάλογο με τις ομάδες της Formula 1
Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) φαίνεται ότι αναγνώρισε τη σοβαρότητα της κατάστασης και λέγεται ότι έστειλε πρόσφατα υπαλλήλους στα εργοστάσια των ομάδων προκειμένου να πάρουν μια ιδέα για την κατάσταση επί τόπου και να μάθουν λεπτομέρειες για τα τεχνικά προβλήματα.
Πηγές της FIA αναφέρουν τώρα: Η προγραμματισμένη ενεργή αεροδυναμική για τη Formula 1 από το 2026 δεν θα λειτουργήσει εάν αλλάξει μόνο η διαμόρφωση της πίσω πτέρυγας.
Πηγές της FIA αναφέρουν ότι το σχέδιο της κινητής αεροδυναμικής δεν θα λειτουργήσει εάν αλλάξει μόνο η διαμόρφωση της πίσω πτέρυγας. Γι’ αυτό η FIA θέλει να κάνει τα μπροστινά και τα πίσω φτερά να κινούνται μαζί, έτσι ώστε τα αυτοκίνητα να μπορούν να επιτύχουν τα επιθυμητά χαρακτηριστικά απόδοσης.
Η λογική πίσω από αυτό: Εάν το μπροστινό και το πίσω φτερό ρυθμιστούν παράλληλα, η ισορροπία αέρα του οχήματος δεν αλλάζει τόσο δραματικά όσο αν ρυθμίζεται μόνο το πίσω φτερό.
F1 προσομοιώσεις: Ο επικεφαλής της ομάδας της Formula 1 αναγνωρίζει την «καλή πρόοδο»
Το αφεντικό της ομάδας της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, χαιρετίζει τις ενέργειες της παγκόσμιας ομοσπονδίας, ειδικά αφού είχε ήδη προειδοποιήσει για «αυτοκίνητα Φρανκενστάιν» το 2023 . Τώρα ο Horner λέει σε συνέντευξή του στο Motorsport-Total.com : “Πιστεύω ότι υπήρξε καλή πρόοδος. Επειδή η FIA έχει λάβει υπόψη τα σχόλια [από τις ομάδες] και έχουν ήδη γίνει κάποιες αλλαγές.” Αλλά ο Χόρνερ δεν λέει τίποτα για ποιο.
Απλώς λέει: “Τώρα περιμένουμε τους κανόνες του πλαισίου. Επειδή είναι θεμελιώδους σημασίας για το συνολικό πακέτο για το 2026 και για το πώς ταιριάζει με τις [νέες] μεταδόσεις.”
Ο Horner συνεχίζει λέγοντας ότι «διάφορες ομάδες εργασίας» εργάζονται για τη σύνταξη των κανόνων. «Το μόνο σημαντικό πράγμα είναι ότι θα το ολοκληρώσουμε στο εγγύς μέλλον», είπε το αφεντικό της Red Bull. Επειδή οι αγωνιστικές ομάδες της Formula 1 θέλουν ασφάλεια προγραμματισμού.
Πώς ο Horner αξιολογεί τα ευρήματα του προσομοιωτή
F1 προσομοιώσεις: Αλλά τα μέχρι τώρα ευρήματα της προσομοίωσης δεν προκαλούν ανησυχίες στις ομάδες; Ο Χόρνερ το αποδοκιμάζει: “Η ουσία είναι ότι οι κανόνες είναι ίδιοι για όλους και έχει να κάνει με το πώς τους εφαρμόζεις. Δεν νομίζω ότι πρέπει να ανησυχούμε γι’ αυτό. Επειδή όλοι ξεκινούν από το ίδιο σημείο εκκίνησης.”
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:
- Το νέο επίσημο Βιντεοπαιχνίδι MotoGP™24 θα είναι διαθέσιμο στις 2 Μαΐου
- Ποιοι οδηγοί της Formula 1 έχουν τα περισσότερα DNF σε αγώνες F1;
- 41ο Ράλλυ Κένταυρος 2024 Αποτελέσματα