FORMULA 1

Ο χρόνος σταμάτησε στην Ίμολα…

Σαν σήμερα (1/5) πριν από 24 χρόνια, ο Άιρτον Σένα έφυγε από τη ζωή κι έγινε θρύλος…
Ο χρόνος σταμάτησε στην Ίμολα…

Ήταν ένας από τους καλύτερους όλων των εποχών. Για άλλους, ήταν απλά και αδιαπραγμάτευτα ο κορυφαίος. Αυτός που ξεπερνούσε τα όρια περισσότερο απ’ οποιονδήποτε άλλο μέσα στις πίστες. Το έκανε συχνά αυτό. Μία φορά όμως, έμελλε να είναι και η καθοριστική. Αυτή που του έκοψε το νήμα της ζωής! Σαν σήμερα πριν από 24 χρόνια, την Πρωτομαγιά του 1994 στην Ίμολα, έφυγε ο Άιρτον Σένα…

Εκείνο το, καταραμένο για πολλούς, τριήμερο στην Ίμολα είχε ξεκινήσει με το χειρότερο δυνατό τρόπο. Στα δοκιμαστικά της Παρασκευής, ο Ρούμπενς Μπαρικέλο, μόλις 22 ετών, «απογειώθηκε» με τη Jordan, αφού βρήκε άτσαλα το κερμπ στη στροφή «Βαριάντε Μπάσα» και πέταξε κυριολεκτικά με 225 χιλιόμετρα την ώρα, με τον ίδιο να ανασύρεται αναίσθητος από το διαλυμένο μονοθέσιο και αρκετούς φιλάθλους να έχουν τραυματιστεί από τα συντρίμμια.

Άπαντες στην πίστα της Ίμολα, είτε πιλότοι είτε θεατές, τρομοκρατήθηκαν, αλλά κανείς δεν περίμενε αυτό που θα ακολουθούσε! Στις κατατακτήριες δοκιμές το Σάββατο, ο Αυστριακός πιλότος, Ρόναλντ Ράτζενμπέργκερ, έχασε τον έλεγχο της Simtec στην στροφή «Βιλνέβ», διέλυσε το μονοθέσιο και σκοτώθηκε από τη σύγκρουση. Ο θάνατος του οδηγού ήταν ακαριαίος, ως αποτέλεσμα κατάγματος στην βάση του κρανίου, καθώς το κεφάλι του συνέχισε να κινείται προς τα μπρος, ενώ το σώμα του ήταν δεμένο στο κάθισμα.

Από την εικόνα και μόνο υπήρξε μία παγωμάρα στην πίστα, χωρίς καν να γνωρίζουν αν ο Αυστριακός πιλότος είναι καλά στην υγεία του ή όχι. Μάλιστα, ένας έτρεξε προς εκείνο το σημείο της πίστας για να διαπιστώσει τι ακριβώς έχει συμβεί. Ποιος άλλος θα το έκανε αυτό, από τον μοναδικό Άιρτον Σένα. Το στιγμιότυπο απαθανάτισε ο φωτογράφος Πολ Ανρί Καγί και ανέβασε ο Στούαρτ Ντεντ.

Ήταν  τέτοια η ευαισθησία του για τους υπόλοιπους οδηγούς, που στο Βελγικό Γκραν Πρι το 1992 σταμάτησε το μονοθέσιο και πήγε να βοηθήσει το Ερίκ Κομάς, έπειτα από σφοδρή σύγκρουση. Αργότερα ο Γάλλος οδηγός δήλωσε: «Ο Άιρτον μου έδωσε τη ζωή…»

https://youtu.be/RI1413ipcD0

Ο Σένα ήταν συντετριμμένος από το θάνατο του Ράτζενμπέργκερ. Οι φήμες τον ήθελαν να μην ήθελε να αγωνιστεί την επομένη στο Γκραν Πρι. Κάτι άλλωστε που συζητήθηκε ευρέως, αλλά κανείς από τους διοργανωτές δεν πήρε το βάρος της απόφασης να αναβάλουν τον αγώνα.

Ο Βραζιλιάνος πιλότος είχε πάει στη Williams με σκοπό να πάρει το πρωτάθλημα που είχε χάσει τα δύο προηγούμενα χρόνια και η πίεση ήταν μεγάλη. Στα δοκιμαστικά τα κατάφερνε πολύ καλά, αλλά στους αγώνες όχι. Μέχρι εκείνη την στιγμή είχαν γίνει δύο Γκραν Πρι, σε Αυστραλία και Ιαπωνία. Και στα δύο είχε πάρει την pole position, αλλά στους αγώνες εγκατέλειψε με τη νίκη να πηγαίνει στον Μίχαελ Σουμάχερ. Ο Σένα χρειαζόταν οπωσδήποτε τη νίκη, για να ξεκινήσει τη μεγάλη αντεπίθεση.

Ωστόσο η μοίρα είχε διαφορετική άποψη. Με την εκκίνηση του Γκραν Πρι οι Λέτο και Λαμί συγκρούστηκαν, η πίστα γέμισε συντρίμμια και έπρεπε να μπει το αυτοκίνητο ασφαλείας. Στον πέμπτο γύρο, η πίστα ήταν καθαρή και ο αγώνας άρχισε εκ νέου. Στον επόμενο όμως, ο Βραζιλιάνος έχασε τον έλεγχο στην Ταμπουρέλο και καρφώθηκε στον τοίχο, έχοντας προλάβει το μονοθέσιο να ελαττώσει ταχύτητα από τα 300 στα 200 χιλιόμετρα την ώρα.

Βέβαια αυτό δεν άλλαξε τις συνέπειες. Οι γιατροί τον έβγαλαν από το μονοθέσιο και διακομίστηκε στο νοσοκομείο της Μπολόνια, όπου παρά τις προσπάθειες τους, ο Σένα υπέκυψε στα τραύματά του. «Βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και ακατάσχετη αιμορραγία», ήταν η επίσημη αναφορά του ιατρικού ανακοινωθέντος.

https://youtu.be/TFs9oxnwjLc

Στο άκουσμα της είδησης και της επιβεβαίωσης του θανάτου του Σένα, ο χρόνος σταμάτησε στην Ίμολα. Σταμάτησε σε όλο τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Σταμάτησε στη Βραζιλία, όπου ο 34χρονος πιλότος λατρευόταν από τον κόσμο και αποτελούσε τον λαϊκό ήρωα σε μία χώρα με φτώχεια και τεράστια οικονομικά προβλήματα στην πλειονότητα του πληθυσμού.

Το ενδεχόμενο ενός θανατηφόρου ατυχήματος δεν ήταν άγνωστη λέξη στη Formula 1, όπως αποτελεί αυτά τα χρόνια και μάλιστα τότε ο Σένα είχε δηλώσει, περίπου τέσσερις μήνες πριν από το θάνατό του: «Εάν κάποτε έχω ένα σοβαρό ατύχημα, ελπίζω να πεθάνω μια και έξω. Δεν θέλω να καταλήξω σε αναπηρική καρέκλα. Δεν θέλω να υποφέρω στο νοσοκομείο από οποιονδήποτε τραυματισμό έχω υποστεί. Εάν πρέπει να ζήσω, θέλω να ζήσω κανονικά και έντονα χωρίς κανένα πρόβλημα. Γιατί τέτοιος άνθρωπος είμαι, με έντονο χαρακτήρα. Θα ήταν καταστροφικό εάν έπρεπε να ζήσω με πάσης φύσεως προβλήματα».

Ο Βραζιλιάνος πρόλαβε να κατακτήσει τρία πρωταθλήματα, όλα με τη McLaren, το 1988, το 1990 και το 1991. Αγωνίστηκε σε τέσσερις ομάδες, Toleman, Lotus, McLaren και Williams. Έτρεξε σε 162 αγώνες σε δέκα χρόνια (1984-1994), όπου πήρε 41 νίκες, είχε 65 pole positions, ενώ ανέβηκε 80 φορές στο πόντιουμ (δηλαδή στους μισούς αγώνες που έλαβε μέρος!). Δεν έχει σημασία τι λένε οι αριθμοί. Ο Άιρτον Σένα ήταν ο κορυφαίος και ως κορυφαίος έχει χαραχθεί στις μνήμες όλων…

https://youtu.be/KsEsENblDZY

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Engine Power: Ο Vettel θέλει να «δώσει φωνή» στις γυναίκες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Ο Vettel θέλει να «δώσει φωνή» στις γυναίκες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Με τους τέσσερις τίτλους του παγκοσμίου πρωταθλήματος και τις 16 σεζόν στη Formula 1, ο Sebastian Vettel είναι μια εμβληματική φιγούρα στη F1. Ο Γερμανός, γνωστός για το πάθος του στην πίστα, χρησιμοποιεί τώρα τη φήμη του για να προωθήσει, μεταξύ άλλων, τη διαφορετικότητα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Engine Power
Engine Power: Επίσημο: Yuki Tsunoda στη Red Bull στο Ιαπωνικό Grand Prix

Επίσημο: Yuki Tsunoda στη Red Bull στο Ιαπωνικό Grand Prix

Όπως ήταν αναμενόμενο, ο Yuki Tsunoda θα ξεκινήσει για τη Red Bull στο Ιαπωνικό Grand Prix στη θέση του Liam Lawson. Πληροφορίες επιβεβαίωσε η αυστριακή ομάδα το πρωί της Πέμπτης.

Engine Power
Engine Power: Ο Sergio Perez φέρεται να είναι κοντά στην επιστροφή στη F1 με την Cadillac

Ο Sergio Perez φέρεται να είναι κοντά στην επιστροφή στη F1 με την Cadillac

Μετά την αποχώρησή του από τη Red Bull, ο Sergio Perez φέρεται να είναι κοντά στην επιστροφή του στη Formula 1 το 2026. Ο Μεξικανός φέρεται να βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την Cadillac.

Engine Power
Engine Power: Ο Sebastian Vettel σταυρώνει τα δάχτυλά του για να γίνει ο Χάμιλτον πρωταθλητής της Ferrari

Ο Sebastian Vettel σταυρώνει τα δάχτυλά του για να γίνει ο Χάμιλτον πρωταθλητής της Ferrari

Ο πρώην αντίπαλος του Lewis Hamilton στη Formula 1, Sebastian Vettel, ελπίζει ότι ο Βρετανός θα τα καταφέρει εκεί που απέτυχε: την κατάκτηση του τίτλου με τη Ferrari.

Engine Power
Engine Power: Θα ήταν 73 ετών, μια αναδρομή στις τρεις νίκες του Didier Pironi στη Formula 1

Θα ήταν 73 ετών, μια αναδρομή στις τρεις νίκες του Didier Pironi στη Formula 1

Ο τρεις φορές νικητής της Formula 1, Didier Pironi, παραλίγο να γίνει ο πρώτος Γάλλος παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 πριν υποστεί ένα σοβαρό ατύχημα και στη συνέχεια πεθάνει πρόωρα. Μια αναδρομή στις τρεις επιτυχίες του ανθρώπου που σήμερα θα ήταν 73 ετών.

Engine Power
Engine Power: Ο Zhou στοχεύει να επιστρέψει στη F1 το 2026… με την Cadillac στο στόχαστρο του

Ο Zhou στοχεύει να επιστρέψει στη F1 το 2026… με την Cadillac στο στόχαστρο του

Ο Guanyu Zhou, που αναγκάστηκε να μείνει εκτός το 2025 ως ρεζέρβα στη Ferrari, εξακολουθεί να ελπίζει να επιστρέψει στο grid το 2026. Η σωτηρία του θα μπορούσε να έρθει από την Cadillac.

Engine Power
Engine Power: Αποχωρήσεις: το κλειδί για την επιτυχία της McLaren αυτή τη σεζόν;

Αποχωρήσεις: το κλειδί για την επιτυχία της McLaren αυτή τη σεζόν;

Αν οι εκκινήσεις ήταν αδυναμία για τη McLaren πέρυσι, η βρετανική ομάδα φαίνεται να το έχει διορθώσει το 2025 με καλύτερες εκτοξεύσεις.

Engine Power
Formula 1: Ο Χάμιλτον είναι εδώ και δείχνει ικανός να ανεβάσει τη Ferrari ξανά ψηλά!

Ο Χάμιλτον είναι εδώ και δείχνει ικανός να ανεβάσει τη Ferrari ξανά ψηλά!

Στο δεύτερο μόλις αγώνα της σεζόν ο Λούις Χάμιλτον μοιάζει να μπορεί να οδηγήσει τη Ferrari στην κορυφή.

Formula 1
Engine Power: Το αρχικό πλέγμα για το κινεζικό Grand Prix Sprint 2025

Το αρχικό πλέγμα για το κινεζικό Grand Prix Sprint 2025

Δείτε το προσωρινό πλέγμα εκκίνησης για τον Αγώνα Σπριντ Κινεζικού Grand Prix 2025, με την πρώτη pole position του Lewis Hamilton με τη Ferrari.

Engine Power
Engine Power: Η Katie Price μπήκε στο μονοθέσιο της F1 σε ασταθή φωτογράφιση και εργάστηκε ως grid girl του Έντι Τζόρνταν

Η Katie Price μπήκε στο μονοθέσιο της F1 σε ασταθή φωτογράφιση και εργάστηκε ως grid girl του Έντι Τζόρνταν

Η Katie Price ήταν κάποτε μέλος του Eddie Jordan Racing και παρέσυρε ένα από τα μονοθέσια της F1 της ομάδας σε μια πολύ αγωνιστική φωτογράφιση κοριτσιών με πρώην μοντέλα

Engine Power
Engine Power: Έντι Τζόρνταν αιτία θανάτου: Από τι πέθανε το ιστορικό αφεντικό της ομάδας F1 και ανακάλυψε τον Μίκαελ Σουμάχερ;

Έντι Τζόρνταν αιτία θανάτου: Από τι πέθανε το ιστορικό αφεντικό της ομάδας F1 και ανακάλυψε τον Μίκαελ Σουμάχερ;

Ο ανακάλυψης του Michael Schumacher, πρώην ιδιοκτήτης ομάδας και νυν μάνατζερ, από φιλία, του Adrian Newey, θρηνεί την F1 στην Κίνα

Engine Power
Engine Power: Ferrari πίσω στη Μελβούρνη: «Παλέψαμε» παραδέχεται ο Charles Leclerc

Ferrari πίσω στη Μελβούρνη: «Παλέψαμε» παραδέχεται ο Charles Leclerc

Μόλις 7οι και 8οι στα προκριματικά για το Grand Prix της Αυστραλίας, οι Ferrari απείχαν αρκετά από ό,τι αναμενόταν από αυτές στις κατατακτήριες. Για τον Charles Leclerc, αυτό δεν είναι πραγματικά έκπληξη.

Engine Power
Engine Power: Το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025

Το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025

Ανακαλύψτε το αρχικό πλέγμα για το Grand Prix της Αυστραλίας 2025, τον πρώτο γύρο της σεζόν της Formula 1.

Engine Power
Engine Power: Στη McLaren, ο Norris και ο Piastri είναι «ελεύθεροι να παλέψουν» για τη νίκη

Στη McLaren, ο Norris και ο Piastri είναι «ελεύθεροι να παλέψουν» για τη νίκη

Και οι δύο οδηγοί της McLaren, Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, που και οι δύο ξεκίνησαν στην πρώτη σειρά στο GP της Αυστραλίας, έχουν λάβει άδεια να πολεμήσουν για τη νίκη στην πίστα. Αρκεί να μένεις καθαρός...

Engine Power
Engine Power: Θυσία το 2025 προς όφελος του 2026; Το δίλημμα της Aston Martin

Θυσία το 2025 προς όφελος του 2026; Το δίλημμα της Aston Martin

Η βρετανική ομάδα αντιμετωπίζει μια δύσκολη επιλογή: να προσπαθήσει να αναπτύξει το μονοθέσιό της το 2025 ή να θυσιάσει τη χρονιά για να επικεντρωθεί στο 2026, τον κύριο στόχο του Lawrence Stroll. Με την άφιξη του Adrian Newey, η Aston Martin είναι οπλισμένη μέχρι τα δόντια για να ολοκληρώσει με επιτυχία τη ρυθμιστική μετάβαση.

Engine Power
Engine Power: Ο Liam Lawson σε μπελάδες στην Αυστραλία: “Πολλή δουλειά να κάνεις”

Ο Liam Lawson σε μπελάδες στην Αυστραλία: “Πολλή δουλειά να κάνεις”

Το πρώτο Σαββατοκύριακο του Liam Lawson στη Red Bull δεν είναι καλό μετά από μια δύσκολη Παρασκευή στη Μελβούρνη.

Engine Power
Engine Power: Η Ferrari καθησύχασε με το μονοθέσιό της πριν από την Αυστραλία: “Το SF-25 ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας”

Η Ferrari καθησύχασε με το μονοθέσιό της πριν από την Αυστραλία: “Το SF-25 ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας”

Αν και η Ferrari πήρε το ρίσκο να σχεδιάσει ένα «99%» νέο μονοθέσιο το 2025, το SF-25 είχε καλή απόδοση κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών. Αρκετά για να ξεκινήσει η σεζόν με λίγη περισσότερη ηρεμία.

Engine Power
Engine Power: Θα σπάσει ο Oscar Piastri την κατάρα των Αυστραλών οδηγών;

Θα σπάσει ο Oscar Piastri την κατάρα των Αυστραλών οδηγών;

Ένας Αυστραλός δεν έχει ανέβει ποτέ στο βάθρο στην εθνική του διοργάνωση. Τζόουνς, Γουέμπερ, Ρικιάρντο: όλοι απέτυχαν στις 38 εκδόσεις του GP της Αυστραλίας που διεξάγονται από το 1985. Θα είναι ο Πιάστρι ο ήρωας που θα καταφέρει να σπάσει αυτή την κατάρα την Κυριακή;

Engine Power