Η McLaren παρουσίασε το νέο εντυπωσιακό μονοθέσιο της που θα αγωνιστεί στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1.
McLaren: Η πρώτη εταιρία που άνοιξε τον χορό στις παρουσιάσεις των νέων μονοθεσίων για το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1.
H σεζόν 2021 της Formula 1 άνοιξε παραδοσιακά με τις παρουσιάσεις των νέων μονοθεσίων των ομάδων. Την αρχή έκανε η McLaren με τα αποκαλυπτήρια της νέας MCL35M, η οποία αποτελεί μία απλή μετεξέλιξη του περυσινού μονοθεσίου, όπως εξάλλου ισχύει και για όλες τις υπόλοιπες ομάδες.
Αυτό αποτυπώνεται και στην ονομασία του αυτοκινήτου που δεν παρουσιάστηκε ως MCL36, όπως θα ήταν η φυσιολογική σειρά oνοματοδοσίας, αλλά ως 35Μ με το Μ να συμβολίζει τον κινητήρα της Mercedes ο οποίος αντικαθιστά από εφέτος εκείνον της Renault. Αυτή είναι και η σημαντικότερη αλλαγή για το αυτοκίνητο που θα οδηγούν οι Λάντο Νόρις και Ντάνιελ Ρικιάρντο και το οποίο διατηρεί και εφέτος ως βασικό χρώμα το πορτοκαλί με μπλε πινελιές.
Η McLaren ήταν η μοναδική ομάδα που άλλαξε εφέτος προμηθευτή κινητήρων και χρειάστηκε να ξοδέψει και τα δύο διαθέσιμα Token της (βαθμίδες εξέλιξης) για την προσαρμογή του στο αυτοκίνητο. Οπτικά φαίνεται η συγκεκριμένη προσαρμογή στο πίσω μέρος του νέου μονοθεσίου, το οποίο έχει αλλάξει αισθητά σε σχέση με το περυσινό.
Οι σημαντικότερες αλλαγές έχουν γίνει ωστόσο στο πάτωμα, που κόπηκε εμπρός από τα πίσω ελαστικά, μίκρυνε η επιφάνειά του και δεν διατρέχει παράλληλα το αυτοκίνητο αλλά ελαφρά διαγώνια. Επίσης έχουν εξαφανιστεί οι γνωστές σχισμές, χαραμάδες και τρύπες, για να μειωθεί η πίεση πάνω στα ελαστικά της Pirelli και να μη φθείρονται τόσο γρήγορα.
Στο μπροστινό τμήμα έχει γίνει ένας εκλεπτυσμένος ανασχεδιασμός της μύτης, καθώς επιτρέπονται εφέτος οι παρεμβάσεις αεροδυναμικού χαρακτήρα.
Αγωνιστικός στόχος της βρετανικής ομάδας για το 2021 είναι να επαναλάβει την περυσινή της επιτυχία, όταν έκανε την έκπληξη και τερμάτισε τρίτη στους κατασκευαστές αφήνοντας πίσω της ανταγωνιστές όπως οι Ferrari, Renault και Racing Point. Για να τα καταφέρει προσέλαβε στο δυναμικό της τον Ντάνιελ Ρικιάρντο ως αντικαταστάτη του Κάρλος Σάινθ, ο οποίος μετακινήθηκε στη Ferrari στη θέση του Φέτελ.
Ο Αυστραλός οδηγός δήλωσε τα εξής για τη μεταγραφή του: «Η McLaren βρισκόταν τα προηγούμενα χρόνια σε ένα απίστευτο ταξίδι και χαίρομαι, που θα βοηθήσω την ομάδα να διατηρήσει αυτή τη θετική τάση. Είμαι διατεθειμένος να δώσω απολύτως τα πάντα. Η αποφασιστικότητά μου έχει μεγαλώσει τώρα με την αυξημένη εμπειρία μου και ανυπομονώ, να ξεκινήσω το επόμενο κεφάλαιο στην καριέρα μου».
Ο Λάντο Νόρις βρίσκεται για τρίτη χρονιά πλέον στη McLaren και προσδοκά ότι εφέτος θα βελτιωθεί ακόμη περισσότερο. Όπως δήλωσε ο Βρετανός χαρακτηριστικά, «κάθε φορά που μπαίνω στο αυτοκίνητο, νιώθω πως μεγαλώνουν η αυτοπεποίθηση και η εμπειρία μου. Και αυτό με βοηθά να βελτιώνω χρόνο με το χρόνο τις επιδόσεις μου».
Είναι προφανές, ότι οι Βρετανοί ποντάρουν πολλά στο νέο μοτέρ της Mercedes. Όπως επισημαίνει ο διευθυντής της McLaren, Aντρέας Ζάιντλ, «έχουμε τον νικητή του πρωταθλήματος στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου μας. Πρέπει όμως να παραμείνουμε ρεαλιστές. Δεν επιτρέπεται να ξεχάσουμε, τι αγώνα κάναμε πέρυσι. Τρέφουμε μεγάλο σεβασμό στους αντιπάλους μας και παλεύουμε εναντίον εργοστασιακών ομάδων, των οποίων οι υποδομές είναι αισθητά πιο σύγχρονες από τις δικές μας. Γι αυτό χρειαζόμαστε ακόμη χρόνο».
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ετοιμάζεται στην έδρα της McLaren, στο Γουόκινγκ της Μεγάλης Βρετανίας, μία νέα αεροδυναμική σήραγγα που θα έχει ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια. «Μέχρι τότε είμαστε περιορισμένοι. Παρόλα αυτά μπορούμε να εμφανίσουμε πρόοδο και στη σημερινή κατάσταση. Βασικός μας στόχος είναι να κάνουμε τα επόμενα βήματα ως ομάδα», συμπλήρωσε ο Ζάιντλ.
Σε κάθε περίπτωση, στη McLaren ξεκίνησαν ήδη, όπως και οι υπόλοιποι ανταγωνιστές τους, με την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2022 που θα είναι εντελώς διαφορετικό καθώς από του χρόνου θα τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί της Formula 1.
Δείτε και το σχετικό video με μία αναδρομή στην ιστορία της βρετανικής ομάδας στη Formula 1!