Μία μάχη στρατηγικής (και τύχης) αποδείχθηκε τελικά η αναμέτρηση του Grand Prix του Μπαχρέιν, με το αποτέλεσμα και την εξέλιξη του αγώνα να έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Αφενός, η εκκίνηση του Hamilton από την 9η θέση (λόγω της ποινής των πέντε θέσεων) δεν έδειχνε ιδιαίτερα ελπιδοφόρα, αλλά ο Βασιλιάς Lewis έχει επανέλθει από χειρότερες καταστάσεις. Αυτό και έκανε και στο Μπαχρέιν, εκμεταλλευόμενος και το Virtual Safety Car στην αρχή του αγώνα για τη γρήγορη αναρρίχησή του στην πέμπτη θέση. Από εκεί, η στρατηγική της Mercedes για μόνο μία αλλαγή γόμας τον έφερε σχεδόν στιγμιαία στην πρώτη θέση ενώ ο Vettel έβαζε μαλακή γόμα, κάτι που ωστόσο δεν κράτησε για πολύ. Οι ταχύτατοι γύροι του Γερμανού τον έφεραν σε εμβέλεια DRS, την εκμεταλλεύτηκε σωστά και βρέθηκε μπροστά από το ασημί βέλος.
Μία γρήγορη αλλαγή σε μέση γόμα έφερε τον Hamilton στην τρίτη θέση, μένοντας μπροστά από τον Räikkönen, o οποίος βίωσε τη δική του καταστροφή κατά τη στάση του στα pits στο 36ο τουρ, όταν ο πίσω αριστερός τροχός του αρνήθηκε να βγει, με την εσφαλμένη εκκίνηση του πιλότου να εκτινάσσει το νέο τροχό πάνω στον μηχανικό που προσπαθούσε να βγάλει τον προηγούμενο, τραυματίζοντάς τον, στέλνοντάς τον στο νοσοκομείο για ιατρική βοήθεια και σταματώντας το μονοθέσιο του Kimi ακαριαία, βγάζοντας τον Φινλανδό εκτός αγώνα.
Μόνο «καταστροφική» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η εμφάνιση της Red Bull στο Μπαχρέιν, με τα δύο μονοθέσιά της να υφίστανται την διπλή ατυχία που καθήλωσε στο GP της Μελβούρνης την ομάδα της Haas.
Πολύ καλός αγώνας και για τον Ericsson, με το μονοθέσιο της Alfa Romeo Sauber να βρίσκεται σε μάχη με τον Hulkenberg για την έκτη θέση, αν και ο πιλότος της Renault χρησιμοποίησε το DRS στρατηγικά στον 43ο γύρο για να βρεθεί μπροστά από το Δανό. Αμέσως μετά ο Ericsson βρέθηκε στο στόχαστρο του Alonso, που στο μεταξύ είχε πέσει στην 8η θέση, με την κόντρα των δύο να καταλήγει σε επικράτηση του Ισπανού, που απέδειξε τα ανώτερα οδηγικά του αντανακλαστικά. Καλή και η απόδοση του Sainz, που πολέμησε αποτελεσματικά τις προσπάθειες του Ocon για τη δέκατη θέση, απίστευτη τέταρτη θέση για τον Gasly που έφερε την Toro Rosso (και τη Honda, μετά τα προβλήματα των τελευταίων ετών) σε μία εξαιρετική -σχεδόν- νίκη.
Η διαφορά του τρίτου Hamilton από τον Vettel αυξήθηκε τελικά δέκα γύρους από το τέλος, χάρη και στο γεγονός πως οι τρεις πρώτοι βρέθηκαν να ρίχνουν γύρο (!) στα μονοθέσια από την έκτη θέση και πίσω, πρόβλημα που ωστόσο απασχόλησε και τον Vettel που αναζητούσε απεγνωσμένα τη μπλε σημαία στον ασύρματο με την ομάδα του.
Εξαιρετική performance από τον Vettel, που κατάφερε να κρατήσει τα ελαστικά του και να κερδίσει δύο στα δύο GP του φετινού πρωταθλήματος, με ξέφρενους πανηγυρισμούς και κάμποσα «mamma mia!» στον ασύρματο γιατί τα λάστιχά του είχαν κυριολεκτικά φτάσει στο τέλος τους!